[SGW] SGW Maarsbergen 13 en 14 april - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:01

bvw schreef:
FE wat een clown is edge! Je hebt heel wat beleeft vandaag maar toch ook wel fijn gereden
Loetie wat jammer maar gelukkig ben je zelf heel tevreden!
Polo netjes! Had je nog een prijs?
Suikermeisje, wel de finish gehaald dus en weer een ervaring rijker!
Manic wat balen zeg. Gelukkig zie je het probleem zelf in dus kan je gaan werken aan het vertrouwen
Ben benieuwd naar het verslag van Zephyr!

Inderdaad en ben ook zeker tevreden! Hij pakte lekker aan en we moeten gewoon elkaar beter gaan begrijpen wat betreft sturen. Maar het gaat al zoveel beter, het is veel gecontroleerder.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:01

bvw: ik denk het wel. Maar ben naar huis gegaan. Paard groom en ik waren erg vroeg in touw en ik zag die files niet zo zitten. Ben dus erg beniewd naar berichten van het maarsbergen front.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:04

Wat een wisselende resultaten.

Ben daardoor nog nieuwsgieriger geworden naar de cross! Maar morgen zullen we het zien :)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:07

Haha... nou er ging eigenlijk niks mis... Dressuur was een beetje duf, omdat de ring een minuut of 20-30 uitliep en het bloembakje toch wel echt heel eng was, maar ach, ik ging toch niet voor de punten.

Cross verkend met Freggle Edge en die zag er eigenlijk heel relaxed uit en toen afgesproken met dinnetje dat zij op het terrein zou wachten en ik me paard op zou zadelen. Zo gezegd zo gedaan, dus weggelopen richting trailer en halverwege erachter gekomen dat dinnetje nog de sleutels had.... Ja, zie die eens te vinden op dat terrein. Een uur later vond ik haar en mijn paard opgezadeld en wel bij de trailer :D Dus toch maar richting inspringterrein, vet te laat. Ringmeesters waren gelukkig super lief, dus gepobeerd te kalmeren en rustig in te rijden....

Vervolgens werd ik tot 4-5x aan toe voor de hindernis afgesneden, oxer die doodleuk op 1.10 stond, reed poedersuiker afstanden en zat aan zijn kop te trekken. Dat en het vertrouwen wat ik in Markelo kwijt ben is voor mij reden geweest om vanmiddag voor het springen af te haken, omdat ik echt zeer sterk het idee had dat ik weer midden in een hindernis zou landen, en dat gaat het vertrouwen van zowel paard als mij geen goed doen.

Ik heb me dus afgemeld en heb lekker nog wat gekeken en ben daarna naar huis gegaan.

Ik weet alleen niet zo goed hoe ik dit op ga lossen...

Nickeltje

Re: SGW Maarsbergen 13 en 14 april - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:09

Jeetje, dat is een domper op je vertrouwen...
Even een stapje terug, lekker gevoel terug krijgen met trainingen en verderop 1 oefencross en dan weer voor het echt gaan?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:10

Oh Manic wat rot zeg! En wel klote van die sleutels, heeft vooral de stress gebracht denk ik. Ik zou als je er zelf geen vertrouwen in hebt gewoon trainingen gaan rijden, bij een instructeur die jou echt vertrouwen kan geven. Dat vertrouwen geef je door aan je paard en zo moet je weer samen groeien denk ik. Erg balen in ieder geval :(:)

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:12

@Freggle_edge: goed dat je bent blijven zitten! En toch wel fijn gereden dus!
@Loetie84: jammer van de stops, maar wel fijn dat je tevreden was met dit nieuwe paard!!
@pol013: volgens mij stond jij naast mij met de trailer! Was gezellig! Fijn dat je zo lekker gereden hebt!
@ Manic: wel verstandig dat je nu voor het vertrouwen gaat, het moet wel leuk blijven!! oefening baart kunst!

Mijn verslagje:
vanmorgen om 5:30 de wekker....
fijn losgereden voor de dressuur, ging netjes, af en toe wel wat kijkerig naar de golfkarretjes, maar gelukkig een stuk beter berijdbaar dan in Markelo! 185 punten, viel mij iets tegen, had rond 190-195 verwacht, maar ach....

Springen ging enthousiast, soms iets te groot, maar fijn foutloos. Toen ik door de finish was gekomen, sprong een jongen die onder de partytent zat op om te klappen, paard schrok zo dat ik ernaast lag..... gelukkig na de finish, dus mocht gewoon crossen

Cross: Hij was super heet en echt wel stout. 1 t/m 4 ging prima. Van 4 naar 5 wilde hij niet, ik weet niet wat hij zag, maar wilde er echt niet in de buurt komen! beukte gewoon door mijn rechter been en zweepje heen..... volte gedraaid, gelukkig geen weigering gekregen want het was ver voor de hindernis. Daarna weer fijn verder. 7 (de boom voor water) heb ik heel rustig aangereden omdat ik er 3x in zo'n vergelijkbare situatie af ben gevallen omdat hij dan na de boom ineens omdraaide. Dat ging nu mooi en zonder twijfel het water in. 8 tm 12 ging super. 13 ging iets te groot erin, schoot langs 14. Ik was verward en dacht dat het een dubbelsprong was en ben dus nogmaals op 13 aangereden als 2e poging ... (DOM!) weer langs 14 geschoten. Bij 3e poging ging het lijntje wel goed. Gelukkig alleen 2 weigeringen aangerekend gekregen (en geen fout parcours). naar 15 ging lekker hard.

was met dat geklooi voor 5 en bij 13-14 best lang bezig geweest, ook omdat ik moest wachten omdat ik ingehaald werd. had geloof ik 6.20 min, viel me nog mee.
Hartslag voor 66, na 70. Meneertje liep als een hengst op de keuring te showen bij de DA, en was erg heet....
Ik vraag me echt af of hij ook ooit eens moe wordt.....

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:18

FE: Stout paard! Verder wel netjes gereden!
Loetie: Balen van de 4 weigeringen!
Pol: Heel netjes!! Welke ring reed je?
Splash: Leuk dat je L mag starten!

Dressuur ga ik het niet eens over hebben. Techniek 1 werkt niet, kort inrijden en hem dus overvallen. Op naar techniek 2, 1 uur inrijden en heeeel veeeeel galopperen. Inspringen was meneer zich weer heerlijk aan het ergeren aan andere paarden en de muziek. Dus weinig ingesprongen en parcour in. Wel foutloos maar erg sterk..... Toen naar DA, hartslag van 56 dus dat was goed. Paar x het boompje gedaan en verder niet zo heel veel. Maar nadat ik iets tempo maakte na de start toen nam Urban het stuur over. En vloog ik dus door het parcour. 1,2,3,4,5,6 geen enkel, maar daarna richting 7 had ik letterlijk geen rem meer( leuk zo'n open veld :7 ) dus toen stonden we naast de boom. Een weigering voor niks dus. Daarna weer doorgegaan, maar mooi geen ruimte meer gegeven. 7,8,9,10,11,12 ging goed. Iets meer controle al. En gelukkig bij het lijntje 13 - 14 weer controle dus ging heel simpel in een mooi recht lijntje! Vol gas naar de finish om me tijdfouten beperkt te houden. En dus 2 seconden buiten de tijd. Dus niet echt tevreden, al mag ik eigenlijk niet helemaal klagen maar gewoon niet een heel fijn gevoel bij behalve dat de hindernissen echt een peulenschilletje waren :D

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:18

Het probleem is gek genoeg meer het springen dan de cross... en het vertrouwen was al weg, ondanks een fijne training van de week. Het grootste probleem is dat ik er in mijn lessen iemand naast heb staan die me kan helpen en ik rustig aan op kan bouwen, maar dat ik op wedstrijd me opgefokt en gehaast voel en er eigenlijk nogal alleen voor sta.

Daarnaast paard dus inmiddels een paar keer midden in een hindernis geparkeerd door stom trekken waardoor het vertrouwen van mijn paard ook minder lijkt te zijn worden en dat heeft hij niet verdiend.

Wel een gezellige dag gehad trouwens. Lekker staan babbelen.

@pol013 Zag je glijder in het parcours.... paard was er inderdaad best een beetje overdonderd door. Later nog even met je gesproken bij de trailer toen ik met Freggle_Edge stond te praten :D

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:21

@ Manic maar wie helpt je dan op wedstrijd als je moet los springen?
Wij hebben zelf een tuttebel in het M lopen en zij moet ook heeeel relax en rustig losgesprongen worden. De M -ruiters hebben vast weleens last van mijn langzame opbouw maar ik wil alleen maar dat ze een (redelijk) fijn parcours kunnen afleggen. Is er dan niemand die jou op dat moment kan helpen?

( ik bedoel het niet negatief maar ik zou de tijd voor mezelf pakken :) jij betaald net zoveel inschrijving als ieder ander he, dus je mag het net zo doen als jij wil en hoeft je door niemand opgelaten te voelen )

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:23

Manic, kan je lesgever niet een keer mee naar wedstrijd om je daar ook te ondersteunen?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:30

Manic: les jij bij rob? Ik ben toen een paar keer naar de wedstrijden gegaan waar rob toch was en dan gevraagd zo dicht mogelijk bij zijn ruiter te starten. Heeft me toen weer een eind op weg geholpen. Daarna hoor je rob ook nog wel een tijdje na galmen in je hoofd dus is hij dan ook nog een beetje bij je.

Gelukkig herstelde hij wel snel van zijn glijder. Is ook wel goed voor hem want anders kan hij ook echt te onbesuisd doen. Hij heeft achter geen sportschoenen en dat merkten we daar wel even.
Laatst bijgewerkt door pol013 op 13-04-12 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:32

manic ik dacht hetzelfde als marijke! Vind het wel goed hoor dat je jezelf hebt teruggetrokken voor het springen als je het niet vertrouwd

sanurie jammer dat urban zo sterk wordt!
annika wat grappig dat je eraf valt door vrolijke fans :D maar als je 13 2x hebt gesprongen ben je toch uitgesloten?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:08

Manic wat balen zeg...
FE en Loetie, goed gedaan hoor!

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:48

Hoi Polo, je groom van vandaag is idd mijn collega. En Edge is niet altijd zo stout hoor. :o

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:07

Voor iedereen die goed gereden heeft +:)+ Voor iedereen waarbij het minder ging :(:)

Manic ik zou eens met iemand die je vertrouwt weer rustig oefenparcoursen doen en kijken wat er gebeurt als je je paard zo min mogelijk regelt.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:11

@FE, ik heb jullie wel zien staan stuiteren voor 4 :')

Verder inderdaad een aantal bokkers niet langs zien komen bij hindernis 9,11,en 12..
Had nog wel zo braaf de startnummers opgeschreven :o

Ik heb dus foto's gemaakt, stond bij hindernis 11 en heb nummer 1 t/m 115 erop staan.
Ga de foto's nu uitzoeken *D

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:12

ben benieuwd laura!
Dan heb je mij ook gezien gok ik :P

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:31

Heb inderdaad ook een aantal foto's van jullie :D

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:33

Staan we nu ook steigerend op de foto Laurahh? :oo

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:34

Haha nee ik stond bij hindernis 11, maar kon het vanaf waar ik stond wel zien.
Maar was te ver weg om te fotograferen, helaas :+

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:34

Laurahh: Leuk dan heb jij mij ook!!
Waren ook uitvallers, die helemaal niet zijn gestart vandaag. Dus misschien zitten daar ook bokkers tussen!

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:39

Wat jammer Manic. Rob was er vandaag in MB. Hij had je vast graag op weg geholpen. Ook Wendela Schlimmer was gezellig aan het kletsen. Oefenparcoursen gaan springen, 80 cm, hoger hoeft niet eens! En dan hoop ik je gauw weer een keer tegen te komen. Verder vooral positieve verhalen, maar een enkel minder goed verslag.

Ik heb echt een supergevoel overgehouden aan deze dag. Vooral omdat de cross zo fijn liep :D Phitt25, ik reed met de grote vos onder nummer 118 bij jou in de ring. Had helaas maar 175 punten. Paard hoorde de fluitjes al en de eerste keer buiten dressuren was ook niet eenvoudig. Beeld was kennelijk niet meer waard. Had fijn genoeg tijd om na de dressuur de cross te lopen. Er stonden een heel aantal hindernissen nu in de L die vorig jaar gewoon bij de B hoorden.. Cross was niet echt lastig in mijn ogen. Alleen lijntje van 14 naar 15 was even puzzelen.
Springen hadden we helaas 2 balken. Hielp paard teveel vast. Loslaten en muisstil zitten blijft lastig :o
Zoncorde herkende de omgeving en wist precies waar we naartoe moesten na het springen. Eenmaal bij het losrijterrein raakte hij bijna buiten zinnen van fanatisme. Hartslag was gelukkig maar 60 en draven ging loepzuiver. Omdat paard zo fel was toch maar hindernissen paar x gesprongen. Huisje was leuk!

In het starthok wachtte mijnheer braaf op mijn hulp. En voor het eerst (na 4 wedstrijden) ging hij in een mooi ritme weg en twijfelde hij niet bij 1, 2 en 3. We zaten gelijk in een heerlijk ritme. Veld op na 5 was mijnheer erg sterk, maar ik wilde persé rechtdoor naar het pad omdat het gras erg drassig was. Boom op natte stuk ging prima, maar daarna zag paardlief allemaal hindernissen die hij wel wilde springen. Hij trok overal op aan maar moest alleen naar boom voor het water. En daar reed ik niet overtuigend genoeg op aan. Ik moet nog leren om hem door die twijfel heen te drukken. Water ging eenvoudig en alles daarna ook! Ook lijntje van 14 naar 15 ging volgens plan rechtdoor.

Was met die ene weigering 9 seconden buiten de ideale tijd. Hartslag na de cross wederom 60 dus conditie zit wel goed.

Stijlcijfers waren er om 5 uur nog niet, dus ben naar huis gegaan. Beli neemt ze voor mij mee. Fijn geregeld :) Ben dus heel erg tevreden over mijn cross vos.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:42

Mireille fijn gereden, heerlijk!
sanurie schreef:
Laurahh: Leuk dan heb jij mij ook!!
Waren ook uitvallers, die helemaal niet zijn gestart vandaag. Dus misschien zitten daar ook bokkers tussen!

Hier al 1 schuldige :j

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:48

@Mireille, super dat je zo fijn gereden hebt! :D
@Sanurie, zijn jullie in rood/blauw?