[SGW] Indoor SGW en oefencross Deurne, 28 t/m 30 december 2011

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:07

Citaat:
Op woensdag is er een speciale jeugdbegeleidingsdag opengesteld voor jong en oud. Deze dag houdt in dat men onder begeleiding van een instructeur tips/hulp krijgt om je voor te bereiden en bekend te maken met wat een Indoor Cross inhoudt.

Klinkt dus niet als een pure oefencross...

Lielle

Re: Indoor SGW en oefencross Deurne, 28 t/m 30 december 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:08

Voor zover ik weet is het gewoon een groepstraining, mss dat je aan het eind een individueel rondje doet.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:13

Loetie84 schreef:
Citaat:
Op woensdag is er een speciale jeugdbegeleidingsdag opengesteld voor jong en oud. Deze dag houdt in dat men onder begeleiding van een instructeur tips/hulp krijgt om je voor te bereiden en bekend te maken met wat een Indoor Cross inhoudt.

Klinkt dus niet als een pure oefencross...

Tja, op de site van Indoor Deurne staat dit:

Citaat:
We beginnen op woensdag met een Jeugdstimuleringsdag, gesponsord door de Rabobank, waarbij de mogelijkheid bestaat tot het rijden van een oefencross voor paarden en pony's onder begeleiding van toptrainers uit de eventingsport.

En startlijsten zegt dit:

Citaat:
Woensdag 28 december: oefencross voor iedereen (aanmelden via email)
Donderdag 29 december: dressuur/springen voor de SGW wedstrijd (inschrijving via email, daarna kan de coupon gestuurd worden naar Vlagberg 31, 5845 ED St Anthonis)
Donderdagavond weer spectaculaire Derby
Vrijdag 30 december: crossparcours
De wedstrijd is open voor Pony's B tm Z (c,d en e)
en Paarden B tm M

Niet echt duidelijk dus of je ook alleen een oefencross kunt rijden of alleen onder begeleiding mee kan doen en eventueel achteraf de cross in z'n geheel kunt rijden.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:18

Andere jaren was het zo dat je begon bij hindernis 1. Die een aantal keer mocht doen, en dan ging je weer verder naar hinderis 2, en zo deed je een stukje van het parcours. Dat liep altijd zo gruwelijk uit dat je uiteindelijk niet het hele parcours had gehad.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:20

Ik had gemaild omdat ik een aantal vragen had en ik kreeg dus terug dat je in groepjes rijdt onder begeleiding idd en dat de hindernissen 70-80cm zijn.

Moet je het parcours daar verkennen of werkt dat niet hetzelfde als bij springen?

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:21

Klopt dat het niet helemaal duidelijk is :)
Maar ik heb voor ik me aanmeldde gemaild met de organisatie, en het is inderdaad een groepstraining, geen oefencross.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:21

Maar in mijn aanmeldingsmail heb ik het over "(voorbereidende) crosstraining". Ik weet zeker dat ik dat ergens gelezen heb. Maar waar weet ik natuurlijk niet meer :o
Overigens komt mijn citaat óók van de website http://www.indoorsgw.nl af…

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:23

WiskyBokjes schreef:
Ik had gemaild omdat ik een aantal vragen had en ik kreeg dus terug dat je in groepjes rijdt onder begeleiding idd en dat de hindernissen 70-80cm zijn.

Moet je het parcours daar verkennen of werkt dat niet hetzelfde als bij springen?

Lijkt me niet dat je het parcours dan echt hoeft te kennen. Komt dan wel goed tijdens de training...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:26

Mijn info komt van Rob, die geeft oa de trainingen

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 19:49

Kom denk ik kijken op de donderdagavond of de vrijdag! :)
Doe zelf niet mee, denk niet dat ik er What blij mee maak dat gekrioel daar. Daarnaast is hier kerstcc, ook leuk.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 10:46

Ja, ik zie toch ook wel op tegen het onthouden van de cross. Maar een paar keer lopen en verkennen denk ik :')

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 10:49

Als het een beetje meezit, kun je wat combinaties de cross zien rijden. Dat vond ik vorig jaar fijn als laatste check om het parcours te onthouden.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:17

Ik neem aan dat het hele parcours er woensdag al staat. Dus dat wordt 3 dagen lang iedere dag het parcours lopen. Vaak denk ik met springen dat ik dat nooit kan onthouden met barrge erbij, maar als je eenmaal bezig bent zijn de lijnen wel logisch. Zal hier ook wel voor gelden...

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 08:32

Ik ga donderdag en vrijdag lopen, maak ik een misser in de cross dan is dat gewoon zo :D

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 00:57

@ Loetie en Kris, super leuk zeg dat jullie meedoen!
Heb afgelopen jaar de indoorcross in lisse gereden! Das ook over 2 bakken en waren er geloof ik 19!
Je denkt dar onthou ik nooooit maar als je eenmaal rijd is het een makkie!

Ben super benieuwd naar jullie ervaringen! Filmpjes van vorige jaren zien er echt leuk uit!

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 08:43

Mijn dochter komt trainen op woensdag, ze hoopt in 2012 haar eerste echte start te maken in het SGW. Ze heeft ook opgegeven voor de trainingen in Ysselsteyn in 2012, weet niet wie het spannender vind, dochter of moeder.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 01:42

In mijn geval.... Moeder!

Hulene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:23

Zit in de organisatie van de indoor SGW. De 'oefencross' is idd een uur training onder begeleiding van o.a. Rob Janssen en Fried van Stiphout. Het heette voorheen 'jeugdstimuleringsdagen', maar deze training is voor iedereen (dus jong/oud en pony/paard) **zal eens doorgeven dat de tekst nog wat verouderd is**. Helaas zit de trainingsdag bomvol en kunnen we niet meer deelnemers plaatsen.
Het parcours zal er woensdags al (voor een groot deel) staan. Omdat de cross nu verzet is naar Deurne, zal in cross maar in 1 bak verreden worden. Mijn ervaring is dat het onthouden van het parcours wel meevalt (maar goed, ik heb daar meestal niet zo'n moeite mee), de lijnen zijn allemaal heel logisch. Stallingskosten zal ik eens navragen, maar ik meen dat de stallingskosten voor beide nachten zijn (dus niet per nacht). Ook de cross zit al voor het grootste gedeelte vol, dus als je nog mee wilt doen moet je je snel opgeven!

Zelf doe ik ook 3 dagen mee! Ben benieuwd, want de vorige keer was de training wel nodig! Ze is normaal een dressuur- of springring gewend in Wanroij, maar nu stonden er allemaal 'vreemde' hindernissen. Gelukkig kent ze de bak van Deurne niet...

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:36

Bedankt voor de opheldering +:)+ Jammer dat het 1 bak is, zag er onwijs gaaf uit in Wanroij, zo van de ene naar de andere bak springen! Maar dit jaar wordt het vast ook geweldig leuk. Ik heb er in ieder geval nog steeds veel zin in. Ben al aan het aftellen en een lijstje aan het maken wat ik allemaal mee moet nemen. Ben wel vaker met de paarden 'op vakantie' geweest, maar dat was ten eerste niet zo ver weg, en ten tweede gingen we alleen maar het bos in om te rijden. Dat scheelt nogal vergeleken met een wedstrijd :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:21

Ik heb wel een lijstje wat er deze zomer meeging naar Brugge O:)

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 21:38

Hulene schreef:
Zit in de organisatie van de indoor SGW. De 'oefencross' is idd een uur training onder begeleiding van o.a. Rob Janssen en Fried van Stiphout. Het heette voorheen 'jeugdstimuleringsdagen', maar deze training is voor iedereen (dus jong/oud en pony/paard) **zal eens doorgeven dat de tekst nog wat verouderd is**. Helaas zit de trainingsdag bomvol en kunnen we niet meer deelnemers plaatsen.
Het parcours zal er woensdags al (voor een groot deel) staan. Omdat de cross nu verzet is naar Deurne, zal in cross maar in 1 bak verreden worden. Mijn ervaring is dat het onthouden van het parcours wel meevalt (maar goed, ik heb daar meestal niet zo'n moeite mee), de lijnen zijn allemaal heel logisch. Stallingskosten zal ik eens navragen, maar ik meen dat de stallingskosten voor beide nachten zijn (dus niet per nacht). Ook de cross zit al voor het grootste gedeelte vol, dus als je nog mee wilt doen moet je je snel opgeven!

Zelf doe ik ook 3 dagen mee! Ben benieuwd, want de vorige keer was de training wel nodig! Ze is normaal een dressuur- of springring gewend in Wanroij, maar nu stonden er allemaal 'vreemde' hindernissen. Gelukkig kent ze de bak van Deurne niet...

Heel fijn dat het niet alleen voor jeugd is! :D
Daarom heb ik me vorig jaar niet opgegeven, dacht dat het niet voor mij was |(

Hulene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 09:10

Heb de stallingskosten nog even nagevraagd, deze zijn voor beide nachten (dus niet per nacht).
Scheelt weer!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 15:36

Jammer dan dat ik op woensdag op de zaak nodig ben, anders was ik al een dagje eerder gekomen!
Al was het maar om het parcours te lopen :D

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:32

@ Lielle: Zou wel graag een kopietje van je lijstje willen :P

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:35

Jammer dat ik geen vrije dagen meer heb...

Iedereen veel plezier alvast!