Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

SusanH schreef:Maakt het uit welke klasse je inschrijft? Mijn man start nu B officieel, wil volgend seizoen over naar de L. Kan hij hier mooi vast een rondje oefenen weer.

SusanH schreef:Chaplin kijkt niet zo snel ergens van op en springt tot nu toe alles. Is er echt een groot verschil met een indoor spring parcours? Want dat doet hij prima

Nu was dat ook wel een heel fijn dier wat fijn aanpakte. Ik had er wel 5 keer op gezeten en 1 keer gesprongen en ze liep foutloos het BB rondje alsof ze het al jaren deed
Losspringen waren er gewone hindernissen en 2 boomstammen (dat waren dus de eerste boomstammen die dat paard toen zag
) Voor een idee dit was toen het rondje http://youtu.be/OV8iUoUEyBQ 
jipje_niekje schreef:Ik heb vorig jaar in februari mee gedaan met een onervaren paard wat zelfs nog geen parcoursen had gelopenNu was dat ook wel een heel fijn dier wat fijn aanpakte. Ik had er wel 5 keer op gezeten en 1 keer gesprongen en ze liep foutloos het BB rondje alsof ze het al jaren deed
Losspringen waren er gewone hindernissen en 2 boomstammen (dat waren dus de eerste boomstammen die dat paard toen zag
) Voor een idee dit was toen het rondje http://youtu.be/OV8iUoUEyBQ
Als ik de kans zou hebben zou ik dit jaar ook zeker weer gaan, maar helaas is dat voor dit jaar geen optie door blessure bij mezelf....
Die vond het ook wel spannend hoor, maar is een heel fijn dier wat fijn aanpakte. En ik denk dat het ook wel scheelt dat ik al wel wat meer ervaring heb met crossen als zei
Maar gelukkig heeft de fotograaf me nog een keer de goede kant op gestuurd

maximiliano schreef:In het L spring je niet zo vaak dezelfde hindernis als de BB hoor. De op en afsprong zitten daar ook in.
Ze gebruiken de hindernissen van maarsbergen dus zijn echt L SGW hoogte.
hopelijk kan ik vervoer regelen, dan komen wij ook
. 
SusanH schreef:Met kerstspringen op stal kunnen we vast oefenen, dan zet onze staleigenaar ook altijd een groot aantal crosshindernissen ertussen zoals bezembakjes en een tonnetje, staan er overal (kerst) boompjes en een grote opblaasbare kerstman (inclusief pomp en bijbehorende herrie). Lijkt wel een beetje op wat er op het filmpje staat.