[SGW] Verslagen SGW Maarsbergen 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Carbus

Re: Verslagen SGW Maarsbergen 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 18:37

Hier een tevreden mens.... 175 voor dressuur, vond het zelf aan de lage kant, maar had een hele goede voor mij... Daar hou ik het maar op! Springen 3 balken, jammer. Cross foutloos alleen 6 strafpunten voor tijd omdat ik te snel was. Tevreden naar huis gegaan!

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 18:50

Ik heb lekker gereden vandaag, dressuur allemaal braafjes en niet geweldig. Wel een suer leuke jury, die onder elk protocol opbouwend commentaar zette. Resultaat: 182 en volgens jury een fijn gereden proef. Springen foutloos, was een makkie voor hem en cross foutloos met 0.8 tijdfouten.. iets te snel binnen. Ik heb zelf helemaal nirt het idee dat we zo snel gaan, hij loopt namelijk niet onder me vandaan.. maargoed. Moest wel lachen om mn stijlbeoordeling bij het water. Een 4, doordat mijn aanrijtempo vee te hoog lag. Was wel een bewuste keuze, in verband met de waterbak haha.. een vierde prijs mee naar huis mogen nemen!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 18:53

Niet persoonlijk bedoeld, maar ik vind het nog steeds erg raar dat je met n onvoldoende gewoon in de prijzen kan vallen... wat heeft die stijlbeoordeling dan voor nut?

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 18:54

welke ring zat jij franciska? gefeliciteerd met je prijs!!! knap :j

haha op mijn stijlbeoordeling stond ''beugels te kort'' :')

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:00

Goed om vooral positieve berichten te lezen!
Zephyr: blijkbaar dus gewoon je gevoel volgen als het niet goed voelt! jij kent je paard immers het beste! Wel fijn dat hij weer vol energie door de wei rent!

Ik ben inmiddels ook weer thuis.
Was wat teleurgesteld over mijn dressuurpunten. hij liep naar mijn en m'n moeders idee een van zijn meest ontspannen proefjes ooit en had 174 punten (terwijl ik meestal rond 190-195 zit.....) Best lastig een B proefje met een Z paard, commentaar was dat mijn paard te hoog ingesteld liep ;-)

Springen ging simpel foutloos.

In de cross 1 weigering op 8a opgelopen, ik voelde hem al ver van tevoren remmen en ik ben gewoon nog niet dapper genoeg om dan door te duwen omdat ik er op die manier al een paar keer afgevallen ben als hij dan ineens vliegensvlug omdraait vlak voor de sprong. Even rustig laten kijken en daarna rustig weer verder. Rest van de cross vol vertrouwen doorgekomen. Door mijn rustige waterbak verkenning wel 1 minuut buiten de tijd, maar met een superblij gevoel gefinished!!

@muts_marijke en shetties: het was gezellig op de parkeerplaats!!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:01

Loetie84 schreef:
Niet persoonlijk bedoeld, maar ik vind het nog steeds erg raar dat je met n onvoldoende gewoon in de prijzen kan vallen... wat heeft die stijlbeoordeling dan voor nut?

als het 1 cijfer 4 is dan is het gemiddelde misschien wel weer goed ??

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:01

:j idd Annika! enn hahahaha ik was 1 minuut en 20 sec buiten de tijd volgens mij met een foutloze cross :x :D

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:05

Franciska15 schreef:
Ik heb lekker gereden vandaag, dressuur allemaal braafjes en niet geweldig. Wel een suer leuke jury, die onder elk protocol opbouwend commentaar zette. Resultaat: 182 en volgens jury een fijn gereden proef. Springen foutloos, was een makkie voor hem en cross foutloos met 0.8 tijdfouten.. iets te snel binnen. Ik heb zelf helemaal nirt het idee dat we zo snel gaan, hij loopt namelijk niet onder me vandaan.. maargoed. Moest wel lachen om mn stijlbeoordeling bij het water. Een 4, doordat mijn aanrijtempo vee te hoog lag. Was wel een bewuste keuze, in verband met de waterbak haha.. een vierde prijs mee naar huis mogen nemen!

Gefeliciteerd!! Volgens mij heb ik vandaag nog poosje met jou zitten kletsen, ik was nummer 97 die in het bruin/ roze. ;)

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:07

@muts_marijke: dan was ik eens niet de sloomste ;-)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:11

bianca1980 schreef:
Loetie84 schreef:

als het 1 cijfer 4 is dan is het gemiddelde misschien wel weer goed ??

True, maar ik heb ook mensen met twee onvoldoendes prijzen zien pakken. Dit vind ik erg vreemd. Geen wp maar wel een beker?

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:21

Ik heb super gereden!
Gedeelde 2e plek na de dressuur (197 p), foutloos gesprongen, foutloos gecrosst binnen de tijd en een 7 en 7,7 voor stijl. Dat alles was goed voor de eerste plaats!
Ik vond het weer een heel leuke wedstrijd, vooral de sms service is me goed bevallen. Top georganiseerd weer!

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:22

Zephyr, beterschap met je paard! :(:)

emmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:32

Ik heb vandaag ook gestart in de klasse B nummer 67.
Dressuur voelde die fijn aan maar 175 punten. Springen ging erg goed en foutloos!
Toen de cross in en uiteindelijk met 3 weigeringen(op 3, 8a en 15a)gefinished.
Maar toch heel lekker gereden en erg tevreden een goed leermoment voor ons beide!
En ik vond de organisatie echt super!!!

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:34

Loetie84 schreef:

Omdat mijn eindtotaal wel voldoende was en mijn tweede stijlbeoordeling gemiddeld 7.3. Bovendien met een vijf in je dressuurproef mag je toch ook starten ;)

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:36

Ik zat in ring 3.. en sann! Jaa klopt haha! Wat leuk dat je hier ook zit!

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:56

Zephyr wat schrikken. Hoorde inderdaad dat iemand gestopt was waarvan het paard bloedde. Goed dat je naar de kliniek bent gegaan en hopelijk levert de hercontrole ook een positief resultaat op!

Venga gefeliciteerd met je 1e plek! Super gedaan!

Sann wat jammer zeg van de val bij de watercombinatie.. Wel super dat ze de rest zo fijn aanpakte! :)

Voor de rest ook alles gelezen :) Mensen die fijn hebben gereden super! Voor de andere hopelijk de volgende keer beter. Heb er ook al best veel gesproken ;)

Mijn dressuur werd beoordeeld met 185 punten. Niet echt tevreden.. Ze loopt de laatste tijd zodra ik de ring in kom erg gespannen. Zodra de volte doorzitten wordt ingezet springt ze al in galop aan. Terwijl ik juist alleen oefen op doorzitten en dat niet associeer met aanspringen.. Nouja :+
Springen foutloos en in de cross 2 stops helaas. 1 stop op 3 en een stop op 4 waarbij ze echt afsloeg enkele meters van te voren en alles wat ik deed geen reactie gaf. 2e keer wel fijn erover?? Nouja ;) Uiteindelijk wel fijn uitgereden en een 7 en 7,3 voor stijl :)

Zag dat in ring 5 3 mensen in de prijzen zaten met een stop in de cross. Waren volgens mij veel mensen uitgesloten en gevallen!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:02

Franciska15 schreef:
Loetie84 schreef:

Omdat mijn eindtotaal wel voldoende was en mijn tweede stijlbeoordeling gemiddeld 7.3. Bovendien met een vijf in je dressuurproef mag je toch ook starten ;)

Bedoelde t niet persoonlijk... maar het idee van de stijlbeoordeling was om het niveau in de cross aan te pakken. Door mensen met GEMIDDELD een onvoldoende wel in aanmerking te laten komen voor de prijzen schiet je mi dat doel voorbij.
In dressuur en springen kun je ook niet winnen en geen wp krijgen (in theorie natuurlijk wel, maar dan hebben degenen onder jou ook geen wp...)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:05

Ring 5 was de ring voor t militair kampioenschap. Daar reden de meesten niet voor t klassement, maar met als doel de finish te halen ;) reden er dus veel op safe !

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:08

Loetie heb je het nu gehaald? :)

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:09

Je ziet overigens niet heel vaak een stijljury bij de waterbak. Vind dat persoonlijk nu niet de meest eerlijke plek.
Heb even bij de waterbak gekeken vandaag, maar de glimmende boom en de schittering in het water zorgde wel voor veel moeilijkheden. Jammer.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:10

Veel goeie verslagen! Iedereen gefeliciteerd!

@ Zep schrikken zeg!! Sterkte!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:12

Sue_ schreef:

In principe wel... maar ik wacht de uitslag even af! Dacht t na hoogenweg nl ook al te hebben!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:14

Sue_ schreef:
Je ziet overigens niet heel vaak een stijljury bij de waterbak. Vind dat persoonlijk nu niet de meest eerlijke plek.
Heb even bij de waterbak gekeken vandaag, maar de glimmende boom en de schittering in het water zorgde wel voor veel moeilijkheden. Jammer.

In t reglement staat ook dat een stijljury bij voorkeur niet bij de waterhindernis zit. Aan de andere kant. Ook
T water is een hindernis die correct genomen moet worden...

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:16

Zep wat schrikken. hopelijk valt het mee.
Valyra, jammer van die reacties op 3 en 4. Knappe stijlpunten! Wel weer een fijn gevoel dus dit keer? :)
lieveemma, mooi dat je fijn hebt gereden!
Franciska: gefeliciteerd! Super!
Mooi resultaat Annika!
Carbus ook tevreden :)
Sann wat jammer. Hopelijk morgen weer fit!
Maik wel mooi door kunnen rijden
Netjes SM
En MM ook top natuurlijk, maar die heb ik live gezien. :)

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:17

Loetie84 schreef:
Sue_ schreef:

In principe wel... maar ik wacht de uitslag even af! Dacht t na hoogenweg nl ook al te hebben!

Dat zou top zijn! :D