[SGW] SGW Vasse - 7 oktober

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MarrieLeen

Re: SGW Vasse - 7 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 15:19

Leuk Roxxiejj en Bonny_CT! :)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 17:27

ik heb bevestiging terug, sta op de lijst

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 17:37

Hmmm, ik twijfel... Zou wel willen, maar dat heb ik vanaf nu tot 4 november ieder weekend (oefen-)cross. Misschien wat te veel van het goed. Reglementair zou het mogen :=

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 18:59

Bonny_CT schreef:
ik heb bevestiging terug, sta op de lijst

Ik ook en ik ook :D

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:23

Leuk Roxxiejj

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 20:23

Leuk meiden! :)
Hoe meer zielen hoe meer vreugd. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:24

Inderdaad :)

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 08:08

ik zit nog in twijfel :oo

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 08:39

Had me toch eerlijk gezegd voorgenomen niet te gaan. Vond het vorig jaar echt een tegenvaller dat alles zover lopen was en het ook nog eens zo lang duurde. Springen en dressuur was prima, maar de cross vond ik op sommige stukken echt tegenvallen, vooral de hindernis 3 haaks op het bospad en sommige stukken bodem vond ik ook niet echt prettig om overheen te gaan met een cross.

Maar vooral het lange wachten (prijsuitreiking om 6 uur of later doen terwijl de B om 2 uur al klaar was) vond ik echt een groot minpunt.
Gelukkig hoor ik hier al dat alles nu op 1 veld zit, dus dat scheelt alweer. We nemen de fietsen weer mee en we zien het wel :j

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 11:33

Zitten er in het B greppels en hoge afsprongen? Voor zover dat in het B hoog kan zijn. Ik weet dat Ysselsteijn een best hoge heeft voor het B terwijl oudkarspel helemaal niet.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 12:00

Poe, zou je even op de website moeten kijken van de vereniging, daar staan als het goed is wel foto.s. Er zit geloof ik wel een afsprong in, maar niet heel groot. Greppel ook, maar durf niet te zeggen of je daar in de B overheen moet. :)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 13:32

Op de website staat van wel voor het B de greppel, maar weet niet of dat per jaar wisseld. Kan de hoogte van de afsprongen niet goed zien zo, 60 cm kom ik wel af, maar hoger durft ze eigenlijk echt nog niet.. Mijn andere B paard gaat zo van 1.20 af dus twijfel nog welke ik mee neem

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 13:50

Op mijn fotosite, www.marleenfoto.oypo.nl en dan bij Evenementen Vasse 2010, staan veel foto's van een afsprong met daarna een greppel.
Die afsprong gaat vrij natuurlijk, en heb je mooi een vaartje voor de greppel die daarna komt. :) De hoogtes vallen wel mee, van de afsprongen.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 13:52

Vorig jaar zaten er wel opsprongen in en een coffin, maar ook die waren niet heel heftig voor de B (ik vergelijk het even met Barchem)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 14:01

Ohw... ik moet me echt beheersen om me niet op te geven voor Vasse! Zien er lekker uit die foto's MarrieLeen!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 14:07

top dank jullie wel

sofie189

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 18:02

Ik had eigenlijk een vraag ik heb nog nooit een B cross gestart al wel 2x BB wat prima verliep, ook al is mijn pony niet de snelste, Maar vasse is hier vlak bij ongeveer 15 minutjes met auto ;) Was vorig jaar nichtje kijken in dezelfde klasse wat niet zo best verliep uitgesloten bij de dubbel, in het bos ;) Ik vond zelf dat de cross te doen leek. Op de afspronghindernis naar beneden na dan die leek mij nog wel pittig en hindernis 3 geloof ik zo'n hek midden op het veld. Maar wat vonden jullie van de cross? is het een cross om voor het eerst B te starten mijn pony? heeft er trouwens wel 2x met mn zus gelopen niet dat, dat wat uitmaakt -,- haha

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 18:31

Die dubbel in het bos vind ik niet vreemd dat het daar mis ging, die was ik ze
Fsmal helemaal vergeten. Dikke dubbel vanuit een bladersloot 8)7
Geloof dat ik ergens las dat ze nu een andere crossbouwer hadden. Vond ik persoonlijk wel een heel groot pluspunt.

Of het haalbaar is kunnen wij denk ik niet voor je beslissen. Proberen kan altijd toch? Denk je halverwege nog hmm, dit gaat niet lukken, stop je er dan mee. Of zeg ik nu iets doms?

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 18:47

Ik zou doen wat zelf goed voelt. Als BB goed ging. :)
Zoveel hoogteverschil zal er verder ook niet in zitten toch?
En anders kan je altijd idd nog stoppen halverwege. Maar het moet wel vertrouwd en veilig voelen natuurlijk. :)

sofie189

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 20:17

@Roxxiejjj haha ik weet ook niet precies waarom, ze had de pony toen ook niet zo lang en had gehoort dat de afstand nog op paardenmaat stond ofzo ? aaah das wel fijn dat er nu een andere cross bouwer is haha als ik zo ver ben als halverwege ga ik zeker door denk ik! Haha, maar als het slecht gaat is het wel beter om te stoppen ;P

@marrieleen Ik heb 2x mee gedaan in Holten waar ik me voor 80 cm had opgegeven maar dat was nauwlijks 65 volgensmij haha, de andere BB oefencross moet eigenlijk nog komen dat is in neede.

Haha bedankt voor jullie reacties ik denk dat ik eerst morgen fzo eens ga opgeven als het nog kan ;o en afwachten hoe het in neede gaat, en dan nog even oefenen in bornebroek en dan nog eens kijken hoe het gebouwd is kan er zo naar toe fietsen die zaterdag of vrijdag ;) en als het mooi staat er naar toe gaan :) en als ik denk dit word,m niet mooi, gaan kijken :D watn planning weer haha!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:01

Joran bouwt 'm. Die heeft dit jaar Hoogenweg & Norg ook gebouwd.
Ik ben nog aan het twijfelen. Had eigenlijk voor mezelf besloten om er nooit meer heen te gaan, maar vind dat Joran wel leuke crossen bouwt, en ik had ook besloten om nooit meer naar Wieringerwerf te gaan en die heb ik ook nog een kans gegeven (en met succes). Aan de andere kant, heb het weekend ervoor al een cross en het weekend erna zit ik met paard in Boekelo (tijdens de cross) omdat wij als HTC'ers (en de Rabotalentenplan'ers) daar een speciaal programma kunnen volgen met clinics en lessen, waar we ook gaan crossen. Paard heeft 't dan ook wel druk zat.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 21:04

Joran bouwde voorgaande jaren toch ook? Of heb ik dat verkeerd? Naam komt me bekend voor iig.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 06:58

Volgens mij bouwde vorig jaar een ander, en had inderdaad hetzelfde als Mirthe. Maar als het dezelfde crossbouwer is als in Norg dan heb ik daar geen problemen mee, ik vond Norg erg leuk en redelijk simpel staan. Dus ik verwacht geen rare haaks geplaatste hindernissen op een bospad of een lelijke dubbel uit een bladersloot meer :)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 08:26

@sofie189: Persoonlijk vind ik Holten totaal niet vergelijkbaar met een B cross. Ik heb Holten vorig jaar gereden en het weekend er op een B cross (en dat was niet mijn eerst B cross) maar het was werkelijk een cultuur-shock. Ik had ook 70 opgegeven (hoogste klasse), maar het stond echt heeeeeeel laag. Ik zou mijn mening of je klaar bent voor de B eerder baseren op de oefencross in Neede. Dat is een echte BB cross. Maar opgeven kan natuurlijk altijd! Dan beslis je na Neede toch of je gaat starten in Vasse of niet?

*edit: er is inmiddels een wachtlijst sinds gister... Heb me wel opgegeven, dus het is nog even wachten of ik mee kan doen of niet! Wachtlijst zal nog wel niet zo lang zijn.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 14:35

Sta als 2e op de wachtlijst, dus ik heb goede hoop op deelname. Alleen geen groom dat weekend. Maar er is vast wel een voorlezer die ik even zou mogen lenen. :)