[SGW] Verslagen Princenhage 20 -21 oktober

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maximiliano

Re: Verslagen Princehage 20 -21 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 10:00

Whahaha had de verkeerde Lautje gepb'ed! Had je succes gewenst via PB!

Wij zijn er bijna! Iedereen succes!!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 10:09

Ik ook nog klein verslagje, ben zo trots op mijn nieuwe paard.
Goede dressuur gelopen, maar toen ik de uitslagen zag, had volgens mij iedereen een goede dressuur gelopen, met inderdaad een mega uitschieter!! ik moest wel even raar kijken toen ik de uitslagen zag en dat iedereen zo dicht bij elkaar lag.
Bij het springen werd hij erg sterk en voorwaarts en vrat nog net niet de hindernissen op, gelukkig maar 1 balk af.
De 3de cross voor mijn jonkie, maar we hebben zo hard geoefend dat we nu wel foutloos met maar 30 seconden tijdsoverschrijding aan de finish verschijnde.
Hij deed nergens twijfelen en ging er overal met vol vertrouwen overheen, alleen bij de val vond hij het wel erg raar om in te lopen.
Ik weet niet waar ik geeindigd ben, maakt ook niet uit...ik ben super trots en blij!!

elinesikko

Re: Verslagen Princehage 20 -21 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 10:52

ik deed mee aan de BB, want in vrouwenpolder was het absoluut geen succes.
het springen ging eigelijk waardeloos, Zamira was niet echt geconcentreerd en kwam steeds behoorlijk terug op elke sprong, gelukkig geen balk of weigering en we gingen losspringen voor de cross.
daar ging het prima. In de startbox was hij ook gewoon relax wat de vorige keer ook niet was XD(toen stond hij te stuiteren) Hindernis 2 had hij wel wat aansporing nodig maar sprong er prima over. voor de afsprong was het modder dus ging ik in draf vond dat wel zo verstandig. de verzakking vond m'n pony wel heel raar. hij snapte niet dat hij erin moest en ging dus met een mega sprong erover heen :S had dat niet verwacht maar bleef er wel opzitten (gelukkig) toen hij na de waterbak het bos uitkwam en naar VD moest zag hij de andere pony's en wilde die kant op:S daar wel wat tijd verloren maar hem toch naar de VD gekregen en gefinished zonder weigeringen :D. wel wat tijd fouten, maar dat vind ik niet zo erg. had 3.27 en de toegestane tijd was 2.59. Komend jaar ga ik dus lekker in Chaam mijn B debuut maken :D

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 13:07

Wat een struikelblokken op het water. :oo Tijdens het parcour lopen even staan kijken bij de B paarden en net ook nog even. Totaal 10 combinaties gezien: 6 uitsluitingen, 2 valpartijen, 1 goede en 1 goede die daarna de vd bij de volgemde hindernis miste.
Er was overigens wel discussie. Er waren er 2 die na wat gerommel eerst rond de waterbak wilden rijden, er aan de achterkant inreden en vervolgens weer aan wilden rijden, maar dit mocht niet vam de hindernisjury.

madelene

Re: Verslagen Princenhage 20 -21 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 14:33

zouden er nog uitslagen online komen? ben zo benieuwd waar ik uiteindelijk beland ben

lautje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 14:35

Hier ook even een verslagje
Gister in de B gereden
Aardige dressuurproef
Foutlooa gesprongen
De cross ging super hij.voelde zo goed aan :D
Maar het water was voor mij ook de scherprechter. Toen konden we gaan jammer :(
Normaal gaat hij gewoon de waterbak.in ook gorssel en dijkgatbos met een hindernis voor het water dus ik stond verbaasd.
Toch een fijn gevoel over de rest gehad :)

cdetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 14:39

Ja ik heb ook geen idee wat die van mij aan die waterbak zag. Normaal bij het tainen springt ie er zo in.
Misschien omdat het wat donker was door de bomen rondom.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 15:37

Uitslagen komen vast nog online :j

Balen van het water bij jullie maar jullie wren lang niet de enige.

Wij zijn opweg naar huis.
Dressuur ging wel prima voor ons. Ik wilde korter losrijden maar toen liep het opeens 10/15 min in waardoor kort wel heel kort werd := (5 min)
Springen voelde heel chaotisch maar wel foutloos.
Cross voelde heel fijn. Ze liep als een trein, lette op, dacht mee. Echt genieten! Op de fazantenhuisjes lwam ze heel erg terug maar liet zich doordrukken, verder had ik geen idee wat ze bij de rotonde zou doen maar dat deed ze gewoon even *\o/* en het water ging via het alternatief ook prima. Ze vond alleen het rondje in het water heel vreemd. Helaas een weigering op de val, ondanks dat ik er alert bij was. Maar daarna toch fijn richting de finish.
Ik ben blij.

Henny ik heb nog naar je gezocht na de cross maar ik kon je niet vinden. Maar we hebben elkaar in elk geval 5 seconde gesproken :')

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 16:08

Ik zag op de uitslagen dat ik uit de cross ben gegaan...
Niemand van het secretariaat kon me vertellen waarom. Naar mijn idee had ik maar 2 weigeringen (11 en 13) , en ik heb zeker alle verplichte doorgangen genomen. Beetje vervelend dat ik niet weet wat er nu mis is gegaan..

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 16:12

Haha splash indd!! Ik ga je nu voortaan altijd herkennen :D
Heb je springparcour gezien! Indd beetje rommelig := Zo jammer van die stop van de val! Had je waterbak nog gezien! Super! Schavot ook!!

Nou hier ook minder sgw verslag...

Dressuur ging echt lekker! Had hem lekker aan het lopen! Alleen foutje bij afwenden bij A! Kwam hij er ff uit!
Springen ging echt fijn! Mooi ritme goeie afstanden! Alleen Max verstapte zich/ gleed uit bocht van 6 naar 7t en daarma pechbalkje!

Cross inrijden trok hij zo lekker aan! Alles 2X gesprongen! Starthok had hij er zin in! Stond helemaal te trappelen! 1 en 2 gingen super! Naar 3 trok hij heel erg aan en sprong hij ineens ipv eroverheen rechts ervoor! Hoppa lag Henny!

Baalde als een stekker! Mocht van de hindernisjury hem nog wel springen! Dat deed hij in 1X! Heel vaag en weet totaal de rede van zijn stop niet! Hindernis stond wel beetje scheef maar geen heel raar ding ofzo... Wel stonden er echt heel veel mensen links! Volgens bekende van mij loerde hij daar een beetje naar! Mij niet opgevallen.... Maar ALS dat zo was en er is dan ineens een hindernis vind ik het niet zo raar dat hij wegsprong! Nouja pech!! Op naar volgend jaar!

Geen pijn! Max ook in orde!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 16:12

Super cool trouwens van de rotonde splash!!!!!!!!!!!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 16:18

Wat jammer MM!
En Splash goed gedaan zeg! Die rotonde was wel heel indrukwekkend om te zien, lijkt me mooi gevoel als dat zo simpel gaaat!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 16:23

Cd wat balen! Kunnenze dat niet nagaan op d formulieren?

Henny ja mijn springen was ehm ja :+
Wat onwijs balen van je val! Bah :(:) niet bezeerd?
Daar stonden wel echt heeeel veel mensen. Toen ik over de rotonde ging stond iedereen te juichen :))

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 16:36

Nee Splash, ze hadden de dag van gister achter zich gelaten zeiden ze. En dus konden ze het niet even voor me opzoeken. Moet nu de federatievertegenwoordiger daarover mailen.. of ik had gister moeten blijven zeiden ze. Tja voor een rubriek waar geen prijzen worden uitgereikt.. Ik wil ook geen protest aantekenen, wou alleen maar weten wat ik fout heb gedaan.

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 16:46

Getverderrie wat vervelend CD, vooral als je vraag gewoon simpel is. Misschien weten ze t eigenlijk gewoon niet en willen ze dat niet zeggen.. Verder nog wat mindere onderdelen her en der. Jammer als t minder ging en top voor de mensen die lekker gereden hebben.
Tot die laatste categorie reken ik mezelf. Dressuur ging voor mijn doen echt fijn. Vos was braaf en gehoorzaam. Dacht al even aan een puntentotaal van bovenin in de 180. Foutloos gesprongen, de tweede combinatie die dat lukte op dat moment. En de cross ging gewoon heerlijk. Nog niet eerder afsprong gehad in wedstrijd maar ging moeiteloos. Water ff twijfel, maar was goed aan het been. Helaas sprong Vosje in greppel terug op de kant en moest ik dus een weigering incasseren. Maar deed niets af aan super tevreden gevoel. Tja en dan slecht 173 voor de dressuur.. Dat kon ik langs mij af laten glijden. Jammer, maar voltes waren idd niet rond en hoefslag, ach zo n ring zonder aanleuning is ook niet eenvoudig. Beetje jammer, maar ik ben nog steeds super tevreden. Bedankt PH! Tot volgend jaar.

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 17:22

Ik ben helemaal tevreden! :):)
Dressuur ging fijn, en we stonden 1e met 202 punten! Ik werd wel op de voet gevolgd door de anderen, haha. Losspringen ging slecht, kwam telkens rot uit, en heb veel balken laten vallen. Op hoop van zegen de ring maar in gegaan, en daar ging het super! Kwam overal lekker uit, en alle balken bleven liggen. Toen de cross in, en dat ging allemaal goed. Flink tempo, en paard kwam fijn terug als ik dat vroeg. De bodem zag er niet overal even fijn uit, maar ik heb er nergens last van gehad :)
9 seconden buiten de optimale tijd, en 21 en 20 punten vor stijl. Goed voor een 2e prijs!

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 17:29

Balen van je dressuurpunten en de greppel, mireilledons. Maar je tevreden gevoel is het belangrijkste.
Ang, hopelijk kom je er nog wel achter waarom je bent uitgesloten, want dit is toch wel raar.
MM, wat balen, zeg. Gelukkig niks naars aan over gehouden :(:)
Splash ook helemaal happy, jammer dat je de weigering niet kon voorkomen.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 17:31

mireilledons: volgens mij heb ik best wat fotos van jou gemaakt. Jij was nummer 50 toch??

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 17:38

CD wat balen! Ik snap dat je alleen wilt weten wat er mis is gegaan :j

Mireille fijn dat je zo lekker hebt gereden!

Venga, super, gefeliciteerd!

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 17:40

Gefeliciteerd venga! Klopt CD, ik was nummer 50. Leuk!

Vivre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:15

Na wat mindere verhalen, komen nu ook de succes verhalen. Voor degene die een mindere dag hadden; balen, maar kop op hopelijk volgende keer beter! Voor degene die lekker hebben gereden; super!
Venga; gefeliciteerd met je prijs!

Mijn verslagje komt later vandaag/morgen, maar kan niet meer dan tevreden zijn!

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 19:53

De uitslagen van gisteren staan op de site :)

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 22:56

Kort verslagje van vandaag:
Dressuur ging fijn, vond de ring wel iets zwaar maar ach kan gebeuren. Moest een beetje lachen om de jury want die had echt een belletje om te laten dat ik mocht beginnen. (rij de proef uit m'n hoofd) Resultaat: 175 punten. Had iets hoger verwacht eigenlijk.
Springen ging fijn. Vrijdagavond ook al bij de club springwedstrijd gehad waar ie super fijn sprong en ook vandaag sprong ie super.
Cross ging ook goed, al kwam ie bij een hoop hindernissen aardig dicht. Afsprongen en dergelijke waren allemaal geen probleem. Resultaat: foutloos, maar wel met een hoop tijdfouten. Ik vond de bodem op een hoop plekken slecht, heel erg mul.
Al met al heb ik lekker gereden. Was laatste wedstrijd van het seizoen. Volgend jaar nog 2 L-crossen rijden en dan gaan we misschien het M proberen met m'n kleine ponytje tussen de paarden. :D

Maximiliano: ik stond naast jou bij de trailers. ;) Startnummer kwam me ergens bekend voor haha. Jammer van je val zeg!

Ben ook erg benieuwd naar de foto's. Stonden een hoop camera's bij de rotonde volgens mij.

Voor iedereen bij wie het wat minder ging: :(:) Kop op, volgende keer beter.
Voor wie lekker gereden heeft: +:)+

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 22:58

Fijn dat je lekker hebt gereden :D en spannende plannen!
MarloesV89 schreef:
Ben ook erg benieuwd naar de foto's. Stonden een hoop camera's bij de rotonde volgens mij.

Echt? Ooh dat hoop ik zo *\o/* (Ik heb onderweg echt niks gezien :+ )

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 23:19

Zaterdag bij de de-B zat er ook een fotograaf bij de spoorweg ding aan het begin! Wie was dit? Was dit iemand van bokt? :D (Het was een vrouw)