[SGW] Verslagen SGW Gorssel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

carley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 17:02

een heeel heeeeel positief verslag volgt! :

Vandaag debuut met Abel (was in Ermelo van de pony van te voren afgevallen dus het was verzet naar nu)
mooie cross voor een debuut, niet te gekke dingen en niet te hoog.

Dressuur ging wel aardig resultaat 199.
springen beetje losrijden. mams de groom deed een beetje lang over de lange route
dus heb een paar keer gesprongen en toen de ring in.
zo min mogelijk geprobeerd te regelen wat resulteerde in een foutloos parcour. :d

en toen controle, hartslag 84. meneer had zich tussendoor goed druk staan maken op de trailer (tussen dressuur en springen) dus dat was wel te verwachten.

de cross in. vanaf de start tot het eind in een constante galop door kunnen rijden. hij sprong alles.
en ik mocht lekker meeliften. hij ging wel erg hard dus dat waren wel wat platte bochten haha.
volgens mij vond ie het geweldig.
heb nog nooit zo;n fijne cross gereden!
en hartslag wonderbaarlijk laag. 48.

wat een topper! :d en ik ben beloond met een 1e prijs (ring 10). ben echt supertrots <3

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 17:27

Hier ook een heel positief verslag *D :

Dressuur 188, was een beetje een (te) braaf proefje. Springen foutloos, en in de cross 1 weigering: op 4 keek ze wat, en ging er langs. Had ik zelf ook fanatieker moeten rijden. Verder keurig door. Bij 5 nog wel wat kijkerig, maar ze pakte goed aan.
Verder zonder twijfel alle volgende sprongen, dus netjes uitgereden, en heel tevreden over ons debuut! *D *D

@Martenique: wat vervelend dat het zo liep. Nog wel een beetje fijne dressuurproef kunnen rijden? (en ik weet nu wie wel je bent: ik was degene die je rugnummerdrager voor je uit de auto gehaald heeft)
@Carley: gefeliciteerd!
Laatst bijgewerkt door Kelan op 16-09-12 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 17:30

Carley gefeliciteerd
Martinique wat een baaldag
Jetske balen van je val
Bar wat eruit rot een verkeerd parcours
En alle positieve verslagen top

Ik ben ook blij. Dressuur 201 punten en daarmee een zesde plek. Met losspringen was ze lastig, gelukkig kreeg ik wat tips van een meneer en kwam foutloos het parcours door. Bij het loscrossen mijn messen vast geslepen en met het mes tussen mijn tanden de hindernissen tot en met 5 gereden. Daarna besloot Ferrose dat het allemaal wel leuk was. Rest behoorlijk simpel verder gereden, de steil voor het water ging met een tik mee ook eenvoudig. En uiteindelijk vijfde geworden

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:01

Bar schreef:
Hier een heel kort verslag, dressuur 199 punten, springen verkeerd parcours...blij dat we dichtbij huis waren..
Combinatie van 4 uur slapen ivm werk en het parcours niet kunnen lopen maar alleen bekijken is geen goede gebleken.. Op naar Neede.

ooh wat l.ullig voor je..... :(:)

wicked

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:10

Hier mijn verslagje:

Dressuur gereden in ring 8 B paarden. 200 punten.
Springen foutloos.
Cross foutloos binnen de tijd met twee keer een 7.7 voor stijl.

Met als resultaat een eerste prijs!

Super trots op mijn paard!
Was allemaal super snel achter elkaar, maar een mooie wedstrijd was het!

suikermeisje

Re: Verslagen SGW Gorssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:16

Gefeliciteerd wimnaars.
Mensen met pech: :(:)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:17

Ik was mee als groom vandaag! Verslag wil Irene2 vast zelf doen maar ik was trots ;) en kreeg zelf ook de kriebels! Misschien volgend jaar :D

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:30

Evelijn: dat was ik inderdaad. Ben benieuwd naar de foto ;-)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:32

Ik ben ook weer thuis. Minder fijn gereden..

Vanmorgen ging er een witte vlinder op mijn moeders schouder zitten (ja, echt :') ), waarop mijn moeder zegt 'je wordt 3de vandaag...'.
Dressuur wat lauw, maar dat was ie in Norg ook en toen was het goed voor 223. Nu 198, was ik wat minder blij mee, maar dacht zelf aan 195.
Springen wat laks en paar rotafstanden, wel foutloos. Cross weer geen rem, geen stuur, weer een paard wat zelf wil doen wat ie leuk vind. Had aardig wat noodsprongen en rare afstanden hierdoor. Water ging, vond ik, erg keurig. Kwam mooi terug voor de hindernis, mooi handgalopje door de waterbak, steil erna ook netjes en rustig.
Ik had erg veel moeite met de tijd. Heb vanaf de blokken met de ogen in een handgalopje naar 15 gereden. Daarna handgalopje door richting de finish (nog netjes hoiiii gezegd tegen Anke :') ), net voor de laatste hindernis viel Nitro zelfs in draf :') gelukkig niet net voor de finish. Met 4.25 over de finish, dus foutloos :j

Uiteindelijk: een 3de plaats := (was bijna eng ja....)

Vond de cross erg leuk, toch wat dikker dan in Norg, dat konden we ook wel een keer aan :j helmcamera stond nu perfect ingesteld, mooi richting hindernissen en oortjes van Nitro. Helaas geheugenkaartje vol net voor het laatste pad, dus daar viel ie uit |o _-:(

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:51

gefeliciteerd voor de prijswinnaars!
Balen voor de mensen waarbij het niet lekker ging. En dan voornamelijk Sabertje met zoveel pech en Martinique die een flauwe federatie vertegenwoordiger had...

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:54

Oh dat is balen van je helmcamera roxxiejj!

Veel prijswinnaars, gefeliciteerd :D

Was een mooie cross en ben zelf erg tevreden ondanks dat ik niet aan de finish ben gekomen. Dress 188, springen foutloos en cross tm 9 super. Helaas 3 stops op het water. Uiteindelijk nog wel dat lijntje gesprongen met oxer er achteraan. Wel balen maar het gevoel bij de eerste hindernissen maakte alles goed <3

Ik heb ook nog een gesprekje gehad met de federatievertegenwoordiger :D Uiteraard had ik niet meer het lijntje mogen springen maar wilde toch even door het water. Helaas pindakaas stond hij net bij het water te kijken :+ Heb een mondelinge waarschuwing gekregen maar verder gelukkig niet. Hij kwam later nog naar me toe en toen vertelde hij dat er iemand was, ongeveer een kwartier na mij, die was ook uitgesloten op het water. Had hij tegen diegene gezegd: Je mag niet meer springen he. Had de ruiter geantwoord: Nee doe ik niet. Was hij ergens via het bospaadje naar een vd laatste hindernissen gelopen, zag die dat die ruiter nog wel die hindernis had gesprongen. Die kon wel een brief verwachten zei die :+

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:54

Oeps, dubbel :+

Martenique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:06

Jeeej gelukkig ook heel veel positieve verslagen!!! Leuk!!

@ Kelan, nogmaals dankjewel en sorry dat ik misschien niet meer zo netjes was. Maar was echt kwaad toen! Maar geweldig proefje gereden gezien de situatie ;)

@ Heleen_B, hahaha ja meneer de federatievertegenwoordiger nam zijn taak erg letterlijk. Zou me niets verbazen als ik ook nog een brief zal krijgen. Al heb ik echt mijn best gedaan om netjes tegen hem te blijven. Heb tegen andere mensen alleen niet zulke nette dingen gezegd :o

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:42

Gefeliciteerd voor degenen met de goede ritten. Jammer voor degenen met een wat tegenvallende rit, maar volgende keer beter.

Wij zijn ook terug uit Gorssel. Zijn het hele weekend geweest. Kennis moest op de zaterdag starten en daarom een heel weekend gegaan. Ik ben gestart met het paard van iemand anders. Het was zijn debuut. Ik was erg tevreden over de dressuur, helaas maar 186, dus baalde wel een beetje. Springen en cross foutloos en heerlijk gereden. Wat een fijn beest.

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:47

Ik heb ook een hele leuke dag gehad :)

Dressuur ging wel prima, ze had het allang door dat we gingen crossen dus vond de fluitjes veel interessanter dan de dressuurring. Wel 211 punten, hoogst aantal in ring 12.

Springen ging fijn, foutloos. Cross ging ook heel fijn eigenlijk. Was de eerste keer in de B :) foutloos. Alleen wel te snel. 11 seconde eronder want had 4,4 tijdfouten.

Uiteindelijk een tweede plek met 0,07 strafpunt verschil van de eerste plek :P dus super!

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:54

Gefeliciteerd voor de prijswinnaars en de mensen die fijn hebben gereden,voor de mensen met iets minder resultaat :(:) voor alle op naar de volgende.

Wij mochten gisteren meedoen in de L.
Dressuur 202,springen 1 staander met mijn knie :o,cross foutloos.
We hadden een hoog tempo,op twee iets minder mooie sprongen na,nergens problemen dus fijn gereden.Wat mij verbaasde toen ik naar de uitslag ging kijken dat er 34 strafpunten voor de tijd waren aangerekend!Heb navraag gedaan op het secretariaat hoe ze aan de strafpunten zijn gekomen?Het stond op papier,met andere woorden dat is jullie tijd!Ben verder niet in discussie gegaan omdat je geen bewijs hebt.Ja mevrouw,iedereen zegt dat zijn paard hard gaat kreeg ik nog als antwoord!Het lijkt mij stug dat ik met een foutloze cross meer dan anderhalve minuut te laat binnen kan komen!Beetje jammer maar verder erg leuke dag gehad.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:56

Heb je met horloge gereden?
Ik heb gisteren mijn cross heel bewust niet op tijd gereden, maar had zelf het gevoel best lekker door gereden te hebben, bij de finish mijn horloge stop gezet en gewoon bijna 50 seconden over tijd. Had zelf niet het gevoel zo langzaam gereden te hebben...

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:02

Yesorno schreef:
... wel te snel. 11 seconde eronder want had 4,4 tijdfouten. ...

Als je te snel was, was je 31 seconden te snel; de eerste 20 mogen, daarna gaat de strafpuntenteller tikken.

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:08

Paul_H schreef:
Yesorno schreef:
... wel te snel. 11 seconde eronder want had 4,4 tijdfouten. ...

Als je te snel was, was je 31 seconden te snel; de eerste 20 mogen, daarna gaat de strafpuntenteller tikken.

Ja klopt ja. Bedoelde dat ook eigenlijk :P

Zijn er nog fotografen? Zal dat marjolein fotografie ook had gefotografeerd :)

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:15

Dan heb ik vast erg hard gereden gister. Met 2 weigeringen op het water 44 sec. buiten de tijd, volgens mijn horloge.
Maar goed, sinds mijn knollie door heeft wat de bedoeling is gaat ie ook. In het B liep echt nog te suffen en te sloffen in het bos, en ik maar denken dat ik hard ging.

Maar Sambo, je het een lekker cross gereden.

Voor de ruiters van vandaag:

Iedereen die tevreden is, helemaal top.

En voor de minder tevreden mensen, een dikke knuffel.

Ik heb me bij onze pechdag neer gelegd en ga vooruit kijken naar Ysselsteyn.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:28

uitslagen staan er al op

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:28

Zusje heeft vandaag ook goed gereden met mijn paard in de B.

188 dressuur, springen een balk en cross foutloos en 23 sec voor de tijd. Ze had tussen de laatste en ena laatste hindernis nog een minuut over. Dus ze is gaan stappen. Ze ging verder netjes op tempo, maar blijkbaar toch boven tempo. Paard loopt normaal natuurlijk ook hoger, dus heeft in de cross vaak ook al een hoger tempo dan voor B nodig is.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:49

Ik zit ook eindelijk op de bank ik heb de verslagen van gister nog steeds niet bijgelezen, sorry. Heb hier.thuis problemen met het i-net, dus zit op mn mobieltje :(

Wat een heerlijke dag zeg! Dressuur ging echt heerlijk. Vond mn punten dan ook wat tegenvallen. Maar ik was in ieder geval tevreden met het resultaat en we konden na deze horde gelukkig nog steeds voor een wp gaan. Fluitjes hadden we in het begin met losrijden even.last van, maar gelukkig vond ze snel de rust.
Springen foutloos en binnen de tijd. Fijn rondgestuurd. Met losrijden meende alleen iemand dat het kruisje.ook wel.van de andere kant gesprongen.kon worden... Beetje jammer dat men dan tegen mij gaat lopen zeuren omdat ik er wat van zeg. (ik kwam van de juiste zijde aanrijden) Maar het mocht de pret niet drukken.
Voor de cross was ik vrij zenuwachtig. En was zelfs een beetje misselijk :oo Eenmaal onderweg nergens last van!
Tot 10 heel eenvoudig door de cross. Bij 5 de hindernisjury nog gegroet, want dat was een bekende. 10 moest ik toch echt weer.even.goed aandrukken, maar zonder problemen er overheen. Toch bijna op de kop in d waterbak door een halve sliding, maar toen tóch in een drafje door t water in. Vanaf daar was het weer simpel. Paardje liep zo fijn en trok zo.lekker aan! Trots op haar!! Konden ook lekker doorrijden en hadden 1,6 strafpunten voor tijd. Maar weet niet of ik nu te snel was.of te langszaam :P Voldoende voor stijl, dus missie geslaagd vandaag!
Uiteindelijk 10e. Onze dressuur moet gewoon iets beter... Iedereen in de prijzen, van harte! Voor de anderen met minder fijne verhalen, better luck next time...Al is het wel mega-zuur om de cross niet in te mogen. Dáár komen we voor toch!!

Stond vandaag gezellig naast Roxxiejj en Valyra en ook ik heb a h16 ankevivaldi begroet op het bospad ;)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 21:28

Roxxiejj schreef:
helmcamera stond nu perfect ingesteld, mooi richting hindernissen en oortjes van Nitro. Helaas geheugenkaartje vol net voor het laatste pad, dus daar viel ie uit |o _-:(

Doe er dan ook een 16 GB in of zo ??? :P dat gaat echt niet vol en meteen je films eraf halen scheelt ook.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 21:54

Oef , ik heb me nog flink weten op te werken na de slechte dressuur.... :o ( 16e van de 22 starts, HC eraf) met dan uiteindelijk een 8e plek mag ik niet klagen..... :P is wel mijn slechtste dressuur plaatsing tot zover.... :D ...hopelijk eenmalig......