[SGW] voorbespreking SGW Lisse 21 en 22 september

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maximiliano

Re: voorbespreking SGW Lisse 21 en 22 september

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 20:05

Hetismij en fatal flower, ik zeg ruilen!!! :P

Ik ben er ook bij. In de B. Ff een keer vertrouwen weer opdoen samen na veel teveel blessures enz.
(afkloppen maar waren geen benen maar andere narigheid)

Ik vind Lisse heel leuk. Smalle bospaadjes met korte bochten. Hoop mensen komen er daardoor juist niet maar mijn paard vind het juist geweldig.
Het inrijden is daar voor de dressuur zo ruim dat je elkaar echt niet in de weg rijd. Vlietlanden is wat dat betreft klein.
Springhindernissen zijn zoals overal fel gekleurd. Cross zijn hindernissen zoals ieder ander.
Enige waar altijd veel problemen zijn is het water. Dat ligt als enige in een open stuk en er staan altijd heel veel toeschouwers. 1 kijkt ernaar ander niet. Mijne interesseerde het niks!

@ Lielle L was heel fijn te doen vorig jaar. Zaten alleen 2 dubbels in van smalletjes die je dus terug moest rijden. Dat vergaten wij dus :D Piano was daar ook echt heel gaaf. Tegen een heuvel op. In het water een heel laag boompje was ook een makkie.

Rox_Basil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 21:57

Ik doe mee in de B, vorige jaar L gereden laat in de middag, doordat er een aantal gevallen waren ect, was het erg donker in het bos, hindernis 3 was een wit blok, gelijk daarachter de diepte in en dan ook in een scherpe bocht, (veel stonden er hier al stil) verder vriendelijke waterbak met boompje, leuke opsprong tegen de berg op, wel wat moeilijke smalletjes maar door het smalle bospad goed te doen.

Elke klasse krijgt een prijs voor de gene die het dichtbij de ideale tijd komt, dit is vrij moeilijk ivm alle bochten, bomen en de bosbodem.

Hierbij nog wen filmpje met me helmcamera http://m.youtube.com/watch?v=pnScFlHqVvY

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 18:21

Haha dat is indd moeilijk Rox! Is mij al in 3X niet gelukt (BB, B en L)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 18:54

Ik sta op de reservelijst voor de BB :)

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 06:52

Ik sta er vooralsnog op in de B, kon niet terug naar de BB dus even kijken hoe hij komende weken de training op het water aanpakt.

asbadedas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:03

Ik doe ook mee in de B, onze tweede officiele SGW, en dan nu wel met dressuur (bij de Vlietlanden besloten ze de B zonder dressuur uit te schrijven) :p

Ik ben benieuwd, ik heb twee keer de BB gereden in Lisse, alletwee de keren kukelde ik eraf, eerste keer bij hindernis 3, toch cross uit gereden, en vorig jaar bij het water. Mijn doel voor dit jaar is is dan ook: NIET eraf vallen ;-) moet te doen zijn lijkt me zo, haha...

Ik vind het water in Lisse wel echt een ding trouwens, mijn paard schrikt zich telkens een hoedje van die open plek en de spuitende waterslangen aan de zijkant. Ik ga dit jaar gewoon doorknallen en hopen dat ze daardoor geen tijd heeft om te schrikken.

Voor iedereen die voor het eerst meedoet: het is echt een onwijs leuke cross, mede door de bospaadjes, superleuk om te doen en de sfeer tijdens de wedstrijd is ook altijd erg goed.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:20

Ik kreeg bericht dat ik in de B kan starten!

tomcat701

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 09:16

Ik start ook in de B, of mijn paard moet verkocht zijn voor die tijd...

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 09:24

JoycexLynn12 schreef:
Ik kreeg bericht dat ik in de B kan starten!
Ik ook :j

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 18:04

Asbadedas gewoon van te voren ff terug naar draf?? Beter te laat finishen dan vliegles ;)

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 18:21

Ik heb mijn jonkie vorig jaar op het heuveltje voor het water zelfs in stap terug genomen, kon ze mooi alles in zich opnemen want het is best een spannende waterbak.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 18:29

Mijn dochter [naam] (caresje) staat nu als derde op de reserve lijst voor de B. Duimen jullie even mee? Ze heeft de BB in de Vlietlanden gestart en inmiddels een crosstraining van Rob Janssen gehad dus ze is er klaar voor!

Enige waar ik ontzettend van baal is dat het uitgerekend het weekend is waarin mijn man een concert geeft. De zaterdag staat ze op de wachtlijst (zondag is het concert) en hij wil die dag inspelen op de vleugel waar hij het concert op geeft. Niet zo gek natuurlijk. Het is jaren geleden dat hij opgetreden heeft.

Dat wil dus zeggen dat [naam] en ik samen op pad moeten. Dat is qua grooming een beetje lastig maar wel te doen. Wat ik vervelender vind is dat ik alleen moet rijden. Het is best een eind. Wij wisselen graag af maar dat gaat ook nog wel. Wat echt niet gaat is achteruit steken :o

Weten jullie of het parkeren daar een beetje te doen is? Ik heb nooit officieel trailer rijles gehad en ik rij er wel mee maar vroeger had ik een veewagentje. Ik heb geprobeerd te oefenen met het bochtje achteruit maar het is nog steeds redelijk hopeloos.

Komend weekend doet ze mee met outdoor Brabant, denk dat ik dan weer eens oefen maar ik verwacht er niet te veel van. Vooruit gaat prima :D

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 18:40

Parkeren is langs de weg (met een beetje pech een heel stuk lopen). Het is eenrichting verkeer dus achteruitrijden hoeft niet ;)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:49

Pfffff, dat scheelt alweer :D Ooit misschien toch eens een mountainbike aanschaffen, die heb je als "groom" eigenlijk wel nodig :D

asbadedas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 20:58

maximiliano: vorig jaar terug genomen naar de draf en het jaar ervoor ook, ik heb het idee dat ze dan juist teveel tijd heeft om na te denken over of het eng is of niet... Ik ga nog even bedenken wat ik ga doen :0)

PS: te laat finishen doen we sowieso, durf echt niet keihard op die smalle bospaadjes (is er een plaatje van een slak?)

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 07:59

Zo langzaam als een slak... zo ernstig zal het toch niet zijn asbadedas? Dan mogen we de organisatie wel vragen om een half uur extra in te plannen voor jouw start :P

Mijn ervaring met terugnemen naar draf is dat het alleen zin heeft als je het voldoende ver van tevoren doet, zodat je richting het water weer wat gas kunt gaan geven (in draf of evt in galop). Neem je hem vlak voor het water terug, dan kan dat inderdaad voor twijfel zorgen bij het paard. Zo werkt het bij mijn paard in ieder geval wel.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 08:33

Eens met wat Marleentje zegt Asbadedas. Je zou ook goed achterover kunnen gaan zitten in galop en je kuit heel erg aanknijpen. Zo deed ik het de eerste paar x sgw.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 08:36

Ik ben er zaterdag bij als vrijwilliger, hele dag bij een hindernis! En zondag misschien nog even om foto's te maken

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 09:04

Gefeliciteerd met je verjaardag Max!
Zou leuk zijn als je op zondag foto's komt maken Justine! Ik rijd op zondag in de B. Tegen die tijd laat ik wel even weten welk nummer ik heb en hoe laat ik moet rijden.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 09:23

Thanx Marleen :)

En foto's zijn indd altijd errug leuk!! Weinig fotograven altijd in Lisse.

asbadedas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 11:07

Happy B-day maximiliano, ik denk al, wat doet dat gekke cadeautje daar ;-)

Thanks voor de tips trouwens, en jij ook marleentje, ik ga m'n best doen!

Vwb slakkentempo: valt ook wel weer mee, maar ik geef in een open veld toch altijd iets meer gas dan op een slingerbospaadje ;-)

Voor foto's houd ik me ook aanbevolen, ben benieuwd naar de startlijst (vroeg starten heeft dan wel weer als voordeel dat je ws een beetje vooraan kan parkeren)

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 16:28

Haha thanx asbadedas!! Snap je helemaal hoor. Open veld rij ik ook met meer tempo.
Zitten wel 2 of 3 rechte stukken in waarop je iets meer kan gassen.
Heb er zin in!!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 11:25

Iedereen heel veel succes.. Dat het uitliep vorig jaar kwam oa door mij. Ik was nummer 1 van de dag en gevallen..

Tesni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:57

Ik wil graag gaan kijken in Lisse, maar weet iemand hoe laat de eerste start met de cross op zaterdag?

LiekeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:16

Ik rij ook mee in Lisse :) Sta nu ingeschreven bij de B paarden, & op de wachtlijst voor het L paarden.
Ik hoop echt dat ik nog L kan starten!

Dus als er toevallig nog iemand is die voor het L staat ingeschreven maar toch liever B wilt starten... O:)