Lees heel veel goede verslagen, alleen Lielle had dikke pech
.
Eef: Zou je misschien ook voor mijn coupon willen kijken, ben wel benieuwd of ik nog onterecht aftrek heb gekregen voor die zweep.
Nou mijn verslagje:
Met losrijden voor de dressuur liep Bam best wel fijn, toen naar de ring voor het proefje, ik wil beginnen en de jury roept mij ineens naar zich toe, dat ik niet met zweep mag starten want het is een M-proef?
Ik nog vriendelijk gezegd dat het bij mijn weten wel mocht volgens het eventing-regelement, maar verder niet in discussie gegaan en gewoon mijn zweep weggelegd, ik had immers de reglementen niet even op zak ik wilde gewoon mijn proefje rijden.
Nu achteraf gezien dat ik gelijk had :
Citaat:
b. Kleding en harnachement tijdens de dressuur
1. Voor het onderdeel dressuur geldt het gebruik van harnachement en kleding conform het
Disciplinereglement Dressuur en vanaf de klasse Z conform het FEI-reglement. Een veiligheidshoofddeksel is
echter in alle klassen verplicht.
2. Aanvullende regelingen:
a. Een borsttuig is toegestaan.
b. In de dressuur Eventing klasse M mag met een zweep worden gereden.
Maar goed de reden dat ik vaak graag mijn zweepje bij me houd in de dressuurproef is omdat hij vaak wat achter mijn been wil kruipen, maar dat was nu zeker niet het geval, we haden getraind op voorwaarts zijn en op lichtere hulpen aanspringen in galop, wat resulteerde in een paar niet bedoelde overgangen
en wat kleine slordige foutjes, maar goed, hij was nu in ieder geval een keer goed voorwaarts, 177 punten was het resultaat.
Springen ging wel aardig, paard was alleen wel erg heet en bloedfanatiek, net iets te eigenlijk dus helaas twee palen.
Toen de cross, ook hier weer bloedfanatiek maar op een fijne manier, tempo was ook aardig zat want bij het tweede minutenpunt liep ik al bijna 20 seconden voor op de ideale tijd
. Alles ging top en zelfs de kuil ging zonder verblikken of verblozen en heel beheerst. Vlak voor het vlot schoot hij toch ineens weg opzij, niks voor Bam maar daar hadden geloof ik wel meer paarden moeite mee, opnieuw aangereden en toen ging het goed. Daarna het water, reed voor mijn gevoel best voorwaarts aan en dacht dat ie wel wat terug zou komen op de sprong, maar niets was minder waar want hij sprong gewoon heel ruig erin, werd ik even door uit balans gegooid maar snel weer herpakt en netjes over de hindernis in het water. Toen door het heksenoog en naar de hagen, hoewel Bam nog energie voor tien had voelde ik dat ik zelf moe begon te worden. Door naar de coffin, netjes over de eerste boom en toen... maakte ik de stomme fout om voorover te gaan zitten, naar beneden het gat in te turen en mijn hand naar voren te stekenen tja dan loopt paardje er gewoon langs, nog twee keer opnieuw aangereden maar ja op het moment supreme besefte ik me nog niet wat ik fout deed en maakte dus precies dezelfde fout, dus daar eindigde de cross voor ons.
Helaas dus ook twee puntjes kwijt, maar ja, op deze manier hebben wij ook niets te zoeken in het Z/eenster. Dat word dus condititietraining voor mij en greppeltraining voor mij en Bam, hoorde dat ze in Minderhout een mooie steile coffin hebben dus daar binnenkort maar eens gaan trainen.