[SGW] Verslagen Castenray 4 en 5 mei 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

venga

Re: Verslagen Castenray 4 en 5 mei 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 22:34

En ik ook! :D
Gave foto!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:34

Ja dat ben ik!!!!
Mooie foto...dank je wel

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 06:07

haha mooi allebei goed gegokt omdat jullie nummers niet zichtbaar waren heb ik geteld haha :P

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:43

Hmmm er is een nare val gebeurd op hindernis 4 de trakhener, wij zitten.bij 7 maar het is stilgelegt, ruiter ligt nog op de grond met ehbo erbij en de hindernis moet gemaakt worden. Moet een ambulance bij komen. Heel erg last van de nek, die wordt ook ondersteund

Clairexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 11:16

Ohhh jemig klinkt heel eng. Ik vond de trakhener ook heel raar uit de hoek staan!

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 12:44

Hee ik was er ook gister de hele dag. Heb zelf niet gereden maar 2 vriendinnen van mij wel :) nummer 137 en 141

femkefloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 12:51

Hier nog een trotse amazone. Tweede eventing wedstrijd voor Ca en mij. Vorige week in Renswoude had ik nog een paar weigeringen, maar foutloos spring parcour en foutloze cross (zonder tijdsfouten). De dressuur ging ook wel lekker (190 punten) wat een 5de plek op leverde. Echt een fijne cross kunnen rijden en trotser kun je een amazone/ruiter niet krijgen denk ik:P

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 18:08

Ik lees goede verslagen, gefeliciteerd met behaalde prijzen en winstpunten!! Ik had vandaag mijn L-debuut en dat ging het helaas niet goed. Dressuur liep hij lekker met als resultaat 187 punten. Met springen gingen we als een speer, maar gelukkig wel foutloos! Vervolgens een hele poos gewacht voordat we de cross in konden aangezien er een ruiter ernstig was gevallen bij de trakehner.. Met starten hadden we weer wat probleempjes, King vindt het altijd lastig om bij de andere weg te gaan, maar als we eenmaal onderweg zijn gaat het goed! Hindernis 1 overwonnen, maar helaas bedacht King hierna dat hij niet het bosje in wilde richting nummer 2, waardoor hij scherp naar links wendde en ik dr af vloog met mijn hoofd tegen een boom :\ .. Klein stukje van de film kwijtgeraakt, maar gelukkig heb ik enkel een hersenschudding, daar komen we wel weer overheen, als is het natuurlijk ontzettend balen dat het gebeurd is..

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 18:18

DmNqUe schreef:
Hmmm er is een nare val gebeurd op hindernis 4 de trakhener, wij zitten.bij 7 maar het is stilgelegt, ruiter ligt nog op de grond met ehbo erbij en de hindernis moet gemaakt worden. Moet een ambulance bij komen. Heel erg last van de nek, die wordt ook ondersteund

was de hele dag hindernisrechter bij de trakhener, hindernis 4 en het was pittig vandaag, was soms gewoon niet leuk meer...
Bovenstaande amazone is in het L paarden idd afgevoerd met rugklachten maar na controle in ZH bleek er niets ernstigs aan de hand te zijn.
Haar paard krabbelde een pasje bij en kwam over de afzetbalk in het gat, zette toch nog af met achterbenen en heeft de boomstam er met benen en borst afgeduwd zodat hij wel met de voorbenen kon landen. De amazone viel wat ongelukkig en had een voorgeschiedenis met blessures en dus was iedereen voorzichtig.

2e val in het M paarden was heftiger, daarbij kwam het paard ook over de afzetbalk, maakte te weinig hoogte en bleef met de benen hangen waardoor ze beiden een rotational fall maakten. Gelukkig droeg de amazone een airjacket en viel ze wat schuin langs het paard waardoor ze er niet onder kwam. De amazone was alleen geschrokken en het paard mankeerde ook niets. Maar ik had echt letterlijk de bibbers erna want het zag er echt heftig uit als een paard zo smak maakt.

De laatste val was eigenlijk wel grappig maar niet na deze eerdere vallen. Paard weigerde/twijfelde en schoof door de snelheid echt letterlijk in het gat onder de M hindernis. Het paard stond met amazone erop gewoon in de dwarsrichting in het gat := Dus amazone eraf, alle benen er weer onder, stijgbeugels omhoog en via de Z hindernis aan de hand er weer uit. Paard had alleen een sneetje in de onderlip, verder oke.

Dus al met al een enerverend dagje bij de trakhener, naast deze valpartijen nog een heleboel weigeringen op hindernis 5 gezien en ook wel mooie sprongen bij onze hindernis.

Dyon: wat balen, we waren al bang dat er zoiets zou gebeuren omdat het bij ons zo lang duurde. Gelukkig valt de schade mee bij je en is het te verklaren.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 18:37

PFff, die trakehner geeft ook elk jaar wel weer een paar problemen. Vind m ook voor het M pittig zat zo vroeg in de cross. Een van de redenen dat ik niet in Cray ben gestart dit jaar. Geluukig is het voor de gevallen ruiters wel goed afgelopen.
Laatst bijgewerkt door Sim op 05-05-13 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 18:37

mijn dochter heeft heel fijn gereden!
dressuur ging goed, springen een balkje en een fijne foutloze cross. Ze kwam over de streep met de mededeling wat heb ik een toppony en een hele brede lach, dus dat was goed.

het was een mooie cross vond ik, waarbij de bodem hier en daar wel wat zwaar, maar mooie hindernissen, eerlijk gebouwd.
daarnaast prachtig weer en ik heb vele mensen gezien met een mooi(rood) kleurtje.
Aan allen die als vrijwilliger hebben meegeholpen om er dit weekend weer een succes van te maken: Bedankt!

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 18:47

Ibonn schreef:
DmNqUe schreef:

was de hele dag hindernisrechter bij de trakhener, hindernis 4 en het was pittig vandaag, was soms gewoon niet leuk meer...
Bovenstaande amazone is in het L paarden idd afgevoerd met rugklachten maar na controle in ZH bleek er niets ernstigs aan de hand te zijn.
Haar paard krabbelde een pasje bij en kwam over de afzetbalk in het gat, zette toch nog af met achterbenen en heeft de boomstam er met benen en borst afgeduwd zodat hij wel met de voorbenen kon landen. De amazone viel wat ongelukkig en had een voorgeschiedenis met blessures en dus was iedereen voorzichtig.

2e val in het M paarden was heftiger, daarbij kwam het paard ook over de afzetbalk, maakte te weinig hoogte en bleef met de benen hangen waardoor ze beiden een rotational fall maakten. Gelukkig droeg de amazone een airjacket en viel ze wat schuin langs het paard waardoor ze er niet onder kwam. De amazone was alleen geschrokken en het paard mankeerde ook niets. Maar ik had echt letterlijk de bibbers erna want het zag er echt heftig uit als een paard zo smak maakt.

De laatste val was eigenlijk wel grappig maar niet na deze eerdere vallen. Paard weigerde/twijfelde en schoof door de snelheid echt letterlijk in het gat onder de M hindernis. Het paard stond met amazone erop gewoon in de dwarsrichting in het gat := Dus amazone eraf, alle benen er weer onder, stijgbeugels omhoog en via de Z hindernis aan de hand er weer uit. Paard had alleen een sneetje in de onderlip, verder oke.

Dus al met al een enerverend dagje bij de trakhener, naast deze valpartijen nog een heleboel weigeringen op hindernis 5 gezien en ook wel mooie sprongen bij onze hindernis.

Dyon: wat balen, we waren al bang dat er zoiets zou gebeuren omdat het bij ons zo lang duurde. Gelukkig valt de schade mee bij je en is het te verklaren.

Ik vond het ook behooooorlijk pittig daar! ik was eerlijk gezegt blij dat ik er niet zat! vond het erg heftig soms!

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 19:51

Na de derde plek gisteren had mijn dochter vandaag minder succes bij de M pony's.

Dressuur: goede proef, 177 punten. Beetje laag gejureerd vond ik persoonlijk.
Springen:8 strafpunten, kwam niet goed uit bij 3a en daarom een balk bij 3a en 3b.
Cross, helaas drie weigeringen bij sprong 5, ze kreeg de pony er echt niet overheen, jammer.

Allen die goed door zijn gekomen, proficiat. Allen bij wie het wat minder ging: :(:)

Was weer een mooie dag en ook van mij complimenten aan de organisatie en vrijwilligers.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 19:58

Gave foto Jaq! Je mag alleen wel beetje blijer kijken!

Wat een ongelukken bij die Trakhener. Ik hoor idd ieder jaar wel iets daarover, misschien dat er toch actie op ondernomen moet worden? Ik vond hem ook erg pittig als ik m zo zag gister.

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:02

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:11

Ben vandaag lekker wezen kijken. Vond dat er wel wat pittige stukken in de cross zaten, waaronder idd de trakhener. Meest indrukwekkende vond ik alle mogelijkheden op de heuvelaf... Jemig wat was het daar mul!! Ook de hoge afsprong daar vond ik heftig, maar wel met een betere bodem. Toch is daar volgens mij veel goed gegaan. Ik vond het weer erg gezellig en genoten van de sport! :j

Clairexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:15

weet iemand welke fotografen er stonden? helaas DmNqUe sta ik er bij jou niet op!

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:28

Mindere verslagen, voor die mensen een dikke :(:)
Ook goede verslagen, die mensen allemaal gefeliciteerd! *\o/*

Dan ook maar mijn verslagje:
Dressuur een super fijne proef gereden, na mijn dressuurpunten snap ik er niets meer van. Had goede punten, maar had zeker nog meer verwacht, verder kan ik het niet eens worden met mijn staatje. Heb voor vrijwel alle overgangen een 5. Terwijl mijn paard geen hapering heeft gemaakt, of ook maar ergens een vorm van verzet heeft getoond.
Springen won zeker niet de schoonheidsprijs, maar toch foutloos.
Cross ging super.
@Ibonn, bedankt voor het schreeuwen, volgens mij ging hij er best netjes over en ik ben weer over mijn angst heen. Ben toch wel blij dat ik voor die val al was gestart, weet niet of mijn vertrouwen er anders beter van was geworden.
Op 5 toch wel een wapper, maar goed door. Verder alles netjes, maar toen kwam ik bij de wijnvaten en zag op de klok dat ik echt veel te snel was, durfde alleen voor het water niet meer terug te rijden, dus toch maar door het water in. In een superverzamelde galop naar de laatste en over de finish, maar nog 28 sec te snel binnen. Hierdoor mijn prijs uit handen gegeven en als 7e geëindigd.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:39

Vanaf 6 uur vanmorgen op pad, en nu net eindelijk thuis, ik ben kapot :7 .
Veel goede verslagen, gefeliciteerd allemaal *\o/* , en voor degenen bij wie het wat minder ging een :(:) .
Ibonn: Ah dan heb ik even bij jou gezeten om te kijken naar de Z-ponies op de trakhener, ik was degene die als allerlaatste startte in de M.
Ik denk persoonlijk dat een hoop ongelukken daar voorkomen zouden kunnen worden door een dikkere boom boven het gat te hangen, zoals het voorbeeld van het L-paard wat je vertelde, die had dan wellicht met zijn voorbenen gewoon op de boom zich nog kunnen afzetten (is verder niet persoonlijk naar jou, maar gewoon omdat je bij die hindernis zat :P ).

Ik stond op de reservelijst voor Castenray, had de hoop al opgegeven, en zaterdag een volle dag shoppen in Amsterdam gepland, werd ik sochtends vroeg gebeld dat ik toch kon starten!
Na heel de dag gelopen te hebben en balren op mijn voeten nog snel naar stal gesjeesd om even te rijden, had ik deze week maar weinig gedaan. Moest vanmorgen om kwart over tien dressuren, dus om 6 uur op en 9 uur daar, hebben ze me ineens een ander startnummer gegeven, ik moest als allerlaatste van de dag crossen, en eigenlijk pas half 2 dressuren! Mocht gelukkig wel wat eerder dressuren maar wel als laatste de cross in.

Dressuur verwachtte ik weinig van gezien de voorbereiding, maar ging echt lekker, had gewoon 196 en 5 de in mijn ring!!
Springen ging fijn, had echt een beetje pech met 3 palen.
De cross ging super, ik vreesde echt voor 4, de trakhener, maar we vlogen er zo overheen , rest van de cross ook super, we gingen hard zat, echt heel dom ging ik op het eind op een simpel boompje teveel naar voren en had een domme stop, totaal mijn fout, tweede keer net gereden en de cross fijn uitgereden in exact de ideale tijd . Al met al zeer tevreden, dom foutje van mezelf op de boom maar Bam was in topvorm!

Vond het ook weer een mooie wedstrijd, vooral de hoge afsprong en daarna de picknicktafel en piano omhoog vind ik echt een leuke uitdagende lijn!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:39

Wisselende verhalen zeg, en jammer van de valpartijen... :(:)
Gelukkig ook mensen die fijn gereden hebben!

Wij hadden er echt zin in vanochtend, de laatste cross met de pony en de 2e keer M. In Westerbork ging het echt heel goed dus we hadden goede moed.
Dressuur ging heel erg fijn, Mark had nog niet zo lekker gereden tijdens een cross. 194 punten en de 2e plaats.

Het springen verdiende niet de schoonheidsprijs met een weigering en een balk. Het stond iets pittiger dan ze gewend waren met weinig grondlijnen ed.

Toen de cross, normaal gesproken is Easter dan niet meer te houden maar nu stond hij met losspringen al een keer stil....dus ik hield mijn hart al vast voor de cross.
En helaas, op 1 al een weigering, toen met moeite over 2 en 3 en weer een weigering op 4.... -O- Daar heeft hij maar besloten om de cross vrijwillig te verlaten.
Easter wilde totaal niet aanpakken en dat zijn we echt niet van hem gewend. Echt jammer want het was de laatste cross met hem.

Thuisgekomen bleek dat hij ontzettend nodig moest plassen, iets wat hij helaas nooit onder het zadel of op de trailer wil doen. Dus of dat hem dwars gezeten heeft?

Verder was het een heerlijke dag met fantastisch weer. Het resultaat vergeten we maar gauw, ze hebben genoeg mooie dingen beleefd samen.
Mark gaat nu verder met zijn paard.

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:58

Hier ook eentje die lange dag in Castenray achter de rug heeft maar wel meer dan voldaan is.
We hebben vandaag ons M-debuut gehad tussen de paarden die goed geslaagd is.
Dressuur ging goed naar ons doen. Had de proef niet geoefend, heb uberhaupt nog nooit een L2 dressuurproef gereden maar ging netjes. Resultaat was 178 punten.
Springen ging bagger. Vond het losrijterrein erg klein waardoor ik niet lekker kon losrijden. In de ring kregen we ook niet echt ritme met als gevolg 2 balken.
Cross ging fijn. Soms kwam ik niet helemaal lekker uit maar de pony deed goed haar best. Ook op de beruchte hindernis 4 vond ze het publiek naast de sprong interessanter dan de sprong zelf. Op hindernis 9 maakte ze een beste wapper omdat ze het nog lastig vind om hagen te 'vegen'. Afsprong was ook geen probleem al raakte we daar bij de landing iets uit balans omdat de pony iets engs in de bosjes dacht te zien. ;)
Uiteindelijk ver buiten de tijd maar ik ben al met al zeer tevreden over ons M-debuut! :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 21:25

Echt supergoed gedaan Marloes!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:27

wat een enge verhalen weer over die H4....eigenlijk zou die Hindernis verplicht van die pennen moeten hebben. Dan kan een paard in ieder geval nooit roteren.
Vandaag ook een val van zo'n trakhener hier in Badminton gezien en dan ben je maar wat blij dat de hele zaak alla minute naar beneden komt, paard graaide met de benen tussen de palen en hing aan de 2e.

venga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 22:31

De uitslagen staan op Startlijsten. Ik was gisteren nog mooi 10e geworden :)

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:59

ja een breekboom is daar niet onnodig maar iedereen (incl parcoursbouwers) was blij dat de hindernis meegaf, ook bij de val van paard en ruiter is de boomstam omlaag gekomen maar helaas niet zo gunstig als bij de 1e val. Zit alleen maar met touwen vastgemaakt dus het kan loskomen wat dus echt wel nodig is ...

Sabertje, hij ging echt lekker, maarja afspraak is afspraak, ik zou je helpen denken aan terugzitten dus dat heb ik gedaan :D

Eef-bam: grappig, moeten we toch gewoon de boktnaam opspelden volgende cross, herken je elkaar tenminste ter plekke ipv achteraf :D Of misschien eens een smoelenboek maken, dat zou ook helpen :+