Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Misschien kunnen we die les bij Alice met dit forum doen? 

. Ze wilde alleen wel heel graag zakken met haar hoofd, maar dat komt wel goed. Beter teveel zakken als niet willen zakken, toch?
" ) op te zetten, is wel leuk om een beeld te krijgen.Tiahastrona schreef:@ Neesa: welkom!!!
@ Marije: Wat fijn dat ie dat zo simpel deed!!
Ik heb er gisteren weer op gezeten, ook stukjes gedraafd aan de longeerlijn, ze was echt lief. En gaf nog een goed gevoel ook. Ze wilde alleen wel heel graag zakken met haar hoofd, maar dat komt wel goed. Beter teveel zakken als niet willen zakken, toch?
Ik heb een 3 jarige merrie (Verdi x Touch of Fairway xx x Jokinal de bornival) die ik op jonge leeftijd gekocht heb om later de cross mee in te kunnen. Ze ontwikkelt tot nu toe top en ik ben benieuwd hoe jullie toewerken naar jullie eerste crossen, om ideeën op te doen voor volgend jaar. Tot nu toe heb ik met haar al veel gewandeld en van groot verkeer, plassen, grachtjes, etc kijkt ze niet meer op! Voor ons is het jammer dat ze pas heel laat geboren is (augustus) waardoor het laaang duurt eer ik 'goed' met haar kan beginnen, en ik wil haar toch zeker de tijd geven die ze nodig heeft!

Heb twee weken geleden voor het eerst gesprongen onder het zadel, hij vond het heel erg leuk maar hij is wel lomp..
af en toe vergeet hij z'n benen op te tillen haha! Maar, veel oefenen!
volgens mij hebben we het ook nog wel over de training met onze jonge paarden voor de SGW maar het wordt inderdaad al best wel gezellig 
zin in! Vriendlief is mee om te filmen dus ik ga de voortgang met jullie delen. Ze was vandaag weer fijn te rijden, wel een heethoofd maar dat is ze altijd al geweest, wordt steeds iets rustiger.
Anouk heeft drie sterren gereden en heeft wat pech gehad de afgelopen tijd met haar ervaren paard door blessure's.
) 
Ik weet niet meer op welk paard, ik zag een rode bp en die zie je niet zo vaak dus toen dacht ik dat jij het wel zou zijn
Heb je dressuur inderdaad gemist, mijn dochter greep net naast de winst maar was wel 7e van de 16 dus voor een eerste keer waren we best tevreden.

) en toen beleerd. Eerste paar weken paar keer per week gereden, daarna was het meestal 1x per week, dus echt doorpakken was er toen niet bij. Zo af en toe naar de manege, dus ook al een beetje gewend aan de trailer inmiddels. Nu doe ik wat meer: buitenritjes, naar een oefenterrein, springles, etc. en ondertussen loopt ze (overdag) lekker met m'n andere 2 paardjes in de wei 

), ideaal 
Volgens mij is het heel handig wat je doet met je paardje, lekker wandelen, zien ze van alles en bouw je aan het vertrouwen. Wel ideaal voor eventing trouwens, zo'n volboed zo dichtbij in de afstamming!
Denk dat ze een fijne allrounder is/wordt!

)
Tijdens opzadelen was ze heel rustig, daarna met haar aan de hand naar het veld gelopen (waar gister 7 dressuurringen lagen, maar die waren al opgeruimd), zoveel ruimte vond ze wel wat spannend, waardoor ze eerst wat met de staart erop draafde. Al snel was ze wat rustiger en heb ik wat gestapt en gedraafd met dr. Toen de pony's klaar waren, zijn we naar het inspringterrein gegaan, daar balkjes en een klein kruisje en stijltje gesprongen. Vervolgens de ring in en daar nog een paar kleine hindernisjes gedaan. Vond dat ze het super deed! Heb nog maar zo weinig met haar gesprongen en ze sprong alles waar ik haar op af stuurde. Weet nog niet zo goed wat ik van haar techniek vind, maar denk dat dat wel goed komt. Qua instelling zit het in ieder geval goed