[SGW] Verslagen SGW Snorrewind, 20 mei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

riannhuh

Re: Verslagen SGW Snorrewind, 20 mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:22

Echt waar? :+ Misschien heb ik het dan ook wel verkeerd verstaan want ging nou niet echt hard voor mijn gevoel :P

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:22

@Mjetterd: als je foto's hebt van nr 108 (rood oornetje) dan zou dat fijn zijn!

Mijn verslagje:

Dressuur matig, voorterrein was wel redelijk maar eenmaal in de ring voelde ik haar spannen. Bleek dat ze de hindernissen aan de overkant van de weg had gespot :+ uiteindelijk 179 punten maar echt een waardeloos gevoel.

Springen werd ze wel erg enthousiast. Aan het einde werden we omgeroepen als: "een bijzonder snelle en foutloze ronde!" twijfelachtige eer ;)

Cross wel goed. Hindernis drie wou ze langs, ging ze uiteindelijk toch maar raakte hem stevig. Vanaf daar weer heerlijk gereden, trakhener zat wel een beetje in mijn hoofd maar Zandra sprong hem super. Daarna op hindernis 11 iets te kort binnendoor. Wel gesprongen maar de stijljury was er niet echt pleased mee ( ik ook niet, maar ik deel geen stijlpunten uit... De stijljury helaas wel :+).
De waterbak van Markelo heeft wederom problemen opgeleverd. Ze ging er prima in, maar ging dwars door mijn linkerbeen heen en schoot links van de boom dwars door de struikjes heen. Rechtsomkeert de waterbak weer in en over de boom eruit. Driesprong heerlijk en heel bewust gereden. GIng echt niks verkeerd, toch alleen maar zessen van de stijljury? En ook hier het issue van de lange beugels (waar ik al vijf crossen geen commentaar meer over heb gehad...) Tijd was 4:47 dus qua tempo zeker niet ontevreden :)

Al met al weet ik niet helemaal wat ik ervan vind. Volgende keer gaan we iig voor meer controle op alle onderdelen :))

Hopelijk komt het goed met het meisje! *duim duim*

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:25

Mijn verslagje, ga morgen even bijlezen! Ben net thuis en moet alles nog even schoonmaken, daarna lekker en douchen en naar bed, ben echt kapot. Was wel een super mooie en gezellige dag :D

Het ging bij mij niet echt denderend. Dressuur was bagger. Ze liepen volgens mij in, dus had maar heel even losgereden. Toen was ze lekker relaxed. Helaas in de proef ging de stresskip modus aan. Bang voor de hekjes etc.
Springen ging goed, foutloos. Cross vond ze toch wel heel erg eng omdat het zoveel open veld was. Hindernis 1 een weigering. Toen hindernis 3 met het grote stropaard. Ze kreeg al een hartverlamming toen ik het veld opreed en ze dat paard zag :+ Daarna in het bosje goed. De wal ging niet zo heel denderend (daar stond Danielle ook) Ze wou er niet meer af. Daarna wel weer heel simpel. De rest van de cross ging wel vrij goed. Coffin was geen probleem :D Had bij beide stijljury's een voldoende op stijl, dus daar wel weer tevreden over.

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:26

Rianne jammer dat de capcam het niet deed :(:)
Ik zag je nog naast ons bij de trailer staan en wilde nog roepen rianne succes met de dressuur (want daar ging je toen naartoe) maar toen dacht ik die zal wel denken wie is dat haha :P
Fijn dat het crossen weer zo lekker ging! 4.27 was inderdaad optimale tijd dus je hebt mooi gereden :j

Hetismij leuk om je gesproken te hebben met de dressuur! Hoeveel punten had je? Je paardje liep erg leuk wat ik zo zag met inrijden! :D
Wat jammer van je jonkie zeg :(:) je vertelde het al, dan is dit wel een verstandige keuze geweest! Knap dat je die zo gemaakt hebt :j
Mooi wat oefen crossen rijden dit najaar zodat je jonkie kan wennen aan de wedstrijd omgeving :)

Nevermind ik had je al gesproken maar jammer van de langsloper zeg! Super dat je verder overal rechtdoor bent gegaan :D

Tientjeh zo je hebt dus erg goede combinaties en best slechte combinaties in de ring gehad ;)
Tja ik denk dat je dat toch altijd wel zult houden met dressuren bij een SGW.
Heb je zelf de cross nog gelopen? Zo ja hoe vond jij hem? :)

Noa houd je ons op de hoogte wat er met het meisje gebeurd is?

Ik heb het zelf niet gezien, maar wat ik gehoord heb klonk niet fijn :n Hopelijk gaat alles goed met ruiter en paard!

AntheaV jammer van de stops onderweg maar goed dat je je paard er door hebt gekregen :) Ook fijn van je stijl!
Op naar de volgende x :)

MIR jammer van je dressuur zeg maar verder dus erg fijn gereden! Top :)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:46

Dropje netjes van je rondje ik heb trouwens het idee dat wij naast jullie stonden
Heleen jammer dat je op 9 strandde
Annika wat jammer van je langsloper op de laatste hindernis
Valyra netjes van je foutloze cross en fijn dat je het commentaar van de stijljury nu wel begrijpt
Never Mind wel lekker dat je risico kon nemen
Hetismij jammer dat je af hebt moeten melden. Reed jij in het geel?
MIR ook lekker gereden

Bij mij gemixte gevoelens. Dressuur ging matig, tweede met 189 punten. Springen ging fijn, een pechbalk maar behoorlijk gecontroleerd. Bij de start van de cross sloot Ferrose zich helemaal af, dan kan je tegen haar praten, schreeuwen, schoppen of slaan ze reageert niet (toen ik haar 4 jaar geleden kocht verstijfde ze zelfs zo extreem dat iemand haar aan de hand eerst moest meenemen voor ik weer vooruit kon om even aan te geven hoe onbereikbaar ze kan worden). Een weigering op 1 en 4 waren het resultaat. Vanaf 5 tot en met 8 ging ze super aanpakken. Bij 9 liet ze zich niet sturen, ik wilde de oploop maar kwam voor de opsprong uit en die weigerde ze. Afsprong ging wel super en vanaf tien ging ze echt in crossmodus. coffin en puntje super simpel en waterbak ook, alleen had ik een sprong helemaal gemist met lopen ook al hoe dom dus toen het publiek riep je gaat verkeerd begreep ik niet snel genoeg dat ik meteen moest omkeren en stond al in de waterbak. Volgende keer me niet meer laten afleiUiden met lopen en twee keer lopen, maar Ferrose was dit keer niet in paniek en ging stukken echt aanpakken dus sjaggi op mezelf maar ik zie verbetering in Ferrose en we hebben beide weer geleerd

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:56

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:10

@ joki, nee ik reed in hetzelfde kleurtje als jij alleen dan met een grijs dekje :)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:13

Ik ben vandaag met Sharon wezen kijken! Onbewust ook nog een paar bokkers gezien. Leuk dagje gehad.

M_i_r ik zag jouw in je rode setje en wist dat je van bokt was maar lotte en ik kwamen er niet op wie je nou was, maar nu weet ik het :') Leuk paard heb je!

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:15

@rianne: thanks!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:18

Dan heb ik je volgens mij nog wel gezien op het losspringterrein. Of ten minste het paard dat ik voor ogen heb met dat dekje vond de loscross-sprongen niet zo geslaagd

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:57

Iemand nog een knalroze caphoes met ruiter en paard voorbij zien komen ?
Dat was mijn paard met bijrijdster. Dressuur ging best netjes, wat storingen 180 pnt.
Springen liep een minuut of 35 uit vanwege de ruiter die onder haar paard terecht kwam. Hoop dat het mee valt .....
Daardoor was paardje wat moe en uit concentratie, 3 balken en door een beugel kwijt een weigering.
Daarna de cross in, het begin ging echt super, daarna 2 x 2 weigeringen. Voor beide was het een enerverende 1e keer. Beide waren helemaal onder de indruk toen ze uit de cross kwamen

Afbeelding

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 22:02

ik ben blij *D

paard was stuk liever voor mijn in de dressuur, is westerbork nog pest je baas stand }:) maar nu gedroeg hij zich beter :+ 189 punten, stond ik 7e mee
springen foutloos
en cross ook, overal rechtdoor gegaan, waterbak in en uitsprong gedaan 7 sec sneller dan ideale tijd
en uiteindelijk 3e prijs! :D

dus mooie afsluiting van het B :)

nu snel slapen, morgen om 5:45 gaat de wekker weer :O

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 23:46

hier ook een 1 e crosservaring van vriendlief.
dressuur netje en 187 springen foutloos,in de cross op 11 een weigering en het water was ook lastig.
Al met al een topervaring, tijd weet ik niet, stijl ook onv, ivm beugels

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 08:02

en bij deze nog de beelden bij het verslag!

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 08:14

Hallo allemaal!
Heleboel verhalen al! Ik heb het helaas niet allemaal kunnen onthouden. Maar gelukkig vooral positieve verslagen heb ik het idee! Ik hoop ook echt dat het meevalt met dat meisje. Het duurde wel lang vond ik, maar dat hoeft niet perse een slecht teken te zijn.

Mijn verslagje dan:
Dressuur had ik bedacht de proef eens uit het hoofd te rijden, om te kijken of paardlief daar iets ontspannener van werd. Nou dat hielp. Ik had zowaar een voldoende voor de middenstap en 187 punten. Daarmee stond ik vijfde, dus dik tevreden.
Springen ging wel goed, alleen had ik op H6 een flinke prutafstand waardoor meneer weigerde. Eigen schuld, dikke bult, maar wel jammer.
Cross ging ondanks de warmte lekker. Ik crosste voor het eerst met horloge omdat ik de vorige 2 x veeeeelste vroeg binnen was. We kachelde weer lekker door. Roxxiej krijste nog een paar keer naar me dat ik rustig aan moest doen, maar ik zat helemaal niet zo ruim in de tijd en had uiteindelijk 3 sec tijdsoverschrijding. Wel foutloos en via de insprong het water in dus erg trots op me knollie!!
Uiteindelijk was alles goed voor een 4e plaats. (Zonder de weigering in het springen 2e, maar goed eigen schuld, dikke bult!)

Ik was nummer 98, dus als er nog foto's zijn. Hou ik aanbevolen! Ik heb me wel al even bij die ene link gezien! Bedankt!

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:03

Alsjeblieft! Hahaha.. Rianne gilde volgens mij naar mij van héee dat is ook een bokker.. dus snel ff hollen naar een hindernis en klikken.. Nét iets te vroeg volgens mij maar je paardje kijkt heel opgewekt, die had er zin in :D Gefeliciteerd met je prijs!

Anoukss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:13

Haha nou bedankt! Melford is ook meestal heel opgewekt in de cross! Hij is er echt dol op! Als ik thuis kom na een SGW straalt hij ook altijd helemaal tevredenheid uit. Heeft ie na een dressuurtraining nou nooit ;)

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 09:19

Uitslagen staan online!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:24

Heb net gehoord van iemand dat het gelukkig nog meevalt met dat meisje die gevallen was. :)

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:24

Gelukkig!

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:25

Hmm, ik heb stijl ook onvoldoende, maar dat had ik ook wel enigszins verwacht :j
Ik had op het veld voor de waterbak een paar niet zo mooie sprongen en de 3sprong op het einde had ik dus ook niet echt netjes aangereden...

Gelukkig valt het nog mee voor haar! :)

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 09:27

Gelukkig dat het meevalt!

Ik heb bij de 1e jury een 7,6 :D Helaas niet tot de 2e jury gekomen haha!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:29

Gelukkig gaat het goed met dat meisje!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:36

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:37

@Sanne: netjes gereden! gefeliciteerd met je prijs!