[SGW] Verslagen SGW Lisse 2012

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pitt25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 09:21

Gisteren met twee meiden (Rosa en Britt) van stal mee geweest naar Lisse. We konden gelukkig redelijk uitslapen. Toen we aankwamen was het erg druk wat resulteerde in een parkeerplek aan het einde van de straat; zo'n half uur lopen! Dit had ik niet echt ingecalculeerd dus wat gehaast de cross gelopen omdat hiervoor tussen de dressuur en springen te weinig tijd was. Vervolgens gauw de meiden op de pony's geholpen voor de dressuur. Ondertussen een rondje gereden met de auto op zoek naar een betere parkeerplek. Resultaat: plekje recht voor de deur :D.
Dressuur ging bij beide wel ok. Yelly van Rosa liep de hele proef wat aan de diepe kant maar verder wel braaf. Britt had wat foutjes maar verder ook ok. Resultaat was 204 voor Rosa en 200 voor Britt. Bij het springen had Rosa een balk en een tijdfoutje en Britt was foutloos. De cross ging bij beide meiden super. Rosa één weigering aangerekend gekregen op de waterbak en Britt was ook in de cross foutloos! Resultaat voor Rosa was een 11e plek en Britt mocht een 3e prijs in ontvangst nemen.
Ik hoop dat er nog mensen foto's gemaakt hebben van de cross; mijn toestel kwam niet verder dan een schim in het bos. Nog wel foto's van het springen gemaakt:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6PSJH8L3.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-N7ASOJTF.jpg

Monri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 09:50

Gister ben ik ook samen met mijn paard gestart in de b onder startnummer 76.

Met dressuur liep mijn paard wel aardig fijn. Ik had korter inrijtijd nodig dan ik dacht. Mijn ring (ring 3) was al een tijdje leeg, maar ik mocht van de jury niet eerder starten. Jammer.... Mijn proef ging aardig. In de overgangen kwam ze af en toe wat tegen de hand. Verder een proef waar ik teverden over was. Ik had 191 punten :).

Met springen hadden we een balk. We kwamen er iets te dicht onder... Verder een rondje waar ik teverden over was.

Met de cross heb ik super fijn gereden. Mijn merrie had er zin in!! Voor hindernis 12, in de bocht, raakten we even wat uit evenwicht, maar merrie herstelde zich. Ik ben foutloos rond gekomen, maar ik denk dat ik iets te snel was.... Dit moet ik even controleren op de uitslaglijst.

Uiteindelijk zijn we 5de geworden en dar ben ik tevreden mee. Op naar de volgende!

Zijn er nog foto's gemaakt?
Het was fijne wedstrijd. Mijn merrie was relaxt en dat is meestal anders.... :S. Ik wil de organisatie bedanken voor deze wedstrijd. Ik heb altijd veel respect voor de organisatie; wat een werk!!!

marleeentje

Re: Verslagen SGW Lisse 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 11:16

Manic, fijn dat de hindernisjury zo met je meedacht, zodat toch nog door kon! En uiteindelijk met een goed gevoel afgesloten. Goed zo!
FE ook lekker gereden lees ik, gaat echt lekker met jullie! Ga zo door!
Ik lees tot nu toe veel goede verhalen, fijn!

Ik zou SGW starten, maar heb dat een maand geleden laten veranderen in oefencross. Mn paard en ik hadden een flinke dip. Het vertrouwen was echt op een dieptepunt. Het ging de laatste tijd gelukkig wel weer de goede kant op, dus ook met vertrouwen naar de cross. Omdat het 'maar' een oefencross was, maakte ik me ook niet zo druk. Met een goed resultaat! Super fijn springparcours gereden. Goed gecontroleerd en foutloos. Daar was ik al blij mee. Paard maakte zich wel druk, ook bij de dierenarts waardoor zijn hartslag redelijk hoog was. Toen naar de cross. Het springen was wat ingelopen, dus het duurde even voordat we konden starten. Meestal moet Amigo een beetje inkomen in een cross en heeft dan veel aanmoediging nodig anders staat ie voor iedere hindernis stil. Gelukkig was ik daarop bedacht en heb hem iedere hindernis flink aangemoedigd. Tot hindernis 11 alles foutloos. Hindernis 11 was een hele simpele boomstam, heel laag en geen versiering. En ja hoor, precies daar stond hij stil. Heb ik toch iets te makkelijk gedacht, zonde! Tweede keer ging ie er wel gewoon overheen. En ook de laatste hindernis (witte met bloemetjes) had ik een weigering. Ik was mn concentratie kwijt en zat al met de finish in mn gedachten, dus ook daar een stop. Jammer, ik had hem nog even aan moeten moedigen dan had het wel gelukt. Ondanks de stops wel een goed gevoel overgehouden aan de wedstrijd. Het was goed voor het vertrouwen, nu weer lekker verder!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 13:24

Wedstrijd ligt al 5 kwartier stil doordat nr 1 is gevallen. Hopelijk niet te ernstig met het meisje :(:)

Wij staan (toevallig) zo'n beetje op de enige plek waar een paddock opgezet kon worden dus Nuut staat lekker te slapen.
Dressuur ging wel redelijk. Ondanks de zware bodem flink aan het lopen proberen te houden.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 13:29

Hopen dat het meevalt voor paard en ruiter. :(:)

Marleen, zonde van de stops, maar je hebt blijkbaar wel goed waardoor het komt, dat is fijn. Dan kun je er gericht aan werken. Jullie zijn wel een onwijs leuk team om naar te kijken. Je wordt gewoon blij als je jullie ziet gaan. Ik heb altijd een ubergeconcentreerd hoofd. :o Jij altijd een smile van oor tot oor, zo gezellig! :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 13:44

SplashIsLief schreef:
Wedstrijd ligt al 5 kwartier stil doordat nr 1 is gevallen. Hopelijk niet te ernstig met het meisje :(:)

Oh getsie, volgens mij is de nummer 1 een bokker, bonnyCT. ik hoop dat het meevalt!!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 13:48

Klopt :\ Bonny sterkte :(:)

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 13:50

Zijn ze nog steeds niet begonnen? Dat klinkt dan niet zo best. Bonny reed toch op dat jonge beest?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 13:59

Wij waren gisteren :-) Dwz ik was als groom en de wederhelft reed een rondje BB. Foutloos springparcours en foutloze cross. Wel 40 sec. buiten de tijd dus uiteindelijk 9e plek. We zijn wel toe aan de B nu :D

Hopelijk is alles ok met Bonny :\ Als de cross al zo lang stil ligt :\

Manic, fijn meegedacht van de hindernisjury +:)+

FE, ook een mooi rondje zo te lezen :-) De waterbak in Lisse is inderdaad altijd de enige plek waar veel publiek staat en het is plots een hele open lichte plek na al dat donkere bos, veel paarden moeten daar even over nadenken. Dat de pony van je nichtje de hele hindernis 3 niet gezien had verbaasd mij niets, de wederhelft gaf ook al aan dat door de lichtval hij ook echt moest zoeken naar de sprong.

Marleen, dat klinkt wel als een mooi rondje voor het vertrouwen ondanks de stops :-)

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 15:36

Kan iemand al meer vertellen over bonny?

Luuxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 15:56

Bonny heeft idd een nare klapper op nr 5 gemaakt. Waarschijnlijk over de kop gegaan. Ben er niet bij geweest want wij stonden dr tweede paard klaar te maken. Ze is met de ambu afgevoerd met een hersenschudding, verder geen breuken geconstateerd. Het was met krimpie.
Wat er precies gebeurde is (nog) niet bekend maar ze viel met paard na de hindernis. Ze was erg in de war vandaar dat ze naar het ziekenhuis is gebracht.
Heb dr paard nog naar de nacontrole bij de da gebracht en die leek daar ik orde.
Verdere info volgt waarschijnlijk later wel......

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 16:05

oei dat klinkt niet best als de wedstrijd zo lang stil gelegd wordt. Hopelijk valt het mee. In ieder geval sterkte Bonny! Bedankt voor het compliment FE! Dat lachen gaat gewoon vanzelf, heb het zelf niet door, maar ik hoor het van meer mensen en zie het ook op de foto's. Het ziet er wel leuk uit in ieder geval. Was inderdaad een lekker rondje voor het vertrouwen Apple! Nog genoeg te verbeteren, maar dat geeft niet! We kunnen nu weer met vertrouwen verder!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 16:09

Arme Bonny zeg, wat een verhaal. Gelukkig kon jij nog assisteren :j

Oh Apple das goed om te lezen, ik kon drie ook niet vinden, ik denk he ben ik nu gek, zag vanalles behalve de goede. Pas toen de hindernisjurys gingen roepen dat ik daarheen moest :+

Ik heb super genoten, niet gedacht dat we het nog weer konden gaan oppakken ooit, ook al is het in afgeslankte vorm. Springrondje ging goed, waterbak zag eruit als een schuimbubbelbad dus toen hebben we even op Luux gewacht, en daarna hebben we lekker achter Luux aan het rondje afgemaakt, alles ging zo lekker! En belangrijkste, goedgekeurd bij de DA, en vandaag met een check ook niks raar te vinden!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 16:52

Hier een wisselvallige wedstrijd, een beetje teleurgesteld.
Nuut der zoon was verplaatst dus we konden relaxt los rijden en Nuut voelde fijn. Een redelijk fijne dressuurproef. 173 punten en echt "grappig" commentaar :')
Springen heel fijn en foutloos.
Cross werd 1 min voor ik mocht starten weer stil gelegd. Grr. 5/10 min toen mochten we als nog. Geen moment echt heel lekker gereden. Na 3 was echt rot. Op het water gaan stappen en in het water aangedraafd en netjes door. Echt super de piano op. Helaas een weigering om 15 en 19. Beetje stom en daardoor ook wel teleurgesteld in mezelf. Maar ondanks de enorme overgang van Texel naar Lisse heeft Nuut toch wel haar best gedaan. En ik heb zelf ook wel alert gereden want ze kwam al een paar keer flink terug.
Dubbel gevoel dus.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 17:52

Ik hoop dat alles goed gaat met bonnyCT. Jeetje wat schrikken zeg.
Jammer SplashIsLief dat je niet echt fijn hebt gereden. Op naar de volgende keer.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 18:03

Hier super tevreden!!

Dressuur ging heerlijk! Lezer las alleen 2 onderdelen fout! Vroeg of het opnieuw mocht, geen probleem begin maar met het onderdeel wat fout ging! Punten 175 2X een 1 en -2!!!! Dus gewoon voor 2 onderdelen een 0!!! Nouja had ik 2 7'ens had ik wel goeie punten en bevestigd ook wel mn gevoel!

Springen fijn en makkelijk foutloos!

Cross ging heerlijk van start! Menig paard moest eruit op 3! Die ik ook echt heel erg apart bij vond staan! Maar geen seconde aarzeling en zo eroverheen! Water ging ook zo geweldig!!!! Volle galop erdoor!
Piano ging ook zo top! Toen de dubbel met de smalletjes in de kuil! Daar mistte wij duidelijk de ervaring op de dubbel en helaas een stop op de tweede! Tweede keer zo erover! Verder weer super!! Penenbak waar ook heel veel stopten ook geen enkele aarzeling! Alleen het tweede smalletje 19 weer een langsloper! Super jammer maar wel echt top gefinisht! Dus geen winst maar toch trots :D

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 18:28

Hier ook lekker gereden!

Dressuur 190 punten, hij was erg heet en is dan in een B proefje gewoon te snel afgeleid....
Springen ging in recordtempo, ook hier echt super heet. 1 balkje op 3 was het resultaat. Hij was door het wachten ivm de val van nr 1 een beetje van slag denk ik.

Cross ging fijn, wat twijfelend weg, rustig aan gedaan op 1-2-3. daarna lekker gas gegeven. hele korte aarzeling op het water, geen weigering aangerekend gekregen. daarna een super gevoel, hij nam echt voor het eerst initatief en dacht mee in plaats van alles eng te vinden :-)

wel 10 tijdstrafpunten, was toch weer te langzaam, terwijl ik echt niet harder durfde in het slingerende bosparcours...
uiteindelijk 7e plek (er waren 6 prijzen....) en een 7 voor rijstijl! super blij dus!
Als hij de rest van het seizoen zo blijft aanpakken, dan ga ik toch stiekem een beetje aan de L denken....

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 18:43

Jemig heftig van Bonny!

Verder lees ik veel goede verslagen! Leuk!

Luna en Rosa reden gisteren mee in de B pony's.
Dressuur ging niet super. Pony was wat aan de dunne en stopte daardoor 3 keer om te mesten.
Verder zaten er wel mooie stukken in, maar terrecht 169 punten.
Daarna een foutloos springparcours binnen de tijd.
En een foutloze cross, met iets overschreiding.
Ze hadden fijne punten voor de stijl, dus 2 winstpunten erbij!

Hoop ook dat er mensen foto's gemaakt hebben.

lautje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:14

Hier niet zo fijn gereden
bij dressuur had me paard het zwaar met de bodem 181 punten
Hij sprong super fijn jammer genoeg 2 pechbalkjes
Cross begon super tot 10 3 stops. :(

En henny nog aangemoedigd :D
Super paardje heb je toch
En dropje90 gemeet.
En volgens mij stond Splashislief achter me met haar trailer?
Stond je achter een witte trailer en een donkerbruinzwart paard ?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:23

Lautje, ja dat klopt :D
Wat balen van je stops op 10 :(:)

Annika gefeliciteerd met je prijsje!

Henny 3 was inderdaad rot, vooral de bodem erna! Maar super gereden ook al had je twee langslopers!

Mijn paddock was sowieso goed zichtbaar, als ik geld had gevraagd om te mogen kijken was ik nu rijk geweest _O-

vascol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:41

Wij zijn ook weer thuis!!.

Geweldige dag gehad en paard was zo super braaf!!! Met inrijden voor de dressuur een beste stuiter gemaakt, kwam een clubgenootje tegen, allebei in galop, links-rechts-links dezelfde kant op en toen konden we mekaar niet meer ontwijken.. Ach ja oliebol happens! Opstappen en rijden weer! Bijzonder gejureerd vond ik het.. Had 184 gekregen uiteindelijk.

Met springen begon hij een beetje sloom en dat was direct een balk op 1.. De cross ging geweldig!! Het was zn tweede cross, maar hij begreep het spelletje! Super gelopen, water in volle galop door en nergens twijfel! Had iets van 10 sec tijdsoverschrijding. We waren al onderweg maar kregen een telefoontje dat ik in de prijzen zat! Dus terug gegaan, bleek er een protest te zijn en dat werd toegekend, helaas voor mij was ik net de eerste buiten de prijzen.... Maar goed dat mag de pret niet drukken!!

Enige wat ik wel bijzonder vond was de plaats van de finish zo aan het eind van het pad!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:43

Dat de dressuur bijzonder gejureerd was vond ik ook...
In de B pony's stond er bij iemand "linkerheup te veel opgetrokken"...
Euhmmmm

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:49

Wat sneu dat jullie nu voor niks terug zijn gekomen Vascol, maar super gereden!!
En leuk om jullie gesproken te hebben!!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:58

De finish was tussen de palen, niet aan het eind van het pad... Gisteren in ieder geval wel...

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:58

Ik ben ook weer terug na een heerlijk weekendje aan de kust! Wij zijn vrijdag al die kant opgegaan, plan was om zaterdag met t jonkie te starten en zondag met t oudje in de L. Oudje had lomp gedaan, dus kon niet starten, maar ja weekendje stond al gepland :+ Dus 2 paarden ingeladen, spullen in de auto gepakt en lekker een weekendje kust, heeerlijk :)

Zaterdag met t jonkie gestart in de B, was de 2e keer in de B en het ging alweer veel beter als de 1e keer (terwijl we toen ook foutloos rond zijn gekomen :P). Dressuur ging goed, ze was wat onder de indruk van het gedraaf van de paarden over de weg bij de dierenarts, maar ook bij de dressuur laat ze zich steeds beter rijden. Resultaat 191 punten en een voorlopige 5e plaats.

Toen het springen, vond het een parcours met lange lijnen dus wel flink doorrijden. En even spannend wat ze zou gaan doen bij het beruchte 'blauw-zwarte' bord, maar ze keek niet eens! Simpel 0 rondje, dus hup snel naar de DA en toen naar de cross, tenminste, ik dacht dat het snel moest, maar blijkbaar liep het langzamer als gedacht. Uiteindeiljk mochten we starten jee :) en de cross was gewoon echt KICKEN wat een verademing zo'n heerlijk paard, gewoon luisteren, gas kunnen geven en weer terug komen echt ik heb genoten. En helemaal van de stijlpunten van de 2e stijljury, een 7,3 met als commentaar: talentvol en beloftevol paard! Wat wil een mens nog meer horen over een eigen fokproduct :) En om er nog een schepje bovenop te doen hadden we ook nog een 5e prijs!

Oftewel, ik ben nog steeds helemaal gelukkig! En t oudje, die heeft lekker op het strand gebanjerd het hele weekend, ook heerlijk dus!

Iedereen die goed heeft gereden, gefeliciteerd! En voor de wat minderen :(:) Hopelijk gaat het met Bonny weer snel beter!