[SGW] Nabespreking SGW Bathmen (NK)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

glenstorm

Re: Nabespreking SGW Bathmen (NK)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:47

Die van mij MM?

CaKa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:54

Voor de fotografen, ik was nummer 62 (zwart paard in lime groen).

Hier mijn verslagje. Ik had vanmorgen nog kunnen rijden in het zonnetje. HEERLIJK! Helaas geen dressuur in de klasse B (scoren we altijd goed;-) ). Springen 2 balken... jammer! Maar cross heerlijk foutloos! Weinig problemen onderweg. Alleen waar je het bos uit komt en het maisveld (modder!) inging richting hindernis 11 (in de B) stond mijn paard ineens stil en draaide zich 180 graden om. Ik las er op een milimeter na naast (had al 2 benen aan één kant). Maar kon me nog in het zadel trekken en ben weer vrolijk verder gereden. Verder alleen hindernis 14 (na het water) aangetikt, aangezien we in draf uit het water kwamen en niet echt ritme hadden voor die sprong. Tijd en stijlpunten weet ik nog niet, maar ik ben tevreden!

Ontzettend jammer dat het weer vanmiddag zo omsloeg, waardoor en heel veel combinaties niet hebben kunnen starten....

Al met al heb ik het crossseizoen heerlijk algesloten. Deze winter klaarmaken voor de L en dan in Markelo wellicht mijn L debuut met haar :-)!

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:00

Carlijn, weet bijna zeker dat er een stop voor jou op de uitslagenlijst stond. Vervelend als dat niet zo was!
Fijn dat je zo lekker gereden hebt :) tot volgend jaar Markelo!!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:02

Sorry staat er onduidelijk maar ik heb de protocollen van joki :)

CaKa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:06

Echt Anke? Dan was dat bij hindernis 11... waar mijn paard die rare actie had.. Was overigens best ver van de hindernis en absoluut niet een stop op de hindernis! Toen ik namelijk de hindernis daarna aanreed, ging ze er simpel overheen.... Jammer, maar is niet anders. Ook cross is soms een jurysport! Ik hou mijn fijne gevoel van vandaag wel, was verder namelijk erg tevreden! En heb genoeg punten voor de L ;-)!

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:07

Zo weer thuis! Ook even tijd voor mijn verslagje!
Ik was nummer 104 in de B (bruin paard, lime groen robby's dekje)
Stik zenuwachtig van te voren!! En waarom ik ben er nog niet achter :P
Joelle voelde fijn met springen meteen al. 2 balkjes waar ik haar iets te lang liet maar al weer heel tevreden dat ik de cross in mocht!

En cross gewoon FOUTLOOS!!! OOh wat ben ik blij :D :D :D Bij 3 keek ze wel even dus moest er goed doordrukken! Bij 5ab echt goed opgelet want was bang dat ik te veel uit zou rijden voor b en dat ze er dan langs zou vliegen maar ook dit ging goed! Ik had fijn ritme en kon haar voor mijn gevoel mooi rijden :D Echt super blij! 40 seconden buiten de tijd, maar das niet erg (ik rij met de cross nog niet op tijd) en aangezien Gorssel ruim buiten de tijd was bijna 2 minuten volgens mij :P :P en Diepenheim uitgebeld op de sprong voor het water ben ik zoooo blij dat het nu zo fijn ging! Heerlijke afsluiter!!

Helaas kon zuslief niet starten (zou L rijden) maar is afgelast! Jammer dat het weer zo omsloeg! Maarja niks aan te doen...

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:14

Mensen wat een onweer ook! :oo Dat flits en direct boem vind ik maar niks :o Gelukkig geen windhozen, zoals iets naar het westen :oo
Ik vreesde na die eerste bui al dat het voor de rest afgelast zou worden, het water kwam je aan alle kanten tegemoet stromen. Onderweg naar huis ook weer dikke hagel en onweersbui, dat werd idd weer 50 rijden ... hadden we net weer wat snelheid na dat (niet nuttige?) 50km stuk op de A1 :')

Ik vond de bodem van de cross grotendeels best goed te doen! Springen ook een verademing tov vorig jaar. Mijn paard is alleen niet zo van het zuigerige en gladde, dan mist ie het kleine beetje vuur wat ie heeeeeel erg nodig heeft ... maargoed, dat is het probleem van mijn paard :P
Prachtig weer was het vanmorgen eerst, helemaal geen harde wind ook.
Ik schrok me ook een hoedje toen ik een half uur voor m'n tijd bij het springen kwam en nr. 44 er al in zat (ik nr 50). Gauw wat rondjes draf, galop en 3 sprongetjes ... parcourtje ging best aardig, hij zou alleen bij de laatste dubbel gaan staan ~~}> Mijn fout denk ik, te veel cruisestand. Wel een stom balkje onderweg.
In de cross beetje loerderig, behalve dan het greppeltje met de witte balken :') En hij vond de wegwijzerpaddestoel zo spannend dat ie me bijna om de eigen B hindersnis schoot, gelukkig zat er bossage :+ Ik kwam er alleen aan het eind vd cross achter dat ik niet helemaal goed zat, beetje remmend .. maarja, das een beetje aan de late kant. Maargoed, op stukken ging ie best goed voorwaarts en geen weigeringen onderweg. Wel vond ik dat ik mooie stijlpunten had, 6.7 en 7. En geloof iets van 30sec. buiten de tijd.
Hij begint een nieuwe trend te zetten: hartslag na de cross lager dan ervoor :P Voor 60 en na 56, kan die ook wel wat harder :Y)

Ik vind het zo sneu voor de mensen die alleen maar hebben kunnen dressuren, vooral omdat het de laatste van het seizoen is :(:)
Laatst bijgewerkt door Lappie_Lap op 03-11-13 20:15, in het totaal 2 keer bewerkt

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:15

Wat ontzettend zonde dat het vandaag was afgelast!

Ik heb gisteren gereden. 8.15 dressuur rijden, dus om half 5 ging de wekker :+ Dressuur ging naar omstandigheden goed, bodem was verschrikkelijk en paard had bij elke bocht het idee dat ze ging uitglijden dus liep ontzettend op eieren. Jammer dat de jury er totaal geen rekening mee hield wat ons de laagste punten van dit seizoen opleverde. Een voorlopig 49e plek :P

Toen de cross lopen, ik had er vertrouwen in, vond op de afsprong na het L echt prima te doen, eerlijke hindernissen en niet veel technisch of hoog. Springen stond naar mijn mening wel wat aan de maat voor de bodem, maar ook daar had ik na het hoge parcours in Neede wel vertrouwen in. Het springen ging ook gewoon heel goed, had eindelijk weer het goede ritme te pakken en ze deed het heel fijn, wel 2 tijdfouten maar dat vind ik niet zo erg. Toen naar de cross, mevrouw had er zin in :) en we gingen ook als een speer, overal heerlijk kunnen rijden en elke sprong ging gewoon super. Echt HEERLIJK gereden.

Wat ik wel heel slecht vond was dat het fietspad voor de laatste hindernis niet afgezet was oid, ik had bijna een oudere meneer met een kindje voorop de fiets onder me omdat deze gewoon overstak. Het is gefilmd en diegene die daar als vrijwilliger stond om op te letten die zei gewoon niks en lette totaal niet op. Het was dat ik zo hard schreeuwde dat die man van schrik stopte, anders had hij er gewoon onder gelegen echt levensgevaarlijk.

Ik heb een topafsluiting gehad van dit crossseizoen, nu lekker doortrainen en klaarmaken voor het M :=

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:57

Hetismij je ging anders keurig netjes van de afsprongen af!

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:06

Thanks!! Het ging ook top, alleen met lopen had ik daar mn bedenkingen, omdat ik het op deze manier nog nooit gedaan had :+

Bonny_CT

Iedereen gefeliciteerd met alle resultaten, ik lees veel tevreden verslagen!
Vandaag inderdaad ook bijna een fietser op dat stuk onder een paard.. Het is dat ik zelf schreeuwde kijk uit toen ik er liep, maar die vrijwilligers zeiden weer niks die er vandaag zaten.. Best slecht en gevaarlijk..

Hierbij mijn verslagje
SGW seizoen 2013 met een aparte enerverende dag afgesloten .. Om 5 uur fit vertrokken met Krimpie naar SGW Paardensport Bathmen. Omgereden via Amsterdam vanwege de harde wind, reistijd 2 uur en 3 kwartier Daar aangekomen een perfecte plek in de binnenbak om te parkerenl, top! Aangemeld, parcours gelopen zag er goed uit!. Daarna gedressuurd, ringen helaas nog erg nat, werd door de jury weinig rekening mee gehouden, moest meer door de hoeken rijden, ja dat snap ik maar die waren niet te rijden.. Toen de cross verkend.. Deze zag er goed uit voor zowel het B als het L. Had er zin in! Ondertussen was Cadeautje ook gearriveerd met Jan Grande, die hadden een mooie gereserveerde plek naast ons in de binnenbak!. Cadeautje gezadeld, ook die had er zin in Helaas 2 balken met springen, 1 mijn schuld, 2e was ze wat enthousiast de dubbel in, daardoor te krap onder de uitsprong. Helaas pindakaas.. Losspringen voor de cross uber fanatiek. Dat beloofde wat.. Na een zwaai met de voorbeentjes naar iedereen in het starthok vertrokken.. Ze pakte super fijn aan, nergens twijfel.. Rustig aan gedaan i.v.m. de bodem. Zelfs de coffin ging super makkelijk, daar toch wel twijfels op.. 1 seconde buiten de tijd gefinisht, maar daarmee dik tevreden.. Toen Krimpie schroeven gedraaid.. Helaas barstte daarna een hevige onweersbui precies los boven de cross met dikke hagelstenen. Na een kwartier leek dit minder te worden, maar helaas.. Het bleef gaan. Na een half uur was het springterrein niet meer te doen en de cross niet meer verantwoordelijk om te rijden. Daarom is de klasse L paarden helaas afgelast.. Niks aan te doen, wel erg jammer. Maar de veiligheid boven alles.. Cadeautje is evengoed nog 13e geworden met 6 keer een 7 voor stijl! Dik tevreden.. Krimpie helaas pech met een dagje op de trailer... Die gaat morgen maar wat leuks doen..

bvw

Je reed daar ook met je hoofd, mooi terug en paard laten kijken. Vond het echt heel vriendelijk en netjes ogen

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:09

:o :o

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:19

Lappie lap Ik was nummer 44! Jammer dat ik jou niet gezien heb ben namelijk wel nieuwsgierig naar een gezicht achter Lappie lap

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:21

Jammer dat je met de 2e niet meer hebt kunnen rijden bonny!

Caka, knap dat je ben blijven zitten! Ik lig er dan altijd meteen af!

En Margreet4: we hebben volgens mij wel een beetje hetzelfde gevoel :D ik kwam echt piepend van blijdschap over de finish, het was dan wel 1,5 min. ofzo buiten de tijd :+ maar superblij, hihi.

Weet iemand of er ook prof. foto's zijn gemaakt vandaag? Dan kan ik de website in de gaten houden :P

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:22

Ik wist na het horen van je paard z'n naam wel wie je was, maar was weer eens te verlegen :o

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:23

Oh, jij was nummer 50 toch Lappie_Lap? Dan heb ik jou nog gefilmd! Had het ergens opgeslagen dat nummer 50 een bokker was haha!

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:24

Casca dat klopt!! :D Was mijn 3e cross (Gorssel en Diepenheim) hiervoor en let dus echt nog niet op de tijd! Maar het ging zo fijn :D :D Ik was bij hindernis 15 al aan het stuiteren :P Toen hoorde ik mijn zus roepen je moet er nog wel eentje he :P :P Maar was zo trots op d'r :D :D

Ik ben ook benieuwd welke fotograven er allemaal waren!!??

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:27

margreet4 schreef:
Casca dat klopt!! :D Was mijn 3e cross (Gorssel en Diepenheim) hiervoor en let dus echt nog niet op de tijd! Maar het ging zo fijn :D :D Ik was bij hindernis 15 al aan het stuiteren :P Toen hoorde ik mijn zus roepen je moet er nog wel eentje he :P :P Maar was zo trots op d'r :D :D

Ik ben ook benieuwd welke fotograven er allemaal waren!!??

Ikke was er ik heb nummer 48 t/m 101
Edit: Beginnend fotograaf ;P

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:30

_Daphne ... dat klopt ja! Goed geheugen :D
Wat leuk, ik stuur je even een PB.

@ Margreet4 en Casca ... mooi toch, zo je seizoen afsluiten! Kun je nu maanden stuiteren totdat je pas weer mag.
Dat heb ik althans vaak na de laatste wedstrijd :P

Wat leuk dat er zo veel fotografen zijn :j

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:47

BrammetJee schreef:
Heb je bruin paard donkergroen dekje?

Yes, that's me! *D

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:48

Kelan schreef:
BrammetJee schreef:
Heb je bruin paard donkergroen dekje?

Yes, that's me! *D

Okee dan heb ik jou ;) wil je mail pben ?

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:59

Ik ben heel benieuwd welke fotograaf mij gisteren op de een na laatste hindernis had, die is hopelijk zoooo gaaf geworden!

Marleen_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:00

Ik had het geluk als een van de laatste nog te mogen starten.
Na 2 pechbalkjes in het parcours in de regen aan de cross begonnen. Beetje oppassen met de bodem, want mijn topper is 21, en met een beetje mazzel wil ik haar benen heel houden zodat ik volgend jaar weer mee kan doen!
Het liep gesmeerd en voelde goed en zeker. Ze heeft me zeker geholpen bij hindernis 15 , daar reed ik dus de verkeerde hindernis aan, juist die van de L/M dus!
(had gisteren de cross gelopen en had naar de L/M gekeken, dus was even de weg kwijt.)
Ik merkte het net op tijd (dank aan reacties uit het publiek!) en kon nog net haar voorlangs sturen en met kunst en vliegwerk in een vreemde kronkel op de juiste nr 15 aanrijden. Als de stijlpunten daar gegeven werden, zal het niet veel geweest zijn denk ik, maar ja... we bleven wel foutloos. De tijd zou ongeveer 24 sec te lang zijn geweest.
Al met al: prima rit voor ons.
Jammer voor degene die na ons niet meer konden starten, want het was een mooie cross zo door het bos heen.
Complimenten voor de organisatie!

Bij de vet. dikke buien met hagel over ons heen gekregen, dus we zijn verkleumd weg gereden nadat we uit het land waren getrokken.
Geen idee waar we ergens in het klassement zijn gekomen en wat de stijlcijfers waren. Dat blijft nog even een verrassing!
Op naar 2014 nu!

Oh ja... foto's van 119 zijn welkom!

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:04

Ik werd op de heenweg ingehaald door eventingphoto, dus die zal er wel geweest zijn denk ik zo :D