[SGW] Nabespreking SGW Gorssel 14-15 september 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Liez

Re: Nabespreking SGW Gorssel 14-15 september 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 15:21

Gefeliciteerd iedereen met de goede resultaten!

Dressuur ging wel redelijk. De bodem was gelukkig nog aardig te doen bij de dressuur.
De bodem bij het inspringen was echt heel erg zwaar. Springen foutloos. Cross ging erg fijn alleen bij 9 een volte gedraaid. Sommige stukken wel rustig aan gedaan ,want was soms wel wat zwaar. Het was weer een mooie cross!

Weet iemand wie er vandaag foto's heeft gemaakt?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 15:45

Mijn paard had wel echt moeite met de bodem bij de dressuur.
Springen ging wel goed, helaas een balkje en tijdfouten, want ik reed nogal lange lijnen ivm de bodem.
Cross ging heel goed t/m hindernis 4 en toen we de bocht het zandpad bijna op waren gleed hij met 1 achterbeen nog uit en gingen we samen helemaal onderuit en viel ik eraf.

Gelukkig beiden niets aan over gehouden, maar wel erg jammer, want hij zat deze keer gelijk al lekker in het ritme. -O-

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 16:17

Gefeliciteerd met de goede resultaten van iedereen! En bij andere volgende x beter!

Dressuur was flink ploegen, heel simpel rondgestuurd, resultaat 200 punten. Ik was erg benauwd voor t springen vanwege de bodem, dus besloten heel rustig rond te rijden. Ook wat betreft de cross. Controle mist nog wel eens namelijk en ben ALTIJD veel te snel binnen. Ze was vandaag in goede doen, want heb keurig rond kunnen rijden in mijn eigen tempo. Veel te traag bij het springen (8 fouten vanwege de tijd), maar wel foutloos. Bij de cross t zelfde, ruim een minuut buiten de tijd. Wel foutloos. Vond t geweldig dat ik zo kon rondrijden vandaag! Erg tevreden! :D

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 16:19

_Liez schreef:
Weet iemand wie er vandaag foto's heeft gemaakt?

Ben ik ook benieuwd naar! Zag iemand na de Mexicaanse hoed hindernis staan die foto's van mij maakte :)

Inge_Zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 16:33

Kahawa schreef:
Mijn paard had wel echt moeite met de bodem bij de dressuur.
Springen ging wel goed, helaas een balkje en tijdfouten, want ik reed nogal lange lijnen ivm de bodem.
Cross ging heel goed t/m hindernis 4 en toen we de bocht het zandpad bijna op waren gleed hij met 1 achterbeen nog uit en gingen we samen helemaal onderuit en viel ik eraf.

Gelukkig beiden niets aan over gehouden, maar wel erg jammer, want hij zat deze keer gelijk al lekker in het ritme. -O-

Was jij degene waarvoor de cross heeft stilgelegen? Gelukkig maar dat het meeviel dan!

Heb de hele dag bij hindernis 15 gezeten, ging heel goed, hebben maar 1 keer een stop gehad. Volgens mij waren op hindernis 9 de meeste problemen, was ook raar aanrijden.

Fijn dat (de meeste van) jullie lekker hebben gecrossed! Gisteren heeft Herbert Jan Koopman sowieso foto's gemaakt en volgens mij was hij er vandaag weer! Zijn foto's staan binnenkort op http://www.herbertjan.nl

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 16:36

Yesorno, dan heb je bij mij in de ring gereden! Ik herken je paard. Leuk dier!

Sue, jou pasrd vind ik niet echt typisch te noemen. Hij heeft wel aardig wat actie in zn benen. Maar ik heb er heel zeker niets aan gezien!

Verder een hele wisselende ring gejureerd. Zo heb ik nog nooit een ring gehad. Heel bijzonder. Ook een paar superfijne paarden in de ring gehad!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 16:38

Inge_Zorro schreef:
Was jij degene waarvoor de cross heeft stilgelegen? Gelukkig maar dat het meeviel dan!

Heb de hele dag bij hindernis 15 gezeten, ging heel goed, hebben maar 1 keer een stop gehad. Volgens mij waren op hindernis 9 de meeste problemen, was ook raar aanrijden.

Fijn dat (de meeste van) jullie lekker hebben gecrossed! Gisteren heeft Herbert Jan Koopman sowieso foto's gemaakt en volgens mij was hij er vandaag weer! Zijn foto's staan binnenkort op http://www.herbertjan.nl

Voor zover ik weet niet, we waren heel snel weer aan de kant. :p

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 17:04

tientjeh schreef:
Verder een hele wisselende ring gejureerd. Zo heb ik nog nooit een ring gehad. Heel bijzonder. Ook een paar superfijne paarden in de ring gehad!

Ook wel leuk toch? Zolang je niet te lage punten hoeft te geven... :D :D

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 17:07

Uitslagen staan al online!

En geen uitsluiting bij de da voor mijn paard... ? :Y)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 17:29

Sue dat is wel heel fijn voor je

Ik heb een voldoende voor stijl :D

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 17:33

:D Top! :D

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 17:45

Ik ben gister lekker mee wezen groomen. Veel mensen gezien, niet iedereen gesproken.
Maar hier ook een geslaagde dag!

194 in de dressuur, erg netjes voor de combinatie!
Helaas 2 pech balkjes op de dubbel 7AB.
En de cross foutloos en binnen de tijd :)
En mooie hartslag dus oude pony doet het nog erg goed!

Fritsfrats

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 17:49

Hier ook een goede dag gehad!
Helaas geen goede dressuurproef gereden. Met losrijden liep ze heerlijk los.
In de ring zag ze overal spoken en kregen we spanning.
166 punten na de dressuur. Werd in ring 14 wel wisselend gejureerd.
Van 245 punten tot 153 punten.

Springen liep ze heel fijn foutloos rond. Nergens twijfelen.
In de cross ging ze als een speer en liep foutloos rond met een paar strafpunten voor stijl.
Zelfs voldoendes voor stijl.

Hopelijk komen er sne foto's!

CaKa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:51

Ik heb ook een heerlijke dag gehad vandaag! Stond na dressuur op de 1e plaats in de ring van Tientjeh ;-)! Kun je me nog herinneren?
Daarna bij het springen helaas een balkje.... Cross was foutloos en heerlijk gereden! Wel rustig aan, resulterend in een paar tijdfouten. Stijlpunten waren een 7 en een 6. Uiteindelijk een 7e plaats. De eerste winstpunten zijn binnen met mijn jonkie, leuk leuk! Ze is echt zo stoer en vertrouwd volkomen op mij :-)! Helemaal Happy! Nu wachten op de mooie foto's om de euforie compleet te maken :D !

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:58

super carlijn

weet iemand waar in de ochtend de stijljurys zaten?

CaKa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:04

Eén jury zat bij hindernis 6. De andere zat "ten hoogte van" 9 en 13. Deze tweede vind ik een beetje raar... Dat was toch de mexicaanse hoed en de grijze postduiven hindernis... (de tweede op het pad naar de manege). Die kun je nooit allebei zien...? Volgens mij zat deze gewoon op het veld.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:18

uhm 9 en 13 is beetje vreemd idd. bij 9 dacht ik al. Had daar ook een stop en dacht ook dat ik daar de jury zag zitten. is het niet 9 en 11 geweest omdat hij daar tussen zat.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:21

CaKa, jij was met dat donkere paard toch? Met een naam met de D?
Dat vond ik toch zo'n fijn dier! Je had hem heerlijk aan het lopen. Fijn om naar te kijken!

CaKa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:29

Klinkt wel logischer, maar er staat echt 9 en 13 ;-)!

CaKa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:31

tientjeh schreef:
CaKa, jij was met dat donkere paard toch? Met een naam met de D?
Dat vond ik toch zo'n fijn dier! Je had hem heerlijk aan het lopen. Fijn om naar te kijken!

Klopt Tientjeh! Een zwart-bruine die Dodona's Fantasy heet ;-)! Dank je wel voor je leuke commentaar! Ze is ook eigenlijk een dressuurpaard, maar kan ook goed springen en is een held. Het ideale cross-paard dus. Ze is nog jong en dit is het eerste jaar dat ik met haar cross.. En ze doet het echt super :-)!

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:33

Ja dat is zeker een hele fijne merrie die je daar hebt, Caka! :)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:21

Gefeliciteerd aan alle prijswinnaars en iedereen die lekker heeft gereden.
Joki wat fijn dat Sue je er door heen heeft gepraat en dat je lekker hebt kunnen rijden.
Zephyr ik denk dat ik naast jou heb gestaan met de trailer, jij was in het lichtblauw en wij hadden een hond mee die vriendjes werd met je vader.
MM fijn dat Geert ook goed heeft gereden vandaag.

Ik heb heerlijk gereden in de L op zaterdag. 199 punten in de dressuur, voorlopig vierde. Foutloos springparcours en cross, waarbij ik zelfs nog rustig aan moest doen op het pad naar huis om niet te vroeg binnen te zijn. Uiteindelijk tweede geworden in mijn ring met even veel strafpunten als de nummer 1 maar zij zat dichter bij de optimale tijd.
Het leuke is wel dat ik thuis een broertje van de winnaar heb staan.

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:45

Ik heb ook een topdagje achter de rug! Gisteren geschreven in ring 9, maar vandaag mocht ik lekker zelf van start! Dressuur ging voor ons doen netjes, door de bodem wel wat voorzichtig gereden, maar mooi 191 punten. Springen en cross foutloos, hij pakte heerlijk aan, echt helemaal tevreden! En nog een tweede prijs gewonnen ook, helemaal leuk omdat het een thuiswedstijd was :D

Victor krijt heeft ook foto's gemaakt, gisteren alleen 's middags, maar vandaag geloof ik de hele dag. ;)

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 22:11

MizzMontana schreef:
Gefeliciteerd aan alle prijswinnaars en iedereen die lekker heeft gereden.
Joki wat fijn dat Sue je er door heen heeft gepraat en dat je lekker hebt kunnen rijden.
Zephyr ik denk dat ik naast jou heb gestaan met de trailer, jij was in het lichtblauw en wij hadden een hond mee die vriendjes werd met je vader.
MM fijn dat Geert ook goed heeft gereden vandaag.

Ik heb heerlijk gereden in de L op zaterdag. 199 punten in de dressuur, voorlopig vierde. Foutloos springparcours en cross, waarbij ik zelfs nog rustig aan moest doen op het pad naar huis om niet te vroeg binnen te zijn. Uiteindelijk tweede geworden in mijn ring met even veel strafpunten als de nummer 1 maar zij zat dichter bij de optimale tijd.
Het leuke is wel dat ik thuis een broertje van de winnaar heb staan.

Ja dan stonden wij naast elkaar ja! Leuke gezellige hond, mijn vader was meteen maatjes met hem, haha!

Bouwpakket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 07:03

tientjeh schreef:
Yesorno, dan heb je bij mij in de ring gereden! Ik herken je paard. Leuk dier!

Sue, jou pasrd vind ik niet echt typisch te noemen. Hij heeft wel aardig wat actie in zn benen. Maar ik heb er heel zeker niets aan gezien!

Jij zat in ring negen toch? Was je mijn jury haha was heel tevreden met hoe het ging, paardje had nog nooit een dressuurring gezien haha dus veel spanning, was dat knappe zwartje met die grappige draf hihi, maar dressuur helemaal goed gemaakt in het springen en de cross, super stijl en daardoor een 6e plek,

Hoop dat je ook hebt kunnen lachen om die man op die schimmel, zit in mijn team haha wist niet dat het in de b niet bij a binnen hoefde te komen en is echt springruiter dus stap, draf en galop op de juiste plaatsen viel.niet mee hebben er zelf om gelachen en hij ook haha wel leuk dat je hem nog zo vriendelijk hebt gepunt;-)