[SGW] Oefencross Voorhout 10 juni

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

manic

Re: Oefencross Voorhout 10 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 08:25

@Beli, was paarden hoog ook echt vergelijkbaar met 80-100, of is het meer B niveau?

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 08:44

daar ben ik ook benieuwd naar. ik heb paarden hoog ingeschreven in overleg met mijn instructeur, hij kon zich niet zo goed voorstellen dat bij een oefencross heel dik gebouwd zou zijn, mijn ervaring is ook dat paarden laag altijd wel errug laag is.

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 09:10

@manic @Javayo Bij paarden hoog is de hoogste hindernis 80 cm. Het staat niet zo dik gebouwd, het is echt voor het opdoen van ervaring ter voorbereiding op een B cross. Dus ik zou zeggen, gewoon paarden hoog inschrijven! Bij laag is de hoogste hindernis 60 cm, aan jullie reacties te lezen zal dat voor jullie wel te laag zijn hoor.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:16

Het terrein kennende, zal het echt niet boven B paarden niveau uitkomen, Manic en Javayo.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:21

Nou, ik weet niet... ik heb niet zo een dapper paard hoor, en ruiter ook niet meer zo. Heb destijds gelest bij de Voorruiters en kan me het uisje onder het dakje nog goed herinneren, alsmede de smak die ik maakte toen ik er naast landde :D En de waterbak heb ik hem daar nooit simpel ingekregen :\

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:28

marleeentje schreef:
@manic @Javayo Bij paarden hoog is de hoogste hindernis 80 cm. Het staat niet zo dik gebouwd, het is echt voor het opdoen van ervaring ter voorbereiding op een B cross. Dus ik zou zeggen, gewoon paarden hoog inschrijven! Bij laag is de hoogste hindernis 60 cm, aan jullie reacties te lezen zal dat voor jullie wel te laag zijn hoor.

thanx, dan heb ik goed gegokt. Ik heb maandag een mail gestuurd om me voor paarden hoog in te schrijven, maar nog geen reactie ontvangen, dus ik hoop dat ik er nog bij zit.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:29

manic schreef:
Nou, ik weet niet... ik heb niet zo een dapper paard hoor, en ruiter ook niet meer zo. Heb destijds gelest bij de Voorruiters en kan me het uisje onder het dakje nog goed herinneren, alsmede de smak die ik maakte toen ik er naast landde :D En de waterbak heb ik hem daar nooit simpel ingekregen :\

Is het een spannende waterbak? Mijn paard is ook totaal geen waterrat, dus ik wil ook juist graag dat hij veel verschillende waterbakken ziet. :)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:37

Nee, is op zich niet zo spannend, paard is gewoon een zeikerd. Ze kunnen er mooi zo inlopen.

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 12:38

Javayo schreef:
thanx, dan heb ik goed gegokt. Ik heb maandag een mail gestuurd om me voor paarden hoog in te schrijven, maar nog geen reactie ontvangen, dus ik hoop dat ik er nog bij zit.

Ik denk dat degene die het wedstrijdsecretariaat doet (Maud) heel even afwacht hoe het met de inschrijvingen voor pony's loopt voordat ze jou antwoord geeft. Het kan zijn dat er extra plekken bij de paarden vrijkomen, omdat er wat minder pony's hebben ingeschreven. Ik verwacht dat je binnen een paar dagen wel antwoord hebt.

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 12:40

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:38

marleeentje schreef:
Ik denk dat degene die het wedstrijdsecretariaat doet (Maud) heel even afwacht hoe het met de inschrijvingen voor pony's loopt voordat ze jou antwoord geeft. Het kan zijn dat er extra plekken bij de paarden vrijkomen, omdat er wat minder pony's hebben ingeschreven. Ik verwacht dat je binnen een paar dagen wel antwoord hebt.

Ok, ik wacht rustig af :)

Ziet er leuk uit! mooie impressie.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:46

Zit nog te twijfelen of we ipv pony's hoog toch maar pony's laag doen.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:40

Ik sta in ieder geval op de lijst, paarden hoog. heb er zin in :)

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:09

@ manic Doe maar hoog!!!kunnen jullie makkelijk! is echt vriendelijk!

Savan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 12:46

De startlijst staat erop!

asbadedas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 14:14

Toppie! Ik zie dat het parcours open is voor verkenning vanaf zaterdag 1330. Is dat gewoon tot 's avonds of is daar een bep 'openingstijd' aan verbonden? En staat het springparcours er dan ook al? Heb ik maar vast allebei de parcoursen gelopen ;-)

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 14:47

Is er eventueel nog een plekje vrij bij de pony's hoog of paarden laag? Ik ben ouder dan 18 dus zou officieel paarden laag moeten starten, maar mochten jullie een plekje bij de pony's hoog vrij hebben en het toch dezelfde hoogte is?
Groetjes Nalin

Savan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 15:06

@ Nalin. Op startlijsten.nl staat dat er nog plek is. En als is de startlijst bekijkt zijn er nog wel nog plekjes vrij. Gewoon even mailen is denk het handigst.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:00

Op wat voor hoogte staat het springparcoursje eigenlijk?

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:23

Zal we 80 zijn ofzo...

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 19:24

er is geen sluitingstijd verbonden aan het parcours lopen op zaterdag. Wel is het zo dat er s middags nog mensen zijn waar je wat aan kunt vragen. S avonds waarschijnlijk niet. Springparcours wordt ook op zaterdag al opgebouwd. Dus die kan je ook al verkennen. Springparcours paarden hoog staat max 80 cm.

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 19:28

o ja nog even een tip.. Parkeren is niet bij de vereniging zelf, maar op het sportpark. Staat goed aangegeven ter plekke. Het is vanaf daar nog wel een stukje lopen naar het terrein, dus neem meteen je paard mee als je gaat aanmelden, dat scheelt een keer heen en weer lopen.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:41

Of neem een fiets mee, 2 jaar terug heb ik me erg op dat 'stukje' lopen verkeken! Was indd best een eindje!

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 07:16

Dat is inderdaad ook een goeie Hetismij! Fiets is dan ook handig. Je bent toch al gauw 10 minuten onderweg naar het terrein (enkele reis). Dan is de fiets wel sneller.
De startlijst staat op startlijsten.nl en op de website van de voorruiters, www.voorruiters.nl. Op de website is ook een tekening van het cross parcours en wat foto's van de hindernissen te zien. Deze foto's staan niet helemaal op volgorde, maar geeft wel een beeld wat je kan verwachten.
Het terrein ligt er mooi bij, hopelijk gaat het niet teveel meer regenen deze week.
Ik heb er zin in!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:14

Pfff moeten vroeg!!! hahaha...

Ben blij dat de trakehner er niet in zit.

Hoop dat we morgen tijdens de les nog even de meeste sprongen gaan doen.