Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Quebelle schreef:Ik heb als hindernisrechter al eens iemand uit de cross gehaald.
Dame sloeg met haar vlakke hand op het hoofd van haar paard nadat die weigerde,beest was onzettend bang en de amazone in kwestie sloeg 5x op de achterhand en 3x met de hand op het hoofd van het paard. Heb dat doorgegeven via walkie talkie waarna ik doorkreeg dat de amazone in kwestie uit de cross gehaald moest worden,was namelijk niet de enigste keer dat ze dat deed bleek dan later.
Op zo'n momenten vraag ik mij echt af waarmee we bezig zijn. Ponyruiters kunnen gefrustreerd en agressief handelen maar volwassenen...dat vind ik echt triestig.
Natuurlijk,als ik cross en m'n paard doet idioot floept er ook wel eens een scheldwoord uit ,zo behoed ik mij van verder kwaad zeg maar.
bianca1980 schreef:je hebt als hinderniscontroleur geen enkel recht, behalve Meld recht....idem voor doorrijders ed. Ik vind dat daar best wat anders in mag.
Sannnn schreef:bianca1980 schreef:je hebt als hinderniscontroleur geen enkel recht, behalve Meld recht....idem voor doorrijders ed. Ik vind dat daar best wat anders in mag.
Denk dat het niet verstandig is om hinderniscontroleurs veel verantwoording te geven. Doorrijders vind ik dan weer een ander verhaal als iemand uit de cross halen omdat die zijn paard onrechtmatig behandeld. Hindernisjury's zijn vrijwilligers en elke wedstrijd weer anders... Sommigen hebben wat met SGW maar anderen ook weer niet. Af en toe moet je je paard op z'n flikker geven en dat kan iemand dan heel zielig vinden, maar het is wel eens nodig. Dat iemand met (soms) weinig kennis van de sport dan zulke beslissingen kan nemen vind ik te veel verantwoordelijkheid.