[SGW] SGW Norg verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hesterv

Re: SGW Norg verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:30

Dapper Ibalia :D Bedankt voor al het werk!

Wij hebben er volop van genoten, Celoma was zo lekker los vandaag met rijden :D
Ben alleen nog benieuwd naar de stijlpunten en tijd, dus wacht rustig de uitslagen nog af mochten die nog online komen.

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:32

ik ben zwaar tevreden :D starte L

dres 207 (wel beetje overgewaardeerd :P)
spring paal op de eerste
cross foutloos en binnen de tijd

en 1e prijs *\o/* *\o/*

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:47

Hier ff snel kort verslag : dressuur 1ste, maar helaas een balk in het springen, cross was weergaloos en binnen de tijd !!!! 3e prijs uiteindelijk, dus helemaal blij met ons M debuut !!!! *\o/*

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 20:10

Oh jou heb ik nog gezien in de springring Bianca.. je bent ook niet te missen met je bonte paard en je blauw-geel kleding. Had jij niet ook een cameraatje op je cap? (helemaal niet nieuwsgierig)

jesicaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 20:53

het was een mooie cross :D

Ik heb ook nog sommige bokkers gezien ;)

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 20:57

Wat goed gedaan allemaal! De tijd was eigenlijk goed te halen, veel mensen die ruim binnen de tijd waren ook.

Ik heb een gemengd gevoel over vandaag. Dressuur ging netjes, 203 (volgens mij stond ik daarmee onder jou Watapatja), bij het springen hebben we er een potje van gemaakt. 2 weigeringen en 3 balken, 20 strafpunten dus mocht nog maar net starten in de cross. Maar winstpunten zaten er dus ook niet meer in...
Gelukkig wel de cross heel fijn gereden. Had alleen een stop op hindernis 5 (die boven op de heuvel). Zo'n sprong hadden we ook nog niet eerder gedaan, dus reed zelf ook wat onzeker aan. Maar ik vond het een echt een hele leuke cross! Voor de L was het goed te doen, het enige wat ik dus wel pittig vond was die hindernis op de heuvel.

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:00

Jaaaahhh, dat ben ik mistid!!! Hihi, jij stond net bij dat gesprekje?

Ibalia, het was een erg mooie cross! Zelf kom ik in de SGW net om de hoek kijken, maar aan alles was gedacht had ik het idee. Op alle fronten een erg verzorgd concours.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:14

@hesterv; bedankt..we hebben een goed op elkaar afgestemd team in de rekenkamer en dat is gewoon heel erg fijn om mee samen te werken. Daarbij worden we erg goed verzorgd door de catering..
Zal jullie complimenten doorgeven aan de organisatie...
Het was voor hen niet eenvoudig om alles rond te krijgen..denk alleen maar eens aan alle vrijwilligers...een bouwploeg die al een aantal weken bezig is...alle mensen in de catering, hindernisrechters enz.enz.

Zelf vond ik de cross niet heel erg ingewikkeld en dat waren ook de geluiden die we hebben gehoord..De waterbak vond ik trouwens wel moeilijk, vooral door de insprong...
We waren er wel over eens dat het goed geslaagd was en dat het wel heel leuk zou zijn om het volgend jaar weer te organiseren..

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:49

Evelijn schreef:
Oh jou heb ik nog gezien in de springring Bianca.. je bent ook niet te missen met je bonte paard en je blauw-geel kleding. Had jij niet ook een cameraatje op je cap? (helemaal niet nieuwsgierig)

Ik had idd een camera op mijn cap ;) die stond alleen helaas iets te ver naar achter dus filmt nu eigenlijk te schuin, maar goed volgende keer wat beter erop zetten. Vanaaf nog gezellig gegeten bij vrienden en in het bubblebad gehangen buiten.....nu naar bed......mijn ogen zijn echt ongelooflijk zwaar.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 08:46

Bianca en Sanne, gefeliciteerd *\o/*

Voor de organisatie: ik heb geen tips, concours was echt meer dan prima! Vond het inspringterrein voor de cross wat klein, maar daar maakte ik persoonlijk geen gebruik van.
Verder: +:)+ +:)+

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 08:49

Ibalia ik heb wel een tip. Betere bewegwijzering zodat je weet waar alles te vinden is. En in de cross op kruispunten pijlen neerzetten zodat je weet welke kant de verschillende klassen op moeten. Nu was het soms spoorzoeken.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 08:55

Sim klopt, dat had ik ook met verkennen. Maar in de cross kon ik eigenlijk heel snel zien waar ik heen moest, stonden veel mensen langs het pad, waardoor je niet anders kon dan langs een bepaald stuk en op sommige stukken heb ik mensen zien wijzen waar ik langs moest.

Mocht er nog iemand een ijzer hebben gevonden met punten na de hindernis voor de waterbak, die is van mij ;) je hoort op mijn camera ook heel goed 'ho daar gaat mijn ijzer' :')

ientie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:13

Super SGW-Norg weekend achter de rug. Vrijdagavond broodjes belegd en lunchpakken klaar gemaakt. Zaterdagochtend vroeg uit de veren, want onze dochter Merle deed mee met haar pony Kino. Ze heeft heerlijk gecrosst, met 1 stop op de waterbak. Daarna snel de pony naar huis gebracht om vervolgens bij het Norgeroog te staan. (Heb ook nog foto's van een aantal B paarden en L&M pony's) Gisterochtend om 7 uur bij de manege om te helpen in de catering voor de officials en vrijwilligers. Tijdens de klasse M paarden lekker bij de waterbak staan kijken. Tussendoor onze dochter Mirthe de laatste hindernissen en finish van de cross ook nog even kunnen zien. Ook zij kreeg 1 stop op de waterbak aangerekend. Kortom een geweldig weekend die wat ons betreft voor herhaling vatbaar is!

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:33

Gefeliciteerd voor degene die goed hebben gereden!

Het was prachtig mooi weer en een fijne cross! Misschien niet al te moeilijk maar wel een prima leerschool en ik geloof dat de klasse B het uiteindelijk moeilijk zat had bij de waterbak.

De plattegrond van de cross was erg handig! Dressuur en springen was op een topterrein!

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:59

He gelukkig was ik tenminste niet de enige met een foutje bij de waterbak haha :P

Dressuur ging veeeeeeel beter dan Wieringerwerf, tevreden over. Springparcours was de fijnste die ik met hem gereden heb, hij luisterde als hij terug moest komen, hele mooie afstanden en mooi omhoog gesprongen ipv snel een vlak.
Cross ging super, alleen bij de waterbak gingen we mooi naar links op het 'opsprongetje' :P Toen er maar weer af en door de waterbak. Tijd weet ik niet precies, maar misschien zelfs nog wel een paar seconden te snel terwijl ik andere keren steeds rond de optimale tijd reed. Ben benieuwd naar de uitslag, hier heb ik niet op gewacht.

Tijdens de cross nog mijn capcover verloren, is er iemand die een donkerblauwe capcover met sterretjes gevonden heeft?

Verder ontzettend goed georganiseerd, alleen wat extra wegwijzers hadden het misschien iets makkelijker kunnen maken.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:25

_Sim_ schreef:
Ibalia ik heb wel een tip. Betere bewegwijzering zodat je weet waar alles te vinden is. En in de cross op kruispunten pijlen neerzetten zodat je weet welke kant de verschillende klassen op moeten. Nu was het soms spoorzoeken.

Mee eens !!!!! ik heb de weg kunnen vinden dankzij de plattegrond, dat ik dacht...ooh ja nu moet er een bocht naar links. Ook de weg vinden met de auto was mij niet helemaal duidelijk. Ik kwam zo vroeg aan dat er al 2 andere combi's in het dorp aan het zoeken en keren waren, dit werkte zo verwarrend dat ik ook niet meer wist wat ik ging doen. Ook de weg naar de manege vinden vanaf het parkeer terrein was niet erg duidelijk. En als je al zo vroeg aan moet komen en er nog geen parkeercontroleurs nog waren en weinig mensen om te vragen loop je toch echt ff te zoeken. Borden met SGW zijn iedereen veel duidelijker.

Inrijden dressuur vond ik kwa ruimte wat krap voor 6 ringen, maar goed het was wel te doen.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:46

Mijn verslagje:

Ik heb idd een super debuut gehad in Norg 3e plek, ik stond eerste met dressuur (ex eqauo met 2 anderen), met het klassiek springen moest ik toch wel even slikken en werd ik erg zenuwachtig, want niet eerder heb ik al zo'n DIK parcours gesprongen dus dat maakte me wat onzeker, maar tijdens de rit kwamen we steeds fijner met zijn twee bij elkaar en had ik dus 1 balk. Dus voor het gevoel zeker een goede ervaring.

De cross was voor een M debuut een heel fijn begin , aldus ook de woorden van G.Naber. De eerste 3 sprongen was leuk om in te komen en toen kwam er een dikke tafel en kronkel punt 4 en 5, daarna 7 en 8 twee wiebertjes onderaan een berg in een gebroken lijn die waren ook erg leuk. Een rietkraag als oxer die ik erg impossant vond vlogen we ook heerlijk overheen dus dat gaf ook wel een kick. Daarna gewoon wat leuke dingetjes en een 3 sprong die denk ik ook niemand problemen gaf. Het water was en ander verhaal voor velen, die van mij kijkt er niet op dus in een galopje sprong ze in 1 teug door, maar heb er een hoop andere dingen op gezien en mensen die toch al echt te hard rijden op de boom in het L. De cross bouwer zei later ook : voor volgend jaar moet er ook een trakhener ed in gaan komen, maar voor nu was het een fantastisch begin en hebben ze bewust op deze wijze gebouwd.
De tijd was geen enkel probleem, ze pakt erg veel bodem want kwam weer bijna onder de tijd binnen.
Afbeelding
Afbeelding

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:49

riannhuh schreef:
Tijdens de cross nog mijn capcover verloren, is er iemand die een donkerblauwe capcover met sterretjes gevonden heeft?

Volgens mij is dat omgeroepen dus ik zou ff mailen naar de organisatie.

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:53

Ok dan ga ik direct even mailen, zou mooi zijn!

ientie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:09

Bianca jij ging heel mooi door de waterbak. Nog een mooie reactie van jou op het geschreeuw van het publiek (Met Mirthe er bovenuit schreeuwend). Geweldig!

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:14

Overigens staan er al wat foto's op mijnalbum.nl (zoek op norg) en van zaterdag op oypo. :)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:17

ientie schreef:
Bianca jij ging heel mooi door de waterbak. Nog een mooie reactie van jou op het geschreeuw van het publiek (Met Mirthe er bovenuit schreeuwend). Geweldig!

:D ...ik zwaaide ff terug idd...vond het publiek bij de waterbak wel erg gezellig ook de hinderniscontroleur die iedereen steeds tot Stilte maande... :P

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:30

Ientie: leuk om met je gepraat te hebben bij de waterbak! Hebben er inderdaad veel in de fout zien gaan daar. Vond de waterbak trouwens niet diep, hebben wel eens erger gehad.

Bianca: top debuut dus! Volgende keer een eerste prijs!

ientie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:53

Ja Roxxiejj ik vond het ook leuk. Jullie zijn nu tenminste lekker herkenbaar. Weten we met wie we gepraat hebben, haha. Al valt Mirthe haar zomercrosset toch niet erg op. http://www.mijnalbum.nl/Foto-BA78TDFZ-D.jpg

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:47

:')