[SGW] Verslagen SGW Oenkerk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bvw

Re: Verslagen SGW Oenkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 11:50

LL ik heb mijn best gedaan om er nog voor te landen en dat was gelukt! ;)
Super dat je weer een cross hebt gereden!

Hester je moet ook niet te veel naar de bloemetjes kijken!
Monica netjes hoor
Rianne gefeliciteerd met je 4e prijs :D
MB ik ben zeker tevreden! Frits was nog banger voor water dan Bay dus als hij dan met twee vingers in de neus de waterbak neemt ben ik TROTS!

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 12:06

Leuk om zoveel postieve reacties te lezen!
Zelf niet veel van de cross meegekregen vanwege mijn werk in de rekenkamer, maar ik ben wel mooi droog gebleven ;). Was weer goed georganiseerd en leuke ruiters en fanatieke vrijwilligers. Net al wat foto's gezien en zitten weer mooie tussen.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 14:20

Ik ben terug van de oefencross, super leuke les van Els gehad! Cross was top! *\o/*
Jammer van mijn val in de les waardoor een verdraaide knie en verstuikte enkel ;(

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 16:15

Ik heb vanmiddag de oefencross gereden met Cinderella. Leuke cross, complimenten voor de organisatie! Heb rustig aan gedaan vanwege de bodem, die was door de regen aardig slecht hier en daar, maar nog goed te doen.

Cinderella liep voor het eerst een cross ipv een training dus ik was erg benieuwd hoe ze het zou doen. Ze liep de cross foutloos met twee hoefjes in d'r neus. :D Heb echt heel fijn gereden, ook de waterbak liep ze zo in.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 18:57

Hier nog iemand die weer enthousiast naar huis gegaan is!
Gister werd er gelukkig goed gesprongen, maar 1 ruiter uit hoeven te bellen over de hele dag en dus bijna iedereen de cross in kunnen laten gaan :D

Vandaag mijn zusje gegroomd die voor het eerst een oefencross reed. Ging echt superfijn!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 19:57

Hilde toppie! In Norg ga je toch voor het eerst officieel?

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 20:25

Ja! Nu kan ik helemaal niet meer wachten. :D

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:03

Mooi dat je je niet hoef af melden LL, lees van jou wel vaker dat je niet mee kunt doen ivm blessures ;) wel mooi rond in de cross :)

Springparcours werd dus goed gereden, dat is altijd fijn!

Capcam filmpje

Huberta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:14

wat een mooi filmpje.
en wat deed jouw paard het goed.

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:27

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 06:38

leuk Rinannuh!!! GOED GEDAAN!!!!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 08:18

Gaaf zeg dat filmpje! Ging lekker zo te zien!!!

Zaterdag een hele leuke dag gehad in de jurywagen bij het springen samen met Gomir. Gister dus mijn eerste oefencross gereden. Ben zo trots op der, dit was pas de derde keer voor haar en alle twijfel die ze eerst had was totaal verdwenen! Ze vond het echt ontzettend leuk! Ze moet nog even wat meer conditie krijgen, laatste stuk in galop kwam ze wat terug. Heb haar gelukkig wel weer makkelijk kunnen motiveren met mijn stem :)
Hier staan onze foto's :)
[SGW-ITP] Oefencross Oenkerk

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 08:23

Ook wij zijn zeer tevreden met de prestaties van onze Haf en zijn amazone!
Dressuur 204 punten, springen een balkje door een glijdertje voor de hindernis waardoor hij niet uit kwam en in de cross ook een foutje. Maar dik tevreden, zijn 2e cross nog maar en dan met zo'n omslag van weer heeft ie t goed gedaan tussen de grote paarden.. :)

Als iemand nog foto's van deze combinatie zien wij dat graag! :D

Afbeelding

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 08:23

Mooie foto's en leuk filmpje Rianne! Ziet er fijn uit!

Zou je het filmpje ook op facebook willen zetten zijn we gek op :)

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 10:28

Al mijn foto's staan nu online van gister :)
3 groepen van de instructie en de oefencross
www.dzfotografie.com

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 10:31

Hilde_ schreef:
Ik heb vanmiddag de oefencross gereden met Cinderella. Leuke cross, complimenten voor de organisatie! Heb rustig aan gedaan vanwege de bodem, die was door de regen aardig slecht hier en daar, maar nog goed te doen.

Cinderella liep voor het eerst een cross ipv een training dus ik was erg benieuwd hoe ze het zou doen. Ze liep de cross foutloos met twee hoefjes in d'r neus. :D Heb echt heel fijn gereden, ook de waterbak liep ze zo in.

Ik heb ook nog een foto van jou :)
Afbeelding

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:34

Wauw, die is echt gaaf! Bedankt! :D

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:38

Gefeliciteerd alle bokkers die lekker/goed hebben gereden! :(:) voor de bokkers waarbij het wat minder ging...

Hier een super tevreden ruiter!!!
Vandaag was het debuut voor zowel ons als combinatie, maar ook ikzelf of mijn pony hebben nooit officieel gecrosst. En eigenlijk was het vandaag pas de 5e keer dat we gingen crossen, maar we gingen ervoor :D
Dressuur ging voor mijn gevoel niet heel lekker, maar dat gaat het op 1 of andere manier nooit. Maar toch nog 198 punten en daarmee stond ik 4e bij de B pony's.
Springen foutloos, alleen zelf helemaal niet (goed) gereden. Niet fijne afstanden etc. Hij had voor de cross een hartslag van 60, dat was dus allemaal prima in orde en dus we mochten van start! Dat was ook mijn doel voor vandaag, aan de start komen en niet eraf vallen in de cross.
En dan natuurlijk het leukste onderdeel, de cross. Wat is dat leuk! Ik vond het al leuk, maar als je écht eens een wedstrijd hebt gereden is het nog leuker! We waren gewoon foutloos gekomen! Afstanden klopten soms niet, mijn zit was niet helemaal goed en we hadden 28,8 tijdfouten (volgens mij 5.45 minuten overgedaan, ideale tijd was 4.27, oepss...). Maar ik ben zo trots op mijn pony, en op mezelf ook wel. Voor stijl 6,3 en 7,3, dus de eerste 2 winstpunten zijn een feit!
Nog 11e geworden van de 26. Mocht ik 10 tijdfouten hebben, zou ik 4e zijn. Maarja... Mijn tijdgevoel klopt dus niet helemaal, ik dacht dat het wel op een goed tempo ging, maar blijkbaar niet. Maar ben super trots dat we zijn rondgekomen!
Op naar Dijkgatbos!

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:54

Whaha, zo ging het dus bij mij
Afbeelding Afbeelding

Was wel blijven zitten, maar kreeg hem niet meer over die hindernis.

Verslagje had ik al getypt in het andere topic:
Rosalie123 schreef:
Ik ben weer thuis, teleurgesteld.
Dressuur ging wel oke met 186 punten, maar springen ging al niet echt lekker met 2 balkjes. In de cross 3 weigeringen op hindernis 3. Flink dom, maar was eigenlijk ook niet goed voorbereid met een werkweek met nachtdiensten etc. Dacht iets te makkelijk over de cross. Blijkt wel weer dat je toch altijd goed gefocust moet zijn. Stond wel een super leuke cross, baal echt als een stekker. Nouja, we gaan ons maar weer richten op Norg, en dan beter voorbereid :)

Gelukkig zijn er een aantal wel fijn rondgekomen! En wel bijzonder dat het bij de mensen die bijna altijd goed rijden, nu even niet vlekkeloos ging. Misschien hebben we de cross toch een beetje onderschat (en in combinatie met het warme weer?). Volgende keer beter!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 14:03

Ik in actie!!
Afbeelding
:+

Zie hier vooral positieve verhalen langskomen, top :D
Lin was 3e dus dat was ook best zat!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:52

Waar was jouw paard mistid?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:55

Op stal met een heel vies ontstoken oog. Wist niet of zijn zicht 100% was, en voor een dressuurproefje vind ik het wel prima dat hij wat minder ziet, maar een cross wil ik met een fit paard rijden.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:04

Groot gelijk! Jammer zeg!

lovekirsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 20:37

Ik heb afgelopen zaterdag ook foto's gemaakt, ze staan nu allemaal online op www.oypo.nl/doutsen!

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 08:36

Beetje late reactie.. maar erg leuk om zoveel positieve verhalen te lezen! Jammer voor degenen waarbij het iets minder ging! Wat ons betreft was het ook een geslaagde dag(en)!
Mochten jullie nog verbeterpunten hebben, noem ze gerust. We hebben binnenkort evaluatie, dus dan kunnen we jullie punten meenemen :)