[SGW] Verslagen SGW Ysselsteyn 29 en 30 september

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:25

In Neede was het ook een leuke dag, zo te horen in Ysselsteyn ook. :D

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:32

Ik was daar hinderniscontroleur haha. Het kwam er ook echt zo mooi uit hoe je dat zei :D . Wel balen maar ook knap voor je L debuut!

Kris

Re: Verslagen SGW Ysselsteyn 29 en 30 september

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 07:22

Gefeliciteerd voor iedereen met prijs en fijn dat iedereen lekker gereden heeft. Hier dan ook mijn verslag. Zowel Obi als Pas in de klasse L gestart, daar baalde ik wel van toen ik ging verkennen. Oei, wat zaten er dikke en technische lijnen in. Vooral voor 10 a,b,c hield ik mijn hart vast.

Obi was al de hele ochtend niet in haar hum. Veel stress en drammen, wat resulteerde in een gespannen proef. Toch nog 186 punten, maar die vond ik niet verdiend. Tijdens het losspringen bleef ze met stress en drammerigheid zitten. In het parcours heeft ze echt iedere balk geraakt, maar er viel er gelukkig maar 1. Bij de dierenarts zat ze al op een hartslag van 88. Zo ken ik mijn paard niet! Losspringen voor de cross ging beter en eenmaal in het starthok voelde ze weer fijn. Ging goed van start, ze oversprong zich alleen heel erg op de skyjump (H3) en lande echt niet fijn, rustig aan door naar 4 en toen we daar over waren ging het mis. Had een langsloper op het puntje. Viel bijna van mijn paard door de verbazing. Obi is nog nooit gestopt of ergens langs geschoten in de cross. Opnieuw aanrijden en we gingen er weer haard langs. Tja, nummer 3 volgde snel en we konden dus weer terug stappen naar de start. Vreselijk balen, ook omdat ze zo echt niet is.

Vlug, vlug Pas klaar maken en weer omkleden voor de dressuur. Amper 10 minuten los kunnen rijden, redelijke proef neergezet, jury was blijkbaar meer onder de indruk. 207 punten en na de dressuur 2e! Losspringen ging super en ik ga de ring in en stop gewoon met rijden. Dikke stop op 1 en de hele hindernis omver gemaaid.... Toen ging toch het mes maar tussen de tanden en heb na opnieuw gestart te zijn een super fijn rondje neergezet! Bij de dierenarts had ie ook ineens in de gaten wat we gingen doen en hij werd echt even goed wakker! Met een vliegende start (viel er al bijna van af) het starthok uit en heb me toch een heerlijke rit gehad! Wel 30 seconden te snel, maar heb hem in zijn eigen tempo laten lopen. Nergens problemen gehad onderweg en een 6e plek!

Joki, thanx voor het groomen, zonder jou was het me allemaal niet gelukt. Ik heb een lekker dagje gehad en nog steeds vertrouwen in beide paarden. Obi had haar dag niet denk ik. Mag ook wel eens.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 07:31

Mijn verslag nog van zaterdag…

Met 2 auto’s heen omdat ik anders door omstandigheden geen vervoer had (kan zelf niet met trailer rijden) en vriend moest werken dus die heeft me gebracht en gehaald, beetje omslachtig maar toch lief dat hij dat wilde doen… <3

Dressuur was niet veel, ze is al 2,5 maand niet mee geweest en dat was te merken… 181 punten nog, had minder verwacht…

Springen 1 balk, ze word zo ontzettend heet en ontstuimig dat ik haar in het springen niet meer kan controleren, hopelijk word dat met meer ritme beter.

Cross was ik wel wat zenuwachtig voor omdat we al even niet meer weg geweest waren, maar paard ging overal rechtdoor overheen… was even bang dat ik op hindernis 5 de L haag mee zou nemen na de dikke boom, maar kon haar er mooi omheen sturen, bezembak zou ze wel op kijken was mijn idee, maar daar vloog ze met gemak overheen (op de een of andere manier is het altijd zo dat ik bedenk dat ze twijfelt op een sprong, en we er als het zover is, al overheen zijn voor ik er erg in heb :+ ).
Daarna soepel verder, 8 en 9 ab deed ze heel erg fijn, lang stuk om te galopperen heb ik haar lekker gecontroleerd laten lopen, wilde terug nemen voor de boog, omdat ik weer had verwacht dat ze daar op zou haperen, en wilde misschien voor t alternatief gaan, maar Ace dacht er anders over, gewoon in simpel galopje eronder door… waterbak wel even terug genomen naar draf, vind ze toch wel spannend maar ging ze ook makkelijk in, daarna was er niks spannends meer en liep ze op haar gemak naar de finish. Wel iets buiten de tijd, maar liever zo dan dat ze als een ongecontroleerde raket rond racet zoals ze ook wel eens gedaan heeft…

Al met al dus heerlijk gecrosst en nog 9e geworden. +:)+

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 09:24

Ik heb enkele foto's gemaakt van de SGW in IJsselstein afgelopen zondag.
Cross L, M, Z en paar van Springen M

Kijk even op mijn site bij "Evenementen" voor de link
http://www.nadinefotografie.nl

marrrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:39

Hallo luitjes,2ritten, veel genoten en mooi weer , heerlijk was Ysselsteyn 2012 weer!!
JAS KWIJT!!!!!!!!!
ik heb mijn jas laten hangen bij de dressuurringen.
een donkerblauwe zomer /regenjas van het merk falcon, iemand gevonden??????
ik hoor het dan graag.
bijvoorbaat dank!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 13:29

Sabertje, ik heb zaterdag dressuur gejureerd bij de pony's en volgens mij was het jouw moeder die bij mij heeft geschreven :)

Ga even de uitslagen bekijken.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 13:40

Marr volgens mij hing die gisteravond in de tent. Even contact opnemen met organisatie.

Was weer een mooie wedstrijd, pony deed het super in de M paarden, een mooie constante dressuurproef. Beter in t springen helaas 2 balken en foutloos binnen de tijd in de cross. Hij vrat die hindernissen gewoon op of het niets was..

Udiana was op bootcamp dressuur en had dat schijnbaar gehoord, met losrijden nog heel gespannen en niet gehoorzaam. Later wel en in de proef gedroeg ze zich netjes. Hier en daar een hapering maar goed voor 43.04 en een eerst plek. In het springen was ze slordig 2 balken maar in de cross supersimpel foutloos. Het bleek moeilijk genoeg want de eerste plaats was nog steeds voor ons!

Lekker weekeinde gehad.

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 13:48

@scum, dat zou wel eens kunnen ze moest inderdaad schrijven zaterdag. Zondag heeft ze ook de hele dag geholpen.
@vera, volgens mij heb ik jou op de trakhener en het huisje gezien. Dat zag er simpel uit. En de pony heb ik gezien met losrijden, leuk beestje.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 13:50

Thanks, Heb jou ook nog gezien met los rijden voor de dressuur, dacht al bekend gezicht.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:05

Vera dan heb ik jou en de pony gezien in het springen. Wat een leuk dier

Weet er iemand toevallig of er zaterdag nog fotografen waren. Ik ben totaal blind voor mijn omgeving onderweg dus ik heb geen flauw idee

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:07

Dat wil ik ook wel weten van zondag. Heb zelfs mijn supporters niet gezien langs de kant, dus zoonlief met man ook niet.
Sorry, moest focussen op de wedstrijd.

venga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 14:13

Ik heb zaterdag bij de start een fotograaf gezien, en hoewel die een bekend gezicht had, weet ik niet wie het was.

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:39

Ysselsteyn is en blijft een leuke wedstrijd - goed georganiseerd, fijne cross. Dat lees ik ook in de verslagen.

Onze dressuur ging voor het gevoel wéér een stukje beter, maar nog niet voldoende om al in de bovenste helft te staan (Sim: nog bedankt voor het uitlenen van je voorlezer). In het springparcours reed ik Rose op hindernis 2 te dicht onder de sprong waarna zij niet uit de losgewoelde aarde kwam - een vette balk dus - en tikten we verderop nog eentje uit de lepels. 8 punten erbij dus was onze kans op een greep in de prijzenpot tot nul terugbracht. En in de cross duurde het even voordat ze in haar ritme was (eigenlijk pas na hindernis 6), daarna liep ze moeiteloos en foutloos naar de finish. We waren (alweer) te vlot dus nóg meer strafpunten dus ...

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:05

Sabertje schreef:
Dat wil ik ook wel weten van zondag. Heb zelfs mijn supporters niet gezien langs de kant, dus zoonlief met man ook niet.
Sorry, moest focussen op de wedstrijd.

Mayling27 schreef:
Ik heb enkele foto's gemaakt van de SGW in IJsselstein afgelopen zondag.
Cross L, M, Z en paar van Springen M

Kijk even op mijn site bij "Evenementen" voor de link
http://www.nadinefotografie.nl

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:17

We hebben een heerlijke wedstrijd gehad. Heerlijk weer, geen grote problemen gehad en enthousiaste vrijwilligers en deelnemers!!

Tussen al het geregel door ook zelf nog gestart. Mijn paardje was super vrolijk toen ze zag dat we bij haar favoriete trainingsbos waren gestopt met het vrachtwagentje. :D
Bij het losrijden van de dressuur al enkele vreugdebokjes. De proef was drama, naast de spanning van ons beiden ook nog eens een stuk van de proef overgslagen, wat pas na het afgroeten werd opgemerkt door de jury....
Ook bij het losspringen veel vreugdebokjes maar gelukkig wel foutloos gesprongen, ze had er enorm veel zin in.
In de cross pakte ze op de hindernissen heel fijn aan maar daar tussen in nog wat kijkerig.
Helaas een weigering op de heg de wei uit omdat Zoef op het paard trok dat daar stond omdat ze uitgesloten waren.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 20:37

Het was inderdaad een heerlijke wedstrijd. Mooi terrein, mooie cross, met lekkere galoppeerstukken. Toppie!

Dressuur ging bij ons redelijk. Iets minder voorwaarts dan vorige week, maar toch tevreden. 190 punten in de middenmoot.
Het springen ging super. Ze was heerlijk enthousiast. Mooi rondje.
Cross ging als een speer van start, maar vlak voor H2 ging het anker uit ~~}> . Paar tikken en er overheen. Nog even wakker gemaakt en daarna ging het super. Lekker voorwaarts. Beetje twijfel voor het poortje en het water, maar mocht geen naam hebben.
Ze lijkt weer terug! *\o/*

Voor wie wat foto's wil zien (van Giga, maar ook van de B-hindernissen): http://www.deleliaard.nl/Fotografie/Fot ... 290912.htm

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 15:00

Waren eventingphoto of prokoni er eigenlijk ook?

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 15:03

op oypo staan foto's van zondag, helaas nog geen foto's van zaterdag gevonden

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 15:38

Ik heb bij het verkennen zaterdag geen fotograaf zien zitten -O- .

Zelf heb ik wel een paar combinaties bij het springen en in de cross op de foto gezet. Hopelijk kom ik er dit weekend aan toe om ze online te zetten.

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 16:20

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 16:15

venga schreef:
Ik heb zaterdag bij de start een fotograaf gezien, en hoewel die een bekend gezicht had, weet ik niet wie het was.

Ik heb zaterdag heel even bij de start (en vooral H2) staan fotograferen, maar ik weet niet of ik voor jou een bekend gezicht ben :+ .

In ieder geval staan ze online (maar het zijn er niet zoveel hoor, sorry).
http://www.deleliaard.nl/Fotografie/Fot ... 290912.htm

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 17:35

Ik heb mezelf bij jou gespot Leliaardje; 0722. Zou je me die toe kunnen sturen of kan ik ze zo opslaan?

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 19:57

Ik heb mezelf ook gespot!! En heel erg blij mee!! Die wil ik graag bestellen! In het geel over de laatste hindernis van de cross

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 20:42