[SGW] Oefencross in Nootdorp (1 september) Wie gaan ook?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 12:41

mvmmlj schreef:
Ik rij voor een oefencross soms ook 2 uur!!! Je moet wat als er weinig in de buurt is :-)

Jeetje... ik vind het een eind... en zou toch zeggen dat er zeker bij jou in de buurt aardig wat zit :)

Rubio

Re: Oefencross in Nootdorp (1 september) Wie gaan ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 15:24

2 uur rijden voor een cross vindt.ik ook wel veel. Deze cross is echt maar heel kort, ik zou het er dan niet voor over hebben om 2 uur te moeten rijden. Is er niets dichter in de buurt?

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 06:42

Ik start ook officieel. Dan is alleen maar Vlietlanden en Lisse in de buurt. Voor de mooie crossen moet je toch echt helaas verder.

Mandy25

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:31

Dit jaar ook weer gezellig meedoen! Twee rondjes laag bij de paarden.

xMnOn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:58

Hebben jullie al een bevestiging binnen of iets dergelijks?

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:01

Nope

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:43

Ik moet me nog steeds inschrijven :/ hebben jullie ook allemaal een verhaaltje geschreven over je paard op het inschrijfformulier?

Mandy25

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:35

Heb een kleine verhaaltje geschreven, heb alleen niet zoveel bijzonders te melden. Verhaaltje wordt tijdens jou rondje voorgelezen door de omroeper.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 14:30

Ingeschreven voor 2x laag *\o/*

Wat voor kalkoenen gebruiken jullie? Is er een fijne (goedkope) set die jullie adviseren? Misschien moet ik dat toch maar aanschaffen voor de zekerheid.

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 17:03

Ik heb toen gewoon standaard kalkoenen gebruikt. Anders even aan je hoefsmid vragen die kan je advies geven. En misschien verkoopt hij ze zelf ook.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 19:52

Droog gras, puntjes.

Nat gras, blokjes.

Setje van 10 kost hooguit €15! Puntjes kunnen ook met nat gras hoor. Ik heb beide maar draai bijna altijd de puntjes in.

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 20:05

Als je geen ijzers hebt, zou ik gewoon blootvoets starten en niet speciaal voor een oefencross ijzers eronder zetten zodat je stiften in kan draaien. Ik rijd zelf ook blootvoets en ook gewone crossen. Je moet soms gewoon wat voorzichtiger rijden. Wel zou ik op z'n minst een crossles nemen voor je nootdorp rijd. Vorig jaar stonden er banden, bloemen en een soort groente/fruitbak, twee heuvels en de waterbak in hangt ervan af hoe je paard normaal gaat maar je kan daar evt het best gewoon in draven als het de eerst keer is. Je moet gewoon rijden zoals jij fijn vind dus als je liever stukje draaft mag dat gewoon. Singel met buikflap is eigen keus, ik spring ook officieel maar heb nog steeds een gewone singel. Borsttuig(met martingaal) hangt er totaal vanaf hoe je paard is, als je er normaal niet mee springt zou ik het nu ook niet doen.
Twee uur rijden voor een oefencross is wel erg ver, het is zo voorbij maar als je het ervoor over hebt...
Ik heb wel een bevestiging gehad.
@Sandra, ga je met je het paard wat je nu even rijd?

Zelf rij ik 2x 80cm, het is voor mij naast de crosstraining weer de eerste oefencross na m
n ongeluk dus als ik dit goed gaat, ga ik Lisse bb rijden en dan Princenhage denk ik B.

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 20:52

Let wel op dat je de kalkoenen met punten alleen in de buitenkant indraait. Als je ze ook aan de binnenkant indraait heb je grote kans dat je paard zich ermee verwond. Aan de binnenkant kun je dan gewone kalkoenen doen.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:03

Lukt mijn paard met blokjes ook ;) ik heb daarom rondom springschoenen in fe cross

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:39

@Lousje ik kom idd met m'n tijdelijke bijrijdmerrie. Springen gaat goed. Crosshindernissen heb ik nu 1x gedaan en toen keek ze nergens naar. In augustus pakken we 2 trainingen mee dus denk dat het dan wel moet lukken.

Ik hoop in Princenhage BB te kunnen starten... Of als we heel voortvarend zijn en ik heb een B winstpunt springen wie weet dan wel B. Ligt er allemaal een beetje aan hoe het gaat. Merrie is een springer in hart en nieren. Vorige week tijdens de springles half parcours op 1m gesprongen dus wie weet.

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 09:15

Leuk! Ook fijn dat het zo'n springer is en nergens naar kijkt. Tinka gaat ook weer steeds beter, maar het hangt erg vanaf hoe mijn lijf is. De ene dag bijna normaal en de andere dag heb ik er niks aan. B sgw kan ik alleen starten als het zonder dressuur is anders is het teveel en weet ook niet of ik angst heb op gras springen. De eerste keer na het ongeluk reed ik gelijk een parcours op gras en dat was niks.
Ik zie je dan daar wel denk ik :)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 09:50

Ik heb vorig jaar meegedaan met Daisy op 80cm :-) Was best leuk om te doen, het is eigenlijk gewoon een rondje om de manege heen. Normale sprongen, eerlijk gebouwd, prima om in te komen met een nieuwe combinatie.
Vond het ook fijn dat je het rondje 2 keer mocht doen, eerste keer beetje wennen, tweede keer gas erop :-)

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:07

Hebben jullie een voorbeeldsetje van kalkoenen van een merk wat handig is om te kopen? Ik ben echt een leek daarin :o

Hoe gaat het eigenlijk als je 2 rondje rijdt? Start je dan direct achter elkaar of begint de lijst dan weer opnieuw en heb je dus even wat tussentijd om op adem te komen?

Jullie al wat gehoord over je aanmelding?

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:22

Ik heb ze van Tacx. Die draaien het laatste beetje vuil eruit met indraaien. Voordeel dat je dus vooraf het gat niet helemaal leeg hoeft te halen.

DaisyHope

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:41

Heeft iemand al een bevestiging oid gehad?

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:41

Nee,... heb me afgemeld ook. Gaat hem niet worden helaas.

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 17:22

Sandra je stond wel op de deelnemerslijst. Hoezo ga je niet?

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 17:24

Pb :)... Wellicht dat er last minute nog wat veranderd. Maar voor nu is het even niet handig.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 18:52

Nog geen bevestiging, maar zag op startlijsten.nl wel de deelnemerslijst staan... dus neem aan dat het iig doorgaat!

demydegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:10

Hoi!

wat leuk dat jullie meedoen! Ik sta daar op stal, en ben dit jaar(net als vorig jaar) weer hindernisjury!.
de cross is dit jaar op ons vernieuwde crossterreintje en deels door de wei en onze grote buitenbakken. Als je geen kalkoenen hebt is het geen ramp, er zitten geen moeilijke bochten in en wordt erg vriendelijk gebouwd. Als het slecht weer s geweest is het wel fijner. Maar als je het rutig aan doet is het zonder ook zeker goed te doen.

Ik weet niet hoe de cross er uit gaat zien. maar wat je kan verwachten zijn dingen als:
-heg
-boomstammen
-heuvels (1 heuvel met daaronder waterbak)
- huisje

en vooral veel rechtuit rijden met ruime bochten.
Groetjes,Demy