[SGW] Nieuwe regel m.b.t. het dragen van je helmcamera

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Piepdruif

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 17:44

Zou dit misschien iets te maken kunnen hebben met het ongeval van Michael Schumacher? Ik heb ergens gelezen (ik weet niet meer waar) dat men vermoedt dat de manier waarop de camera aan zijn ski-helm bevestigd was ervoor gezorgd heeft dat helm niet goed functioneerde en dus niet voldoende bescherming heeft gegeven.
Ik kan me ook voorstellen dat je niet goed met je hoofd kan doorrollen als er een camera aan je cap bevestigd is en dat dat bv tot ernstig nekletsel kan leiden.

Het zal ongetwijfeld met veiligheid te maken hebben, dit nieuwe regelement.

Maar ik snap dat mensen graag hun rit willen opnemen. Zou het niet mogelijk zijn om zoń cameraatje aan de frontriem van je paard te bevestigen? Dan is je eigen hoofd in elk geval veilig!

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 17:56

Motje11 schreef:
Ik vind het echt belachelijk en ik geloof ook helemaal niet dat het om de veiligheid gaat. Wat een onzinnige uitleg in die link van de KNHS hierboven. En wat een grote camera op het plaatje dat erbij staat. Ik heb een veel kleinere (nog niet gebruikt in de cross) dus die kan ik dan toch gewoon op die plek op mijn cap bevestigen en daarmee starten?

Hilde_, jij kreeg een waarschuwing in Westerbork. Had jij hem dan op een andere plek dan op dat plaatje van de KNHS site?

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 0768_o.jpg
Ik heb 'm hier!

Heb hem er na het springen afgehaald, wilde het risico niet lopen.
Degene bij de start was heel duidelijk dat hij een aantekening moest maken als ik zo van start ging.

Ik baal er wel van. Speciaal deze gekocht omdat ie mooi klein is, ipv een GoPro. Had dit liever wat eerder geweten. -O-

Motje11

Re: Nieuwe regel m.b.t. het dragen van je helmcamera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 18:09

Ah okee, hij zit op een andere plek. Hij is inderdaad mooi klein. Zo jammer dat je net iets gekocht hebt en dan komen ze met zo'n regel. Hoe zit hij aan je cap bevestigd?

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 18:16

Er zit een kleine houder op mijn cap geplakt, daar klik ik 'm heel makkelijk in.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 18:24

En kun je hem ook lager bevestigen? Of is hij echt niet bruikbaar met de nieuwe regel?

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 18:48

Dat ga ik nu uitzoeken ja, wordt wel creatief. :P

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 20:57

Ik heb wel een camera die je voorop kan bevestigen alleen blijft hij op mijn cap niet heel goed zitten en wil niks op mn cap plakken, hoe doen jullie hem nou vast? Heb nu een band erom heen maar hij blijft wat klepperen.. Ik schrok ook trouwens toen ik hoorde dat de regels verandert waren en ik niet wist hoe of wat aangezien ik net een nieuwe gekocht heb :')
Maar het gaat inderdaad om de veiligheid, omdat anders de veiligheid van de cap niet meer gegarandeerd kan worden aangezien ze zonder cam getest worden las ik ergens...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 08:37