[SGW] Voorbespreking sgw markelo potdijk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

skippy

Re: Voorbespreking sgw markelo potdijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:31

@ Ankevivaldi nieuwe waterbak? Klinkt goed!

Zelf start ik dit jaar helaas niet in Markelo, ik denk niet dat mijn paard dan al weer hersteld is.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:55

Ja stond op de facebookpagina. Niet heel spectaculair maar vast iets moeilijker dan die van vorig jaar, die was ook wel erg simpel.
Geen idee waar die ligt maar wil misschien nog een dag gaan helpen met het bouwen dus dan zal ik het wel zien. En wandel er wel eens met de hond dus maar eens een kijkje nemen :)

xsannlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 17:29

@ankevivaldi hoe heet die facebookpagina van markelo? Kan hem niet vinden :p

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:34

Sgw markelo. Staat verder niet veel op hoor!

xsannlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 13:20

oke dankjwel! heb hem toch maar even geliked komt vast meer informatie op :D

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 17:38

Ik ben er ook weer bij dit jaar, met twee paarden in de B op zaterdag en zondag. Twee crossen op een dag trek ik denk (nog) niet plus dat dan mn trailer gesloopt wordt.... Vind het met de ruin echt spannend, maar markelo is volgens mij wel goed te doen. Met de merrie gaan we weer lekker knallen. Heb écht zin in het nieuwe crossseizoen!!! Hopelijk kan ik nog een beetje trainen voor die tijd. En anders gaan we gewoon net als vorig jaar weer rustig van start...

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 12:21

De cross loopt dit jaar andersom en de waterbak ligt op een hele nieuwe plek. Wel leuk eens een andere route! Al heb ik de oude route nooit gereden, wel heel vaak gezien.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 13:11

Ah jammer, dan begint het zeker niet meer in het bos?

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 13:19

Als de cross nu andersom loopt dan start ie dus over de motorbaan, die zandvlakte zeg maar.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 13:24

Ahhh ik was zo blij met de start in het bos :')

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 13:36

Wij starten L paarden, mega veel zin! Binnenkort maar eens een training plannen ! :-D

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:37

en ik me maar voorbereiden met alle topics en filmpjes. nouja, hoop dat'ie nog steeds zo "goed te doen" is als eerder werd geschreven :))

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 16:51

Ik doe B HC met mijn merrie op zaterdag. Het is waarschijnlijk haar eerste of tweede cross weer, na een periode van veulens krijgen, dus super veel zin in!

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:10

Ik heb me ook opgegeven voor zaterdag 6 april, B paarden.
Ik heb alleen geen ontvangstbevestiging gehad.. (ook niet om gevraagd).
Dus ik hoop dat alles goed is gegaan.

Het word onze tweede officiële cross :)
Voor die tijd nog maar even een keer oefenen, of het paard inmiddels al vooruit door het water wil :P

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 11:52

Route andersom? Ik ben benieuwd! :) Houden ze dan het parkeren e.d. wel op dezelfde plek als eerder?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 15:42

Merel_Claire schreef:
Ik doe B HC met mijn merrie op zaterdag. Het is waarschijnlijk haar eerste of tweede cross weer, na een periode van veulens krijgen, dus super veel zin in!

Waarom HC? Je mag toch flexibel starten aangezien je maar 1 wp in t L hebt? Of snap ik het nu niet?

*edit: je hebt natuurlijk 2 startkaarten... Of gold dat van die 2 startkaarten nou alleen voor de verplichte promotie naar een hogere klasse... Dat zou ik op zich wel jammer vinden, want ik heb net een tweede startkaart aangevraagd. Misschien had ik dat niet gedaan als ik eerder van de wijziging in het reglement had gehoord.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:03

Ik heb het nagevraagd en moet HC starten i.v.m. 2 startpassen. Ik heb ook de B helemaal uitgereden. Misschien heeft dat er ook mee te maken.
Op zich jammer, want heb 1 keer L gestart.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:06

Merel_Claire schreef:
Ik heb het nagevraagd en moet HC starten i.v.m. 2 startpassen. Ik heb ook de B helemaal uitgereden. Misschien heeft dat er ook mee te maken.
Op zich jammer, want heb 1 keer L gestart.

Volgens mij halen ze dan 2 artikelen door elkaar, het startpassen verhaal is het niet verplicht te hoeven promoveren als je maar 1 startpas hebt.
Het flexibel starten is beperkt mogelijk, je mag in een lagere klasse uitkomen tot het moment dat maximaal vier winstpunten in de hogere klassen zijn bereikt.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:12

Maar in beide gevallen kun je er dan toch geen gebruik van maken, als je 2 startpassen hebt.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:16

Zo lees ik het niet in het reglement. Zal het nog eens nalezen.
Als ik naar jouw onderschrift kijk zou je gewoon met Merel B sgw kunnen starten voor winstpunten omdat je nog geen 4 winstpunten in de L sgw hebt gereden!

edit: moet je trouwens wel volgens de inschalingstabel ook in die lagere klassen mogen uitkomen.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:19

3. Flexibel starten: Een combinatie die promoveert mag, tot de stand van maximum 4 winstpunten in de hogere klasse is bereikt, tevens nog blijven starten in de lagere klasse (behalve op de Belgische nationale wedstrijden). Zodra een stand van 4 winstpunten in de hogere klasse is bereikt, gaat de promotie definitief in. Deze verplichte promotie geldt ook voor deelnemers met 1 actieve startpas in de discipline eventing. Indien een combinatie in de hogere klasse een stand van 6 verliespunten behaalt, is deze niet meer startgerechtigd in deze klasse en vervallen alle winstpunten in de naastgelegen lagere klasse.

Dus de verplichte promotie naar de hogere klasse geldt ook voor mensen met maar 1 actieve startpas, wanneer je dus 5 of meer winstpunten in de hogere klasse hebt.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:04

Maar merel_claire heeft de B uitgereden, dus omdat ze twee startpassen heeft mag ze.niet meer in de B uitkomen, ondanks dat ze nog geen 4 punten in de L heeft.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:06

Tuurlijk mag ze wel B rijden?
Dat zou betekenen omdat ik met 2 paarden M ben en 1 in het L ik nooit meer B zou mogen rijden?
Door 2 startpassen moet ze gewoon verplicht promoveren op ten duur maar ze mag nog wel in de B uitkomen.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:17

Het lijkt er dus op dat ik verkeerd geïnformeerd ben bij de KNHS. Het zou voor mij wel fijn zijn om gewoon B te kunnen starten. Ik moet maar afwachten of ik haar nog op L niveau krijg. Ze is al wat ouder.
Ik ga er morgen weer een telefoontje aan wagen.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 11:24

Ik ben vanmorgen teruggebeld en ben inderdaad verkeerd geinformeerd. Ik mag gewoon weer B starten voor de punten.
Bedankt Evony voor de tip!