Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
hedwig1 schreef:Hier hetzelfde dilemma, paardje heeft heel gezonde hoeven maar gaat nu wel SGW's rijden. Omdat ik het zonde vind ijzers te slaan in die goede hoeven gaan we aankijken hoe het gaat. En mocht het echt glad zijn dan maar niet starten.

madelein schreef:_Sim_ schreef:Zeker. Heb twee weken geleden op de Valouwe getraind. Zonder ijzers.
Top! Toevallig ook ervaring in Hernen en lelystad?
Ja dat van de afzet en landing klopt ja. Daarom durf ik nu ook wel zonder, voor nu. Dan komende zomer toch wel ijzers ivm de spring parcoursen.
Heeft daar iemand ook daadwerkelijk ervaringen mee? Bij die snelheid, bodem, water en sprongen? Maartje1990 schreef:Juist blootvoets en vooral als de straal de grond raakt heeft een paard juist goede grip. Er zijn ook vrij veel voorbeelden van blootvoets gereden paarden die vrij hoog in de sport meelopen
madelein schreef:hedwig1 schreef:Hier hetzelfde dilemma, paardje heeft heel gezonde hoeven maar gaat nu wel SGW's rijden. Omdat ik het zonde vind ijzers te slaan in die goede hoeven gaan we aankijken hoe het gaat. En mocht het echt glad zijn dan maar niet starten.
Gelukkig nog iemand die hetzelfde dilemma heeft!
Ik mail nu van te voren organisaties of er te rijden is zonder kalkoenen, en dat gaat tot nu toe goed. Als ik weet dat er echt alleen maar gras is start ik er nu nog niet. Dat komt dan wel als we wat verder zijn.
@lotte: is zeker waar, maar toch doe ik het liever niet als het niet echt nodig is. Zeker omdat mijn paard in de zomer hele droge voeten krijgt en dan snel scheurt en brokkelt...