[SGW] Wedstrijdkalender 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:32

Dillemma hier hahaha
er zijn 5achter elkaar en kan nu al geen keuze maken. Het ligt er ook aan of ik er tussen kom, zowel in Nederland of Belgie. Je weet dat alleen altijd zo laat in Belgie

Alphen
Maarsbergen
Overpelt of Ettenleur
Vechmaal
Lummen

dan
Castenray
Hulsberg
Zeeland
(misschien het NK Leidsendam)
Nuenen? Is dit wat?
Merkplas? (BE)
Genk (BE)

Diepenbeek?

Theux
Ysselsteijn
Zutendaal

Overpelt, Vechmaal en Lummen zijn voor mij wel veel dichterbij. Maar voor de Eventingcup vind ik het ook leuk om er voldoende in NL te starten ;)
Ik wil graag M starten met Warempel en L met vino. Echter weet ik niet of het geschikt is om daar in Alphen meteen mee te beginnen.

streep

Re: Wedstrijdkalender 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 18:56

Ik heb ook mijn lijstje gemaakt van de wedstrijden die ik zeker wil rijden
Amsterdams Bos
De schal
Markelo snorre wind
Bathem
Lozeman _ Putten
Ermelo
Dijkgatbos of Norg
Texel
Lisse
Bathem

Mis ik dan nog een leuke B cross? Eentje waarvan jullie zeggen die moet je echt rijden.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 23:21

Joke, je mist Gorssel! Die is echt leuk! Maar je gaat naar Texel zie ik die vallen gelijk. Cross in gorssel is wel leuker. Verder mis je Vlietlanden (die is er voorr het laatst dit jaar dus wel een must om die een keer te rijden, hahah!) diepenheim en hattem zou je nog kunnen overwegen. Beide zeer de moeite waard.

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 14:55

@sim thx voor de tips. Ik ga nog eens goed kijken naar mijn lijst en een paar youtube filmpjes bekijken van Gorssel. Ik vind het wel leuk om met mijn paard naar de eilanden te gaan. Ik had de cross van Texel op youtube gezien en die vond ik niet echt uitdagend of waarvan ik dacht die moet ik eens rijden. Is meer dat het op texel is.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 17:24

streep schreef:
@sim thx voor de tips. Ik ga nog eens goed kijken naar mijn lijst en een paar youtube filmpjes bekijken van Gorssel. Ik vind het wel leuk om met mijn paard naar de eilanden te gaan. Ik had de cross van Texel op youtube gezien en die vond ik niet echt uitdagend of waarvan ik dacht die moet ik eens rijden. Is meer dat het op texel is.

Dat is zo. De cross In gorssel is uitdagender dan texel, maar texel is heel leuk als je er een weekendje van maakt en ook heerlijk op het strand gaat rijden. Is allebei iets voor te zeggen.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 13:33

CalvinenGino schreef:
Dillemma hier hahaha
er zijn 5achter elkaar en kan nu al geen keuze maken. Het ligt er ook aan of ik er tussen kom, zowel in Nederland of Belgie. Je weet dat alleen altijd zo laat in Belgie

Alphen
Maarsbergen
Overpelt of Ettenleur
Vechmaal
Lummen

dan
Castenray
Hulsberg
Zeeland
(misschien het NK Leidsendam)
Nuenen? Is dit wat?
Merkplas? (BE)
Genk (BE)

Diepenbeek?

Theux
Ysselsteijn
Zutendaal

Overpelt, Vechmaal en Lummen zijn voor mij wel veel dichterbij. Maar voor de Eventingcup vind ik het ook leuk om er voldoende in NL te starten ;)
Ik wil graag M starten met Warempel en L met vino. Echter weet ik niet of het geschikt is om daar in Alphen meteen mee te beginnen.

Chaam in het M is een hele mooie cross! :)

Weet iemand hier misschien of de oefencross begin maart in Baarle Nassau weer doorgaat dit jaar?

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:08

Ik vond L al best intens, en gezien ik in het najaar pas 1 keer M gestart heb. Heb ik na overleg met R.ob afgesproken daar L te starten en dan Maarsbergen M ☺️

Ik zag wel op 13 maart een andere oefencross/les in Zundert?
https://m.facebook.com/CrossterreinDeMo ... 41/?type=3

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:16

Sannnn schreef:
Weet iemand hier misschien of de oefencross begin maart in Baarle Nassau weer doorgaat dit jaar?

Ik heb er nog helemaal niks over gezien of gelezen eigenlijk. Ik hoop en verwacht het wel eigenlik. Ze doen het al een aantal jaar. Zou me verbazen als het dit jaar niet is. Zal dan op korte termijn wel informatie verschijnen op fb van Edith en op startlijsten.nl

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:19

Er komt zsm een datum voor de oefencross in BN. Wordt georganiseerd door de Enclaveruiters uit BN.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:08

Oh dus anders? Hopelijk wel met springen! Iig leuk dat er 1 komt!

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:38

Ik heb een vraagje :D
Op de eventingkalender staat dat er op 17 april de BB gereden wordt op HC de Schalm in Renswoude maar op de site zelf van HC de Schalm staat dat er een oefencross is van B t/m M. Op mijn planning stond deze eigenlijk als eerste BB van het seizoen voor ons maar ik weet niet of iemand hier iets van weet of de BB wel gereden wordt? Het gaat nu echt om vertrouwen op bouwen dus meteen B starten zal ons niet ten goede komen :=

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:02

Normaal staan er meerdere hindernissen (voor verschillende niveaus), je mag zelf kiezen welke je springt en je mag ook gewoon hindernissen overslaan! Staan er normaal gesproken ook zat die prima te doen zijn voor een eerste keer.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:04

Oke bedankt! Ik ga denk ik voor de zekerheid nog een mailtje sturen naar de organisatie maar als je zelf mag kiezen zal het wel lukken!

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 23:57

Zou je willen laten weten wat ze antwoorden Robin_Rikkie?
Ik had die BB cross ook op mijn lijstje staan.

Bedankt alvast!

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:12

Sim schreef:
Sannnn schreef:

Ik heb er nog helemaal niks over gezien of gelezen eigenlijk. Ik hoop en verwacht het wel eigenlik. Ze doen het al een aantal jaar. Zou me verbazen als het dit jaar niet is. Zal dan op korte termijn wel informatie verschijnen op fb van Edith en op startlijsten.nl

https://www.facebook.com/events/940395542705659/

gaat door op 13 maart :) echter wel zijn de kosten 5 euro omhoog gegaan.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 17:20

Nexus schreef:
Zou je willen laten weten wat ze antwoorden Robin_Rikkie?
Ik had die BB cross ook op mijn lijstje staan.

Bedankt alvast!

Zal ik doen!

Ik heb me ook opgegeven voor Baarle-Nassau :) Kunnen we mooi zien hoever we staan, vorig jaar daar voor het eerst een parcours en cross gereden en we kregen mooi op elke hindernis een weigering en de cross deed ze best goed dus nu kunnen we de progressie zien :D

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:29

Afbeelding

Afbeelding
Nieuwe indoor cross op 13 maart bij Manege Snorrewind in Markelo.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:40

Leuk lijstje Joke! En ik zou ook voor Gorssel kiezen ipv voor Texel, ga je in april gewoon mee naar het Texelweekend, dressuren en springen!

Leuk, oefencross in Baarle Nassau!

Iemand toevallig al wat gehoord van de jaarlijkse oefencross bij Lozeman in Putten? Vind ik ook altijd wel fijn als voorbereiding op het seizoen! Op de site en Facebook kan ik nog niks vinden, behalve dat ze het elk jaar in maart organiseren.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 00:05

Volgens mij gaan ze dit jaar crossen in putten of heb ik dat verkeerd geïnterpreteerd vanuit de kalender? Meestal is het begin maart ja martine.. Is best snel al :D

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 00:15

Ik wil dit jaar foto's gaan maken :) Jammer dat er niet echt iets in de buurt is.. Mocht iemand een fotograaf mee willen nemen vanuit Gelderland Zuid.. :D

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 00:17

Wat is niet echt in de buurt? Meeste crossers rijden wel een uurtje of wat voor een mooie cross :o

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 00:23

Met de auto zijn de dichtsbijzijndste ongeveer een uur. Maar ik heb geen rijbewijs en auto en met het ov naar die afgelegen plekken..

Als je als deelnemer gaat snap ik wel dat je ver wil rijden, maar dan heb je als het goed is ook een auto, rijbewijs en trailer haha

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 00:27

Amsterdamse bos is super te doen met ov! Moet je wel naar Schiphol/Aalsmeer reizen en niet Amstelveen zoals op de kalender staat. Dan kom je uit op de plek waar de marathon wordt gehouden...
Ik ga dit jaar voor het eerst crossen, zal mijn kalender binnenkort eens plaatsen :)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 00:31

Dat is 1,5 uur reizen en 20 euro enkeltje..
Maar ik ga het zeker een keer doen dit jaar, gewoon in een weekend na mijn examens als ik alle tijd heb! Dan krijg ik het vast geregeld, zo ingewikkeld is het ook allemaal niet. En wie weet is er iemand in de buurt die wel eens gaat crossen/fotograferen.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 00:34

Superleuk Luz!! Zag je nog springen bij de Voornruiters!

Volgens mij is het nog steeds Ede-Putten op de kalender toch Elke?