[SGW] SGW Oudkarspel (Clusius event) 2016

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 12:58

Meestal wel een hindernis een paar galopsprongen voor en na het water, naar het water kan je wel gewoon in lopen

RoosMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 12:59

De lijst staat er op! :D
Ik rij voor het eerst mee bij de BB E-pony's en zit nog een beetje te twijfelen of ik mijn pony ga knotten..
Wat zouden jullie doen?

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 13:48

RoosMarije schreef:
De lijst staat er op! :D
Ik rij voor het eerst mee bij de BB E-pony's en zit nog een beetje te twijfelen of ik mijn pony ga knotten..
Wat zouden jullie doen?

Voor de BB zou ik het persoonlijk niet doen. Maar ik vind knotten (met name het eruit halen als je terug komt van wedstrijd, ben je al moe etc) zo vervelend. En de BB heeft ook geen dressuur

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:24

Al om 8:40 dressuren en 't is ook nog anderhalf uur rijden, dat wordt vroeg opstaan..
Misschien maar heel subtiel proberen het iets later te krijgen, niet goed voor mijn gezondheid dit. Wordt lucifers onder de oogleden :')

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:44

Ik sta er nu op om rond 1300 uur te dressuren, hopelijk blijft dat zo. Is voor mij ook 2 uur rijden, kan niet van te voren vlechten en de dag ervoor moet ik tot 2400 werken. 8)7

Hoeveel regen kan het terrein hebben? Iemand enig idee? Voorspellingen zijn niet top. :(

Timster

Re: SGW Oudkarspel (Clusius event) 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:53

Ik ben ook niet heel erg happy met de tijden, de cross lopen tussen dressuur en springen wordt wel heel krap zo. Even op fb een berichtje gestuurd of ik misschien met iemand kan ruilen die daar geen problemen mee heeft of met een uitvaller :) Ik weet alleen dat de cross op gras is, en het gras is bij ons op stal nog prima hoewel ik wel in een andere regio ben :=

RoosMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 17:43

Prisjee91 schreef:
Hoeveel regen kan het terrein hebben? Iemand enig idee? Voorspellingen zijn niet top. :(

Het is kleigrond, dus kan wel glad worden denk ik. -O-

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 17:49

Leuk die foto's, jesss_amigo!

Wij moeten om 08.08 uur al dressuur starten := Ti's een uur rijden, dus valt mee, maar 't wordt wel erg vroeg van huis weg.

nicootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 19:01

nou ik ben helemaal niet blij met de startlijst en de organisatie wil er niets aan veranderen!

Moet om 12.17 de M cross in en om 12.55 alweer de L dressuur rijden! Ze willen het niet aanpassen omdat er teveel ruiters met meerdere paarden zouden zijn, nou die ruiters die ik zie staan die hebben sowieso wel een aantal groompies bij zich en ik vind het raar dat er over de gehele dag (ik moet om 9hr dressuur M rijden en dan om 17.15hr de L cross dus er moet toch wel ergens tijd zijn???)

Ik zeur nooit over mijn starttijden of het nou 8 hr 'smorgens of 22.00hr 's avonds is, ik weet hoe moeilijk het voor een organisatie is maar dit is toch wel erg onflexibel niet dan??

Super leuk die foto's, geeft al een fijne indruk :) tnx daarvoor!!!

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:40

Ik ben ook niet blij met mn tijden.. moet al rond 9 uur dressuur rijden en is zeker 2 uur rijden...

Dat is wel erg balen dat ze daar geen rekening mee willen houden nicootjeh :(

Timster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 08:03

Toen ik op Facebook een berichtje stuurde over mijn tijden kreeg ik terug dat ze gingen kijken of het nog veranderd kon worden. En ik schreef dat het geen probleem was als het niet veranderd kon worden. Gek dat ze dan bij anderen zo onflexibel zijn.. :(

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 09:32

Ik ben echt benieuwd hoeveel water het terrein kan hebben... maak me nu al zorgen. Hoop zo dat lekker kan gaan, vorige was afgelast ivm regen

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 10:05

IK heb vorig jaar mee gedaan in de klasse BB. Toen regende het ook. (Echter de dag ervoor droog) maar ik heb geen glijders gehad. Maar ik vind weerberichten (van zo ver nog) altijd onzeker. Soms veranderd het nog zo vaak.

nicootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 10:23

Mijn mening/ ervaring is dat open velden vaak wel wat water kunnen hebben, zeker als er nog wat wind staat droogt dat wel hard. bossen is vaak groter probleem die drogen vaak voor geen meter als ze eenmaal nat zijn....
We wachten rustig af het is nog een paar dagen ;)

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 13:32

Ik hoop dat er nog wat te regelen is, moet op vrijdags dressuren maar moet werken en krijg niet geregeld vrij te hebben. Stond ook niet in het vraagprogramma..
Balen want is regiokampioenschap....

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 14:44

Ik meld me ook even. Ik doe mee met de B.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 14:59

Ik doe mee in de L paarden. Ook redelijk vroeg uit bed gezien ik iets voor 10 al moet dressuren en het ook een eindje kaggelen is voor ons.
Stel het altijd op prijs als een organisatie daar rekening mee kan en wil houden, dat ze iemand die 2 uur moet rijden niet als eerste laten starten terwijl iemand die een half uur rijd als laatst start :Y)

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 15:16

Op mijn zeer subtiele mail, hebben ze ook gereageerd dat ik alleen later kan als er iemand uitvalt :D :(

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 15:24

Tja dat krijg je nou eenmaal als je MBO leerlingen een wedstrijd laat organiseren.. (Niks ten nadelen van mbo'ers hoor)

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 18:50

Ik doe ook mee in de B paarden.

Ook ik heb wat problemen met mn starttijden. had bij inschrijving al aangegeven zo laat mogelijk te willen starten ivm nachtdienst op werk. Moet nu om 10u al dressuren en kreeg als antwoord op mijn mail dat ze er niks aan konden veranderen.
Nu moet ik maar hopen dan mn collega van de dagdienst eerder kan komen, en dat mn paard zijn knotten een nachtje laat zitten......;-)

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 19:11

annikavolder schreef:
Ik doe ook mee in de B paarden.

Ook ik heb wat problemen met mn starttijden. had bij inschrijving al aangegeven zo laat mogelijk te willen starten ivm nachtdienst op werk. Moet nu om 10u al dressuren en kreeg als antwoord op mijn mail dat ze er niks aan konden veranderen.
Nu moet ik maar hopen dan mn collega van de dagdienst eerder kan komen, en dat mn paard zijn knotten een nachtje laat zitten......;-)

Dit had ik ook aangegeven maargoed is denk lastig ik moet nu tijdens m'n dienst rijden.. Is ook nog niet veranderd

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 21:52

Helaas ik moet 2 uur rijden en zit met mn vader die bakker is en in de nacht moet werken, wordt ik om 9 uur dressuur gezet :(

Pa heeft vrij gekregen en we hebben een hotel en stal geboekt. Maken er maar een klein weekendje weg van ! Geluk bij een ongelukje dus.

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:02

Ik vroeg mij laatst nog af hoever mensen rijden voor een SGW wedstrijd. 2 uur rijden jeetje. Mag ik vragen uit welke regio jullie komen? Ik vind hier in noord Holland dat er maar weinig sgw's zijn. Voor mij binnen de 50km heb ik alleen dijkgatbos, clusius event, Texel dan maar dat vind ik zo'n gedoe met de boot , Amsterdamse. Bos en net buiten de 50 nog Lisse maar thats it.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:34

Wij rijden ook 2 uur.
Komen bij Zwolle vandaan. Rijden zelfs op Texel. Ons jaarlijkse weekend weg met de paarden + strand :))

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:45

jesss_amigo schreef:
Ik vroeg mij laatst nog af hoever mensen rijden voor een SGW wedstrijd. 2 uur rijden jeetje. Mag ik vragen uit welke regio jullie komen? Ik vind hier in noord Holland dat er maar weinig sgw's zijn. Voor mij binnen de 50km heb ik alleen dijkgatbos, clusius event, Texel dan maar dat vind ik zo'n gedoe met de boot , Amsterdamse. Bos en net buiten de 50 nog Lisse maar thats it.

Mijn max is toch wel 150/200 km.
Kijk van te voren veel filmpjes en zoek ervaringen op, zodat ik wel "zeker" weet dat de cross het waard is. Hier in de buurt heb je alleen Rendwoude, Ede-Putten & Maarsbergen. Deze zijn ongeveer 45 minuten rijden.
Als ik er dus meer dan 3 per jaar wil rijden moet ik dus een stukje verder rijden. :D