[SGW] internationaal->startgeld,hoe doen amateur ruiters dat ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vera_pino

Re: internationaal->startgeld,hoe doen amateur ruiters dat ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 19:50

Die is ook belachelijk duur

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:30

Volgens mij was Varsseveld met iets van 150 euro het goedkoopst... vorig jaar kon ik er niet blijven overnachten en toen was het maar 70... moet je wel een beetje in de buurt wonen anders ben je het aan diesel kwijt :P

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:51

Is het dan niet zo dat je moet over nachten en het paard op de locatie moet blijven?

x_joyce_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 22:05

Het paard moet wel op het terrein zelf blijven, de ruiter hoeft niet.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 22:12

Nee hoor voor de CIC1* en CIC2* is het niet verplicht vanaf CIC3* wel en bij een CCI* ook zover ik weet. .

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 05:50

Ohh ok! Ik zal t donderdag eens vragen.
Als paard wel op t terrein moet blijven blijf ik zelf ook wel. ☺️

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 06:57

Ik dacht eerder ook altijd dat het paard op het terrein moest blijven maar was het in Maarsbergen niet zo dat er niet eens stalling op het terrein beschikbaar was?

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 07:04

Precies Vivian, in Varsseveld was het voor de 1* eerst ook altijd ergens anders of helemaal niet geregeld. Kwamen we aan hadden we geen stal ;) Geloof dat het nu wel allemaal daar kan staan.

Maar het staat ergens in de reglementen, ik laat ze alleen liever op de wedstrijd op stal staan en daar waar mijn paarden zijn daar ben ik.

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 07:25

Het lijkt me normaal gesproken ook wel het handigste om op het concours terrein te staan. Maar mocht ik ooit zo ver komen dat ik in Helvoirt mee kan doen dan zou het toch jammer zijn als ik mijn paard 500 meter verder tegen extra kosten op het wedstrijdterrein zou moeten stallen ;P.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 07:46

Helvoirt doet daar moeilijk over, Renswoude en Varsseveld niet. Uiteraard nam ik paard dan ook mee naar huis!

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 07:50

Dat is ook lekker dan; dat een organisatie daar moeilijk over doet als het reglementair toegestaan is.....

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 08:44

Volgens mij staat er in het FEI reglement dat aangezien sommige CIC wedstrijden op 1 dag worden verreden en er geen stalling aanwezig is, paarden niet verplicht zijn op het terrein te blijven. Ik lees dat als een algemene regel voor alle CIC's, ook als er wel stalling is, Helvoirt leest dat zo dat die regel alleen geldt als er geen stallen zijn. Heb het aan de FEI voorgelegd maar nooit reactie gekregen.
Vind wel dat sommige wedstrijden moeten uitkijken dat ze niet té lang worden. Zo start ik in Renswoude in de CIC** en niet in de CCI** enkel en alleen omdat je er dan al op woensdag moet zijn en je bent dan gewoon 5 dagen van huis. NIet handig met werk, kleine kinderen en andere paarden die getraind moeten worden. Overigens ook heel saai als je op woensdag 1 minuut bezig bent met keuren en dan pas op vrijdagmiddag je proefje mag rijden...

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 08:46

Pfff hier betaal je voor een gewone B-wedstrijd (ja, nationaal dus, gewoon basissport) die bedragen!

Als ik naar een 3 daagse wedstrijd ga ben ik 6x $55 kwijt aan proefjes zelf (startgeld dus)
Verder nog zo'n $200-300 voor een stal,
Moet drie verschillende lidmaatschappen hebben, USEF,USDF en CDS, zit je ook aan de $300
En dan moet ik zelf nog ergens slapen natuurlijk! En eten, voor mij en de paarden, en benzine om er te komen... Zit al snel 4-5 uur in de auto voor een wedstrijd :oo

Kortom, zit zo aan de $1000 voor een weekendje wedstrijd. Internationaal CDI is nog veel duurder. Ik heb ook geen sponsor, ik werk me gewoon uit de naad en ga maar een paar keer per jaar op wedstrijd, en boek
geen vakanties ;)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 08:52

jongens wat een bedragen , ben ik nu een zeeuw die a zuunig is .... maar ik zou dat er niet voor over hebben..het blijft een hobby of je moet het beroeps matig doen.
:oo

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 08:55

SGWuppie: Niet heel duidelijk dan idd. Jammer dat de FEI dan niet reageerd. Verder zal ik me daar maar pas druk om maken mocht het ooit zo ver komen ;). 5 Dagen is idd erg lastig te plannen met kinderen en een baan.... Ook je aantal vakantiedagen wordt op die manier nogal snel gereduceerd als je dat een aantal keer per jaar doet. Voor sommigen niet zo erg (zoals mijzelf) maar als je een gezinnetje met kinderen hebt...... Maar ik geloof niet echt dat organisaties daarbij stil (gaan) staan. Het is voor een amateur gewoon lastig wat tijd en geld betreft.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 09:00

Het is gewoon vrij saai om zolang op een wedstrijd rond te hangen. Dan moet je eigenlijk nog 1 of 2 paarden mee meenemen maar dan ben je helemaal snel failliet ;)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 09:56

En bedankt Mariek voor de hoopgevende woorden met faillissementen en alles :P
Voor mij is Renswoude ook ideaal een week na mn vakantie in Italië waar het sale is.... ;)

En idd is lang op wedstrijd gaan gewoon saai.Ik ben blij dat ik er nu twee mee kan nemen. Dan heb je tenminste iets te doen.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:00

Haha Lau dat faillissement valt wel mee maar heb het er gewoon niet voor over. Wel heel gaaf zo'n cross maar hoef zeker niet iedere week!

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:07

Jeetje wat een bedragen zeg!! Is het niet slimmer als ze het prijzen geld omlaag gooien en daarmee ook het startgeld naar beneden doen? Dan win je misschien minder, maar kost het ook minder waardoor het voor veel mensen wat betaaldbaarder wordt.. of zeg ik nu iets heel raars? :p

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:21

Het prijzengeld is al niet hoog, en de meeste deelnemende ruiters zijn prof. Die kunnen een deel terugvorderen bij de belasting en ze worden betaald om mee te doen door oa. de eigenaren van de paarden en/of sponsoren.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 11:54

Ch*ntal had er 2 of 3 mee naar OK en ging 's avonds met de paarden naar huis. Van haar moeder begreep ik dat dat sowieso mag in een 1*. Varsseveld heeft zijn deelnemers ook wel eens ergens anders onder gebracht toen er stalruimte tekort was.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 12:26

Ik ga wel eens de reglementen uitzoeken en anders belletjes doen over hoe of wat. Nu na mijn tentamen toch de tijd vandaag.:)
Renswoude is zo dichtbij dat ik twijfel over heen en weer rijden of stallen daar, ga t morgen op les ook even vragen hoe of wat.
Heb vooral hetzelfde wat Marieke heeft... Als ie op vrijdag moet dressuren heb ik net zo lief mijn paard donderdag lekker in de wei. ☺️

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 08:28

Libera schreef:
Pfff hier betaal je voor een gewone B-wedstrijd (ja, nationaal dus, gewoon basissport) die bedragen!

Als ik naar een 3 daagse wedstrijd ga ben ik 6x $55 kwijt aan proefjes zelf (startgeld dus)
Verder nog zo'n $200-300 voor een stal,
Moet drie verschillende lidmaatschappen hebben, USEF,USDF en CDS, zit je ook aan de $300
En dan moet ik zelf nog ergens slapen natuurlijk! En eten, voor mij en de paarden, en benzine om er te komen... Zit al snel 4-5 uur in de auto voor een wedstrijd :oo

Kortom, zit zo aan de $1000 voor een weekendje wedstrijd. Internationaal CDI is nog veel duurder. Ik heb ook geen sponsor, ik werk me gewoon uit de naad en ga maar een paar keer per jaar op wedstrijd, en boek
geen vakanties ;)

jeetje, had nooit gedacht dat het in de USA zo duur zou zijn voor een gewone wedstrijd...dan ga je inderdaad nog eens achter je oren krabben of je mee wilt doen..

maar als ik het zo bekijk voor Nederland...pfff...ik had het al eens ergens zo gehoord, maar niet geweten wat er allemaal bij komt kijken..

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 08:36

Jeempie, wat een geld allemaal!
Ik snap heel goed dat dat voor vele niet haalbaar is.