[SGW] Inschrijftermijn SGW's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 09:42

Over lange inschrijftermijn gesproken... Ik heb me net aangemeld voor een T.R.E.C wedstrijd op 22 en 23 september... :oo Was op 43 plekken na al vol... (Ik doe dus lekker mee met de gekte :P)
Maar 2 of 3 maanden van te voren zou een mooie termijn zijn denk ik. En dan telkens op de 1e of 15e van de maand. Lekker duidelijk!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:34

Nickeltje schreef:
Dat het allemaal heel veel tijd kost snap ik ook.
En ik heb ook alleen maar respect voor de mensen die al die tijd bezig zijn met al het puzzelen en daarna ook nog eens een rits afmeldingen moeten verwerken en die gaten weer zien te vullen.

Maar ook als het zo veel werk is, denk ik dat het voor iedereen zo veel makkelijker zou zijn als voor alle SGW's een zelfde inschrijftermijn geldt. Dan een maand langer dan wat er voor springen of dressuur staat, maar het maakt het wel overzichtelijker denk ik.

eens :)
dit om het zowel duidelijk te maken voor de organisatie als voor de deelnemers :)

maximiliano

Re: Inschrijftermijn SGW's

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:31

Jeetje dat is zeker wat Loetie!
Ik heb me net ingeschreven voor de Vlietlanden! Das ook pas 17-06!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:37

dat is toch te gek voor woorden! Zo maken we elkaar stapelgek.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:38

inderdaad Lielle...
maar wat kunnen we er aan doen?
niks denk ik :o

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:40

niet aan mee doen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:43

ja en dan loop je de kans dat je het hele jaar niet kunt starten :o
of je moet met iedereen hier afspreken dat niemand er aan mee doet, dat zou al iets schelen maar dan nog niet veel denk ik :o

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:46

En dat is dus wat ik bedoel met elkaar gek maken.

Ik ga gewoon wachten en twee maanden vooraf inschrijven, zou me sterk verbazen als je er dan niet bij zit. Ik ga echt nog niet nu al voor Vlietlanden inschrijven, dat is nog 4,5 maand! Ik wete helemaal nog niet welke klasse ik dan wil starten, eerst maar eens de eerste crossen rijden.

Maar idd, het wordt toch ook tijd dat de verenigingen (of de knhs) hier iets mee gaat doen, hopelijk gebeurt dat straks met het nieuwe inschrijfsysteem. Dan kun je sowieso pas inschrijven als het is opengesteld.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:48

maar jij zit waarschijnlijk een hogere klasse, B is al heel snel vol, dat is ook zo met de dressuur en springwedstrijden :)
maar goed, ik laat me ook niet echt druk maken, ik heb nu alleen nog maar Markelo opgegeven :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:55

L en M, waarbij het L echt nog wel met dezelfde problemen zit.

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:59

Kom hier ook maar even binnenvallen.. Hoewel ik geen ervaring heb als wedstrijdsecretaris van een paardenevenement, lijkt het mij vooral lastig en arbeidsintensief om wijzigingen en intrekkingen te verwerken van zowel de inschrijflijst als de wachtlijst. De houding van sommige ruiters die hun inschrijving altijd nog in kunnen trekken, zorgt er in mijn ogen voor dat wedstrijden onnodig vroeg vol zitten. En dat mensen die als nummer 25 op een wachtlijst staan nog aan starten toekomen..
We maken elkaar idd gek op deze manier. Goeddraaiende wedstrijdsecretariaten kunnen denk ik het beste aangeven wat een redelijke inschrijftermijn is.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:33

Ik vind een inschrijfopening van 2 maanden vroeg genoeg eigenlijk.
Ik heb mijzelf alleen al ingeschreven voor Westerbork en Norg en beide onder het mom" kan altijd nog afzeggen". Dit omdat ik zelf momenteel niet op paard zit en geen idee heb wanneer ik er weer op kan. Dit zijn de enige 2 wedstrijden bij mij in de buurt waar ik zeker aan mee wil doen.
Vind het zelf ook wel een beetje eigen schuld van de organiserende verengingen want die bepalen zelf per wanneer je kan opgeven. Norg is bijv al open voor inschrijving.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:37

correctie, verkeerd topic :+

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:40

M_D_H schreef:
B is al heel snel vol, dat is ook zo met de dressuur en springwedstrijden :)

Moet eerlijk gezegd zeggen dat ik het wel mee vind vallen. Heb vorig jaar B SGW aan het einde van het seizoen nog wel een paar keer bij kunnen schrijven 14 dagen van te voren (als ik had gewild, ben toen gezien de afstand toch maar gaan springen in de buurt) En gewoon B springen kun je ook vrijwel altijd nog een week van te voren opgeven. Het is anders met de 'speciaaltjes' zoals de openings-SGW in Chaam bv op aparte springconcoursen. Dressuur in de klasse B moet je ook wel op tijd mee zijn. In mijn omgeving mag je 3 maanden van te voren wel inschrijven om zeker te zijn van een plekje tijdens het indoor seizoen. Outdoor is er ook in de B dressuur niet echt wat te klagen.

De reden waarom ik me graag vroeg opgeef is simpelweg omdat ik (een klein beetje dwangmatig) van plannen hou. Dus zodra het kan geef ik me op. Moet er wel bij zeggen dat ik nooit iets zomaar afzeg (blessure is natuurlijk overmacht en kan ook gebeuren als je pas een maand van te voren opgeeft). Als ik opgeef ga ik ook, mag ik ook en kan ik ook!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:43

Texel opent de inschrijving op 1 juni, sgw is 8 en9 september, dus pakweg 3 maanden vooraf. Persoonlijk zou dat van mij naar 2 maanden mogen.
Secretariaten bezorgen zichzelf heel veel extra werk door zo vroeg inschrijvingen te accepteren. Er komen zoveel wijzigingen; andere klasse, ander paard, helemaal niet, of met nog 1. Noem maar op. Wat je nu ook leest: mensen hebben nog geen paard om mee te starten maar schrijven wel alvast in "want tegen die tijd heb ik wel weer een paard". En zo niet, nou dan meld je net zo makkelijk weer af. Met deze gekmakerij bewijzen we de sport, de deelnemers en de organisatie geen dienst. Dus als er een vaste regel/termijn komt ben ik een groot voorstander.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:45

Princenhage en Diepenheim heb ik vorig jaar zo een 2 weken vantevoren nog bijgeschreven in het B.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:46

texelse schreef:
Wat je nu ook leest: mensen hebben nog geen paard om mee te starten maar schrijven wel alvast in "want tegen die tijd heb ik wel weer een paard".

Of nog geen wp in het springen... "dat haal ik wel even voor die tijd..."
Ken ook genoeg mensen die al geruime tijd aan het pogen zijn om een wp in het springen te halen, maar waarbij het niet lukt... Het lijkt allemaal maar zo makkelijk, maar voor sommigen valt het gewoon erg tegen!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:49

Loetie84 schreef:
M_D_H schreef:
B is al heel snel vol, dat is ook zo met de dressuur en springwedstrijden :)

Moet eerlijk gezegd zeggen dat ik het wel mee vind vallen. Heb vorig jaar B SGW aan het einde van het seizoen nog wel een paar keer bij kunnen schrijven 14 dagen van te voren (als ik had gewild, ben toen gezien de afstand toch maar gaan springen in de buurt) En gewoon B springen kun je ook vrijwel altijd nog een week van te voren opgeven. Het is anders met de 'speciaaltjes' zoals de openings-SGW in Chaam bv op aparte springconcoursen. Dressuur in de klasse B moet je ook wel op tijd mee zijn. In mijn omgeving mag je 3 maanden van te voren wel inschrijven om zeker te zijn van een plekje tijdens het indoor seizoen. Outdoor is er ook in de B dressuur niet echt wat te klagen.

De reden waarom ik me graag vroeg opgeef is simpelweg omdat ik (een klein beetje dwangmatig) van plannen hou. Dus zodra het kan geef ik me op. Moet er wel bij zeggen dat ik nooit iets zomaar afzeg (blessure is natuurlijk overmacht en kan ook gebeuren als je pas een maand van te voren opgeeft). Als ik opgeef ga ik ook, mag ik ook en kan ik ook!

ik hou ook graag van het van te voren plannen en ook ik zeg idd nooit af :n
ik wil wel soms nog wel eens wat aanpassingen maken in mijn inschrijving :+

nou, dan mag je me toch eens gaan vertellen waar je als die springwedstrijden zo kort van te voren inschrijft, want volgens mij wonen wij toch aardig bij elkaar in de buurt, maar ik kom er een week van te voren dus echt niet meer bij :+
indoorseizoen is hier altijd vol, zowel springen als dressuur :oo

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:51

Loetie84 schreef:
texelse schreef:
Wat je nu ook leest: mensen hebben nog geen paard om mee te starten maar schrijven wel alvast in "want tegen die tijd heb ik wel weer een paard".

Of nog geen wp in het springen... "dat haal ik wel even voor die tijd..."
Ken ook genoeg mensen die al geruime tijd aan het pogen zijn om een wp in het springen te halen, maar waarbij het niet lukt... Het lijkt allemaal maar zo makkelijk, maar voor sommigen valt het gewoon erg tegen!

ik beken schuld :+
al moet ik eerlijk zeggen dat ik dit keer ook veel tegenslagen heb gehad :o
die wp hadden we al gehad als de pony niet kreupel geworden was :o
en nu gaan we weer fanatiek beginnen :))

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:59

@ M_D_H: je hebt PB

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:04

zag het, dank je :) <3

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:22

ik begrijp het wel, maar het wordt al gekker op deze manier. En de gemakzucht waarmee er net zo makkelijk weer afgezegd wordt stoort mij ook wel een beetje.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:26

texelse schreef:
ik begrijp het wel, maar het wordt al gekker op deze manier. En de gemakzucht waarmee er net zo makkelijk weer afgezegd wordt stoort mij ook wel een beetje.

dat kan ik mij ontzettend goed voorstellen :oo
wij hebben toen voor school ook een concours moeten organiseren...
nou, ik kan je vertellen het is echt niet grappig als je de dag van te voren in eens om 12 uur snachts gebeld wordt omdat iemand nog wilt afzeggen :roll:
of andersom... om 5 uur smorgens gebeld worden dat je nog kunt starten die dag want er heeft iemand af gezegd :?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:38

Maar texelse, ik denk dat het ook wel door de lange inschrijftermijnen komt dat je (of in ieder geval sommigen) de noodzaak voelt om zonder paard of zonder winstpunten vast in te schrijven... Als je 'maar' twee maandjes van te voren in mag schrijven is het veel duidelijker dat het gewoon niet haalbaar is zonder paard of wp en dan moet je maar gewoon wachten tot de volgende wedstrijd een maandje later!
Maar dan nog hou je de kans op 'gekte' zoals bij Chaam: dat iedereen om 00:01 zijn inschrijving er uit gooit en dat binnen een paar uur de klasse B vol zit! SGW wordt gewoon te populair :P

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:08

tuurlijk komt het door de lange inschrijftermijnen, daarom ben ik voor een vaste regel die bepaalt vanaf hoe lang van te voren ingeschreven mag worden.