[SGW] Ervaringen met AirJacket of EquiAirbag?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PolleMaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:29

Ik zou het zeker aanraden om een airjacket te kopen.
Afgelopen zomer heeft mijn Point Two Airjacket mijn leven gered.
Ik ben tijdens een crosstraining met mijn hoofd tegen de verticale wand van een opsprong geknald.
Paard kon er absoluut niks aan doen, puur pech. Maar ik had mijn neus, oogkas en kaak (jukbeen) verbrijzeld. Ook heb ik een hersenletsel opgelopen waar ik nog steeds veel last van heb en waarschijnlijk de komende de komende jaren last van houd.
Maar al direct werd in de ambulance duidelijk dat er zonder airjacket 'wel een andere auto gestuurd had kunnen worden'.
Wij zijn dus allemaal heel blij met het airjacket. En ik ben heel blij dat mijn moeder er een voor mij wilde kopen en me verplichtte hem aan te trekken. Zonder airjacket geen gecross meer.
Eerst vond ik het een beetje stom, maar een half jaar later zag je overal airjackets.

En wat betreft het af stappen, ik heb het twee keer gehad. Echt super stom :o maar je moet jezelf aanwennen om hem eerst af te koppelen..

Babbelkous

Re: Ervaringen met AirJacket of EquiAirbag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 14:08

Wat raden jullie aan?

De 'hit-airjacket' of de 'point two airjacket'?
want er zit een groot prijsverschil op van 200€ ongeveer (als ik uitga van het zwarte exemplaar) en ook de partonen schelen zo'n 7€?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:11

Point two, die is gewoon sneller met afgaan.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:16

Ik heb hem vandaag weer getest ben er super blij mee!! En je blijft drijven :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 00:07

Ik heb hem gister getest :') . Jammer dat die dingen ook afgaan als je zacht valt, maar weet nu wel dat die van mij het doet :Y)

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 18:28

CoriienRN: hihi, dank je ! Maar ik cross niet ofzo. Heb het een paar keer gedaan, maar ga het wrs niet meer doen. Wil de risico's wat proberen in te perken :) Maar wel goed ! Klinkt alleszinds allemaal heeeel positief ! Hopelijk niets aan overgehouden aan je val?

mistid: hihi, da's lief van je ;) Heb jij een Hit Airjacket of een Two Point Airjacket? :)

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 10:54

Waar kopen jullie de patronen en heeft er iemand al ervaring met de P2 met ingebouwde bodyprotector? :)

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 00:11

Babbelkous schreef:
Waar kopen jullie de patronen en heeft er iemand al ervaring met de P2 met ingebouwde bodyprotector? :)

Daar heeft Sammy 2000 het de hele tijd over ;) P2RS (Point two/Racesafe) hybrid air jacket. Zit super, als de normale Hows Racesafe bodyprotector maar met daar bovenop een ingebouwde airjacket. Merk je niks van omdat ie eraan vast zit. Enige jammer vd hybrid is dat ze per maat maar in een lengte te verkrijgen zijn.... Baal ik zelf behoorlijk van want ik zou er heel graag mee willen rijden, maar ze zijn mij helaas te kort... -O- Nou heb ik dat probleem wel al snel hoor.

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 22:52

Heb zaterdag de gewone point two gekocht. Heb nog een recente en heel fijn bodyprotector dus hadden dat ook aangeraden. Maar de voornaamste reden dat ik voor de gewone heb gekozen is omdat die blijkbaar ook veellager uitklapt en opblaast en dus ook beschermt. Kan me dus inbeelden dat die te kort kwam. Bovendien kan ik nu voor dressuur enkel m'n airjacket aandoen en voor springen (vanaf dat ik terug mag) de combinatie gebruiken van beide voor een (hopelijk ;)) optimale bescherming! Ben wel benieuwd!

Waar bestellen jullie de patronen zoal? :)
heb al: eventingshop, paardendrogist en emmers :)
hebben jullie nog adresjes ofzo? :)