[SGW] Nabespreking SGW Lisse outdoor

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pitt25

Re: Nabespreking SGW Lisse outdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:08

Wij hebben gisteren meegedaan met de B pony's. Ik had twee meiden bij me uit ring 1. De vos en schimmel reden beiden een nette dressuurproef; 198 (2e plaats) & 196 (gedeelde 3e plaats)was het resultaat. De vos had een balk met springen en de schimmel had er drie. De cross hebben ze allebei uitgereden; het vosje was foutloos en 9 seconden buiten de tijd. De schimmel had twee weigeringen en veel tijdfouten. We gokten met de vos wel op een prijs. Tot onze verbazing had zij 40 tijdfouten aangerekend gekregen in het springparcours. Zij was binnen de tijd en had het ook op film staan. Het bleek achteraf een lees/schrijffout te zijn van de jury. Dus met die 40 punten eraf zou ze bovenaan eindigen. Tijdens de prijsuitreiking werd ze tot onze verbazing niet omgeroepen. Dus weer naar het secretariaat waar bleek dat de aanpassing niet opgeslagen was. Uiteindelijk wel gewoon de prijs gekregen waar ze recht op had dus prima verder. Maar als ik het zo begrijp, verdient de puntentelling/prijsuitreiking voor volgend jaar wel wat aandacht. Verder weinig te klagen. Bodem kon beter maar kon ook zeker veel slechter.

asbadedas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:24

Het was weer top (ondanks achteraf onterechte zenuwen)! :-)

Dressuur ging voor mijn gevoel heel goed, maar toch 'maar' 181 punten (had helaas geen tijd meer om op mijn protocol te wachten, iemand een idee of je die nog later ergens kan opvragen?). Springen 2 balkjes maar wel een lekker rondje gereden. Cross ging erg soepel tot aan de waterbak, daar ging mevrouw omdraaien, steigeren en achteruitlopen, maar heeft me uiteindelijk wel een luid applaus (haha) opgeleverd door het publiek toen ik haar alsnog door de waterbak kreeg. Vlak voor het karretje (voorlaatste hindernis) nog bijna gestruikeld, daarna glansrijk over de finish en weer erg blij dat ik weer zo'n goede ervaring heb opgedaan!

De bodem viel mij trouwens alles mee: ik vond het springterrein echt helemaal prima (zeker in vergelijking met de Vlietlanden) en de zwaarte van de bodem in het bos viel ook mee (paardje had er zo'n ontzettende zin in, heb geen moeheid gemerkt!).

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:33

Hier ook een topdag gehad *\o/*

Wij hadden gisteren al gelopen en toen was het bos erg zwaar. Ik denk dat ze vanochtend de paden gerold hebben oid, want het was nu echt gewoon ok :-) Het springparcours was verlegd dus dat was ook ok :-)

Dressuur 187 punten, springen 2 balkjes op 6 en 7. Ik weet ook waarom, ze keek erg bij 6, dus toen heb ik wat doorgeduwd waardoor ze vlak sprong en een balkje had. 7 kwam er toen eigenlijk net te kort achteraan.
In de cross alleen een stop op 9 (vlak voor de haakse bocht). Voldoende voor stijl dus het eerste WP is binnen *\o/*

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:49

hier een blij gezigtje
dresuur ging zeer slecht 186
springen hadden we last van de slechte bodem
dus ook dat ging slecht. gelukkig kon ik de schade beperkt houden met 1 balk
cross ging super had wel de omweg genomen bij de Mexicaanse hoed. stond op paardenafstand en dat was dus te lastig voor een pony met korte passjes
mijn pony gleed wel heel veel uit en we zijn een paar keer bijna gevallen. later bleek dat hij een ijzer was verloren. vedder wel foutloos had aleen wat rustig gereden dus tijd fouten.

asbadedas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:59

Hulde Apple!

@jumerenik: 186 punten voor dressuur is toch niet 'zeer slecht'? Of rijd je normaliter altijd boven de 200? ;-)

Ik ga toch maar even de organisatie mailen of ik nog ergens mijn protocol kan opsnorren. Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel weigeringen ze bij het water hebben gerekend en wat mijn tijd was...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:04

Asbadedas, wat was jouw startnummer? Volgens mij zat jij bij mij in de buurt?

Ik heb paardlief naar stal gebracht en ben toen terug gekomen. Ik heb mn dressuurprotocol en mn stijlbeoordelingen wel opgehaald :-) Vond dat wel net zo fijn om te doen :-)

asbadedas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:10

Apple: ik was 21. Et toi?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:12

21, dan zat je in elk geval bij mij in de ring :D Ik was nr 3.

Rondom mijn startnr zag ik een heleboel schimmels, maar daar zat jij dan niet tussen :))

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:36

Ook ik blij!

Had na de verhalen van gister een vreselijke bodem verwacht.
Niets van gemerkt. Springen was netjes verzet en cross gesleept.

Dressuur was hij traag en niet aan mijn been. Galop voelde wel goed en dat klopte want daar had ik steeds 7/8. 175 totaal.
Slecht dus. Was best wennen een traag paard ipv een tijdbom.

Springen op de twee laagste een balk en een domme fout van mij erbij.

Cross foutloos. Hij voelde echt geweldig en als vanouds! Maar 2 seconden te laat dus perfect! Uiteindelijk 5de geworden *\o/* ! 2X voldoende voor stijl dus ook weer 2 winst.

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 21:14

Hier ook tevreden. Ging naar Lisse voor een trainingsrondje B na wat blessureleed. Wedstrijdpauze heeft hem goed gedaan. Dressuur 193 pnt en 5e plek in ring 1. hij was zowaar ontspannen en wilde hals strekken ;-). Springen 2 balken op 1 en 2. Ik liet hem iets teveel uitelkaar lopen, toen ik dat hersteld had verder foutloos.
Cross heel rustig gereden, in een constant tempo heel simpel foutloos, nergens twijfel, voelde heel fijn! Ongetwijfeld veel tijdfouten opgelopen, maar dat had ik ingecalculeerd. Ik heb niet gewacht op de uitslagen, want dat duurde toen ik klaar was nog 1 1/2 uur. Ben dus wel benieuwd of ze online komen!

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 21:18

asbadedas schreef:
Hulde Apple!

@jumerenik: 186 punten voor dressuur is toch niet 'zeer slecht'? Of rijd je normaliter altijd boven de 200? ;-)

Ik ga toch maar even de organisatie mailen of ik nog ergens mijn protocol kan opsnorren. Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel weigeringen ze bij het water hebben gerekend en wat mijn tijd was...

het was meer dat hij tijdens het inrijden zo nettjes mooi en rustig liep. en tijdens mijn proef werd hij een bommetje. hij wou aleeen maar vooruit. :+
er was ook wel hoog gejureeerd hoor mijn moeder was het er ook mee eens dat als ik streng noormaal gejureerd was dat ik dichter bij de 160 punten zou komen dan bij 180. :D

Welsh4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 22:00

Mijn dochter heeft gisteren meegereden in de B pony's. Dressuur ging fijn en het springen deden ze in een mooi foutloos rondje. Bij de cross voelde de pony super fijn aan en met de oortjes erop sprong ze super. Tot de waterbak........daar wilde ze echt niet door heen. Dus helaas einde cross. We hebben nog naar de uitslag van de dressuur gekeken en daar hadden ze 199 punten in Ring 1. Dus volgens mij dan misschien wel 1e in ring 1 als ik het bericht van Pitt25 lees.
Heel jammer van de cross, maar wel een ervaring rijker. En super leuk om eens mee te maken.

asbadedas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 08:48

Balen Welsh4ever! Maar je hebt gelijk: het meedoen aan een cross is al zó leuk an sich, dan zijn evt. tegenvallende punten niet eens zo erg ;-)

@ Apple: aha, een directe concurrent ;-) hoe vond jij dat de jury bij de dressuur had gejureerd? Ik hoorde dat ze in ring 2 erg streng waren geweest en ik vond mijn dressuurpunten ook nogal tegenvallen in vergelijking met hoe het aanvoelde :o)

SaskiaLucia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 08:49

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten. Zijn er beide dagen de hele dag door foto`s gemaakt? Daar ben ik wel benieuwd naar. Wij deden mee in de BB.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 08:52

ik vond overigens de bodem gisteren (nr 63, reed om 3 uur) echt heel slecht. Ik heb ook mooi rustig gereden, kwam 40 seconden te laat binnen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 09:00

Asbadedas, ik vond mijn punten prima :-) Dais was afgelopen week in de les behoorlijk obstinaat en nu liep ze eigenlijk heel lekker :-) Ik had wat 'probleempjes' in de hoek tussen K en A (waar je recht op het pad af reed en dus alle paarden zag die naar de opwarmring gingen), maar verder geen echte storingen. Punten pasten ook bij het gevoel :-) Ik geloof dat ik uiteindelijk 8e was na de dressuur.

Ik zag dat de punten in ring 2 laag waren :-) . Dat zal heus niet alleen aan de jury hebben gelegen, ik heb bij die jury ooit nog eens mn eerste winstpunten in de B gereden met Daisy en dat was op een moment dat ze echt nog niet constant in de aanleuning was.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 09:57

Ik ben benieuwd of de uitslagen er nog op komen!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 10:04

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 10:05

Ik heb ook in ring 2 dressuur gereden in de B paarden. Geen super proef gereden, ook geen super punten. Er is inderdaad niet hoog gejureerd in die ring zag ik later op de uitslagen, maar in mijn geval wel realistisch. Springen nam mijn paard me in de maling op hindernis 6, met twee weigeringen tot gevolg. Toen maar even boos geworden en daarna sprong ie de rest super. Mijn paard is behoorlijk kijkerig in de cross, dus na de spring weigeringen wist ik dat ik scherp moest zijn in de cross. Helaas kreeg ik hem in de cross echt niet aan de praat. Op hindernis 1,2 en 3 een weigering, 4 vervolgens wel in 1 keer, maar bij 5 weer een weigering. Dus klaar :( Echt balen! Het lijkt wel alsof ik op die momenten echt niet tot hem door kan dringen. Er lijkt ook geen verbetering in te zitten, ondanks trainingen en oefencrossen. Voorlopig genoeg tijd om na te denken, dit was het einde van het seizoen voor ons.

Ik had de mazzel dat ik al vroeg op zondag aan de beurt was, want alle terreinen lagen er nog goed bij. Ik had slechtere omstandigheden verwacht na de hevige regenval van afgelopen week. Maar kan me voorstellen dat later op de dag de paden in het bos wat mul zijn geworden.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 10:11

Heel erg balen Marleen! Jullie gingen zo goed rond op voorhout! Ga je volgend seizoen nog wel crossen of stop je helemaal?
Ook foto's van jullie in het linkje hieronder trouwens!

Nog meer foto's; http://oypo.nl/pixxer.asp?id=21B573A38F11E59F

asbadedas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 10:32

Wat zonde Marleen! Jullie deden toch ook mee in Stompwijk? Hoe ging 't daar dan?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 10:58

Wat jammer Marleen :\

Zuur dat je al bij hindernis 5 de cross moest verlaten :\

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 11:06

Ja inderdaad heel jammer! Stompwijk deden we ook mee, maar was ik zelf niet fit. Ik had te weinig energie om echt overtuigend te rijden, waardoor we in het eerste rondje op verschillende hindernissen weigeringen hadden. Tweede rondje ging wel lekker (dan heeft ie het allemaal al gezien), toen had ik 1 weigering omdat ie weg gleed vlak voor een hindernis. Had ie niet gegleden, dan had ie wel gewoon gesprongen.
Volgend jaar weet ik nog niet wat ik ga doen, waarschijnlijk wel gewoon crosstrainingen bij de vereniging (is toch zo lekker dichtbij!) en verder zien wel wel. Voorlopig lekker aan de slag met springen en dressuur.

Leuk, foto's! Ik ga straks eens kijken!

Maaltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:30

Wat leuk dat de meeste hier goede resultaten neer hebben gezet!

Ik ben de dochter van Welsh4ever. Ik baalde heel erg dat ze zo reageerde bij de waterbak, ze kwam vol zelfvertrouwen de heuvel over en remde niet af, waardoor ik er vanuit ging dat ze het gewoon zou doen. Ik was dus maar in galop gebleven, tot mevrouw 1cm voor het water abrupt stopte. Nadat mijn nummer werd afgenomen stapte ze er meteen in. :P Maar ik mag niet klagen, dressuur liep heel fijn (en nog eerste van mijn ring dus), springen ging perfect en de eerste 13 hindernissen van de cross gingen probleemloos. Dus voor mijn crossdebuut is het heel goed vind ik.

Ik volg dit topic even om te kijken of er nog foto's worden gevonden. Helaas tot nu toe alleen van 22 september. :j

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:19

Zo, dat was weer een leuke dag Lisse zaterdag, maar wel ontzettend veel gelopen zeg!

Ik heb zelf meegedaan in de L pony's en de B pony's onder startnummer 60 in het L en startnummer 3 in de B. Voor de pony in de B was het de allereerste keer crossen. Ze heeft ook nog maar weinig dressuurervaring, zo ook geen ervaring met een zwaardere bodem. Losrijden voor dressuur was een prima bodem, net wat zwaarder waardoor ze wat meer gaan zitten achter, dus daarover niks te klagen. De bodem in de ring viel me dan net weer wat tegen, maar ook dat was te doen. Pony liep daarentegen echt heel erg slecht, en daar waren de punten ook naar, 183, klassering weet ik niet eens.

Daarna springen, waar voor mij de bodem helemaal top was! Er waren nog niet heel veel mensen geweest dus het veld was nog niet helemaal gehavend. Springervaring heeft de pony wel, en sprong zeer gecontroleerd een mooi foutloos rondje.

En crosservaring heeft ze dan weer niet, op een paar crosstrainingen na. Ook de bodem in de cross vond ik super, wel wat zwaar in de bochten, maar dat mocht de pret niet drukken. Was een keurig gebouwde cross, vriendelijke hindernissen, heel erg leerzaam voor paarden/pony's zonder ervaring. En ponylief snapte eigenlijk de bedoeling ook pas na hindernis 6. Hindernis 1 was nog wat slingerend en twijfelend, en hindernis 2 (bezembakje) iéts overdreven gesprongen ( :') ). Voor de rest pakte ze super aan, overal de L route waar het kon ook genomen, het water zelf heel rustig gedaan om haar niet te overdonderen, en wel een stuk buiten de tijd, maar dat vind ik niet erg.

We zijn uiteindelijk nog 4e geworden en ik ben supertrots +:)+ .

Daarna de L, waar de bodem steeds slechter werd... Dressuur zoals ik altijd gewend ben van haar, 216 punten en daarmee eerst. Ze had wel duidelijk het crossritme te pakken wat heel goed te merken was in het springen, de rem was een beetje kapot met als resultaat 2 balken... Maar de cross weer als vanouds! Bij het "stappen" door het starthok werd het haar al duidelijk en waren we 2 keer bijna gestart := . Toen ik zei dat ik er klaar voor was kon de beste man helaas niet aftellen voordat we waren vertrokken... overal de snelste route genomen, ook over de punt en door de ring, wat ze super deed. Resultaat was foutloos en 9 seconden binnen de tijd. Hiermee zijn we eerste blijven staan en hebben we de L rubriek gewonnen :):) .

Maar de uitslagenverwerking viel wel wat tegen >;) , samen met nog een paar anderen protest aangetekend, technisch afgevaardigde erbij gehaald en uiteindelijk toch gelijk gekregen... Verkeerde stijlpunten, tijdfouten voor binnen de tijd rijden (binnen de 20 seconden marge welteverstaan)?
Maar uiteindelijk is alles goedgekomen, veel kilometers gemaakt, pony's weer veel geleerd en met een tevreden gevoel huiswaarts gekeerd +:)+