[SGW] SGW Alphen-Chaam - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 22:34

@_lautje_: Gefeliciteerd! Gaaf paard heb je ook!
@Muts_marijke: ook goed gedaan!
@CoriienRN: Balen van je natte pak, maargoed dat zal iedere crossruiter wel eens gebeuren :P
@Renskek: Jij hebt vaste een druk dagje achter de rug met 3 paarden :P
@Sannnn: Jammer joh van die stakingen, maar toch fijn dat er ook fijne stukken bij zaten.
@EvelienH: Succes in de 1* alvast!
@Sabertje: netjes hoor!
@xxitsmexx: Jammer van de dressuur, maar super van de cross!
@marloesv87: Netjes hoor! Ik vond die lijn van 5 naar 6 in het springen inderdaad ook wat raar staan :j

Ik was nog 3e :D Dan worden die weekendjes (financieel gezien) toch een stuk interessanter := De reis zelf viel ook erg mee (260 km enkele reis) deden er zo'n 3 uur en 20 minuten over. Zou het zo weer doen!

Ben heel erg benieuwd naar de foto's, hoop vooral dat er één van de surfplank is, daar ging ie echt stoer over.

xxitsmexx

Re: SGW Alphen-Chaam - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:51

Siep gefeliciteerd. Men wat een reis

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:54

Netjes hoor Siep, 3e!!
Pffff, helemaal uit Roden naar Chaam :oo . Wat een eind. Dan wordt ons avontuur naar Hogenweg een blokje om :)) .

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 22:58

Dankje! Tja ik dacht vrijdagavond ook wel even van, wat heb ik me op de hals gehaald. Maar het viel echt mee! Radio aan, iemand mee naast je om mee te kletsen en voor we het wisten gaf de tomtom aan; nog 40 minuten. Wij dachten echt :? dat kan toch niet kloppen? Kaart erbij, wel dus! Waren we er gewoon bijna al! :=

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 23:01

Simone: Gefeliciteerd! Fijne start van het seizoen!
Laura: Netjes! Ook mooi begin
Marijke/Geert: Fijn dat het zo goed ging!
Corien: Muts _/-\o_ :brr:
Marr: Netjes!
San: Jammer van What's gekke actie! Wel fijn dat je nu goede controle had, mooi dat daar verbetering in komt.
Eef: Gefeliciteerd met je laatste 2 punten. Gaaf dat je nu 1* gaat starten! trouwens jij zit/zat in het secretariaat toch? Zou je miss voor mijn dressuurcoupon kunnen kijken, of is dat heel lastig?
Mendy: Mooi dat ie in de cross zo goed aanpakte en nog lekker veel energie had achteraf, haha!
Marloes: Ook fijn de cross door dus, mooizo!

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 23:05

:') ben net een uurtje thuis, foto's staan up te loaden! Corien, ik heb je even een pb gestuurd wb je duik ;)
Heb wel een aantal bokkers gezien dacht ik!
Ik was er om tien over twaalf en heb toen op één gemiste schimmel na iedereen ergens op de foto :D
Vond het een mooie cross, wel errug veel toeschouwers die relatief nonchalant tussen hindernissen bleven staan terwijl er 600kg woest galopperende Pk's voorbij kwamen := Gelukkig op de waterduik na geen vallers gezien, zaten naar mijn idee best een paar "enge" sprongen bij...

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 07:36

Renske: als je iemand met rose stippen en een zwart paard hebt gezien dat was ik! Super dat alledrie zo fijn crosste!
Siep: dankje! Ben ook heel blij met mijn zwarte monster :) Is wel een aparte. Gefeliciteerd met je derde plek!
Itsme: super van je cross!
En verder Ben ik weer vergeten zo op de vroege ochtend ;)

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 07:44

[quote="Shiirley"]

that's me :D

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 08:05

Jets, klopt idd. Ik zal kijken of ik hem voor je mee kan nemen.

Ik ben ook benieuwd naar de foto's! Hopelijk stonden de fotograven niet alleen bij het water, water-in was eigenlijk de enige sprong die niet zo heel fijn ging. Kwam iets te hard over het vlot heen zeilen. :P Sprong in het water ging wel fijn.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 08:15

Arie heeft bij mijn weten een hele tijd bij hindernis 6 gestaan, Eef.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 08:36

Begreep dat hij ook een tijd bij get water stond. En Ben 2x op een pad gefotografeerd

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 08:42

_lautje_ schreef:
Begreep dat hij ook een tijd bij get water stond. En Ben 2x op een pad gefotografeerd

Bij de klasse Z stond hij inderdaad bij het water. Of dat bij het M nog zo was durf ik niet te zeggen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 08:46

M was daar voor ;) Begreep van Miek dat hij daar stond.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 08:56

_lautje_ schreef:
M was daar voor ;) Begreep van Miek dat hij daar stond.

^) Natuurlijk! M was voor de Z. Ha ha ha, nou ja, tis nog vroeg.
Dan zal hij met het M daar ook wel gestaan hebben en is hij na het Z naar hindernis 6 gegaan.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:17

Nog even mijn verslagje gekopieerd:

Chaam ging niet als gepland. Het springparcours was extreem glad en Ojee vertrouwde het niet zonder ijzers. We ging dwars door 5, en toen ben ik maar gestopt. Zonde van die mooie cross. Deze week gaan er ijzers onder (voor het eerst van haar leven!) en dan gaan we in Etten-Leur lekker herkansen.
De dressuur viel overigens niet tegen na het losrijden, punten vielen ronduit mee (179 in een groepje bokkers, plaatsing gezellig achteraan).

Zie veel goede resultaten, knap gedaan allemaal!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:24

Lees heel veel goede verslagen, alleen Lielle had dikke pech :(:) .
Eef: Zou je misschien ook voor mijn coupon willen kijken, ben wel benieuwd of ik nog onterecht aftrek heb gekregen voor die zweep.

Nou mijn verslagje:
Met losrijden voor de dressuur liep Bam best wel fijn, toen naar de ring voor het proefje, ik wil beginnen en de jury roept mij ineens naar zich toe, dat ik niet met zweep mag starten want het is een M-proef?
Ik nog vriendelijk gezegd dat het bij mijn weten wel mocht volgens het eventing-regelement, maar verder niet in discussie gegaan en gewoon mijn zweep weggelegd, ik had immers de reglementen niet even op zak ik wilde gewoon mijn proefje rijden.
Nu achteraf gezien dat ik gelijk had :
Citaat:
b. Kleding en harnachement tijdens de dressuur
1. Voor het onderdeel dressuur geldt het gebruik van harnachement en kleding conform het
Disciplinereglement Dressuur en vanaf de klasse Z conform het FEI-reglement. Een veiligheidshoofddeksel is
echter in alle klassen verplicht.
2. Aanvullende regelingen:
a. Een borsttuig is toegestaan.
b. In de dressuur Eventing klasse M mag met een zweep worden gereden.

Maar goed de reden dat ik vaak graag mijn zweepje bij me houd in de dressuurproef is omdat hij vaak wat achter mijn been wil kruipen, maar dat was nu zeker niet het geval, we haden getraind op voorwaarts zijn en op lichtere hulpen aanspringen in galop, wat resulteerde in een paar niet bedoelde overgangen :Y) en wat kleine slordige foutjes, maar goed, hij was nu in ieder geval een keer goed voorwaarts, 177 punten was het resultaat.

Springen ging wel aardig, paard was alleen wel erg heet en bloedfanatiek, net iets te eigenlijk dus helaas twee palen.

Toen de cross, ook hier weer bloedfanatiek maar op een fijne manier, tempo was ook aardig zat want bij het tweede minutenpunt liep ik al bijna 20 seconden voor op de ideale tijd :Y). Alles ging top en zelfs de kuil ging zonder verblikken of verblozen en heel beheerst. Vlak voor het vlot schoot hij toch ineens weg opzij, niks voor Bam maar daar hadden geloof ik wel meer paarden moeite mee, opnieuw aangereden en toen ging het goed. Daarna het water, reed voor mijn gevoel best voorwaarts aan en dacht dat ie wel wat terug zou komen op de sprong, maar niets was minder waar want hij sprong gewoon heel ruig erin, werd ik even door uit balans gegooid maar snel weer herpakt en netjes over de hindernis in het water. Toen door het heksenoog en naar de hagen, hoewel Bam nog energie voor tien had voelde ik dat ik zelf moe begon te worden. Door naar de coffin, netjes over de eerste boom en toen... maakte ik de stomme fout om voorover te gaan zitten, naar beneden het gat in te turen en mijn hand naar voren te stekenen tja dan loopt paardje er gewoon langs, nog twee keer opnieuw aangereden maar ja op het moment supreme besefte ik me nog niet wat ik fout deed en maakte dus precies dezelfde fout, dus daar eindigde de cross voor ons.

Helaas dus ook twee puntjes kwijt, maar ja, op deze manier hebben wij ook niets te zoeken in het Z/eenster. Dat word dus condititietraining voor mij en greppeltraining voor mij en Bam, hoorde dat ze in Minderhout een mooie steile coffin hebben dus daar binnenkort maar eens gaan trainen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:29

Ik had je al gesproken Evie. Erg jammer! Gelukkig weet je wel waar het aan lag. (Ga hardlopen! Conditie wordt daar echt heel goed van ;) ).
De coffin in Minderhout is er inderdaad 1 om fijn te oefenen. Lekkere heuvel met dikke boom bovenop en een greppel die lichtblauw is geschilderd en vervolgens weer een heuvel met een dikke boom er op.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:54

Daarom Sim, baal wel erg want verder ging het eigenlijk super, maar ja het is een probleem waar ik al eerder last van heb gehad. De pogingen die ik tot nu toe ooit gedaan heb tot hardlopen zijn geëindigd in zware rugpijn dus daar ben ik een beetje huiverig voor, maar ja vanuit het niets ineens 5 km aan een stuk door rennen in 25 minuten is misschien ook niet de meest verstandige manier van hardlopen :Y).

Het filmpje van de roze-groene amazone is een bekende van mij, heb haar de link doorgestuurd Shirley!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:36

@ Corien jammer van je val! Wel de meest lollige val die er is!
@ Lautje gefeliciteerd!!!
@ Itsme top van de cross!
@ Evelien, geweldig!!!!
@ Eef wat jammer zeg! Gelukkig weet je wat er was en kun je erop oefenen!
@ Lielle ook echt jammer zeg! Wel goed van je dat je gestopt bent!

Iedereen op naar EL!!

( ik train nog ff door |( en hopelijk tot Vlietlanden)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:56

Evie, ik zal voor je kijken. Jammer! In Minderhout kun je dat inderdaad goed trainen.

Volgens mij was Arie niet de enige fotograaf dus dat komt vast goed haha!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:23

ik heb in het L dan. bij hindernis 5-6-7 iemand zien staan, bij het water, volgens mij ook bij de coffin

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 13:04

@ Renske de combinatie wie voor Geert startte was lautje! :D En wat een topdag voor jou!!
@ Sannn wat een stoute what :) Fijn dat Rob het heeft gezien, kan ie je mooi helpen.
@ sabertje gefeliciteerd!
@ Siep gefeliciteerd! Jemig wat een eind rijden voor jullie! Petje af alleen daarvoor al.
@ Evie balen van de foutjes bij de coffin, wel goed dat je nu weet wat je fout deed. Volgende keer beter.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 13:59

Als jury dressuur mag ik vast ook wel een verslagje uitbrengen toch?

Gezien eerdere ervaringen met het jureren van de dressuur bij een SGW had ik geen hoge verwachtingen, maar wat een heerlijke proeven heb ik mogen beoordelen zeg! Heb lekker 8-en en 9-ens kunnen uitdelen. Helaas ook een portie 3-en vanwege wat overactieve of stoute paarden, maar het beeld in het algemeen was erg goed. Het viel me trouwens wel op dat er veel paarden nog wat winterspekjes met zich meedroegen, maar ze waren allemaal lekker fris en fruitig en daar hou ik van!
Van 9.00 tot 13.30 uur zitten punten (= heeeeeeeeeeeeeeeeel lang!) en was helemaal gaar. Daarna nog wel de cross gelopen natuurlijk en heb heel veel deelnemers uit mijn ring voorbij zien komen (wat ik altijd erg leuk vind). Mooie cross en heerlijk weer! Ik heb weer genoten! *\o/*

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:12

hier mis ik de "vind ik leuk"knop!!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:14

Oh wat leuk een verslag van de jury!!!! :D