[SGW] SGW Vinkega - Nabesprekingstopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 23:29

De bokt tafel was TOP, langer verslag andere dag, hen nu geen puf meer, maar wij gingen top !!! 3e plaats. (of eigenlijk 4e want daar ging met de uitreiking iets mis dat er nog eentje tussen had moeten staan die er niet op stond... :o )

DeZuidstroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 23:41

Allemaal bedankt voor deze ontzettende geslaagde dag!
Bedankt voor alle leuke reacties en natuurlijk voor de tips.
Ik hoop jullie weer in 2013 te zien natuurlijk.

Groetjes de zuidstroom

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 00:31

Zo te lezen heb ik toch een heleboel Bokkers gezien gisteren, maar alleen Bianca1980 herkend (blauw-geel, kon niet missen)
Was erg gezellig en goed georganiseerd! *\o/* (en wat boften we qua weer!)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 05:05

Ik zal mijn verslagje ook even neer zetten:
Ik merkte vrijdag al dat mijn voorhoofd en bijholte weer ontstoken waren, maar heb het advies om rustig aan te doen van de dokter een beetje in de wind geslagen :+
Wou er geen cross om afzeggen, zeker niet 1 die zo dichtbij is dus we gingen gewoon!
Dressuur ging wel netjes, beetje te netjes, maar wel fijn189 punten.

Springen werd ze erg sterk waardoor ik te veel op controle wou wat resulteerde in weinig ritme voor de eerste dubbel en ze tikte de b er af. Verder een fijn rondje.

Toen ik moest afstappen voor de veterinair merkte ik al dat het niet goed zat bij mij want ik werd duizelig maar na een paar keer diep inademen ging het wel weer. Hartslag was 48.

Cross ging goed van start, tot vlak voor h 5, mijn zicht werd onscherp begon sterretjes te zien en ik raakte m'n balans kwijt. Ik voelde haar terug komen naar draf en toen stonden we stil, dT was h 6 haha.
Opnieuw aangereden en ze sprong zo, toen kreeg ik echter weer het zelfde en zette haar zelf stil om even rustig diep te kunnen ademhalen en hopelijk fijn door te rijden :Y) die kreeg ik als weigering aangerekend, naja dikke prima. Daarna ging het wel weer en de rest van de cross op automatische piloot uitgereden. Waarna ik bij de finish zowat van m'n stokkie ging en echt even met m'n neus tussen m'n knieën moest gaan zitten :o

Ouders hebben toen paard voor laten draven die weer een hartslag van 48 had. Goede conditie :D
En na even rustig gezeten te hebben ging het bij mij ook wel weer, op die extreme hoofdpijn en snik de bijholte / kaak na dan.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 06:49

Wat een leuke verslagen allemaal!

De organisatie was ook echt supervriendelijk en het was een fijne cross! Alles mooi centraal ook! De start van de cross verliep ook vloeiend, dankzij de goede ringmeester. Uitslagen duurde wel even, maar het was best lekker in het zonnetje! Op naar volgend jaar!

Photography je hebt echt een hele gave haflinger! Ze heeft nog wel even van het gras genoten want toen wij terugliepen naar de trailer stond ze heerlijk te grazen, niet meer netjes vast aan de trailer. haha. Gelukkig vond je het niet erg dat ik met springen voor ging. :)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 07:31

Bij mij ging het niet echt goed. Dressuur ging wel erg fijn, helaas dacht de jury daar anders over en stond ik laatste :( Springen hadden we een beetje pech en 2 balken, waarvan de 2e mijn eigen schuld was. Ik was hindernis 8 bijna vergeten dus stuurde er behoorlijk knullig op aan :+ Cross ging goed t/m het water. Daarna de wal en daar kreeg ik haar met geen mogelijkheid af. Dus toen konden we weer naar huis

Prijswinnaars gefeliciteerd!
Mirthe: Wat onwijs balen zeg :(:)
Evony: Gaat het nu weer goed met je?

wicked

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 08:08

Hier mijn verslagje!

Het was mijn tweede cross, dressuur ging Lkkr 214 punten. Springen hadden op de laatste een balkje helaas. En de cross foutloos gereden, maar helaas wat buiten de tijd! Wat echt heeeeeel jammer was! Stond er echt wel goed voor. Maar toch nog een vijfde prijs mee mogen nemen! Nou een clubgenootje heeft die meegenomen, wat duurde het lang zeg! Ik was er al vanaf 9 uur, dus wilde wel graag naar huis.

Ik had nr 140 en reed op een grote vos.
Zijn er trouwens ook foto's gemaakt?

Sue_

Re: SGW Vinkega - Nabesprekingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 08:14

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 08:19

Haha die man van draversfoto stond allemaal foto's van mij te maken toen ik heel sneu terug kwam stappen vanaf de wal :+

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 08:32

AntheaV schreef:
Haha die man van draversfoto stond allemaal foto's van mij te maken toen ik heel sneu terug kwam stappen vanaf de wal :+

<<)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 08:59

Ik heb net zo'n kort verslag als Margriet. :+ Alleen ging ik er al uit bij H3. Borden onder hindernissen zijn onze achilleshiel en die waren rijkelijk aanwezig in 't parcours. Toen het eerste bord in zicht kwam zei paard :wave:. Die krijgt morgen bordenstrafkamp in de springles. }>

Dressuur ging op 't voorterrein heel fijn, tijdens de proef strak en stug maar toch nog 202 punten. Heb m'n adres achtergelaten want ben wel erg benieuwd wat de jury zo goed aan mijn proef vond. Als ik nu eens in 't M1 met zulke punten thuiskwam... :D

Overigens dikke pluim voor de organisatie! Volgens mij verliep alles op rolletjes. Mooi terrein, prachtige cross! +:)+

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:13

Wat jammer zeg Puera :(:) Dat wordt flink op borden oefenen. Ik vond overigens hindernis 3 ook wel lastig hoor, mijne kwam er ook op terug.
Wel netjes van je dressuur. Ik ben vergeten te vragen of iemand mijn punten mee wou nemen. Ik was namelijk wel benieuwd waarom de jury mijn proef zo slecht vond :+ Ik was zelf erg tevreden en ook de mensen die stonden te kijken vonden het een erg fijne proef. Had 1 kleine storing bij E afwenden in stap, verder erg netjes.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:26

Oh haha Rianne als het 212 punten waren dan ben ik daar wel blij mee :D Maar het maakte toch niet meer uit voor de uitslag. Dan had ik foutloos moeten crossen.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:08

leuk zeg dat er bij de prijsuitrijking een bokkers-tafel was die flink ging juichen!
Helaas was het ook mijn dag niet
Dressuur was ik bij beide wel tevreden maar heb geen idee van de punten
Wiso sprong wel fijn foutloos en in de cross deed ze ook super haar best maar ze vond het water nog wat te spannend en de trakhener was al helemaal niet haar ding.
Frits heeft met springen h3 gesloopt, waardoor de hindernis nu dienst kan doen als brandhout. Frits trok niet lekker door en wou het lijntje daarom op 6 doen. Dat werkte alleen helemaal niet en frits kan zich heel erg aanstellen en heeft h3 keurig netjes plat gestampt. In de cross was hij ook traag en niet fijn te rijden. Had ik hem op het stuk tussen h4 en h5 lekker opgepept springt werd ik stilgezet voor h5 door de hindernis jury want degene voor mij was gevallen bij het water en het paard kwam terug rennen. Frits had toen de kop helemaal verkeerd staan want bij het water wou hij niet eens in de buurt komen, wou ook helemaal niet meer toe lopen dus heb hem flink vervloekt. Hele cross eigenlijk lopen miepen en heeft alleen zijn best gedaan op de trakhener. Hopelijk volgende keer maar weer beter want zo ken ik frits niet

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:11

Wat jammer zeg Bianca :(:) Ik denk dat sommigen het ook jammer vonden dat Frits pas zo laat was en niet aan het begin alvast hindernis kon slopen :')

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:15

Wat jammer joh Bianca, wel enigszins een geluk dat je met Frits als 1na laatste was, dus die hindernis was niet meer nodig :P Vond die hindernis ook echt hoog en breed, terwijl 2 weer laag stond.
We zagen je gaan bij de 2de waterbak en daar trok ie ook al niet lekker aan. Echt zonde :(:)

Never_mind: ik was aan het parcours lopen en zag een rode set met donker paard. Alleen het tempo klopte niet. Je ging inderdaad echt tergend traag het parcours door. Staat een beetje haaks op het feit dat jij als 1 van de weinigen in Westerbork binnen de tijd was met een slechte bodem en hier met een perfecte bodem in een bedroevend tempo rond reed. Ieder zijn eigen keus, zo zie je maar weer.

Mijne had ook 90 bij de vet, maar keek zo droog uit zijn doppen dat de vet me wel door liet gaan en pas in de cross werd ie echt wakker. Nadien een hartslag van 70. Was overigens 3 seconden voor de ideale tijd binnen. Ietsje beter dat 18 seconden ervoor bij Snorrewind := :D

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:16

denk ik ook wel anthea ;)

draversfoto staat trouwens ook al online

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:22

Draversfoto heeft wel een schattige foto van Draakje over hindernis 2.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:31

op twee is die van wiso ook nog wel leuk, frits was daar ook al niet lief en die van de trakhener is scheef in de achtergrond dus ook geen mooie foto

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 11:12

AntheaV schreef:
Evony: Gaat het nu weer goed met je?

Ik heb hamsterwangen -O-
En als ik rustig zit gaat het wel, dus niet te actief doen.

Ben wel trots op mijn paardje, liep rest van de cross fijn door terwijl ik er echt op zat van laat het maar snel afgelopen zijn :+

Jammer bianca :(:)
Volgens mij had je met frits trouwens 191 in de dressuur!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 11:51

191 is wel redelijk toch? Ben wel benieuwd wat wiso dan had en de rest bij ons in de ring

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 11:55

Dat is het zeker!
Ik had zelf 189, vond me proef zelf een beetje lauw maar verder wel netjes dus punte klopte wel voor mijn gevoel :)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:01

191 klinkt inderdaad wel erg netjes hoor Bianca! Maarja het ligt natuurlijk ook een beetje hoe er gejureerd is.
180 is ook niet super slecht, maar daarmee laatste staan dus wel :')

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:42

bvw schreef:
191 is wel redelijk toch? Ben wel benieuwd wat wiso dan had en de rest bij ons in de ring

212 was het hoogste

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:53

dat was dus rosalie :D