[SGW] Eventing Meer (terrein de mosten)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cdetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 17:24

Zo weer terug thuis! En we hebben het droog gehouden.
Slechte dressuur, maar foutloos gesprongen en foutloos binnen de tijd in de cross dus wel tevreden.

Fritsfrats

Re: Eventing Meer (terrein de mosten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:04

Ik heb vandaag ook gereden in de klasse Aspiranten!
Een leuke cross en mijn paard liep ook heel fijn.
Uiteindelijk een 5e plaats!

Weet iemand wie er foto's maakte?

cdetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:16

Geen fotograaf gezien.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 09:06

Ik vrees voor de bodem zondag, er gaat veel regen vallen en er is al een hele sloot water overgekomen.

vayake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:33

Ben zondag ook gaan rijden in Meer wel de Aspiranten want is 2de keer dat dit paard cross loopt.
Het weer was reuze goed meegevallen!

Ik wou hier eens vragen waar ik kalenders/info kan vinden van wedstrijden in Nederland.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:56

op wedstrijdplatform.nl staan de wedstrijden aangekondigd. Weet niet waar je woont in België maar voor ons zijn de wedstrijden in Alpen-Chaam en in Etten Leur redelijk dicht bij de deur.

Denk dat het met de natheid wel meevalt omdat het allemaal bospaden zijn en de dressuur en het springen is op het maisveld. Mijn dochter had ook een goede cross gereden, derde keer en paard deed het super in de B. Hij sprong zelfs over de picknicktafel :D Hindernissen waren inderdaad meer op Nederlandse L niveau.

Ben wel blij dat ik in de tent ga helpen zondag want afgelopen zondag heb ik het toch wel behoorlijk koud gehad.

Fritsfrats

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:49

cdetje schreef:
Geen fotograaf gezien.

Bij de waterbak stond een fotograaf!
Ze had mijn naam nog gevraagd aan mijn vader.
Weet alleen niet hoe ze heet of waar de foto's op komen te staan.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:52

Zal zondag eens navragen of iemand van de vereniging het weet. Ben zelf niet bij de waterbak geweest. Ik was bij de picknicktafel gaan staan om mijn dochter op de foto te zetten. Viel trouwens nog een paard bovenop zijn ruiter na een weigering op de picknickbank. Arme man kon daarna niet meer op zijn been staan. Hij is te paard weer naar het terrein gegaan.

vayake

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 10:39

@Percy

Bedankt!
Ik ben van Brecht dus Chaam en Etten zijn ook dichtbij!

Ik moet enkel eens kijken welk niveau dat is dan moet inschrijven want ik weet dat er een verschil is.
B klasse is B is L klasse in NL? of zoiets?

Fijn dat het bij jullie ook super ging!
We hebben het paardje nog niet zo lang en heeft voordien nooit gesprongen tot bij mij over 2 maand. Dus ik was dan ook blij met de 1e plaats.

Jullie zijn lid van de club in Meer wsl?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 13:35

Mijn dochter is inderdaad lid in Meer, dat klopt. Ze is ook lid van de knhs.

De Belgische B is de Nederlandse L. Reeks Bo wordt als Nederlandse B gezien maar de Aspiranten van de LRV tellen weer niet mee in Nederland. Dus als je hier B start kan je in Nederland L starten, mits je een winstpunt hebt. In Nederland moet je wel heel snel zijn met inschrijven. Alphen Chaam begint de inschrijving 1 februari en dan zitten er heel wat mensen klokslag 00.00 klaar om in te schrijven :D
Wat ook een heel groot verschil is tussen België en Nederland is dat er in Nederland altijd tweemaal een veterinaire keuring is en het is in Nederland veel duurder.

Wij zijn pas nog in Brecht geweest voor het rijstijlspringen :D

vayake

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 15:43

Ja moet nog eens goed zoeken naar de wedstrijden op de site die je gaf. Chaam nog niet tegengekomen dus zal ik opnieuw moeten zoeken.

Dus je moet zelf inschrijven? Wsl zal dat bij mij niet lukken omdat ik vanuit B komt en niet lid bij van de KNHS.
Ik denk dat ik ook via LRV kan inschrijven mss?

Hier zijn er enkel keuringen op het nationale eventing kampioenschap lrv.
Zou vr mij altijd mogen zijn.

Dan is Bo toch min of meer gelijk aan A en de nederlandse B?
De prijzen daar moet ik ook nog alle info van vinden.Dat het dan duurder is heb ik er af en toe wel voor over.

Ha is Brecht... Kraaienhorst?
Deze lokatie wordt gebruikt door 3 clubs. Het is super dat we dit hebben. Er zijn nergens bijna zulke lokatie bij lrv om te trainen en wedstrijden (indoor) te organiseren.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 15:51

Gefeliciteerd trouwens nog :)

Je moet op Alphen-Chaam zoeken maar die zal er nog niet op staan denk ik want het is pas in maart. Als wij via de knhs in België willen starten dan schrijft de knhs in op de wedstrijd. Zal andersom met de lrv ook wel zo werken maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Bo en A is inderdaad gelijk aan B maar vreemd genoeg accepteert de knhs alleen bo als B. Als jij hier B start kan je L in Nederland starten.

Het was inderdaad de Kraaienhorst :D Mooie locatie maar niet zo gemakkelijk te vinden. Ben volkomen verloren gereden. Gelukkig op tijd vertrokken dus waren we niet te laat maar aangezien mijn achteruitrij kwaliteiten met de trailer niet al te best zijn was ik niet zo blij. Daar parkeren viel ook nog niet mee.

Mijn dochter gaat zo even met haar andere paard naar de Mosten dus dan weten we straks hoe de bodem is.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:31

wij hebben besloten niet te rijden, helaas

joketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:37

tanee_blaze schreef:
Ik heb vandaag ook gereden in de klasse Aspiranten!
Een leuke cross en mijn paard liep ook heel fijn.
Uiteindelijk een 5e plaats!

Weet iemand wie er foto's maakte?

misschien staan je foto's hier tussen?
https://www.facebook.com/groups/111183979078354/

als je het zo niet kan zien: fotografie hilde & karen op facebook :)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:40

Vanwege het weer esje?

Knollboll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:44

Wat wordt er morgen verreden? Ik kom kijken.

Ik betaal trouwens in belgie veel meer dan in nl. Ligt dat er dan gewoon aan dat ik een Nederlander ben?
Voor 1 cross in belgie betaal ik rond de €50 en in nl. Maar vooraan in de €20,-

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:49

Dat ligt inderdaad aan het feit dat je Nederlander bent alhoewel mijn dochter laatst een cross reed vanuit de knhs en toen hoefde ik maar tien euro meer te betalen voor de startcoupon. Waar die 50 euro vandaan komt snap ik dus niet goed, heb dat wel op de site van de knhs gelezen. Sinds dit jaar betaal je hier startgeld voor de eventing en dat is voor de Belgische ruiters 5 euro.

Het stikt hier op de wedstrijden van Nederlandse eventingruiters met grote namen die lid zijn van een Belgische club en dan met 10 of meer paarden mee doen. Scheelt ze handenvol geld.

Morgen zijn de pony's t/m het z. Als je een blond meisje ziet met een blauwe jas van het paardenhumaniora in de tent dan is dat mijn dochter :D

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:50

Ja pol, er zat een stuk in wat ik erg zwaar vond qua ondergrond en als ik dan zie dat er nog best wat water wordt verwacht heeft me doen besluiten niet te rijden.

cdetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:40

Ik denk dat die 50 euro van de vlp wedstrijden komt. Daar is het als lid al 40 euro.

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 10:15

Heeft iemand enig idee welke VLP licentie je nodig hebt om eens te kunnen starten bij de Mosten? Ik neem aan dat je met een subprovenciaal J2 licentie (springen) niet kunt deelnemen aan de eventing? Of staat dit niet los van elkaar dat iemand weet?:) Alvast bedankt!