bvw schreef:Caro en Sannn ik sluit me bij jullie aan
En ik ook
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mireilledons schreef:... Ik zou het vooral erg op prijs stellen als de jury enigszins rekening houdt met de aard van het beestje en beseft dat het voor sommige combinaties niet mogelijk is om een braaf rondje te rijden.
mireilledons schreef:Zoncorde is van Concorde X Animo en staat kennelijk redelijk hoog in het bloed
bvw schreef:mireilledons schreef:Zoncorde is van Concorde X Animo en staat kennelijk redelijk hoog in het bloed
ik heb hem even opgezocht en zie dat hij 35% "bloed" voert, dat is voor eventing begrippen echt niet veel en er zijn dus ook genoeg paarden met veel meer "bloed".
Dit is niet aanvallend bedoelt hoor, gewoon even een indicatie over waar ander ruiters mee rijden
digo schreef:In Hattem gaven ze juryleden bij de SGW allemaal een uitleg mee van hoe je een crosspaard moet jureren.
Citaat:In de dressuur ligt het accent op gehoorzaamheid en souplesse van het paard, en de harmonie tussen paard en ruiter. Er worden geen ingewikkelde opgaven gevraagd. Voor een paard dat korte tijd later in hoge snelheid door de cross moet galopperen is het immers al een zware opgave om 5 minuten lang rustig binnen de witte hekjes naar de aanwijzingen van zijn ruiter te luisteren.
Carmen85 schreef:Ik bedoel dat een gemiddelde dressuurjury graag een paard ziet wat braaf zijn proefje loopt, volledig gedragen en ontspannen in de aanleuning etc. Meer het type dressuurpaard haalt hoge punten. En dat type paard moet je harder aan werken om die voor de cross optimaal in vorm te krijgen. Als het dan hoger en breder wordt en het tempo in de cross gaat ook omhoog, dan krijgen zij het moeilijker. (uitzonderingen daargelaten, je kunt een heel bloederig paard ook wel zo voor mekaar krijgen, maar die gaan het meestal minder makkelijk af.)
pol013 schreef:Nee amber voor jezelf.
Men vind wel dat je netjes over 1 meter moet kunnen springen om 80cm te kunnen in de cross. Maar in de dressuur verder zijn dan de B is dan weer (vaak) geen wens van de ruiter. Als de dressuur op reguliere wedstrijden al net-aan is. Kun je dan verwachten op een SGW wel mee te doen voor de prijzen?
Het gaat me inderdaad veel te ver om dat als toelatingseis voor de B SGW te stellen. Maar meer als eis voor jezelf als je in de SGW mee wil doen voor de prijzen.