[SGW] SGW Texel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vascol

Re: SGW Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 19:59

Gefeliciteerd Esje01! En leuk dat je ons volgt! Nog 16 daGen tot de inschrijving opent *\o/* *\o/*
Noor, ik heb er ook even over gedaan voor ik eraan begon :o en achteraf was ik met een klein half uurtje al klaar! Stonden alle foto´s e.d. er ook al op :+ :+

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 20:10

Gefeliciteerd Esje01

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:24

Jij hebt voor Community gekozen? FB doet het thuis steeds niet dus dan moet ik het even bij muti doen anders..

vascol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:31

Ja Community idd! Als je alles wat je erop wilt hebben bij de hand hebt is het de stappen volgen en klaar!

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 09:52

Heb t op FB al gemeld, maar de aanmelding staat al klaar om verzonden te worden! Hotelletje in De Koog is geboekt en paard gaat weer naar Vrij en Blij. Mijn tijdelijke bijrijdster annex tijdelijke groom ging graag mee naar Texel. Super oplossing dus!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 05:56

Vannacht om klokslag 00.00 u rolden de eerste inschrijvingen binnen. Leuk!! Kom maar op met de inschrijvingen, we zijn benieuwd wie er weer allemaal aan de start willen komen dit jaar.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 07:43

Als het allemaal goed gaat zijn wij van de partij,vorig jaar helaas een week ervoor een blessure, nu alles nog fris en fruitig. Dus we hebben goeie hoop :-)

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 17:09

Inschrijving is weg!

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 17:35

ik probeer ook in te schrijven, maar bij mij werkt de link niet! Wie vertelt even naar welk emailadres het formulier van de KNHS moet??
Edit: heb emailadres van 2 jaar geleden gebruikt: sgw-texel@live.nl. Hopelijk klopt dat..

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 18:09

klopt hoor Mireille!

tomcat701

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:27

texelse schreef:
Vannacht om klokslag 00.00 u rolden de eerste inschrijvingen binnen. Leuk!! Kom maar op met de inschrijvingen, we zijn benieuwd wie er weer allemaal aan de start willen komen dit jaar.

Dat was ik!

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 08:35

Ik doe ook mee, voor het eerst! Vriendin van me gaat mee en haar paard gaat ook mee(maar ze doet niet mee aan de SGW) en we slapen op het eiland van vrijdag op zaterdag. :D
Ga voor zaterdag opgeven, maar twijfel nog of ik B of L ga starten. Zit er veel verschil in die klassen?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 08:43

@Marije: leuk dat jullie er een uitje van maken! En natuurlijk zit er wel verschil tussen de B en de L. En als je onzeker bent over het L starten, zou ik kiezen voor een rondje B, lekker relaxed genieten van je uitje, ipv spanning omdat je L "moet".

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 15:46

texelse schreef:
@Marije: leuk dat jullie er een uitje van maken! En natuurlijk zit er wel verschil tussen de B en de L. En als je onzeker bent over het L starten, zou ik kiezen voor een rondje B, lekker relaxed genieten van je uitje, ipv spanning omdat je L "moet".

Je hebt helemaal gelijk, heb net B opgegeven :) Ben de laatste tijd vooral aan het dressuur rijden met haar, dus dit is dan wel zo eerlijk.

Net ff de bootinfo opgezocht.. toch best onhandig, zo'n oude lange Landrover als je per meter betaald :+

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 16:20

Maar weer een gelukje dat je de helft terug krijgt. :D

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:28

texelse schreef:

Is dat ook zo met een vrachtwagen? Of alleen met de trailer? :)
Nu Genk niet doorgaat zit ik er aan te denken om naar Texel of naar Nokere te gaan. Vind een 'weekendje' weg met de paarden zo leuk.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:31

Sannnn schreef:
texelse schreef:

Is dat ook zo met een vrachtwagen? Of alleen met de trailer? :)
Nu Genk niet doorgaat zit ik er aan te denken om naar Texel of naar Nokere te gaan. Vind een 'weekendje' weg met de paarden zo leuk.

Vrachtwagen ook :j en je kan vooraf al berekenen wat het kost. Op je kentekenbewijs staat de lengte, naar boven afronden en dan kan je het makkelijk uitrekenen.
Je krijgt als deelnemer namelijk een envelop en daar doe je je kaartje in ( op Texel hoef je geen kaarte te kopen, je koopt je kaartje in Den Helder en je kan er toch niet op een andere manier komen)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:37

Dank je. Voordeel van Texel op Nokere is dat ik naar Texel met alle 2 kan. Cairo loopt nog geen M cross zoals daar de reeks Jonge paarden. :)
Ik ga het eens hier thuis overleggen! Hoe gaat zo'n overtocht in zijn werk eigenlijk? Is het lang wachten? Ivm het maximale gewicht ofzo? Ik ga eens google-en. :)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:42

In principe ga je voor met paarden op de boot. De jaren dat ik er was, was er altijd ieder half uur een afvaart. Ik zorgde altijd dat ik ongeveer een 15 minuten voor de afvaart bij de kassa was. Ik heb daardoor altijd de boot gehad die ik gepland had. Volgens mij duurde de overtocht 20 minuten, inclusief op en afrijden. Op de site van de Teso staat veel informatie, ook welke afvaarten er voor gevaarlijke stoffen zijn en je dus niet mee kan.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:48

Teruggave geldt voor alle deelnemers aan de wedstrijden. Ik betaal voor een VW Passat stationwagen met trailer iets van 72 euro.
En wij hebben ook nog nooit hoeven te wachten, de laatste keer kwamen wij op de afvaarttijd aan en mochten we er evengoed nog op.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 11:50

Nou Sannn, de meeste van je vragen zijn al beantwoord door de trouwe texelgangers :D . Het is gewoon op en af rijden bij de boot. Niets moeilijks, en vanaf de boot is het ± 5 min. tot het terrein.
Als je nog iets wil weten dan horen we het wel, genoeg mensen in dit topic die je vragen kunnen beantwoorden.

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:14

Wat mij ook erg beviel toen ik 2 jaar geleden naar Texel ging, is dat je voorrang hebt bij de boot. Ik kreeg een seintje om uit de rij te komen en mocht toen langs de wachtende auto's rijden. Top service!~
Edit: ik reed met een 1.5 paardstrailer en dus vrij eenvoudig herkenbaar voor het personeel van TESO.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:57

Klinkt goed! Ik ga het even overleggen allemaal, wordt wel na zondag want dan is iedereen er pas weer. :)
Had nog 1 vraagje, hoe is het M?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 13:01

Sannn, Vond in het M een mooie cross staan de afgelopen jaren. Ben de afgelopen twee keer met Noor meegeweest en ik vind Texel wel een aanrader. De sfeer vind ik daar leuker dan op andere SGWs :D
Helaas ben ik er niet bij dit jaar, want ik ben op vakantie O:)

Edit: Ik ben niet op vakantie... San of Noor, als jullie een extra paar handen nodig hebben :D
Laatst bijgewerkt door Mootje op 09-07-13 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 13:01

M is uitdagend doch eerlijk :D