[SGW] Nabespreking SGW Renswoude 3 augustus 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:20

SusanH schreef:
Ok, dan ga ik daar binnenkort eens kijken of mijn mannetje er ook tussen staat :)

Ik heb ze even opgezocht en de foto's van haar staan er al op!:)
Hele leuke momenten:)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:23

Idd ze staan erop :j mooie plaatjes vooral die van mijn man en ons paard natuurlijk :D

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:48

Hier ook een tevreden amazone :) ik had een vierjarige en vijfjarige die voor het eerst mee waren.
De vierjarige had een balk in het springen en twee stops in de cross, op h2 en h3 vanaf h4 had hij het spelletje door en ging hij steeds beter springen. Best trots op hem want hij was zelfs nog niet op gewoon concours geweest.
De vijfjarige had ook nog nooit cross gelopen maar liep al M springen met een andere ruiter en rij ik pas drie weken. Met hem had ik een stop op h16 in de cross, echt een domme ruiterfout! Hij begon wat gespannen in de cross maar ging steeds fijner lopen, na h15 was ik aan het genieten en niet meer geconcentreerd en liet me verassen met een stop op h16.
Man wat baalde ik daar van, was niet nodig geweest. Maar vandaag kan ik wel zeggen dat hij het heel knap heeft gedaan!

femkefloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:35

@motje 11 haha ja dat was ik. Moet mezelf altijd corrigeren, houd zelf vaak de binnen teugel te vast waardoor ca er langs schiet en omdat daar ook nog water bij 9 b was ik erg enthousiast in dat corrigeren zodat ik in ieder geval deed wat ik moest doen:P. Helaas gaat het zelfs dan nog wel eens mis...

ulaantje

Re: Nabespreking SGW Renswoude 3 augustus 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 08:46

Ook ik was tevreden. We begonnen heel goed, hij trok vanaf 5 ook echt goed door.
Alleen helaas durfde hij 14 echt niet en daar op moeten stoppen.
We moeten dus nog even op de trakehner gaan oefenen.
Ben toch heel tevreden want was zn eerste keer en hebben pas 1 les en een oefencross gedaan.

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 09:13

Hier een zeer tevreden eigenaar. Echt een top dag gehad, Dakar en Wena beginnen een echt goede combi te vormen en met een vierde plaats mag je toch super blij zijn. :D

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 09:15

Senja_x schreef:
Hier een zeer tevreden eigenaar. Echt een top dag gehad, Dakar en Wena beginnen een echt goede combi te vormen en met een vierde plaats mag je toch super blij zijn. :D

Mijn moeder zei al dat er nog een Dakar was! Maar zag inderdaad op de uitslagen dat de 'andere' Dakar het goed had gedaan (bij jou dus), leuk!

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 09:19

Senja_x schreef:

Zit jij ook nog eens op bokt;) kom je ook overal tegen;) maar ze hebben het zeker goed gedaan! Volgende keer Stinkie ook nog in 1x over 1!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 11:27

Grappig, Wena heeft met mijn man samen in de crossles gereden :) zag er goed uit :j leuk dat ze ook in de prijzen heeft gereden!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 12:31

Gefeliciteerd met alle prijzen allemaal! Lees dat de meesten fijn gereden hebben, super!

Mijn dag was het niet helaas, ze besloot 3 keer op het laatste moment haar hoeven in het zand te steken in het springparcours. Dubbele was nog dat de 3e weigering op hindernis 9 was... Slaat echt nergens op want ik spring in het L met haar normaal.... Donderdag en zondag mag ze gelijk weer aan de bak in de spring ring.
Gelukkig ligt Renswoude dichtbij voor mij, als ik nu 2 uur gereden had hiervoor baalde ik nog meer. ;)

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 12:55

:( dat is inderdaad wel heel zuur! Hopelijk gaat het bij jou ook weer lekker donderdag en zondag

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 19:25

Hier ook een fijn verslagje! Nadat ik in Vlietland was gevallen zat ik echt met spaghetti-benen voor het springen, maar hij voelde goed aan en sprong foutloos.

In de cross een stop op de eerste hindernis (zoals vele anderen), daarna wat twijfel op 3, maar door kunnen duwen. Na 3 was de go-knop aan en ging hij super. wel te langzaam maar fijn en safe gereden verder! Op naar Wieringerwerf ;-)

en de foto's van eventingphoto staan ook online!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 19:30

Idd die foto's van eventingphoto zijn gaaf. Mijn man en Chaplin vliegen gewoon over de trakehner :D had hij nog nooit gesprongen ook niet tijdens de trainingen, doet hij toch maar braaf.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:35

Op 1 heb ik inderdaad heel veel problemen gezien! Maar is ook wel lastig zo voor die vaak jonge paarden weg galopperen van de trailers en alle andere vriendjes. :)

Zie mooie foto's van Eventingphoto! :j

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:37

mijn foto's zijn voor het eerst van even ting photo wat minder :+ hihi, goed voor de portomonnee ;)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:50

Vind van Dakar de foto's wel leuk, eerste is wel op een mooi moment van de trakhener, die andere houdt hij zijn hoofd helemaal scheef. Zie wel aan hem dat hij het moeilijk vindt :P

1 inderdaad erg veel problemen gezien, Dakar twijfelde iets maar was goed door te rijden, en toen snapte hij het spelletje eigenlijk gelijk.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:18

MM, Mijn foto's zijn deze keer ook niet mooi genoeg om te bestellen. Maar tot nu toe eigenlijk altijd mooie foto's gehad.

Zijn er nog meer fotografen geweest bij de tweede groep voor zover iemand weet?

M_Vainqeur, ik had bij jou op facebook gekeken voor de foto's van de cross en wij hebben samen nog in die training gezeten voor conditiemeting van ruiter en paard! Helaas kreeg mijn eigen paard toen een blessure... Heb jij nog tot het eind mee gedaan?

Heb er ook veel gezien die op H1 eerst een stop kregen, dus ik was al blij dat de vierjarige er in 1 keer over heen ging, kom ik daarna toch niet bij H2 in de buurt :+ gelukkig bij de tweede poging wel er over.

Weet iemand ook waar de eerste stijljury zat? Tweede zat geloof ik op de bult bij H9/10/11

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:41

MizzMontana schreef:
MM, Mijn foto's zijn deze keer ook niet mooi genoeg om te bestellen. Maar tot nu toe eigenlijk altijd mooie foto's gehad.

Zijn er nog meer fotografen geweest bij de tweede groep voor zover iemand weet?

M_Vainqeur, ik had bij jou op facebook gekeken voor de foto's van de cross en wij hebben samen nog in die training gezeten voor conditiemeting van ruiter en paard! Helaas kreeg mijn eigen paard toen een blessure... Heb jij nog tot het eind mee gedaan?

Heb er ook veel gezien die op H1 eerst een stop kregen, dus ik was al blij dat de vierjarige er in 1 keer over heen ging, kom ik daarna toch niet bij H2 in de buurt :+ gelukkig bij de tweede poging wel er over.

Weet iemand ook waar de eerste stijljury zat? Tweede zat geloof ik op de bult bij H9/10/11

Hey ja klopt! Ik heb het ook niet af kunnen maken, toch iets teveel ineens gecrosst toen en dus waren z'n spieren in zn rug/lendenen overbelast waardoor die begon te kreupelen. Probleem was met 2 weken wel opgelost maar de trainingen en laatste testdag werden teveel van het goede aangezien ik toen in Ermelo wilde meedoen met de cross. Dacht er vrijdag nog aan om te kijken of ik je nog tegen zou komen, maar helemaal vergeten! Hoe gaat het nu met dat beestje? Hij was wel heel gaaf! Al L gestart ondertussen?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:53

Ja we zijn nu 1 keer L gestart en meteen tweede geworden. Ik heb ook iets van een maand niets met haar kunnen doen maar nu helemaal goed met haar.
Ik zag je nog wel rijden in Renswoude, zag er goed uit hoor!!
Daarna ben ik gaan opzadelen en ben ik je niet meer tegen gekomen.
Ga je nog naar Gorssel of Neede?
Was eigenlijk nog wel benieuwd of er nog iets uit dat onderzoek naar voren was gekomen, maar heb na mijn afmelden niets meer gehoord.
Vond het wel vervelend, maar gezondheid van mijn paard gaat toch voor.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:04

Dat was bij mij ook, chiropractor had me gezegd of de testdag meedoen of de cross in Ermelo, niet allebei. Dus ja heel banketstaaf maar dan was de keuze niet moeilijk. Ben ook wel benieuwd wat er uit is gekomen. Ik weet natuurlijk niet de hartslag van het paard voor de training maar achteraf is die toch mooi, hij komt steeds met 60 de crosss uit en tussen de 52 en 60 erin. Ik heb die 2 niet in de planning, ga de 18e naar Ede en 21 september naar Lisse en daar tussen een gewoon concours staan. Daarna wilde ik wel een wedstrijd zoeken die in de richting meer bij jou is, misschien zie ik je dan nog wel! Houden nog wel contact, is wel leuk om je weer is te spreken!

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 16:12

Weet iemand wat de optimale tijd was? Ben wel benieuwd namelijk hoe ik qua tijd zat.

voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 16:36

De optimale tijd was 4.13 minuut

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 18:53

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 00:03

Ik wacht nog op groep 2, ben benieuwd!

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:42

Vanavond staat ook groep 2 erop! sorry voor het wachten :)