[SGW] Verslagen SGW Neede 29 en 30 september 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lruiter

Re: Verslagen SGW Neede 29 en 30 september 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 19:40

Roxx jij schreef dat je in draf de waterbak in reed, volgens mij was het wel in galop hoor! Heb hem gelopen vandaag was niet hoog en breed voor de b. Sommige afstanden van dubbels vond ik te ruim voor twee en te kort voor drie galopsprongen. Ook de driesprong voor de m pa morgen in uit schuin staat erg krap. Ben benieuwd morgen.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 19:51

Roxxiej: gefeliciteerd met je 1e prijs. +:)+ Je valt wel op met dat groen!
Bvw: ik was een van de laatsten in de B, en toen vond ik de bodem nog prima te doen.
Martenique: gelukkig dus een heel andere ervaring dan in Gorssel (toen mopperde je nog dat je nooit meer sgw zou starten :+ )
lruiter: volgens mij waren de afstanden in de dubbels niet zo heel gek hoor. Waren allebei 11 meter, en ik kwam daar, met mijn paard met een niet hele grote galopsprong, prima door heen. Wel voorwaarts gereden (maar dat moet ik altijd, ook in een gewoon springparcours)

Mijn verslagje: dressuur 194, springen foutloos, toen een hoosbui vlak voordat me mochten starten in de cross, maar daarna gelukkig de cross ook foutloos. Wel buiten de tijd.

Het ging eigenlijk heel soepel, behalve bij 6/7. Ik wilde bij 6 de linkerkant nemen, om dan vervolgens de heuvel op te gaan naar 7. Maar Ri begon al ver voor 6 naar rechts te trekken, dus maar over de rechterkant. Daarmee kwam ik iets te veel rechts van de heuvel om er mooi op te gaan, dus maar via de zijkant omhoog. 8ab ging daarna wel super (maar goed dat de stijljury daar zat en niet bij 6/7 :D )
Een 7.7 en 6 voor de stijl, dus 2 wp verdiend. Dus super tevreden over onze tweede cross.

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:57

Wat een mooie resultaten allemaal zeg! Ik heb ook heerlijk gereden vandaag :) ! Dressuur ging prima, 190 punten. Springen ging ook goed, wel wat gehaast, maar toch mooi foutloos. Cross ging heel fijn, alleen een stop voor de heuvel. Paardlief snapte echt niet wat de bedoeling was van zo'n raar hoog ding waar je kennelijk overheen moet, weer wat geleerd :)) ! Vervolgens vanuit een drafje de heuvel opgereden en toen sprong die de hindernis er boven op ook prima. Waterbak was ook wel spannend, maar na even te hebben gekeken stapte King er gelukkig zo in :) ! Harstikke tevreden en weer een winstpuntje erbij. Op naar sgw Barchem :D

Trouwens: Ik heb van een aantal bokkers foto's kunnen maken: nr 16, 23?, 105?, 106, 109. Ik denk dat ik ze morgen even upload en naar jullie verstuur :) Nummers 23 en 105 weet ik niet zeker of het bokkers zijn, zoja, pb me even dan stuur ik ze ook naar jullie!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:18

Ik zwaai ff snel, iedereen fijn gereden tot nu toe, ik ben benieuwd naar morgen voor mezelf.

Bar @ lekker gedaan met mark
Rox @ goed gedaan.

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:17

@ Sue_: geen dank! ging daarna weer lekker toch?!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:39

Dyon, ik was 106, 105 kun je via Mirthe sturen denk ik :j (die groomde haar)

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 23:29

Dyon ik was 16! :) Heb je mijn zusje 21 niet?
Had je al gesproken na de cross! :) Succes in Barchem alvast!

Finlandia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 02:35

sofie189 schreef:
Wat leuk dat het zo'n mooie cross is, heb er zin! maar had een vraagje mijn nichtje was ook op de foto gezet en ik zou ze wel willen zien ;) maar elke keer als ik op die website van henry van arem ga kan ik ze niet vinden :( wie weet meer?

Mn website is een zooitje :P Hier zet ik alleen de mooiste fotos neer en niet alle fotos die ik van een bepaald evenement schiet. Stuur even een PB met haar nummer dan kijk ik of ik een foto van haar heb.

Ik heb enkele fotos al online gezet: http://www.facebook.com/VanAremPhotography en probeer alle fotos van SGW Neede 2012 na zondag online te zetten zodat je eventueel andere fotos kan zien/bestellen ect.

:z

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 06:47

Veel goeie resultaten zeg!!
Allemaal gefeliciteerd!

Wij hebben ons eerste winstpuntje gehaald, echt blij :) Dressuur 200, springen foutloos en cross 1 stop op de bult. Maar het was echt daadwerkelijk een stop en vervolgens ging ze vanuit stilstand, dus was er erg blij mee :j Alleen de dubbel van 8 had ze wat moeite mee, moest ik flink doordrukken. Beide stijljury's een 6,7 dus voor ons was het geslaagd :j

En zag op de uitslagen dat mn oude pony nog 1e was geworden! Toch leuk, 3e keer dat ze daar wint :D

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 09:25

Dyon: heb je mij niet? Was zoals mn zus zei 21 had me wel in het starttijdentopic gezet.

Iedereen veel succes vandaag. Wie weet maak ik nog wat foto's in de cross

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 09:51

Dyon en Finlandia, super bedankt voor de foto's!!!! Echt top!

Degene die mijn springschoen aan het hek hing ook bedankt :D scheelde mij weer een rondje fietsen :=

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 10:03

Ik heb geen foto's van 21, ik was zelf namelijk nr 24 dus dat zou een beetje ingewikkeld worden :P ! Mijn zus heeft tussendoor nog wel een paar foto's gemaakt van jouw zus die ik inmiddels al naar haar heb verstuurd :)

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 10:38

DyonS schreef:
Trouwens: Ik heb van een aantal bokkers foto's kunnen maken: nr 16, 23?, 105?, 106, 109. Ik denk dat ik ze morgen even upload en naar jullie verstuur :) Nummers 23 en 105 weet ik niet zeker of het bokkers zijn, zoja, pb me even dan stuur ik ze ook naar jullie!

Leuk! Ik was 109, dus ben benieuwd!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 10:53

Wij hebben net de oefencross gereden. Paard pakte heel simpel aan, zelfs het water wou die wel over de afsprong! Simpel foutloos dus volgend seizoen maar officieel :) Ik heb de cross gefilmd met headcam!

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 13:05

Ook ik ben weer terug van de BB!!
De ochtend begon goed, whahah , erg dom de singel vergeten en das best een essentieel onderdeel van het paardrijden.
Gelukkig had ik een supersuper buurvrouw naast ons staat waar we een singel van konden lenen.

Dex gaf me een supergevoel tijdens de cross, we hadden op 3 een weigering. Dex vond de overgang schaduw, zon en daarna hindernis in de schaduw erg moeilijk.
De rest van de cross voelde hij super aan en sprong hij alles zonder twijfel.
Hindernis 11a en b stonden gloof k nog op B hoogte en ook dat ging makkelijk
De waterbak zat vol krokodillen dus dankzij startnummer 3 konden we er uiteindelijk door!!

Verder foutloos!! Supertrots en blij met mijn topfjord!!!
Nu ben ik benieuwd of er fotos zijn gemaakt...

paschester

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 13:56

PercyLeen schreef:
Wij hebben net de oefencross gereden. Paard pakte heel simpel aan, zelfs het water wou die wel over de afsprong! Simpel foutloos dus volgend seizoen maar officieel :) Ik heb de cross gefilmd met headcam!

Dan heb ik je nog gezien. ben benieuwd naar je resultaat. *D

Bij mij verliep de cros ook super, foutloos *\o/*

sofie189

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:07

Ik ben er ook weer nou hier mijn verslagje!
Toen we bij de cross aankwamen waren we al aan de late kant, toen nog snel de cross gerent, en ik vond het wel een mooie cross niet te hoog niet te laag voor ponys dan, voor paarden was de cross goed te doen ;)
Toen snel denver opgezadeld en al kwam ik aan was ik te laat, kon ik gelukkig nog tussen de paarden door, dus dat was heel mooi. nou hindernis 1 ging goed niet dat het zo'n moeilijke hindernis had, 2 had ik eigenlijk een beetje twijvels met cross lopen maar ook dat deed hij super, de 3 hindernis was de dubbel en heb alleen de laatste gedaan,geen idee waarom ik dat eigenlijk deed maargoed ;D toen ik naar hindernis 4 wou kreeg ik een of ander blad in mijn oog waardoor mijn oog ging tranen altijd leuk -,- maar ondanks het traanoog gingen hindernis 5,6,7,8,9,10 allemaal heel fijn, toen ik bij hindernis 11 aankwam vond ik het tog niet hellemaal eerlijk tegen over mijn pony om een best wel hoge plank te springen omdat ik eigenlijk niet echt crosshindernissen heb getraind dus toen ook alleen de boomstammetjes daarna mee gepakt. hindernis 14 ging goed nou en dannnn de waterbak... iemand had me ingehaald ;p dus toen ging denver er mooi achterna en ging dus ook goed, de laatste hindernis een weigering moest hij geloof ik nog even aan wennen :D maar voor de rest echt super fijn gereden en echt genoten :)

TolineS volgens mij heb ik je nog wel zien rijden wat een gafe fjord heb je!

Maar volgens mij hebben er een stuk of 5 camera's fotos gemaakt, weet iemand welke fotograaf of iemand op bokt die fotos gemaakt heeft van de oefencross nummer 6 ;)

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:11

Dankjewel Sofie!! Dex was de enigste fjord dus je hebt ons gezien!!

sofie189

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:13

TolineS schreef:
Dankjewel Sofie!! Dex was de enigste fjord dus je hebt ons gezien!!

haha okee :D

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:18

Ik ben ook benieuwd naar evt fotgraven!!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:28

Een vriend van mij was mee als fotograaf maar is selectief geweest en heeft alleen mij op de foto gezet :o (hij stond bij de waterbak)

Toline dan heb ik je ook wel gezien! Fijn dat ie zo goed aanpakte

Ik heb ook nog een bokker gezien in het rood met zwart paard!

Galoppeer met ons mee :)

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:57

PercyLeen: Wat goed zeg, inderdaad lekker officieel mee gaan doen :) erg leuk filmpje. Pakt lekker aan! Kan zijn dat je mij hebt gezien (had rood met grijze set en zwart paard)
TolineS: Goed gedaan hoor :D!
Sofie: Fijn dat je zo tevreden bent :)

Hier een supertrotse ruiter. Heb mijn paard totaal verkeerd ingeschat, verwachtte elke hindernis wel een stop te hebben omdat het normaal niet zo'n held is. Maar hij ging super, af en toe wat moeten doordrukken maar foutloos gereden :D apetrots op mijn paard. Ook deed hij het water ook braaf, erg blij mee omdat het toch best een pittige waterbak is (met alles wat erin staat).
Verder erg rustig gereden, eigenlijk overal een handgalopje, controle vind ik nu erg belangrijk :)

een still uit een filmpje van het water
Afbeelding

sofie189

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 15:04

@ankevivalda Wauw wat een knapperd dat paard van jou! Mooi dat het zo goed is verlopen!

sofie189

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 15:06

Volgens mij stond de oefencross op DB hoogte, natuurlijk 1 hindernis overgeslagen maar volgend jaar zeker officieel starten :D

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 15:07

Dankje Sofie! Ben ook erg blij met hem :) oefencross was inderdaad B pony hoogte dus voor jou eigenlijk een officiele!