Ik ben vorig jaar tot de waterbak gekomen, was mijn eerste cross en ik 'viel' zo mooi dat ik op beide benen landde haha. In mijn profiel staan 2 foto's van de cross.
Ik zou meedoen in de B paarden, maar heb een paar weken geleden besloten om dit om te laten zetten naar BB. Met het idee dat ik aan het vertrouwen kan werken en in ieder geval de cross uit kan rijden. Maar nu hoorde ik iemand zeggen dat de hindernissen in de BB op struikelhoogte staan. Iemand ervaring mee? Zijn ze echt zo laag?
Word spannend voor me. Ik ben dinsdag tijdens het koninginneconcour bij Beukers gevallen en ik heb hierbij een breuk in mijn bekken opgelopen. Ik heb gister wel alweer 10 minuutjes dressuur gereden, maar galop is nog niet te doen. Dus ik houd het nu rustig aan en dan hopen dat het de 19e toch gaat lukken. Ik heb tenslotte ontzettend veel zin in mijn debuut!
heleenxx
Geplaatst: 05-05-13 20:42
Dat lijkt me dan niet zo verstandig theeglas.
Ik ben me afgemeld, had op de crosstraining een te slechte ervaring daar. Ben nu bezig het vertrouwen terug te krijgen bij mijn paard. Volgend jaar misschien weer.
Theeglas, vergis je niet hoeveel spanning en druk er op je lichaam komt tijdens zo'n cross, en dan nog maar niet te bedenken wat de gevolgen kunnen zijn als je weer valt. Ik heb zelf eens de domme fout gemaakt om te starten met een gescheurde spier in mijn lies en dat was eens maar nooit weer.
Ik doe ook mee! Met Merel in de B paarden. Dit zijn onze laatste crossen en vind het vrij riskant om nog L met haar te starten. Kans op blessures is toch iets groter. De B gaat haar goed af, dus toch besloten B te starten.
Ja kom maar op met de starttijden, hindernisfoto's, verhalen over voorbereidingen enz. Misschien dat het dan wat meer gaat leven. Het is nu nog erg rustig hier.
Het wordt voor ons een debuut dus ik heb morgen crosstraining van mijn instructrice (Chantal Megchelenbrink), voor donderdag stond al een rondje Dijkgatbos op de planning dus kan ik best wat sprongetjes en waterbak meenemen, vrijdagavond oefencross en dan zondag hopen dat we rondkomen.
Qua dressuur en uithoudingsvermogen zitten we denk ik wel goed. Ik rijd hem in het Z1 dressuur en hij rijdt 5/6 dagen in de week.