[SGW] Wie nog meer SGW debuut in 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loetie84

Re: Wie nog meer SGW debuut in 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:45

Ik neem m mee naar de wekelijkse springlessen als ik terug thuis ben. Heb dan nog 2 lesjes, waar we eigenlijk altijd parcoursgericht trainen, dus dan moet dan hopelijk voldoende zijn! Scheelt dat hij leuk kan springen. Tis alleen dat ik m echt moet rijden en dat vergeet ik wel eens omdat hij me een beetje onzeker maakt soms...

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 22:03

Ik ben vandaag in meertje wezen oefenen, en nog in twee andere waterbakken. Zucht, steun, hoop getut, twintigtal keer erin en eruit... Mijn paardje heeft vandaag behoorlijk wat overwinnen. maar het resultaat mag er zijn. nu nog 3 regiotrainingen en dan hoop ik maar dat de eerste waterbak in Markelo geen Waterloo voor ons wordt ;)

hier een kleine impressie:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door MissBay op 28-02-13 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 22:05

en nog twee:

(hier dus het water in...)
Afbeelding

(en hier nog een keertje in het bos...)
Afbeelding

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 22:56

Dat is best diep! Gaaf hoor!

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 10:31

hahaha, ja. zeker bij die laatste zat het kroos in m'n crossbeschermers. paard kwam er met groene benen weer uit :D

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 14:00

Hee dat is volgens mij het strandje vlak bij de bremerbergse hoek aan het veluwe meer

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 14:13

Deze dressuurprikker maakt komende maanden haar spring- en sgw-debuut. Voor mijn paardje wordt het ook zijn debuut, dus ik ben super benieuwd. Ik heb er wel heel veel zin in. Ik wil meedoen in Oudkarspel, Wieringerwerf en heel misschien Lisse.

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:46

Theeglas schreef:
Deze dressuurprikker maakt komende maanden haar spring- en sgw-debuut. Voor mijn paardje wordt het ook zijn debuut, dus ik ben super benieuwd. Ik heb er wel heel veel zin in. Ik wil meedoen in Oudkarspel, Wieringerwerf en heel misschien Lisse.

*\o/* leuk Theeglas!!!

ik ben ook dressuur prikker en spring nu een haf jaartje! ik ga ook starten in Markelo! wordt mijn 3de cross! echt GAAF hoor die afwisseling! <3

veel plezier allemaal!!! :D

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 16:50

Ik ben zelf eigenlijk echt geen springer, ik volg af en toe een springlesje als afwisseling. Cross lijkt mij daarentegen wel heel erg leuk. Afgelopen zomer een aantal crosslessen gevolgd (mijn instructrice is zelf sgw-ruiter en heeft thuis een uitgebreid crossterrein). Dus heb altijd gezegd dat zodra ik Z-dressuur zou zijn, ik ging springen en crossen :P Pony is er in ieder geval heel blij om haha.

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 17:31

ik ben ook een dressuurprikker hoor. heb half jaartje geleden mijn springdebuut gemaakt (meteen een winstpunt gelukkig! wel spannend, want paard en ik moesten het allebei leren). leuk dat je dat gaan doen joh!

hadden jullie trouwens niet heel veel moeite in het begin met de hoogte van B? ik had echt nooit gedacht dat ik dat had durven springen, zeker toen ik in mijn eerste B-parcours een triple (!!) zag staan bij het lopen, wilde ik acuut over m'n nek. nu ben ik wel aan de hoogte gewend, maar vond het nogal wat bij de paarden. 60cm is prima, maar de hindernissen staan echt een meter hoog en een meter breed...

nouja, wel goed dat ik die winstpunt moest halen want nu kan een B-cross alleen maar meevallen :D. en we hebben er nu meer in het B-springen hoor!

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 17:37

Ik rijd met mijn e-pony (ponygefokt) tussen de paarden, dus ik ben inderdaad best zenuwachtig voor mijn springdebuut. Die sprongen zijn best hoog, maar we gaan ons best doen :-)

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 18:11

Ook ik ga mijn debuut maken! :) ik spring al wel altijd al en dressuur doen we ook nog. Maar nu we bijna L gaan springen, vond mijn moeder het verantwoord om sgw-trainingen te gaan volgen en te gaan starten. Heb in Januari succesvol mijn eerste indoorcross gereden zonder enige oefening, en heb vandaag mijn allereerste echte crosstrainingen gehad, wat ook hartstikke goed ging op enkele twijfels na. Dus is heb er zin in!!!

Marije_Kaoma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 09:05

Ik wil ook mijn debuut maken in 2013. Ik heb een aantal crosslessen gehad en wil in augustus naar Renswoude gaan en daar eerst een aantal trainingen volgen.
Ik ben ook bijna L springen (nog 1 wp), paard en ik hebben niet veel crosservaring, maar het lijkt mij heel gaaf om een keer gedaan te hebben!
Wanneer ben je klaar voor een B cross?

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 00:00

wow, met een E-pony... ik vind je heel dapper Theeglas! gelukkig zie je er meer van bij de paarden rondlopen, dus je bent niet de enige...

ik kreeg vandaag op training gelukkig te horen dat een B-cross wel moet lukken. dus ik heb erg veel zin in Markelo. en ik kreeg er vooral meer vertrouwen in, toen we vandaag een L/M-hindernis in het water moesten doen. en hij sprong :))
Afbeelding

ga je al meteen over naar de L Marije_Kaoma? Het is nogal een klasse waarin mensen stranden, dus ik ben zelf van plan om nog lekker lang in de B te blijven :D. Maar ik heb dan ook nog niet zo lang springles enzo...

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 00:08

Ziet er leuk uit MissBay!

Ik heb zelf ook met een E pony (halve fries) bij de paarden gereden. 1 wedstrijd L gecrosst en direct 2 wp. Was ook mijn afsluiter overigens.

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 07:28

Ooh dat geeft hoop suikermeisje!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:38

Theeglas schreef:
Ooh dat geeft hoop suikermeisje!

Als ze maar willen springen en ervoor willen gaan! Dan valt er een hoop te compenseren!

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 13:00

Ik ga het van het weekend wel zien, dan maken we ons springdebuut :)

En wat moet ik van het dressuur verwachten op de cross? Is dat heel anders dan een dressuurwedstrijd? Letten ze op andere dingen?

Marije_Kaoma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 13:08

@MissBay ik wil eigenlijk wel gelijk naar de L. Ik spring al een tijdje met hem en was elke keer foutloos of een balkje. De hoogte is zeker geen probleem, dus ik verwacht eigenlijk geen problemen :)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:48

Theeglas schreef:
Ik ga het van het weekend wel zien, dan maken we ons springdebuut :)

En wat moet ik van het dressuur verwachten op de cross? Is dat heel anders dan een dressuurwedstrijd? Letten ze op andere dingen?

Succes alvast!
Dressuur is wat soepeler hoor. Die pony waar ik mee reed was een drama in dressuur. Schaamde me dood tijdens de dressuur. En kreeg meestal zo'n 170 punten. Als je op normale wedstrijd een WP kunt rijden kun je die punten ook rijden op een SGW.

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:07

Oke. Nu verwacht ik daar helemaal geen probleem hoor ( ik rijd Z1 met hem, dus B zou moeten lukken), maar ik was nieuwsgierig.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:38

Theeglas schreef:
Oke. Nu verwacht ik daar helemaal geen probleem hoor ( ik rijd Z1 met hem, dus B zou moeten lukken), maar ik was nieuwsgierig.

Ooh dat komt dan echt wel goed hoor!Als je maar wel op het goede been lichtrijdt, haha! (Hier in de buurt soms van die ruiters die dan steeds vragen, zit ik goed :Y) Vind het wel grappig)

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:40

Hahaha. Ik ga nu heel hard duimen voor een winstpunt in het springen komende weken en dan lekker oefenen voor Oudkarspel :D

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 10:22

Gisteren lekker in Bussloo getraind, hij pakte erg goed aan en zelfs lijnen op L niveau meegepakt (huisje, tafel, trakehner). Hopelijk blijft hij het zo lekker aanpakken. Hoe gaat jullie voorbereiding?

Komen er nog mensen in Diepenheim trainen eind maart?

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 11:27

Hier alles prima volgens mij, alleen zie ik zo er tegenop dat het weer kouder wordt en misschien zelfs begin volgende week gaat sneeuwen :(. Boe!

Verder schrik ik wel een beetje dat bij sommige B SGW's bijna niemand winstpunten haalt ivm lage stijlpunten. Iemand enig idee waarop wordt gelet? Is dit hetzelfde protocol als B-springen?