[SGW] Nabespreking SGW Ysselsteyn 5/6 okt 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

venga

Re: Nabespreking SGW Ysselsteyn 5/6 okt 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 08:37

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 08:42

Geen idee waar ik last van had. Had echt geen focus terwijl ik prima wist waar ik heen moest en wat ik moet doen. Paard had ook wel iets meer mogen doen maar dat was zeker niet de hoofdoorzaak.
maddie: voorlezen is misschien een goed idee!
Probeer zeker 1 (oefen) parcours mee te pakken voor de volgende keer (als ik van de wachtlijst af kom dan tennminste)

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 09:19

Zonde Pol, iris zei nog waar is H.. toch?
Was al bang dat Owen zich had verstapt of zo tijdens het springen...... dit is ook niet leuk, maar minder erg als een blessure

Anneeex88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 09:37

CalvinenGino schreef:
Oh wat leuk voor Harald! Ik wist niet dat hij zo een fanatieker was in de eventing! Ook nog in het Z gaaf hoor!

Dank je wel Venga! Jij ook proficiat!

Jep.. Normaal op de CIC*
Was overigens een fout gemaakt in de Z uitslag.. Tim Lips stond 3e, maar kwam later he sportief de prijs ruilen met de 4e plaats. Toppie!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 10:58

Hier ook nog maar n kort verslagje van mij :o

Gisteren in de M meegereden. Drs ging niet echt lekker, eerste helft wel maar bij de rechter gallop begon Ungaro opeens heel erg met z'n hoofd te schudden en daarna hield ie zicht wat vast... Punten vielen wel wat tegen, 55 en op zo'n 3/4 vd groep. Toen ik ah losspringen was werden er echt héél veel fouten gemaakt en enkele ruiters ook in t springparcours al uitgesloten := Geeft toch altijd n vervelend gevoel... Losspringen ging gelukkig lekker en in t springparcours pakte hij gelukkig ook echt super aan en waren we dan ook 0. Alleen op de laatste liep ie n beetje dicht maar daar bleef ie gelukkig toch ook af ;) Alles lekker gecontroleerd voorwaarts gereden, voelde echt goed :j

M cross stond dikker dan andere jaren, vond vooral de 2 chevrons 5ab gelijk vrij pittig met de punt erna. We gingen goed van start, alles lekker wat voorwaarts zoals in t springparcours, niet teveel mikken. Denk dat dat allemaal kwam door 5ab want daar mocht je niet te veel op terug mikken. Daar kwamen we iets groot op A maar t paste verder goed. Punt daarna ging ook super strak :Y) Op de bielzensprong moest ik Ungaro n beetje extra aanmoedigen waardoor ie te hard ging bij de haakse wending naar links daarna, waardoor we rechtdoor schoten en ik m moest omdraaien :x Bij de kippenfarm keek ie ff bovenop en schoot ie me iets naar rechts waardoor hij daarna op de afsprong naar links trok en naar de boom die erachter stond aantrok :roll: dus ff snelle correctie naar de goeie kant. Daarna draaide ik helaas weer t verkeerde paadje in bij t paadje naar de kippenfarm dus weer n keertwending moeten maken... ^) Op de waterinsprong keek hij ook nog iets, maar ging er wel vrij vloeiend in. Huisje en stijltje op de bultjes gingen ook lekker. Lekker door de finish. Zonde van die 2 keertwendingen, was nu 18 seconden buiten de tijd, maar ik moest wel vlak bij de optimale tijd zijn geweest zonder die 2 fouten want hij sprong op alle andere hindernissen echt lekker door. Heerlijk gereden, was echt tevreden :D

Uiteindelijk had ik de 6e prijs en Limburgs Kampioen :D *\%/* Mooie opsteker na alweer n rommelig seizoen...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 11:54

Alle kampioenen en prijswinnaars proficiat :)

Mijn man heeft het ook goed gedaan, geen prijs maar wel tevreden. Dressuur netjes met 186 pt, heel goed want dressuur ging de laatste tijd erg slecht. Een net en foutloos rondje in het springparcours en een cross met wat haperingen waardoor er tijdfouten waren, maar verder foutloos. Eerst wilde Chap het starhokje niet uit, bij hindernis 5 lag mijn man er bijna naast doordat er ineens mensen uit de bosjes kwamen en in de waterbak struikelde Chaplin bijna := al met al kostte dat wel wat tijd. Maar goed, niks te klagen want hij is weer 2 winstpunten rijker :D.

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:51

Ik heb de eerste officiële B cross gereden met mijn nieuwe paard.
Dressuur 191 punten, springen 1 langs loper verder foutloos, cross foutloos. Tot mijn paard zich verstapte ergens om en nabij de laatste cross hindernis.
ze sprong nog liep de finish over en stond op 3 benen. Wat een hel om te zien. Meteen een da er bij gehaald en naar de kliniek in Someren gegaan. Foto's gemaakt haar kootbeen is gebroken. Ze is zondag meteen geopereerd er zijn 3 pinnen in gezet. Arme paard staat nu met gips om haar been op de kliniek. Ze moet 2 weken blijven en dan mag het gips eraf om te kijken. Zo'n leuke dag geëindigd in een drama..
Ik hoop dat mijn kanjer ooit nog weer beter mag worden. |(

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:53

Jeetje wat verschrikkelijk!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:56

Jeetje wat een pech Marielle!
Hopelijk gaat het herstel voorspoedig en heb je je paard weer snel thuis :(:)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:56

O, wat een naar nieuws zeg! Sterkte voor jou en paard!

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:05

Jeetje Marielle...
Ik heb jouw paard nog gezien, en hoorde de DA bellen. Beterschap met hem!

ramaskri schreef:
Eerste foto's van SGW Ysselsteyn zaterdag staan online op Eventing Photo :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:25

O wat erg zeg :(:) ik zag je paard staan toen mijn man langs de finish kwam, mijn man startte vlak na jou. Ik hoop echt voor je dat het goed komt. Vond jullie een leuke combinatie om te zien.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 16:02

Oh Marielle wat vreselijk, ik hoop zo dat het weer goed komt.
Heel veel sterkte :(:)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 16:11

He bah Marielle, wat naar!
Sterkte ermee en hopelijk komt het weer goed.

Berdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 16:14

Verschrikkelijk Mariëlle :(:) Sterkte.

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 17:41

Bedankt voor de lieve berichtjes allemaal.. Ik hoop ook dat mijn paard weer beter wordt. Al kost het veel geld en tijd maar dat hebben we er graag voor over.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 17:50

Ik heb het gezien Marielle, ik zat bij de startbox. En zag even later jouw paard met de DA erbij daar op 3 benen staan. Wat ontzettend sneu dat dit gebeurt is.
Hopelijk komt het weer goed. Veel sterkte ermee.

Fritsfrats

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 17:51

marielle123 schreef:
Bedankt voor de lieve berichtjes allemaal.. Ik hoop ook dat mijn paard weer beter wordt. Al kost het veel geld en tijd maar dat hebben we er graag voor over.

Wat vreselijk! Hopelijk geneest het allemaal goed.
Klopt het dat jij aan mij vroeg of ik een lezer had?
Volgens mij heeft mijn vriendin voorgelezen bij je.

Heel veel sterkte er mee!

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 18:07

Hier het verslag van mijn dochter Eliane. Zij is zaterdag met twee pony's gestart bij de L pony's.

Met haar eerste pony ging het redelijk goed in de dressuur. Alleen ik heb twee fouten gemaakt bij het voorlezen (ik was vrijdag geopereerd aan mijn kaak en nog erg suf denk ik). Ze had met deze pony in de dressuur 59,00 strafpunten. Met springen was ze foutloos en met de cross foutloos en binnen de tijd. Met deze pony heeft ze de derde prijs gewonnen. Jammer van mijn voorleesfouten anders was ze wsl. tweede of misschien wel eerste geworden.

Met haar tweede pony ging het redelijk in de dressuur, iets minder als met de eerste (wat meer tegen de hand), daarom 62 strafpunten. Met springen foutloos en met crossen foutloos, maar iets te langzaam daarom 2 strafpunten wegens tijdsoverschrijding. Uiteindelijk een 11e plaats en met deze pony Limburgs Kampioen geworden!!!!!

Al met al zijn we zeer tevreden naar huis gegaan. Vooral omdat ze met de tweede pony erg weinig tijd had om los te rijden voor het springen. Ze moest nl. om 16:54 met de eerste pony de cross in en om 17:13 met de tweede pony springen. We hebben het gered, maar bij het springen en crossen kon je wel zien dat de pony niet goed los gereden was. Een 11e plaats was dus al een hele goed prestatie.

Het was een leuke faire cross en alle medewerkers en vrijwilligers zeer vriendelijk en behulpzaam.

marielle123 schreef:
Ik heb de eerste officiële B cross gereden met mijn nieuwe paard.
Dressuur 191 punten, springen 1 langs loper verder foutloos, cross foutloos. Tot mijn paard zich verstapte ergens om en nabij de laatste cross hindernis.
ze sprong nog liep de finish over en stond op 3 benen. Wat een hel om te zien. Meteen een da er bij gehaald en naar de kliniek in Someren gegaan. Foto's gemaakt haar kootbeen is gebroken. Ze is zondag meteen geopereerd er zijn 3 pinnen in gezet. Arme paard staat nu met gips om haar been op de kliniek. Ze moet 2 weken blijven en dan mag het gips eraf om te kijken. Zo'n leuke dag geëindigd in een drama..
Ik hoop dat mijn kanjer ooit nog weer beter mag worden. |(

Wat ontzettend vervelend voor je. Ik heb je denk ik zien staan. Er stond toen een man bij je die zei dat het wsl. de knieschijf was. Toen dacht ik nog ach even een rondje lopen en dan schiet ie er weer in. Ik wens je veel sterkte en beterschap voor je paard.

Anneeex88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 18:46

Beterschap voor je paard.. Wat een vervelend einde van de dag :(

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 19:04

oh mijn god wat erg...heel veel beterschap voor je paard en troost voor jou..

ik heb nog een kaartje van een andere fotograve gekregen die bij H1 zat www.equinewsphoto.com maar ze vertelde me dat ze nog eerst naar boekelo ging en daarna de foto's van Ysselstein zou zetten..

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 20:25

Jeetje Mariëlle wat een naar einde van je eerste officiële cross -O-

Ik heb op zaterdag en zondag ook gefotografeerd, dus bij mij kan je ook een poging wagen.
Graag wel het contactformulier invullen op mijn site, dat is voor mij makkelijker een volgorde te hanteren.

www.paige-photography.weebly.com

(Tijd ook om kaartjes te gaan laten maken, kreeg geregeld vragen of ik een site had. Uh ja 'PAIGE streepje' ja dat schrijf je P-A-I-G-E.... :') )

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 20:37

Bedankt allemaal!

Benita: klopt de wedstrijd da dacht dat haar knie op slot was gesprongen of uit de kom was gegaan.
ik dacht die kunnen ze wel terug zetten en dan valt het misschien nog mee. Helaas het is anders uitgevallen

tanee: ja jij hebt mij geholpen met een voorlezer. Ik had nog 191 punten gereden waar ik zo ontzettend trots op was voor het eerst.

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:03

Mariëlle ik ken je niet maar wil je toch heel sterkte wensen.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 21:39

xxPaige schreef:
Jeetje Mariëlle wat een naar einde van je eerste officiële cross -O-

Ik heb op zaterdag en zondag ook gefotografeerd, dus bij mij kan je ook een poging wagen.
Graag wel het contactformulier invullen op mijn site, dat is voor mij makkelijker een volgorde te hanteren.

http://www.paige-photography.weebly.com

(Tijd ook om kaartjes te gaan laten maken, kreeg geregeld vragen of ik een site had. Uh ja 'PAIGE streepje' ja dat schrijf je P-A-I-G-E.... :') )

Even het formulier invullen en dan kijk je of je foto's van mij hebt?
Nummer 111 ;)

Bah marielle! Vreselijk! Heel veel sterkte!!