[SGW] Voorbespreking SGW Lisse

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

madelein

Re: Voorbespreking SGW Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 17:35

Ik dacht probeer nog 1x de lijst te openen voor ik mail, en hij opent nu wel! Ik sta op de lijst!
Voor iedereen die twijfelt, snel even kijken!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:55

Wij staan ook op de lijst *\o/*

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 19:17

Goed zo!
Mag ik jou wat vragen Apple? Volgens mij woon jij redelijk bij mij in de buurt ( ik woon tussen Schiphol en leiden). Weet jij hier in de buurt goede trainingsmogelijkheden? En dan met name hindernissen in het bos bijvoorbeeld? Ik ga binnenkort naar nieuwveen, en trainde mee met de regiotrainingen. Maar door blessures van mijn paard hebben we daar maar 3 van de 7 trainingen kunnen volgen.
Afgelopen weekend merkte ik dat mijn paard vooral erg onzeker wordt als hij ineens alleen weg moet galopperen en dan ook nog een sprong tegenkomt. Wat dus resulteerde in een val op de 4e hindernis door een weigering.
Tips zijn welkom :)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 19:30

Jij zit inderdaad precies in onze omgeving :-)

In onze omgeving zijn helaas niet zoveel goede trainingsmogelijkheden. Nieuwveen inderdaad, Moordrecht (maar leuk voor beginnende combinaties of na de winter als eerste training), Den Haag en Rotterdam bij de Bereden Politie (leuke terreinen, enkel erg klein, de regiotrainingen gingen daarheen met de beginnende groepen, je kunt daar ook alleen met speciale toestemming trainen).

Wij gaan om te trainen graag naar Renswoude, Lelystad, Lunteren, Hernen, allemaal wat verder weg. Ik ben dit jaar aangesloten bij trainingen van Rob Janssen (overal in het land), Richard (vooral Moordrecht) en Lelystad. Zie allen de topics hier op Bokt over hoe in te schrijven en data :-)
Je kunt ook nog naar Biddinghuizen toe :-)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 19:41

Moordrecht heb ik 2x gereden is idd niet al te uitdagend als je op wat andere terreinen geweest bent.
Dan lijkt nieuwveen toch de beste optie dichtbij huis. Wil ook graag met mijn eigen instructeur daar heen, en die heeft nogal zijn eigen ideeën ;).
Misschien dat ik van de zomer nog wat andere trainingen meepak. Heb nog het idee om naar Ursem te gaan om niet gereden trainingen in te halen.

Ayleen_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 19:54

Hoi hoi !
Ik heb me net ook ingeschreven. Voor ons word het de eerste keer.
We hebben al vaker cross trainingen gevolgd, en hij pakt dat zo goed op. Hij denkt oortjes naar voren en gaaaaaan!
Nu was ik afgelopen week op KNHS instructieweek en de instructrice daar vond m ook dat hij alles super goed aanpakte en dat ik zeker moest gaan starten.
Dus ik heb ons ingeschreven voor de BB. Heb nog nooit cross gestart, dus ben heel benieuwd.
Dit zijn wij:
Afbeelding

JustEnjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:38

Ik heb me ook opgegeven voor de B. Tot dusver nog geen mail gehad met betaalgegevens..

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 12:09

Niet in het bos maar leuk om te trainen is ook voorhout. Hindernissen zijn na de wedstrijd verhoogd en zijn mooie bochtjew te oefenen. Ook waterbak is daar gemakkelijk te oefenen.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 14:49

smurffie schreef:
Niet in het bos maar leuk om te trainen is ook voorhout. Hindernissen zijn na de wedstrijd verhoogd en zijn mooie bochtjew te oefenen. Ook waterbak is daar gemakkelijk te oefenen.

Dat is ook vlakbij! Heb je daar toevallig contact gegevens van? Of is het terrein vrij toegankelijk?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:31

Terrein is alleen onder instructie te betreden, maar je kunt wel erg makkelijk proeflessen meerijden of privélessen krijgen. Op www.devoorruiters.nl staan naast de contact gegevens ook enkele foto's.

Aap00

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 20:25

Ik heb me 2 weken geleden aangemeld en betaald, 3 mails verder nog steeds geen reactie. Ook sta ik niet op de betaallijst..... Beetje jammer....

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 08:30

ik heb me ingeschreven voor de klasse B paarden :-)

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:33

Ik doe ook mee in de B (HC) paarden op zaterdag. Vorig jaar november in Bathmen het NK was onze laatste cross dus ik sta te popelen om weer van start te gaan!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:19

Heb mijn dochter opgegeven voor de B paarden met haar zwarte hengst en betaald. Ze staat er inderdaad tussen maar nu wil ze hem eigenlijk L gaan starten, heb een mail verstuurd en ben benieuwd. Ze reageren niet echt op de mail heb ik gemerkt.

Als het niet lukt start ze hem gewoon B maar dat is zonde van de eventuele winstpunten. Omdat ze zelf nu M is mag ze de B overslaan.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 06:53

Dat is toch jullie jonkie? Heeft ze die al gestart dan? Dacht dat die net zadelmak was. Stoer dan dat ze gelijk L gaat starten hoor!!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:50

Dat is inderdaad het nog niet zo lang zadelmakke jonkie maximilliano :)

Hij pakt het heel goed op en heeft laatst in de Mosten alles gesprongen. Lisse is best vriendelijk en daarom durft ze het wel aan.

Hij is nu een keer dressuur gestart en twee keer jumping en dat ging eigenlijk super.

Jo85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 17:49

Ik doe mee bij paarden bb en we hebben er zin in!

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:23

Ik heb er ook veel zin in! Ben wel benieuwd waar de dressuur dit jaar verreden wordt, hopelijk eigenlijk op zand...

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:44

Is elk jaar op zand hoor hetismij. Alleen het springen is op gras. Inspringen op zand.

Vorig jaar was de dressuur wel ver weg. Heel stuk vanaf het hoofdterrein. Was wel 15 min stappen. Voorheen was het op het knollenveld tegenover het springen.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:22

Ik heb meerdere keren in Lisse gereden op gras ;) Wel al een poos geleden. Toen tegenover de springring vond ik heel fijn, waren goede ringen toen (in ieder geval op zaterdag in de B). Maar fijn dat die verre ringen dus ook op zand zijn!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 09:43

Ik heb nog weleens op gras mn dressuur gereden in Lisse, jaar of 6 terug denk ik :j . Dat was een koeienveld, dus een beetje sturen tussen de vlaaien door :')

Ik vind het wel fijn dat het nu op het zand is.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:38

Vorig jaar was het inderdaad op een stuk landbouwgrond en een hele wandeling. Fiets was geen overbodige luxe geweest. Was wel blij dat ze bij het secretariaat een briefje hadden hangen dat er paspoortcontrole was bij de dressuur. Laat namelijk normaal het paspoort altijd in de auto liggen dus dan had ik nog een keer op en neer gemoeten :D

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 09:16

Okay ik kom er nu voor de 4de keer dus die heb ik dan gemist hetismij :P

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 08:32

Ik ga me eind van de week afmelden. Paard heeft sinds zondag een dikke pees, loopt kreupel. Tenzij er de komende dagen wonderen gebeuren, kunnen wij dus niet meedoen :(

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 16:02

Ah nee wat sneu! Hopelijk gaat het snel weer beter!