[SGW] Verslagen SGW Gorssel 2014

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

M_Vainqueur

Re: Verslagen SGW Gorssel 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 15:04

Aan wat balen Splashislief:( hoop dat je je er snel overheen kan zetten en vol goede moed een nieuwe sgw kan starten!

Klinkt goed percyleen!

Elsemiek98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 15:24

Vandaag geweest super fijn proefje gereden 177 punten super tevreden.
Daarna springen was een drama begint meneer opeens te weigeren wat hij anders nooit doet. En balken schoppen dus helaas 32 strafpumten en mog de cross niet in :(.

Dat heb je er tussen zitten maarja volgende week hopelijk beter in heino

Mare73

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 16:43

Ik ook weer thuis! Dressuur ging super, 209 punten! Super blij, maar toen het springen, ik stond stijf van de stress en de zenuwen, en ging in het parcours stijl de verkeerde kant op %) uiteindelijk ook nog 2 balken en 15 tijdfouten ofzo... Niet echt top dus... In de cross 3 weigeringen:( bij hindernis 6..zucht.. Waar ik zo op dat lijntje gestudeerd had, kan dat dus beter niet doen in vervolg, hindernis 10, na de twijfelachtige mega sprong over 9 kwam ik niet goed voor 10 en vloog er links langs.. En de groetebak ook een stop! Balen dus.. Maar verder wel goed uitgereden en toch wel tevreden!

Volgende week Heino, nieuwe poging!:)

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 16:45

Ik was me vergeten aan te melden hier, maar ik was vandaag nr. 294 en Ik ben dol op foto's :D
Dressuur 188 want ik was te laat, kreeg stiften er van zenuwen niet in. Niet slecht, maar we kunnen beter. Springen foutloos binnen de tijd, erg blij na springdip eerder dit jaar. Cross alleen een stop op het water. Die van mij was net over z'n angst heen tot we samen zes weken terug bij sloot vielen. Verder wel tevreden: overal rechtdoor gereden en geen alternatieven gepakt. 6-7, 9-10 en puntje gingen heel soepel, ben benieuwd naar stijlpunten!

Wendy89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 16:53

Ik was vandaag nummer 347. Dressuur was één groot drama. Paard lette alleen maar op de paarden die over het pad ernaast liepen. Hinniken, zweten.. Constant verkeerde stelling.. Pff snel vergeten die dressuurproef!

Springparcours ging superfijn. Foutloos en binnen de tijd.
Toen de cross. Ging echt super, tot de waterhindernis. Nooit problemen met het water, maar wat ze er ineens mee had. Vol in de ankers.. Ik was er natuurlijk niet op bedacht dus ik werd gelanceerd :=
Echt zo zonde. Had zo'n fijn gevoel tot aan de waterhindernis! -O-

Dus dinsdag gaat hij even mee naar de sloot bij ons in de buurt. Kijken hoe hij daarover denkt en dan gaan we het zondag in Heino gewoon weer opnieuw proberen.

blondy_m83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:14

Hier nr 317! Erg fijn gereden en dik tevreden!

Dressuur voor het eerst echt lekker gereden, helaas maar 179 punten..

Springen foutloos binnen de tijd, verdiende niet de schoonheidsprijs (aangezien zga alle afstanden niet niet klopten, en mevrouw overal te vroeg afging).

Cross liep erg lekker! Kon haar zowaar makkelijk voorwaarts rijden! 6/7 appeltje eitje, 9/10 ook goed ondanks mijn stuurfout (kwam er te laat achter dat ik al eerder rechts had moeten aanhouden, en dus schever dan gepland en half in draf over de heg), puntje ook met gemak, en toen kwam het water.. Op tijd terug naar draf, zodat ze rustig kon kijken, maar op het laatste moment toch een stop met 1 pas achterwaarts en dus een weigering.. Ze ging wel meteen weer naar voren en het water in, dus toch erg tevreden! Verder alles weer met gemak!

Stijlpunten helaas 5,3 en 6, dus weer geen wp.. Op naar Neede!

Weet iemand of er fotograven aanwezig waren? Zou een foto wel leuk vinden..!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:23

Ik ben vanmorgen jury geweest bij de dressuur. B paarden. Veel leuks gezien. Ook een aantal wat mindere. Wat me wel opviel is dat er paarden rondlopen die totaal niet nageeflijk zijn. ( en dat zeg ik niet als dressuurmiep, want ik ben zelf ook fanatiek crosser)

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:25

Hier wisselende gevoelens. was nr 345, mocht gelukkig later starten dan op de eerdere lijsten ivm werk tot zaterdag 24u. (moest eerst om 7.37 dressuren, zou betekenen 4.30 op, nu om 10.14 dus pas 7u op :-)) heel fijn, zo'n meedenkende organisatie!!
Dressuur ging voor ons doen wel ontspannen, had 186 punten. springen nadat ik met inspringen ernaast lag wel heel fijn foutloos parcours!
In de cross op het maisveld van 4 naar 5 schrok mijn paard heel erg (ik weet nog steeds niet waarvan want er was volgens mij niks, we waren nog niet in de buurt van de strobalen hindernis) hij draaide uit volle vaart ineens om en ik lag ernaast (landde wel op mijn voeten ;-)) Baalde enorm en ben heel snel weer opgestapt en tegen de regels in verder gereden ........ slecht voorbeeld van mij natuurlijk, maar wilde toch erg graag voor de ervaring verder met mijn bange poeperd paard ;-) vervolgens zonder enig probleem de rest helemaal foutloos gesprongen, ook lijntje 6-7 en 9-10 super simpel ( kwam tijdens de cross tot de ontdekking dat je 9-10 ook in een rechte lijn kon nemen...). dus toch wel tevreden, en die evt waarschuwing van de KNHS zie ik wel verschijnen denk ik.

domosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:28

Ik heb vandaag gereden in de klasse B ponys, en het was mijn 2e sgw. Ik was nummer 400. Dressuur ging redelijk, en Moby is echt geen dressuurpony maar we hadden nog 181.
Toen 5uur later (!) gesprongen, foutloos en binnen de tijd!! Toen crossen en ik maakte me nogal druk om die 6-7 lijn :o maar hij pakte alles super aan en zelfs het water was een eitje! Foutloos gecrost, met 5,6 strafpunten voor de tijd. Een 6,3 en 7,7 voor de stijl gekregen, en die 7,7 was ook nog eens het hoogst van de ring!! :) Uiteindelijk 6e geworden, maar natuurlijk waren er maar 5 prijzen :') Maar echt super tevreden!! *\o/*

blondy_m83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:32

Als je niet bij een hindernis valt, mag je volgens mij toch gewoon verder gaan? Ik heb dit namelijk vorig jaar in diepenheim gehad, en ben toen gestopt omdat ik dacht dat ik niet verder mocht.. Kijk ik later op de uitslagenlijst, staat er dat ik vrijwillig de cross heb verlaten..?!?

YvonneSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:42

Het was een lange dag en vooral heel vroeg dag, maar niet voor niets.
Het was voor ons onze tweede cross en had inderdaad ook mijn twijfel van 6 naar 7 of dat wel goed zou gaan maar dat pakte super op net zo als de rest van de cross.
Hele fijne dressuurproef gereden met 203 punten, daarna foutloos gesprongen en foutloos gecrosst met een paar tijdfouten met als resultaat een eerste prijs! Ik heb in het B-paarden gereden.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:45

Iedereen met goede resultaten gefeliciteerd! +:)+
Voor de mindere resultaten: Balen!! Volgende keer vast weer beter!

Ik ben ook erg tevreden. Dressuurproef ging wel fijn, bleek ik gewoon eerste van mijn ring te zijn met 213 punten!! (Volgens mij bij jou tientjeh, ring 11?)
Springen een balkje en cross foutloos. Wel veel tijdfouten, maar voor zijn vierde cross echt super tevreden. :D

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:52

Zo ik had een baaldag vandaag.
Dressuur was al niet wat, jury was zeer positief over hoe ik reed, maar niet over mijn pony. Gelukkig waren we het daar dan over eens. Nog wel 183 punt.
Springen 1 weigering (gelukkig sprong die niet, want dan waren er ongelukken gebeurd) en 12 tijdfouten.
Loscrossen liep ze heel erg fijn. Toen werd helaas dus cross voor meer dan 3 kwartier stilgelegd. Geen fijn ritme meer kunnen vinden, dat resulteerde in 4 weigeringen. Op 1, 2, 3, en 5. Dus toen konden we na slechts 4 crosshindernissen gesprongen te hebben weer naar huis.

Ik heb trouwens nog wat combinaties van de B paarden op de foto staan.
Uiterlijk morgenavond zullen alle foto's hier op staan. https://plus.google.com/u/0/photos/107046883318586078509/albums/6058949833938053137

blondy_m83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 18:01

Jammer glenstorm! Hopenlijk volgende x meer geluk!

Weet je welke startnummers je ongeveer op de foto hebt?

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 18:07

285-298 en 340-355 ongeveer.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 18:26

blondy_m83 schreef:
Als je niet bij een hindernis valt, mag je volgens mij toch gewoon verder gaan? Ik heb dit namelijk vorig jaar in diepenheim gehad, en ben toen gestopt omdat ik dacht dat ik niet verder mocht.. Kijk ik later op de uitslagenlijst, staat er dat ik vrijwillig de cross heb verlaten..?!?

Nee dat mag zeker niet! Het is alleen soms lastig te controleren wanneer iemand valt waar gee hindernisjurys zitten.

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 18:40

Evony schreef:
blondy_m83 schreef:

Nee dat mag zeker niet! Het is alleen soms lastig te controleren wanneer iemand valt waar gee hindernisjurys zitten.

maar dat is dan toch heel scheef. ik hrniner mij dat ik in de regelementen las dat je wel af mag stappen om een gevallen zweep op te rapen. waarom mag je dan niet door als je noormaal valt. en als je valt kan je toch altijd eerst je zweep op de grond gooien o vervolgens te zeggen dt je die opraapt?!

edit: dit staar er over uitsluiting in het regelement:
1. Hindernissen, vlaggen en bakens mogen, op straffe van uitsluiting, niet door de deelnemers worden verplaatst of gewijzigd.
2. Wanneer een deelnemer om welke reden dan ook wordt uitgesloten, moet hij het parcours onmiddellijk verlaten, zonder de wedstrijd te vervolgen.
3. Het is deelnemers, op straffe van diskwalificatie, verboden te paard het parcours en de hindernissen van de cross-country, de gesloten dressuurring of de springring te verkennen.
4. Bij een val van een ruiter in één van de wedstrijdonderdelen volgt uitsluiting. De ruiter dient na een uitsluiting ten gevolge van een val op eigen initiatief de wedstrijd onmiddellijk te beëindigen. Indien hij dat niet doet, dient de combinatie zo snel mogelijk te worden gestopt en moet rapport worden uitgebracht aan de Federatievertegenwoordiger.
5. Een deelnemer, die zich niet tijdig bij de ringmeester van een wedstrijdonderdeel meldt, kan van (verdere) deelname worden uitgesloten.
Laatst bijgewerkt door jumerenik op 14-09-14 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 18:41

Autsj, wat een vallen allemaal! Hoop dat jullie er allemaal ongeschonden vanaf zijn gekomen! En ook tussen de hindernissen mag je niet vallen en doorrijden, maarals ze het niet zien dan zal hetniet opgemerkt worden. Wel fijn dat je nog ff hebt kunnen doorzetten annikavolder, als dat een waarschuwing waard is in jouw ogen, waarom niet toch?
Gefeliciteerd prijswinnaars!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 18:47

annikavolder schreef:
Hier wisselende gevoelens. was nr 345, mocht gelukkig later starten dan op de eerdere lijsten ivm werk tot zaterdag 24u. (moest eerst om 7.37 dressuren, zou betekenen 4.30 op, nu om 10.14 dus pas 7u op :-)) heel fijn, zo'n meedenkende organisatie!!
Dressuur ging voor ons doen wel ontspannen, had 186 punten. springen nadat ik met inspringen ernaast lag wel heel fijn foutloos parcours!
In de cross op het maisveld van 4 naar 5 schrok mijn paard heel erg (ik weet nog steeds niet waarvan want er was volgens mij niks, we waren nog niet in de buurt van de strobalen hindernis) hij draaide uit volle vaart ineens om en ik lag ernaast (landde wel op mijn voeten ;-)) Baalde enorm en ben heel snel weer opgestapt en tegen de regels in verder gereden ........ slecht voorbeeld van mij natuurlijk, maar wilde toch erg graag voor de ervaring verder met mijn bange poeperd paard ;-) vervolgens zonder enig probleem de rest helemaal foutloos gesprongen, ook lijntje 6-7 en 9-10 super simpel ( kwam tijdens de cross tot de ontdekking dat je 9-10 ook in een rechte lijn kon nemen...). dus toch wel tevreden, en die evt waarschuwing van de KNHS zie ik wel verschijnen denk ik.

Heeft iemand je gezien van de jury's? Zo niet ben je misschien wel foutloos hihi :=

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 18:48

Rianne, ik had inderdaad ring 11.

blondy_m83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:40

Vorig jaar diepenheim viel ik tussen 2 hindernissen op open veld.. beide hinderniscontroleurs hebben het gezien, en toch stond er vrijwillig verlaten.. Vind dit dus wel erg vreemd..

Maar als ik ik punt 4 lees moet dit dus gewoon val van ruiter/uitsluiting zijn geweest..

Sorry voor mijn vorige (foute info) bericht!

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:46

Gefeliciteerd allemaal jammer dat sommigen wat minder gingen volgende keer beter.
Ik heb nadat ik 1 min had losgereden 186 punten. Viel me nog mee.
Springen 2 tijdfouten helaas. Maar de cross ging top helemaal foutloos.

Heeft iemand toevallig wat mee gekregen van de uitslag van de b paarden?

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:06

De controleurs die bij hindernis 5 zaten hebben het zeker gezien. Ik wacht het af, we hebben in elk geval goede ervaring opgedaan. :-)

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:27

Gefeliciteerd voor de mensen met prijs!
Ik was vandaag nr. 467. Heb heerlijk gereden! Dressuur 205 punten (wel hoog gepunt :P )
Springen en cross foutloos en binnen de tijd :)
Leverde een 2e prijs op in ring 18!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 20:38

Ik deed mee in de L-paarden, was nummer 460.

Dressuur ging voor het dipje waar we uitkwamen (3 weken geleden was ze vermagerd geraakt door wormen en daardoor wat stijver) wel goed, 193. :)

Springen kon op een eigen tijd, vond ik best fijn. Wéér de balk op de eerste hindernis, terwijl ik voor het beginnen in de ring lekker was blijven rond rijden en schakelen om haar scherp te houden. Rest wel netjes foutloos en ook binnen de tijd.

Cross gingen we lekker van start, bij het huisje tikte ik wel een strobaal aan met mijn voet. :+
5-6 kwamen we veel te ruim in, maar ze zat er lekker in en loste het voor me op <3
7-8 ben ik heel blij mee, had verwacht dat het moeilijker sturen zou zijn, maar heb precies de lijn die ik in gedachten had kunnen rijden.
Bij hindernis 10 had de hinderniscontroleur een hond die keihard begon te blaffen toen we aankwamen galopperen en daar schrok ze heel erg van, we kwamen stil te staan voordat er een hindernis in beeld was..
Bij de opsprong had ik een weigering en daarna bij de afsprong ook.. Afsprongen vindt ze altijd al een beetje eng, vooral bij bepaalde schaduwen, maar gelukkig zijn we er toch vanaf gekomen, dus een mooi leermoment geweest. *\o/* Een vergelijkbare afsprong (qua hoogte en schaduwen) hadden we laatst in de training nog gedaan, toen ging het een stuk moeizamer.
Daarna op het water nog een weigering, beetje onnodig. Toen werden we even ingehaald en daarna sprong ze gelijk het water in en konden we de cross uitrijden.

Al met al een heel goed gevoel aan over gehouden.