[SGW] SGW Markelo - Nabespreking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_E_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:45

Over het algemeen heeft iedereen wel lekker gereden dus!

Ik ben ook goed tevreden! Dressuur is niet ons sterkste punt, paard liep voor het eerst een dressuurproefje buiten wat nog behoorlijk wat spanning opleverde, 174 punten. Springen fijn foutloos rondje en met de cross 2 weigeringen. 1 op hindernis 8 en 1 op de boerderij. Verder fijn rondgereden. Voor steil had ik een 5.5, te lange beugels en meer tempo houden voor de sprong. Tja, die opsprong vond hij toch wel een beetje spannend dus liep er wat twijfelend op af.

Al met al goed tevreden, was voor ons allebei de eerste keer SGW dus we gaan met goede moed naar Westerbork!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:47

@manic, jammer van de valpartijen, altijd zonde dat je dan de cross niet in mag. Hopelijk beter de volgende keer.

Prijswinnaars gefeliciteerd!!

WIj zijn ook net weer terug. Mark moest als laatste in de B-DE.
Dressuur ging niet super, Easter was voor de eerste keer weer buiten en was behoorlijk fris en reageerde met losrijden nogal op de andere pony`s.
In de proef sprong hij 2x om in de galop en dat kostte veel punten, maar omdat de rest wel fijn ging toch nog 193 punten en een 4e plaats.
Springen ging heel netjes en foutloos en ook de cross ging mooi foutloos met een 6,7 en 8,3 van de stijljury`s.

We konden helaas niet op de prijsuitreiking wachten omdat Mark moest werken maar dankzij een lief clubgenootje (viefdepief) wordt zijn 2e prijs zo thuis bezorgd!! *\o/*

Super tevreden dus over vandaag!
Hopelijk kunnen we nog wat foto`s terugvinden want de vaste fotograaf was vandaag te druk met groomen helaas....

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:50

Motje11 schreef:
Ik heb vandaag ook meegedaan. Ik begin dit jaar met een paar HC wedstrijden in de B, en als dat lekker gaat gaan we straks weer een stapje hoger.

De dressuur ging erg lekker. Het was ook heel fijn dat we even de tweede losrijbak voor onszelf hadden en daar lekker konden losrijden. Het proefje liep Otto ook fijn en we hadden 191 ptn. :D
Toen hardlopend de cross verkend omdat ik geen zin had nòg eerder op te staan, haha.
Het losspringen ging ook lekker en het parcours gelukkig ook, alleen een balkje.
De dierenarts duurde een beetje lang waardoor we heel snel doorgingen naar de start van de cross. Daar waren we gelukkig op tijd. Otto ging als een speer door de cross. Wat heeft hij dan toch een fijne mentaliteit. Hij wil keihard gaan en zoekt zelf naar hindernissen, maar laat zich toch goed terugrijden wanneer dat nodig is. Foutloos en heel fijn rond. Wel een beetje een missprong bij één van de jury’s (volgens mij) maar ik weet m’n cijfers nog niet. Volgens mijn klokje zat ik op de optimale tijd, hoewel we voor mijn gevoel sneller waren.
Ik vond het wel een beetje een tegenvaller bij het crosslopen, dat er zoveel heuvels uit waren voor de B (daar kom ik voor :D ) maar gelukkig kon je net voor de finish nog een bultje extra pakken, en zat er na de finish nog één. En die na de waterbak was wel een mooie!

@ annikavolder: Wat goed dat je het huisje uiteindelijk toch nog mocht springen. Zo heb je het toch nog goed kunnen afsluiten en heeft je paard wel wat geleerd!
@ Manic: Vervelend van je vallen…
@ Valyra: Gefeliciteerd!
@ Sha_r0n: Wat jammer, wou hij niet bij de start weg?
@ Rest: Fijn dat jullie ook lekker gereden hebben!

Super gereden zeg! :)
Die van mij wilde wel bij de start weg geen enkel probleem.. oortjes naar voren en gaan! Maar toen ze die mensen zag zitten en de eerste sprong zag overdonderde het haar een beetje ;)

Bar

Re: SGW Markelo - Nabespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:52

Wat jammer Sharon!

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 17:57

Motje: Wat fijn dat alles zo lekker ging vandaag :) Komt vast helemaal goed dat je over een paar wedstrijden lekker weer een stapje hoger kan in de L!

Bar: Gefeliciteerd met Mark, fijn dat het weer zo lekker ging :j

_E_: Jammer van de dressuur, maar verder fijn gereden op je debuut! Komt vast helemaal goed in Westerbork! Alvast veel plezier :)

Ik weet eigenlijk niet of er nog een fotograaf in de cross stond.
Ik ga morgen nog weer even om te kijken, had vandaag ook geen tijd om bij het standje van Canter te kijken dus :P

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:31

Voor de nieuwsgierigen; ik heb vandaag nog mijn coursewalk app uitgetest toen we de cross van mijn zus gingen lopen, was even wat gepruts maar ik snap nu hoe het werkt :P
Als je de app zelf ook hebt kun je het ook op je telefoon importeren :)

link: http://www.mycoursewalk.com/course_walk/show/95

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:35

Leuk riannhuh! Grappig ook met die foto's erbij. *-:)

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:46

manic schreef:
Bij het inspringen zat ik te mutsen en vond hij volgens mij de oxer eng... Hij sprong mega groot en ik zweerde erachteraan. Wat er precies mis ging in het parcours zelf weet ik eigenlijk niet... Ik denk dat we alletwee twijfelden op 8 en toen lagen we er midden in. Ik dacht nog even dat als ik maar stil bleef zitten dat we wel weer samen op zouden krabbelen, maar hij lag echt plat op zijn bakkes met een balk boven zijn hoofd.

Gewoon stom en slecht gereden van mij... Ik ga dus voorlopig eerst maar weer trainen tot er weer wat meer vertrouwen is.

De fotograaf waar we even mee op liepen zag ik een foto van jou maken op het pad tussen 2 en 3 geloof ik.

Je maakte idd een flinke duik.. Ik liep zelf in de ring om de balken erop te leggen.. wou nog vragen of alles goed met je was, maar volgens mij had je het helemaal gehad en je liep ook gelijk richting de uitgang.. Wel heb ik heel veel respect voor je dat je naar die eerste val toch maar door bent gegaan, want die ging ook niet zo heel zacht, wat ik had gezien _/-\o_ .

Hoe is het met je paard? niks aan overgehouden?

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:54

Ps en de rest van de prijswinnaars, gefeliciteerd. En voor degene die niet in de prijzen zijn gevallen, hoop ik toch dat ze er een leuke dag aan over hebben gehouden.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:05

manic: vervelend zeg. hopen dat het de volgende keer weer goed gaat.

Lotte topper! *\o/* maar dat hadik al verteld.

ik ben ook benieuwd wie de fotograaf bij 2 was (dit was echter wel een meisje). want die had ook van mij iets gemaakt! (ofja ik zag haar klikken..:P)

anouk: ik heb je gezien bij je springpacour. dat zag er niet slecht uit! goed resultaat verder toch.. haha 29 sec. speedy!

rosa: zoooo zeg. dat is geen verkeerd debuut je zult wel blij zijn! *\o/*

de meesten hebben wel een goed gevoel of niet! :D
fijn begin van het seizoen!

bar: top van mark!

ik was er vanmiddag ook al lekker weer. re voor het eerst gestart tussen de paarden en had al lang mijn gezicht niet meer op een wedstrijd laten zien maar dat kwam wel goed gelukkig. dressuur netjes 193, springen een balkje (ze wordt verschrikkelijk laks als het laag staat, baalmomentje) en cross foutloos. daarmee was ik 5e in ring 3. al met al zeer tevreden!

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 21:49

riannhuh schreef:
Voor de nieuwsgierigen; ik heb vandaag nog mijn coursewalk app uitgetest toen we de cross van mijn zus gingen lopen, was even wat gepruts maar ik snap nu hoe het werkt :P
Als je de app zelf ook hebt kun je het ook op je telefoon importeren :)

link: http://www.mycoursewalk.com/course_walk/show/95

Je maakt mij wel nieuwsgierig! Heb je dit dan ook gebruikt in combi met horloge, of is dit alleen thuis uit te lezen?

Tijd ging bij ons prima (dresuur en springen ook hoor, 194, en foutloos) maar voor het eerst had mijn dochter op tijd getraind. Tja, toen lopen, gps afstanden kloppen volgens mij voor geen meter, en toen kwamen we er onderweg ook nog achter dat ze de B-C pony's op de tijd van de AB pony's lieten rijden... gaat je tempogevoel! Of te wel; beetje prutsen, meten, de in dit geval 420 meter punten op het kaartje globaal uitgemeten, en met dank aan het horloge net 19 sec. voor de tijd binnen! Een eerste prijs *\o/* !

Maar, weet iemand ook waar de 2e stijljury zat, dat staat n.l. niet op het formulier, 1e leverde mijn dochter een 8 op, 2e een 5,7 met als enig commetaar dat de beugels te lang waren. Ze is heel benieuwd waar deze zat!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 22:00

@lrm, ga je hem ook met springen en dressuur tussen de paarden starten of alleen in de SGW?

Ik zag net op de uitslag dat Mark exact op de ideale tijd was gefinisht! In Bathmen in november ook al en dat terwijl hij daar nog helemaal niet mee bezig is, hij heeft ook geen horloge om.
Wij hadden het gevoel dat Easter wat te langzaam was maar dat viel dus mee.

Wij vroegen ons ook al af waar de 2e stijljury zat. Stond niet op het protocol.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 22:06

De uitslagen staan op startlijsten.nl!

We waren inderdaad te snel, snelste van allemaal zo te zien... :=
En een 6,3 en een 8 voor stijl. :)

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 22:36

Had een 4,7 em een 5,7 voor stijl, niet dat het iets uitmaakt als je de finish niet haalt....
vind dat er een groot verschil tussen de 2 juryleden zit qua stijlcijfers, en ook vrij veel onvoldoendes uitgedeeld....
weet iemand waar ze zaten?

WendyKtH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 22:42

De eerste stijljury zat bij de piano, en de tweede na het landhek.

XNonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 22:43

Ow, ik wist niet dat er ook een nabespreking topic was :P
Iedereen gefeliciteerd met de punten/prijzen!

Ik was met 194 pt in de dressuur, een foutloos springparcours+ cross binnen de tijd, 1e geworden.
Volgende week dus voor het eerst L starten :)

Finlandia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 22:44

manic schreef:
De fotograaf waar we even mee op liepen zag ik een foto van jou maken op het pad tussen 2 en 3 geloof ik.

:j

Valyra schreef:
Manic ik zag idd al een man een foto maken bij de eerste hindernissen ;) Weet je of hij een site heeft?

check beide links onderaan deze post. Al moet ik zeggen dat mn website er niet uit ziet :+ De fotos van de zaterdag in Markelo 2012

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 07:14

Kijk gelijk de eerste Valyra :D

En hoi Henry!

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 07:52

Finlandia schreef:
manic schreef:

:j

Valyra schreef:
Manic ik zag idd al een man een foto maken bij de eerste hindernissen ;) Weet je of hij een site heeft?

check beide links onderaan deze post. Al moet ik zeggen dat mn website er niet uit ziet :+ De fotos van de zaterdag in Markelo 2012

dankje wel, zat een hele mooie foto van mij tussen (reed in het paars/geel)

Remarque

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 08:23

Ik heb gisteren ring 6 gejureerd (pony`s), zaten een paar leuke combinaties tussen!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:38

Was gisteren een heel gezillig dagje. Ik weet dat ik ook een foto van een aantal van jullie he b :D zet ze strKa online

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:39

Remarque schreef:
Ik heb gisteren ring 6 gejureerd (pony`s), zaten een paar leuke combinaties tussen!

Dan heb je mijn vriendin gejureed. Ze kon zich goed in haar punten en comentaar vinden :j

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:39

Oh leuk, dan heb je mijn zoon als laatste in de ring gehad met zijn schimmel.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:49

Bar schreef:
Oh leuk, dan heb je mijn zoon als laatste in de ring gehad met zijn schimmel.

Die heb ik volgens mij ook op de foto, reed die op een gegeven moment in zijn eentje los?

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 09:52

Ja, hij was als laatste in de ring en de bak was inmiddels dus leeg.