[SGW] Verslagen Etten-Leur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:42

@ Manon: Omdat je er naar vraagt :D :
Ik vond 1 ding jammer: er werd niet omgeroepen hoe iedereen het deed op de hindernissen. Dat is als groom natuurlijk je enige houvast om de combinatie te kunnen volgen. De weigeringen van Giga werden wel omgeroepen, dus misschien was dat wel de insteek: zo lang het goed ging, hoor je niets, maar als er iets fout ging, dan werd het omgeroepen. Maar ik vind het zelf leuker als je de combi door de hele cross kunt volgen.

Wat ik wel erg leuk vond, is dat de tijd meteen omgeroepen werd. Dat is iets waar je vaak over in het duister tast (tenminste, diegenen die niet met zo'n ingenieus horloge rijden), dus dat vond ik wel top.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:43

Geen tips of aanmerkingen Manon,maar wat Lelie zegt was idd jammer. Je hoorde alleen de weigeringen van verschillende combies. Ik vond het weer fantastisch geregeld. Zelfs de hindernisbriefjes met een engelse vertaling er bij! Dat heb ik hier in NL nog nooit gezien! Complimenten!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 20:47

pol013 schreef:
Wat een stoere verslagen weer hier.
Nick: ik heb jou nog gezien in de cross. Je was wat tegen nick aan het mompelen over een rare springtechniek op de voederplaats (h7?)
Lielle: inderdaad stoere Ojee. Dat had ik inderdaad ook niet meteen in haar gezien van de eerste foto's maar jullie zijn er wel echt samen in gegroeid. Heb eigenlijk alleen nog positioeve verhalen over haar gehoord.

:D Die voerplaats was zo ingewikkeld nog niet dacht ik, maar Nick zette met een soort Yahoo af en tikte hem met de achterbenen aan...

Man0n89

Re: Verslagen Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:15

Ja dat kan kloppen dat dat de insteek is! Volgens mij geven ze aan de hinderniscontroleurs door alleen door de portofoons te melden als er een fout wordt gemaakt of als er iets gebeurd. Maar ik ga het gewoon doorgeven want uit eigen ervaring weet ik dat mijn ouders ook altijd blij zijn als ze weten waar ik ergens ben! Geeft toch iets meer zekerheid!

Man0n89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:17

En de uitslagen staan er inmiddels op zag ik!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:42

Oh super!!!
Weet iemand hoeveel dressuurpunten je hebt bij 57,5 strafpunt?

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:46

185 leli

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:49

bvw schreef:
185 leli

Txs. Kan ik me best in vinden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 12:40

pol013 schreef:
Lielle: inderdaad stoere Ojee. Dat had ik inderdaad ook niet meteen in haar gezien van de eerste foto's maar jullie zijn er wel echt samen in gegroeid. Heb eigenlijk alleen nog positioeve verhalen over haar gehoord.

volgens mij hebben we een van de eerste keren ook samen getraind, en ik had dat toen ook niet gedacht dat z enu hier zou staan.
[SGW-ITP] Ojee, in Hernen

manon, ik vond het prima geregeld, het enige dat ik echt jammer vond was de enorme hoeveelhioed stof op het parkeerterrein maar daar zullen jullie weinig mee kunnen. En complimenten voor het secretariaat,, dat ondanks de tegenslag het zo kon opvangen.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:11

Man0n89 schreef:
Ja dat kan kloppen dat dat de insteek is! Volgens mij geven ze aan de hinderniscontroleurs door alleen door de portofoons te melden als er een fout wordt gemaakt of als er iets gebeurd. Maar ik ga het gewoon doorgeven want uit eigen ervaring weet ik dat mijn ouders ook altijd blij zijn als ze weten waar ik ergens ben! Geeft toch iets meer zekerheid!

Vaak is dit zodat het portofoonkanaal niet te druk bezet wordt. Zodra de spreeksleutel ingedrukt wordt is de lijn bezet. Dit kan vooral lastig zijn als er ergens iets gebeurd en er moeten mensen opgeroepen worden.
Doordat de bouwploeg en de (dieren(arts) ook (vaak) op hetzelfde kanaal meeluisteren weten ze direct als er ergens iets is. Er ontstaat echter teveel 'ruis' als er iedere hindernis iets gemeld word (en vaak 2 deelnemers in de cross).
Soms minder leuk voor de grooms en het publiek, maar voor de organisatie veel handiger werken. Wij hebben het afgelopen jaar geprobeerd om eerst alles te laten doorgeven, maar dat was een ramp. Daarna overgestapt op alle even genummerde hindernissen, maar zodra er meer dan 18 hindernissen in de cross zitten was dit ook al niet meer te doen, dus toen overgeschakeld op 1-5-10-15 enz....
Een portofoon heeft wel meerdere kanalen en die worden ook wel gebruikt, maar alle mensen van de cross op 1 kanaal werkt het beste igv (kleine)calamiteiten. Zo hou je de lijnen kort en kan er minder miscommunicatie ontstaan.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 16:16

Ik kan me er ook iets bij voorstellen, maar blijft jammer 8-) .

Wat ik wel weet van andere crossen, is dat als er iets gebeurt ergens, dat meteen iedereen die niet bij die bewuste hindernis zit zijn mond moet houden en de portofoons niet meer mogen gebruiken. Dan los je die overbelasting toch ook op?

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 18:39

Beter laat dan nooit maar bij deze mijn verslagje van afgelopen zondag. :)

Ik was ruim op tijd van huis vertrokken zodat ik voor de dressuur nog de cross kon verkennen. Tussen de dressuur en het springen zat naar mijn idee iets te weinig tijd om te verkennen. Vond het een leuke en uitdagende cross met een paar gave hindernissen. :D
Dressuur ging wel redelijk, pony was al een paar dagen hengstig waardoor ze niet fijn aan het been te krijgen is. Al met al redelijk door de proef heen geloodst met als resultaat 179 punten.
Springen ging erg fijn, zeker in vergelijking met Chaam waarbij we in de oxer van de dubbel belandden. Alleen het losrijterrein voor het springen vond ik op sommige stukken aan de zware kant. Bij de vet een hartslag van 64 dus helemaal prima.
Toen de cross in. Pony begon het spelletje weer te snappen en trok overal wel redelijk op aan. Voor het gevoel ging het al een stuk beter dan in Chaam. :) In ieder geval, we waren foutloos door de cross in een tijd van 6.01 minuten. Voor sommige is dit misschien ruim buiten de tijd maar ik vind het nog lastig om echt rond de optimale tijd te crossen. Na de cross had de pony een hartslag van 60. Uiteindelijk een 13e plaats, ergens in de middenmoot. :)
Al met al heb ik een zeer fijne wedstrijd gehad en kijk nu alweer uit naar Maarsbergen. :D (eindelijk weer een cross in de buurt haha)

En deze foto ga ik zeker bestellen :D
Afbeelding

Verder heb ik Nickeltje nog gesproken voordat ze de cross inging. Mooi dat je een fijn rondje hebt gereden!
Lielle, jammer van je val maar super van Ojee +:)+
Marrrr, top dat je nog zo omhoog ben gegaan in het eindklassement. :)
Leliaardje, jammer van de weigeringen maar wel tevreden zo te lezen. :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 18:47

Leuk foto Marloes! Ik heb je nog gezien in de cross. (heb jij geen last van je helm die zowat over je ogen zit? Viel me zondag ook al op. :o )

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 18:51

Onder het rijden heb ik er eigenlijk geen last van. Maar zo op foto's lijkt het inderdaad alsof ie zowat over m'n ogen hangt. Klepje zit nu ook onder de rand van m'n helm, misschien de volgende keer proberen om het klepje op de rand van m'n helm te doen. :)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 18:53

_Sim_ schreef:
Leuk foto Marloes! Ik heb je nog gezien in de cross. (heb jij geen last van je helm die zowat over je ogen zit? Viel me zondag ook al op. :o )

zo kan ze in elk geval niet in de gaten kijken ;)
Maar stoere foto hoor Marloes!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 18:56

Zo kun je het ook bekijken, bvw.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:09

Leliaardje schreef:
Ik kan me er ook iets bij voorstellen, maar blijft jammer 8-) .

Wat ik wel weet van andere crossen, is dat als er iets gebeurt ergens, dat meteen iedereen die niet bij die bewuste hindernis zit zijn mond moet houden en de portofoons niet meer mogen gebruiken. Dan los je die overbelasting toch ook op?

klopt idd. Op zulke momenten word om radiostilte van de posten gevraagd en dan heb je op dat moment geen risico van een overbelast kanaal. Maar dit is dan ook alleen als er iets gaande is. Tijdens het verloop van de wedstrijd kun je wel om radiostilte vragen, maar dan krijgt de omroeper nog steeds geen info om aan het publiek door te geven ;) .....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:42

Foto's van Arie staan online en ik heb een waanzinnige plaat van Ukkie op de trakehner :oo zal morgen een fototopic maken, dat gaat niet lukken op de iPhone.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:52

Lielle ik zag je foto's al van Uk, echt geweldig inderdaad!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:09

Toch gelukt
Afbeelding

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:15

Die is gaaf Lielle! Je zei al dat ze elke sprong zo hoog sprong, nou, dat kun je hier wel zien idd!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:17

Sorry dat ik hier even binnenval, maar WAUW Lielle wat een foto!

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:03

Wow, die is echt super gaaf Lielle!!

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:03

Wow Lielle!!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 21:33

Marloes en Lielle, stoere foto's zeg!!
Ik ga snel zoeken naar die van Nick. Maar ik ben data aan het downloaden dus internet hapert aan alle kanten. Zal pas morgen worden vrees ik...