[SGW] Verslagen topic Broekelo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HeleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 19:54

Xstephanie5 schreef:
Ik heb vandaag ook de cross gereden, het ging echt super goed en heb overal kunnen galopperen (wil in de verlichte zit) het was onze eerste keer naar we hadden geen weigeringen, alleen op de waterbak naar dat wist ik van tevoren al, heb wel bij 8 hindernissen de lage genomen,, naar dat was niet vanwege de bodem, maar ben echt trots op m'n paardje!

hoj *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

HeleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 19:58

Heb vandaag ook meegedaan, startte als 16e, zou je verwachtten dat de bodem goed was, niet dus.. pony struikelde regelmatig. Probeerde hem in te houden maar hij was niet te houden, verbaast me dat we niet onderuit zijn gegaan..

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 19:59

Zensation schreef:
Maar Fjordy heeft wrs iets meer body?

Ja wel breder denk. Hij maakt zich ook graag als hij enthousiast is haha.
Op SGW altijd kop erop :))! Maar toch blijft hij 1.40 haha

meagen

Re: Verslagen topic Broekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:07

de foto's van
fotowvd komen volgend wiekend online
heb even gevraagt
wanneer ze online kwamen

dus wie heeft er messchien nog foto's gemaakt van ons in het orange

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 20:18

Waar stonden zij? Die bij Trekkers en Landhek?

meagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:22

weet ik niet
volgens mijn waren ze allemaal van 1 of waren er meer fotografen
want bij de sporthal was deze
via een het kaartje die er lag

Xstephanie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:27

HeleenM schreef:
Xstephanie5 schreef:
Ik heb vandaag ook de cross gereden, het ging echt super goed en heb overal kunnen galopperen (wil in de verlichte zit) het was onze eerste keer naar we hadden geen weigeringen, alleen op de waterbak naar dat wist ik van tevoren al, heb wel bij 8 hindernissen de lage genomen,, naar dat was niet vanwege de bodem, maar ben echt trots op m'n paardje!

hoj *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Hoi heleentje

Xstephanie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:31

HeleenM schreef:
Heb vandaag ook meegedaan, startte als 16e, zou je verwachtten dat de bodem goed was, niet dus.. pony struikelde regelmatig. Probeerde hem in te houden maar hij was niet te houden, verbaast me dat we niet onderuit zijn gegaan..

Hahaha daar heb ik echt helemaal geen last va gehad, maar bobo galoppeert ook welw aanders als deso denk.ik :p

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 22:36

Ze stonden bij de trekkers en het landhek inderdaad. Landhek ging supermooi maar foto was onscherp dus verwijderd, jammer!

Xstephanie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 23:10

AnkeVivaldi schreef:
Ze stonden bij de trekkers en het landhek inderdaad. Landhek ging supermooi maar foto was onscherp dus verwijderd, jammer!

Staan de foto's al op de site dan ?

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 23:50

Die kon je in de kantine bekijken.

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 08:21

Haha bij de trekkers ben ik niet eens geweest had zelf besloten de route in te korten. Dus ben wel benieuwd hoe het landhek is geworden ;-) als die gelukt is.

paschester

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 08:44

Sha_r0n schreef:
Haha bij de trekkers ben ik niet eens geweest had zelf besloten de route in te korten. Dus ben wel benieuwd hoe het landhek is geworden ;-) als die gelukt is.

he dan was jij degene die ik dus 2 keer zag zonder dat je mij in had gehaald. was er een binnendoor route of heb je dan meerdere hindernissen gemist?

Bij mij ging de cros ook lekker, rustig handgalopje gereden, draven is geen optie voor mijn paard. alles in 1 keer gesprongen waarvan 4 laag. was wel jammer dat je op sommige stukken erg ver wegzakte in de bodem.

fUrytjj_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 08:47

2 minuten voordat ik mocht starten kwam er een man van de organisatie en vroeg of ik echt "zo" ging rijden.? Dus bitloos en zadelloos. Ik zeg: ja. En heb hem gelijk uitgelegd dat ik dit ook heb overlegd met nog iemand anders van de organisatie bij hun. Bleek dus dat bitloos wel mocht, alleen zadelloos niet. Phoaah toestand! Die meneer vond het allemaal maar vreemd en wou eerst zien of ik echt zo kon rijden, dus moest nog een rondje rijden en springen. Ik heb hem verteld dat ik dit niet wou want ik had al ingereden. Vrienden die mee waren met mij hebben er ook wat van gezegd en uitgelegd aan die meneer. Yes, ik mocht toch nog starten! Cross foutloos! Alleen op hindernis 4 stond een ruiter dus ik kon er niet overheen, dit werd gelukkig niet als een weigering opgeschreven. Maar man oh man, wat was het zwaar!! Kapot waren we, pff! Maar wel super trots op mijn Falkie!!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 08:50

Knap hoor! Ik doe het je niet na...

Overigens kan ik aan de ene kant de reactie van de organisatie voorstellen, maar aan de andere kant, ruiters mét zadel en bit hoeven toch ook niet aan te tonen dat ze kunnen rijden...

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 09:13

@fUrytjj_04 ik zie dat je ook officieel sgw rijdt, rij je die ook zonder zadel/hoofdstel? Of mag dat niet?

Sowieso respect _/-\o_

Ik ben benieuwd of er van vandaag nog verslagen komen, ik ga zo lekker naar het bos :)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 09:40

Officieel mag het niet... Wél met dameszadel ;)

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 10:46

Furytjj ik vond het eerlijk gezegd ook wel wat minder dat je geen zadel had.. Maar je hebt dus wel fijn gereden, dat is mooi. Scheelt dat je al best veel ervaring hebt dan als je ook officieel crosst. Dan veranderd mijn idee er al over! Maar snap wel dat de organisatie zegt dat je met zadel moet, niet iedereen kan dit zomaar..
Vind het trouwens ontzettend knap om het bitloos en zonder zadel te doen, net zoals motje hier op bokt ooit heeft gedaan!
Maar vind dan wel dat je net zoals jij al 'thuis' moet zijn in de sgw :)

Nou ik had al wat in het gewone topic neergezet.
Zijn wel gegaan door alle positieve reacties en de bodem tot hindernis 2 was ook goed, maar verder niet meer.. Na hindernis 10 had je ook weer een goed stuk maar de rest was allemaal omgeploegd.
Bodem voor de hindernissen was wel goed dus hebben alles hoog gesprongen, alleen hindernis 3 en 15 gingen iets minder fijn aangezien ik daar pas echt laat in galop kon. Verder heerlijk gereden! picknick ging super en de brug al helemaal <3
Uiteindelijk een 5e prijs in ontvangst mogen nemen, had een 4e prijs moeten zijn (en dat terwijl ik toch wel 1,5 minuut te laat was ongeveer, blijkbaar veel stops of lage hindernissen genomen door andere ruiters) Dacht eerst een 2e prijs trouwens..
Had een 5e prijs gekregen omdat er stond dat ik een stop had?? op 2 :? Keken we de briefjes na, bleek het een typfout te zijn want stond wel dat ik foutloos over hindernis 2 was gekomen.. maarja de prijsuitreiking was al geweest :? en ik had een half uur bezwaar aan kunnen tekenen. Uitslagen van rubriek 9 nooit gezien op de tafel (misschien dat iemand het had meegenomen? stond ook niet op laten liggen) maar toch was het mijn fout.. Nou ik weet donders goed dat je een half uur voor de prijsuitreiking protest kan indienen tegen de uitslag maar dan moet ik wel de uitslag kunnen zien. Om kwart voor 5 nog naar het secratariaat geweest om te vragen hoeveelste ik stond, zeiden ze 5e. Prima. Toen ook niet verwezen naar het blaadje wat er al lag (en niemand heeft gezien) maar die lag er al vanaf half 5. Dan had je mij daar toen toch wel naar toe gewezen? Heb een paar keer bij die tafel gestaan maar geen rubriek 9 gezien.
Uiteindelijk dik gezeik over me heen gekregen waardoor ik nooit meer in broekland ga starten. Sowieso is de bodem elk jaar weer ruk maar oh er worden ook zoveel fouten gemaakt.. Jammer want de hindernissen zijn wel leuk.

Uiteindelijk was het dus een 4e plek ipv 5e. Maargoed gaat erom dat ze het ook alsnog verkeerd op de uitslagen hebben gezet. Terwijl ik had gezegd dat ze het wel nog goed moesten verwerken.. Waardeloos..

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 11:47

Valyra: vorige jaar was dat bij mij ook zo helaas, heb toen ook zitten twijfelen om weer mee te doen.
En gefeliciteerd met je verjaardag.

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 12:01

paschester schreef:
Sha_r0n schreef:

he dan was jij degene die ik dus 2 keer zag zonder dat je mij in had gehaald. was er een binnendoor route of heb je dan meerdere hindernissen gemist?

Bij mij ging de cros ook lekker, rustig handgalopje gereden, draven is geen optie voor mijn paard. alles in 1 keer gesprongen waarvan 4 laag. was wel jammer dat je op sommige stukken erg ver wegzakte in de bodem.

Haha klopt. Ik ben na 6 om het hek ipv het pad weer op gegaan en toen langs de dubbel naar het stapgedeelte gestapt en daar verder gegaan.

Fury ik stond je in de weg :o . Probeerde haar opzij te drukken maar ze was zo angstig door alles dat ze niet meteen van haar plek wilde. Nogmaals sorry. Gelukkig is het je geen weigering aangerekend.

Lotte wat stom zeg!! Dan heb je het super gedaan als je 2e was. Die valyra toch ook! Top beest! Wel belachelijk van de organisatie maar goed volgens mij waren het geen grote prijzen toch? Nog gefeliciteerd! Ook met je verjaardag ;-)

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 12:22

Nee was uiteindelijk 4e ipv 5e maar dacht eerst 2e maar te vluchtig gekeken haha! ;) Maar opzich maakt qua prijzen niet uit ;) Als je boven aanstaat dan betekend dat ook dat je het snelst hebt gereden. En of je daar trots op moet zijn.. Dat denk ik niet ;)

Maar vind het gewoon stom dat die weigering er nog staat terwijl het notabene een typfout van hun zelf is!!

Askazita bedankt! :)

fUrytjj_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 13:15

Dankje Loetie84 en PercyLeen en met officieel SGW reed ik wel met zadel en hoofdstel.
Valyra ja klopt ook wel beetje maar ik zou ook niet een cross gaan rijden als ik denk dat het niet gaat lukken. En je hebt natuurlijk mensen die wel zoiets proberen en dan krijg je ongelukken.. Snap het dan ook wel van de organisatie.
Oh echt was jij dat Sha_r0n? Hahaha, dat is toevallig. Ik was wel even boos op jou, nu niet meer hoor haha.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 16:00

Zijn er nog bokkers geweest die vandaag wel zijn gestart? :o

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 16:06

Ik ben wel gestart. Geen spijt van, maar zou het niet weer doen.
Bodem is veel slechter geworden dan ik had gedacht sinds gisteren.
Wel heel rustig aan gedaan en heel veel in stap, en dan werd ik weer eens ingehaald in volle galop, of dacht iemand bij het einde stapstuk net achter mij aan te galopperen en me even snel in te halen zodat ik wel moest wachten := (zo'n 7x ofzo...)
Uiteindelijk wel alles foutloos gesprongen en nu met spierpijn in m'n armen omdat m'n pony wél heel graag wilde :P
Alleen het maisland na de eendenkooi zag er super uit en daar heb ik hem dan ook even lekker laten gaan :)
Hindernissen waren nog wel goed te doen, behalve de paddenstoelen en holle boom, daar kwam je nog nauwelijks uit de grond...

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 16:08

Onverantwoord dat je dan nog zo ingehaald wordt Never mind! Gelukkig zijn je pony en jij heelhuids aan de finish gekomen! Waren er nog veel afmeldingen?