[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 15:08

Lene: Ik heb ook met mijn pony tussen de paarden gereden :D gaat opzich wel goed hoor!
Antonius: Wat leuk! dan worden we concurrenten in Theux! Heb ook een 4jarige die ik daar wil starten! Hopelijk kan je met je merrie terug starten! Peesproblemen, ken er alles van helaas
Maximuss: Wat leuk!

Mijn wedstrijden die ik hoop mee te kunnen rijden
LRV Overpelt 29-30 maart
LRV Overpelt 6 April
Nationaal Vechmaal ( aanwezig, niet geselecteerd wegens 2 nieuwe paarden. Paard dat iemand anders rijdt normaal wel )
VLP Mont le soie 18 mei
VLP 25/26 juni Tongeren
VLP 13-14 Juli Diepenbeek
VLP 19-21 juli Genk
VLP 17-18 08 Brugge ( aanwezig -BK6jarige-, heel misschien starten als de hindernis waar ik ben overkop gevlogen niet meer in het parcours staat. Want daar durf ik niet meer overheen)
VLP 30-01 08 Beverlo
VLP 14 09 Theux (BK-4jarige)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:50

Ik dacht dat Beverlo niet meer op de kalender stond?

Wat rij jij met je 4-jarige ter voorbereiding op Theux?

Ik hoor sommigen in mijn omgeving zeggen dat ze B nationaal nog teveel vinden voor een 4-jarige, maar ik vind dit net 'lichter' dan een OCC waarbij alles op 1 dag is...
Ik heb het nu zo gepland om maandelijks 1 eventing te rijden, in juni zelfs niks, krijgt hij nog 2 weekjes volledige rust, dus dan denk ik dat het wel moet kunnen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 16:12

Blijkbaar is bij de VLP die van 2013 nog de kalender. Dacht da het die van 2014 al was. Foutje :P

Ik ga nu met hem enkele A crossen in de lrv rijden. En dan zoek ik de lichte B's van nationaal uit.
Inderdaad omdat het op meerdere dagen is. Ook is Theux geen zware cross van hindernissen vind ik.
Alleen de conditie moet wel goed zijn door de heuvels.

Mijn 4jarige met zijn eerste crosshindernissen enkele maanden terug

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 16:57

xPony: He leuk, dat ben ik inderdaad ;) kan je mij ook wel herinneren bij het zien van die foto. Kom je daar vaker? Of ben je niet uit de buurt?
Daaphh: ik had al een paar van jou GoPro filmpjes zien passeren hier op bokt (onder andere met die pony die je bedoelt denk ik?). Zag er toen inderdaad wel "doenbaar" uit. We zien wel! T zit vooral tussen mijn oren :)

edit: VLP kalender staat er wel al op (nationaal en communautair) maar de datum springt nog automatisch op 2013, moet je zelf verzetten naar 2014.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 17:06

Ohh eens kijken dan!

* Er staat inderdaad Beverlo niet meer bij! Vind ik wel jammer!

xPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:20

Ik woon er niet zo heel ver van, in Kruishoutem (met de paarden aan huis). :) Ben er meestal wel als er crosstraining is en de cross zelf, maar daarnaast niet meer, is toch een beetje te ver rijden daarvoor. Bloso in Waregem of de Gaverranch zijn dichterbij ;) Jij wel?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:24

Daaphh: leuk, een bonte!! Welke afstamming?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 22:28

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:30

Hier ook een Belgje van rond Gent :)
Ik rij met mijn merrie B maar ze is/was klaar voor L en met mijn ruin L maar die is/was klaar voor M.
Momenteel wordt er niet meer gereden aangezien ik zwanger ben. Beide paarden staan dus ook op non actief en ik kan pas opnieuw starten in oktober als het LRV-eventingseizoen opnieuw begint.
Gezien hun jaar out door mijn zwangerschap, start ik hierna gewoon weer B en L en dan zie ik volgend jaar wel waar ik sta. Ik heb weinig ambitie en hou het vooral recreatief. Wellicht zal de baby de het beetje resterende ambitie ook wel vermoorden en zie ik mezelf nog jaren B en L rijden :+ maar da's ook fijn als je altijd foutloos bent :o :D

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 22:31

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!
Altijd leuk als je foutloze rondjes kan rijden! :D

avi5987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:04

Wat is jullie ervaring met de cross in Brugge/Damme qua zwaarte?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 23:09

Had het eigenlijk een makkelijke cross verwacht, maar toen ik daar was, was het heel anders.
Bij de B ben ik tot aan het water geraakt.
Bij de L ben ik bij de 10 overkop gevlogen.
Vind het toch wel een cross waar je zeker genoeg ervaring voor moet hebben. Staan wel moeilijke combinaties in en soms ook wel een zware hindernis.
Maar dat is mijn mening, die wel wat vervormd is door mijn val

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:11

Belg hier! Ik doe niet aan cross, maar zou in de zomer wel eens een keertje een oefenparcours willen springen. Zijn er buiten de Kattevenia misschien nog locaties? :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 23:12

Zutendaal, overpelt, lummen, diepenbeek (als je toestemming vraagt mag dat soms wel)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:23

Echt een leuke bonte!! Wil ik ook graag eens in de stallen hebben, maar het aanbod kwalitatieve bonte is klein vind ik. Die van jou springt wel goed én heeft veel bloed, dat missen de meesten wel. En als je een correcte dressuurproef kan laten zien, hoeven die spectaculaire gangen niet echt, vind het springvermogen en looplust veel meer doorslaggevend.

Mijne is een Pommeau du Heup x Obourg x Mamori xx

:wave: Sofie: in mei bevallen, dan zit je er in juni terug op en kan je in juli terug op wedstrijd *D enfin, zo ongeduldig was ik toch... Hier is de ambitie trouwens niet verminderd hoor, de tijd wel maar bon, met wat puzzelen lukt dat nog steeds!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:27

Avi: cross in brugge vind ik trouwens wel een van de zwaardere. Nagenoeg elke hindernis staat aan de maat, 2x water erin... Ook harde grond dus als het een tijdje niet geregend heeft wat wel eens voorkomt in augustus, ook geen evidente ondergrond qua blessures. Wel een hele mooie om te rijden vind ik, maar je paard moet wel al een beetje routine en vertrouwen hebben.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 23:29

Die van jou heeft ook wel genoeg bloed precies :D
Ja heb heel lang moeten zoeken naar een bonte met genoeg bloed die ook nog kon springen.
Maar ben er wel heel erg blij mee. Is ook een leuk paardje in de omgang.

Haha zat je al zo snel terug op het paard dan? Heb er geen ervaring mee, maar denk dat ik toch ook wel snel weer aan het rijden was.

avi5987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:43

Bedankt Antonius en daapph, sla ik Brugge dit jaar zelf over en ga ik eens aan de zijlijn kijken!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 23:47

Ja zeker eens gaan kijken! krijg je er een goed beeld van!
Misschien ontmoeten we elkaar dan wel!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:09

Ik ben al moeten stoppen met rijden op 12 weken zwangerschap door bekkeninstabiliteit en flauwte, dus het aan de zijlijn toekijken had na mijn bevalling wel lang genoeg geduurd :) Maar zo slecht als mijn ZS was, zo goed ging mijn bevalling, of tenminste naar mijn aanvoelen, dus daar had ik dan wel geluk mee.

Mijne heeft idd ook veel bloed, maar wel koel in het hoofd. Je kan hem snel heet maken, maar je kan ook snel terug de druk eraf krijgen, dus dat is wel comfortabel.

Brugge sla ik voor de 4-jaar ook sowieso over, heel eventueel met de merrie als die recht blijft, maar dan moet er wat regen gevallen zijn, want de harde bodem vertrouw ik niet voor haar.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 11:12

Hoe oud is je kindje nu?

Ik doe ook Brugge niet met mijn 4 jarige.
Maar mijn paard dat door iemand anders wordt gereden is 6, en het bk voor de 6jarige is daar dus ga er wel heen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:34

Mijn dochter is nu 8,5 maand. Ze zal komend seizoen ook gewoon meegaan naar de wedstrijden. We hebben zelfs speciaal een vrachtwagen met mobilhome gekocht voor het gemak dat ze zou meekunnen... Al is het voor ons ook gemakkelijk natuurlijk :D

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 11:35

Ohh leuk!
Als je effe een babysit nodig hebt breng je der maar langs :D
op wedstrijd he :p

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:36

haha super :D

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:45

Idd knappe bonte zeg! Ik ben dol op bonte paarden en da's hier toch een droom om een mooie bonte op de weide te hebben. Ik overweeg sterk om mijn merrie eens te laten dekken van Ceasar ter Linden (die waar Shanna Wandels mee crosst) heerlijk paard vind ik dat!!

En Antonius, laten we zeggen dat we jouw rijkunsten niet kunnen vergelijken met die van mij natuurlijk. Ik ben een simpele amateur bovendien vind ik geen van mijn beide paarden echt uitblinkers. Nu ja, jij bewijst keer op keer dat het paard amper rol speelt ;) gelijk welk paard jij rijdt, je rijdt ze allemaal naar de top, ongelooflijk gewoon! _/-\o_

Ik heb mijn laatste eventing op 12 weken gereden in Vollezele en ben op 14 weken moeten stoppen nadat ik de hele nacht en dag elke 15 minuten harde buiken kreeg :( echt zonde. Ik ben er nog wel geregeld op te vinden ze ;) eens 10 minuutjes als er iemand anders mee aan het rijden is, kruip ik er ook snel eens op. T zijn brave beesten gelukkig. T enige moeilijke is er af stappen :')

Verder 10mei bevallen, 27 mei eerste examen, dus er van op voort gaan dat ik niet al mijn examens ga kunnen meedoen, heb ik in de vakantie wel wat te studeren :\ Bovendien ben ik nu nergens lid, niet van de LRV noch van de VLP en ik denk dat ik me lid maak in het nieuwe LRV seizoen dat in oktober start. Tegen dan zijn de paarden ook weer wat deftig gewerkt, hoop ik ;)

En wij gaan met de tijd ook opzoek naar een vrachtwagen voor 4 paarden, mijn vriend rijdt nu ook en allé, ik hoop dat ons dochter gek gaat zijn op paarden en we moeten haar pony's toch ook mee kunnen nemen dan hé :+