[SGW] Welke klasse moet ik starten??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Welke klasse moet ik starten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 14:58

op dat mijn moeder de knhs heeft gebeld en antwoord heeft gekregen

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 15:12

Neem het nou maar van mij aan dan Lielle, want heb deze situatie al zo vaak bij de kop gehad!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 15:21

ik neem meteen van je aan dat jij het zo doet, maar ik kan nergens vinden op welk artikel van het reglement het gebaseerd is. Je bent het met me eens dat jullie hoogste klasse M springen is? Dan kan ik nergens uit het reglement, niet uit bovenstaande quotes en niet uit de inschalingstabellen, halen waarom jij B mag starten. Of ik heb niet alle informatie, dat kan ook. Maar zomaar dingen aannemen zonder dat duidelijk is waarom iets is, dat ligt me niet zo ;)

BIJLAGE 5 - Inschaling nieuwe combinaties
Tabel 7.1 - Springen Paarden
Ruiter Paard Klasse
M M/Z/ZZ/1.40/1.50 L, M

(ben verder niet eigenwijs, wil het gewoon snappen, en dat geldt ook voor het geval van Nicky).

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 17:04

Dat met het M en M is sinds het flexibel springen, dan mag je een klasse lager dan je zou mogen starten. Volgens de oude regeling moet je met M en M gewoon L starten, maar goed.
Aangezien ik in het bestuur van de vereniging zit heb ik hier hele bijeenkomsten over gehad.
Laatst bijgewerkt door Tendance op 14-02-12 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 17:07

Tendance schreef:
Nu met het nieuwe paard, we waren beide M, mocht ik volgens oude regeling in de L starten, maar nu zelfs B vanwege flexibel springen.

hier lees ik toch echt iets anders.

maar dan zijn we het waarschijnlijk eens, al bestaat dit is wel pas sinds 21009 toen het flexibel springen is ingevoerd. Daarvoor moest je gewoon M starten, in bovenstaand geval.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 14-02-12 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 17:08

Dat ging over flexibel springen. Sorry had je opmerking niet goed begrepen. Heb het al aangepast.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 17:10

dan denk ik dat we het eens zijn. Ik snap het flexibel springen prima en de klasseindeling ook, zo te lezen hebben gewoon langs elkaar heen gepraat.

Citaat:
Volgens de oude regeling moet je met M en M gewoon L starten, maar goed.

huh?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 17:11

Het paard dat ik nu rijd heeft M gelopen, ik heb M gestart en we starten nu samen B en mogen donderdag gewoon op de Drentse starten en onze winstpunten zijn zonder problemen er gewoon bij gezet.
Voordat ik een startkaart aanvroeg heb ik eerst de KNHS gebeld of ik wel B mocht starten. Anders was ik er echt eerst niet weer aan begonnen om te gaan springen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 17:13

Ja in de oude regeling moest je als je een M paard had gewoon L starten als je zelf ook M was geweest.
Nu met de flexibele regeling mag je dus B.
Hè drukke dag gehad. Ben gewoon niet duidelijk. Nu wel hoop ik.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 17:16

heb jij zelf een wp in het M springen (bij de paarden) gehaald, en het paard ook? Dan is het M toch de hoogst gezamenlijke klasse? Dan mag je dus L en M starten, maar geen B?

Oftewel, we begrijpen elkaar nog steeds niet.

/edit wacht
jij hebt maar 1 springstartkaart? dan gaat er weer een andere regel op (om et simpel te houden). Als je met maar 1 paard springt, hoef je nooit te promoveren en mag je dus tot in lengte van dagen B starten.
In mijn geval (heb meer springstartkaarten en ben ook M geklasseerd) moet ik wel L of M starten.

En dan is het nu denk ik helder.

Dat laatste bericht klopt echt niet. Jammer dat ik geen oude reglementen meer heb, maar je bent altijd verplicht geweest om in de hoogst gezamenlijke klasse te starten (afgezien van die uitzonderingen die ik hiervoor noemde).

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 17:27

Ik start legaal in de B. Volgens het Knhs, dus zal vast wel kloppen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 17:36

dat zeg ik toch ook? Dat komt omdat je maar 1 springstartkaart hebt, dan mag dat idd.

Citaat:
Ja in de oude regeling moest je als je een M paard had gewoon L starten als je zelf ook M was geweest.
Nu met de flexibele regeling mag je dus B.
Hè drukke dag gehad. Ben gewoon niet duidelijk. Nu wel hoop ik.

voor jou is het vetgedrukte dus waar, voor mij niet. Maar dat komt niet zozeer door het flexibele springen (in 2 klasses tegelijk uitkomen) maar omdat je met maar 1 paard springt. En de eerste regel is volgens mij niet waar.

Maar goed, volgens mij gaan we nu in cirkeltjes, dus ik geloof het verder wel.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 17:42

Oké, dan begreep ik je verkeerd. Ik heb inderdaad die ene springstartkaart.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 17:44

Over de eerste regel: Nee je mocht dan ook M, maar je moest in ieder geval L.

En dit heeft indirect wel degelijk met het flexibel springen, omdat het er een facet van is.
Maar goed de cirkel is rond.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 17:47

samengevat dan: volgens mij mocht je voor het flexibel springen werd ingevoerd niet lager starten dan de hoogst gezamenlijke klasse, tenzij je van de pony's kwam.

en daar zijn we het niet over eens, over de rest volgens mij wel.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 17:53

Dat is inderdaad het enige waar we het niet over eens zijn, want dat deden alle mensen hier in de buurt altijd, waaronder ikzelf en legaal.
Dus gezamenlijk hoogste klasse en dan 1 omlaag. Zo is het in ieder geval de 16 jaar die ik wedstrijden reed gegaan.
Rijd ze nu ook nog, maar over die regeling zijn we het eens.

Eigenlijk is het antwoord dus ook al gegeven op TS en zijn we nu oude koeien uit de sloot aan het halen, maar ach..

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 17:58

Wat heb jij trouwens geweldige OEPS foto's op je profiel. Echt van die: gelukkig zijn we geen jongetje foto's. Jonge beesten zeker?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:02

ach, beetje reglementenneuzelen blijft leuk. Ik rijd nog wat langer wedstrijden dan jij (startte mijn eerste paardenwedstrijd al in 1985) maar ik denk niet wat we elkaar gaan overtuigen.

mss stuur ik de knhs nog wel een mailtje of ze nog oude reglementen hebben :D

/nog even echt off topic dan
de vos in de waterbak is zeker niet jong, die kende het spelletje al (al had die niet op hoog niveau gelopen)
Pablo (de kastanjebruine van het filmpje) was wel redelijk onervaren op die foto's, ik trouwens ook in het crossen
raimaer (de donkere) was op die foto idd nog aardig groen

Verdere oeps foto's vallen volgens mij wel mee, wel paarden met redelijk wat vermogen die graag van de grond klappen en dus lucht houden.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:09

Nee klopt, maar meestal hebben mensen geen oeps foto's terwijl ze achteraf vaak wel leuk zijn. Op dat moment alleen niet.
De Indorado merrie die ik rijd klapt ook behoorlijk van de grond.
Die andere 2.... Ach die zijn de reden, dat ik tegenwoordig dressuur rijd zullen we maar zeggen. En gelukkig doen ze dat best behoorlijk.