Bonny_CT schreef:Eventing is niet een sport opzich, het is een levenstijl die je pas bevat als je het zelf mee maakt
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

_Elke schreef:Bonny_CT schreef:Eventing is niet een sport opzich, het is een levenstijl die je pas bevat als je het zelf mee maakt
mamamier schreef:Bonny_CT schreef:Eventing is niet een sport opzich, het is een levenstijl die je pas bevat als je het zelf mee maakt
Citaat:Haha,ik zeg altijd: het woord "combinatie" is ontstaan in de eventing. Als je kunt rijden, rij je met elk willekeurig doorsnee paard een dressuur proefje.
Pas als je echt een combinatie vormt met je paard kan je gaan crossen.
Bernoe schreef:fresley schreef:Heb ooit een paard met ruiter in de cross over de kop zien vliegen... Nou dan krab je jezelf wel even achter je oren of het wel zo mooi en leuk is als het eruit ziet.
Heb ooit een paard tijdens een buitenrit over de kop zien slaan.... dan kan je je ook achter de oren gaan krabben of paardrijden op zich wel zo mooi en leuk is als het eruit ziet...
xTitanic schreef:Of het zo veilig is.. cross brugge zijn laatst 2 paarden dood. De één overkop gegaan en moeten laten inslapen, de ander zat vast met zijn hoef en been gebroken oid.
3 jaar geleden ook 2 paarden op dezelfde sprong, op dezelfde manier overkop gegaan.
En ook in brugge
mamamier schreef:fresley schreef:Heb ooit een paard met ruiter in de cross over de kop zien vliegen... Nou dan krab je jezelf wel even achter je oren of het wel zo mooi en leuk is als het eruit ziet.
Ja ik ook. Mijn eigen dochter van toen 12 jaar. Vlak voor mijn neus, pony werd verblind Door de zon en zag gewoon de hele hindernis niet. Samen salto voorover eroverheen.
Ze begon pas te huilen toen de hindernis jury zei dat ze echt niet verder mocht rijden. Wat was ze boos haha. Het zal vast haar laatste val niet zijn. Inmiddels start ze L cross dus ze is er ook niet van geschrokken. Pony ook niet, die doet niets liever dan crossen en springen. Ze krijgen goede instructie en gaan beiden goed beschermd de cross in dus ik maak me inmiddels niet meer zo druk.
LadySnoet schreef:SusanH schreef:Jawel hoor, ook in de bak kun je over de kop gaanis mij drie keer overkomen, waarvan 1 keer met een paard wat ik door en door kende en 200 % vertrouwde. De andere twee keer was met "brave" manege paarden.
Ik heb niks gezegd![]()