Ik ben de volgende dag ook weer de oude hoor, maar twee weekenden achter elkaar is echt wel veel. Ons paard gaat dit seizoen over naar de M, dan vind ik het ook teveel inspanning vragen van het paard om 2 weken achter elkaar een cross te lopen.
Ik heb er zeker in het begin voor gekozen om elke keer voldoende rust te houden tussen twee crossen. Ik start dan ook nooit twee crossen in 2 weken. Dit omdat ik ook na een cross mijn pony de tijd wil geven om weer op te bouwen in de training zodat we de volgende cross weer optimaal mee kunnen doen.
Bij mij doen ze het prima. Ik gebruik ze echt alleen om te zorgen dat ik mijn ijzers niet kwijt raak. Dus niet om de hoefballen te beschermen. En zo dun zijn ze niet
Lizz
Geplaatst: 24-01-16 10:03
Ik zou ook adviseren om een dagje met iemand mee te lopen. Ik ben ook weleens mee geweest als groom en je leert er zo veel van en je kijkt je ogen uit.
Misschien een bokker waar je mee kan afspreken? Dan kan je misschien op lokatie afspreken (als bokker ergens anders vandaan komt), dan ben je misschien wel als extra persoon voor diegene, maar kan je wel veel leren.
Ik neem aan dat je ook iemand mee neemt om te helpen. Iemand die wel verstand heeft van paarden en je kan helpen. Je komt handen te kort. Bedenk ook dat deze persoon tweemaal achter elkaar zin moet hebben om mee te gaan (als je achter elkaar gaat).
Als je een fiets mee kan nemen, doe dat! Een mountainbike mee is fijn om het parcour te verkennen, maarja moet je wel plaats voor hebben.
Mijn moeder en vader gaan sowieso mee, mijn vader weet wel hoe je met paarden om moet gaan. Eventueel gaat er ook nog een vriendin mee die een eigen pony heeft.
Misschien ga ik met mijn vader eerst nog wel eens bij zo'n wedstrijd te kijken.
Waarschijnlijk gaat mijn vader een fietsendrager voorop de trailer maken, dus dat is helemaal super, gaan jullie dan ook het parcours verkennen op de fiets?