Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
de ene had ik gekocht de 3 een half jaa rlater gewonnen. Mijn vriend gebruikt hem voor de motor sport en ik op mijn paard! voor beiden erg geschikt! op de computer zie je dat de hero 3 net ietsje beter het beeld stabiliseert, maar zodra je het op youtube upload (wat ik vaak doen) dan is je beeld kwaliteit hetzelfde want die wordt altijd ietsje slechter dan door het uploaden...
__denise schreef:Leuk om de ervaringen te lezen! Ik wil ook erg graag een GoPro Hero 3 kopen, maar twijfel nog over welke.
In vergelijkingsfilmpjes op YouTube is de black duidelijk de beste, maar vindt het toch een klap geld voor zo'n dingetje, maar die kwaliteit is wel geweldig...
'k Ga eens even de filmpjes hier bekijken!
Liesbetje schreef:Zijn er hier mensen die de 'Chestmount' gebruiken voor hun GoPro? Ik heb de head strap (nog niet getest) die er standaard bij zit, maar ik vroeg mij af welke de voor- en nadelen zijn van de camera op je borst te bevestigen.
Wij hebben m gekocht via http://www.foreshore.nl , dit is een surfwinkel waar ze ook de GoPro verkopen. Binnen een paar dagen in huis! Ook de accessoires hebben we hier besteld. Ook een mooie site is http://www.v-nix.nl
. Op de chest mount gaat het in galop nog wel, in verlichte zit, maar je beeld is constant op de nek van het paard en niet mooi naar voren. In stap is het geen goed idee, dat hobbelt als een gek.. Maar in het SGW parcours is het natuurlijk niet de bedoeling om te stappen...
rietje0 schreef:Liesbetje schreef:Zijn er hier mensen die de 'Chestmount' gebruiken voor hun GoPro? Ik heb de head strap (nog niet getest) die er standaard bij zit, maar ik vroeg mij af welke de voor- en nadelen zijn van de camera op je borst te bevestigen.
Ik heb de GoPro Hero 3 Silver Edition en ben er heel erg tevreden over! De Black Edition is nog ietsje beter, dan kun je in Cinema kwaliteit filmen, maar is dat 100 euro extra waard? Daarnaast moet je een PC hebben die dit soort kwaliteit filmpjes kan hebben (en dan nog niet te spreken over het bewerkingsprogramma, bij de 'simpele' programma's verlies je vaak een hoop kwaliteit op je eindresultaat)...
Daarom dus de SilverWij hebben m gekocht via http://www.foreshore.nl , dit is een surfwinkel waar ze ook de GoPro verkopen. Binnen een paar dagen in huis! Ook de accessoires hebben we hier besteld. Ook een mooie site is http://www.v-nix.nl
Ik heb zowel de chestmount als een bevestiging op mijn cap, niet met zo'n helmband maar met een van de 'plakkers' die erbij zit zodat je de camera direct op de helm kan bevestigen. Natuurlijk wel een gladde cap en niet met fluweel.![]()
![]()
We hebben met beide gefilmd, maar op de cap is het beeld veel mooier dan op de chest mount. Het beeld is veel stiller, omdat je je hoofd altijd stil houd (anders zouden je ogen ook constant op en neer gaan, geweldige functie van het lichaam. Op de chest mount gaat het in galop nog wel, in verlichte zit, maar je beeld is constant op de nek van het paard en niet mooi naar voren. In stap is het geen goed idee, dat hobbelt als een gek.. Maar in het SGW parcours is het natuurlijk niet de bedoeling om te stappen...
Hopelijk heb je hier iets aan!
Liesbetje schreef:Hey Rietje,
Dat naar de nek van het paard wijzen, kan je vermijden als je de cam onderstebovenhangt en hem dan naar boven draait. Natuurlijk wel altijd terug naar beneden duwen als je weer gewoon gaat stappen. Ik heb zaterdag met de chesty gereden. Ik vond het in stap eigenlijk heel goed meevallen, en in galop ook. Draf was wel om zeeziek van te worden :-D Door mijn rare kop staat mijn helm ook nooit 100% stil, dus op dat vlak is de chesty zeker niet slechter voor mij. Alleen is het grote voordeel van de helmbevestiging voor mij dat je min of meer kan "kiezen" wat je filmt. Als je met je hoofd van links naar rechts draait, heb je een pan-beweging. Natuurlijk is dat midden in een wedstrijd niet meteen een goed idee, maar dus wel om gewoon buiten te rijden...
Over enkele weken ga ik voor een paar dagen naar een ranch in Frankrijk. Dan ga ik zeker de chesty meenemen. Want een hoed in plaats van een helm betekent dat ik daar geen bevestigingsmogelijkheden heb
Dat omdraaien van de camera is een goed idee, tnx voor de tip!
Maar nu was ik naar twee dingen benieuwd:
Komt dat door het uploaden op youtube? Zijn de beelden thuis op de computer wel scherp?

Martine_R schreef:Heeft er iemand ervaring met een leuk, goedkoop cameraatje?
Ik ben niet van plan hem heel vaak te gebruiken dus wil er niet teveel aan uitgeven..

Filmpjes worden opgenomen op HD kwaliteit.