[SGW] Doelen voor 2012

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maximiliano

Re: [SGW] Doelen voor 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 08:34

Leuk :D

Mijn doel eind volgend jaar alle disciplines L+ winst te zijn!
Nu heb er ik voor het springen en de dressuur niet veel meer nodig maar de zomer start ik ook alleen maar SGW's!

Heb nu nog 2x indoor B dressuur en springen en hoop dan in het voorjaar in beide m'n winstpunten in het L te halen! En dan de rest van het jaar crossennnnnnnn!!!!!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 09:45

Hier hele simpele doelen.
Lekker blijven rijden, alle paardjes gezond en fit houden.
Beetje dressuren, beetje springen en een beetje crossen.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 10:43

Mijn belangrijkste doel is dat paardje en ik beiden gezond blijven en lekker door kunnen trainen.
Mocht dat lukken (en daar gaan we wel van uit :P) dan heb ik mezelf het volgende voorgenomen:

Dressuur: Z2 startgerechtigd (bij gebrek aan spring/sgw doelen, moet ik maar een serieus dressuurdoel hebben)
Springen: niet, ik wil nog wel een keer proberen op cc te gaan maar heb er geen enkele verwachting bij.
Cross: Lekker een paar trainingen mee pakken en oefencrossen starten. Mocht paardlief bedenken dat springen toch niet dodelijk is, dan ga ik een paar keer B starten. Maar zolang springwedstrijden dramatisch blijven gaan, ga ik niet naar een sgw

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:08

Ik ben dan wel niet zo heel actief meer, maar lees nog wel mee hoor :)
Mijn doelen zijn gewoon lekker blijven rijden en als de winter voorbij is dan wil ik weer wat fanatieker zijn.
Dressuurdoel: Eerst door blijven rijden in de L2, tot hij goed bevestigd is en we leuke punten halen. In het zomerseizoen hopelijk overstappen naar de M1!
Springdoel: Het vertrouwen terug krijgen in het springen, en een normaal B-parcours kunnen rondkomen.
SGW doel: Als ik het springdoel behaald heb, dan wil ik ook een paar L-crossen rijden, zeker in het najaar!

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:45

Mijn voornaamste doel van dit jaar: Erop blijven zitten :+

Verder heb ik nu 2 potentiele wedstrijdpaarden erbij dus:
Knorretje: Gewoon lekker rondkomen in het springen en SGW en het beestje gelukkig houden
Dexter: Proberen wat dressuurwedstrijden te rijden
Chocolate: Daadwerkelijk gewoon op wedstrijd gaan en mn ultieme droom is het NK 5-jarige eventingpaarden, maar dan moet ze toch echt eerst wat dapperder worden.

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:54

Ambitieuze doelen heb ik hier al gezien :D
SGW: L crossen en zorgen dat ik in 2013 naar het M kan. En ik moet vooral trainen op het gewone springparcours, want dat is ons slechtste onderdeel. Oh en ik wil op de nationale eventing van België in de top 7 rijden.
Dressuur: M2 startgerechtigd worden
Springen : L starten

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:02

Dressuur: overgang naar de Z1 en een winstpuntje halen.
Springen: goed gevoel B parcours rondspringen en dan de overgang naar de L maken
SGW: heeeel veel trainingen volgen en dan uiteindelijk de cross rondkomen en heel stiekem een winstpuntje pakken.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:08

Ik wil vooral in 2012 dat mijn paard blij en gezond zal zijn en zelf heel blijven is ook wel zo handig.

Springen en SGW: B starten, we moeten onze 1e winstpunt in het springen nog halen, en daarna wil ik in de B cross rond komen.
Dressuur: weer fijn ontspannen kunnen rijden met een fijne aanleuning, als dat lukt wellicht weer L2 starten.
Oh ja, ik hoop in 2012 ook onze 1e kilometers in de endurance te maken :)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:45

Ik kan kort maar bondig zijn over de dressuur. Die blijft op M1+ 1 ,want op concours zal ik niet meer starten.
Springen blijven we lekker in het L doorrijden. Misschien een keertje M meepakken.
Crossen wil ik nog 1 a 2 keer L starten en dan weer door het M in.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:55

2011 was pas mijn eerste SGW seizoen en heb daarin onwijs veel geleerd!! Wat me het meest bij is gebleven is het plezier wat ik samen met mn paardje gehad heb. Dat plezier wil ik dan ook behouden voor 2012!! Daarnaast hebben we nog erg veel te leren en is mijn SGW doel lekker rondcrossen en hopelijk een keer een winstpuntje meepikken (maar dat is geen doel op zich). Bijkomend doel is het behalen van het militair ruiterbewijs in goud, door het uitrijden van MB en/of de SGW in hoogenweg. Daarnaast gaan we lekker door met B springen om wat meer ervaring op te doen. Momenteel durf ik geen B te rijden zonder eerst BB te zijn gestart, maar daar wil ik in 2012 aan gaan werken. Kwestie van veel doen hoop ik. Qua dressuur blijven we nog even lekker in de B hobbelen volgend jaar. Eigenlijk geen dressuurambities met haar. Met t andere paardje wil ik toch wel graag de overstap maken naar de L2. Daarnaast had ik net als Javayo een keer endurance willen starten (maar zoals het er nu uit ziet moet je helaas tóch nog steeds lid worden van de endurancevereniging...)
Naast al die sportieve doelen is het belangrijkste toch wel om mezelf en de paardjes heel en gezond te houden komend jaar (al had ik dit jaar weinig te klagen hoor...)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:59

Samen gezond blijven en genieten.

Dressuur: Deze winter hard aan werken.
Springen: Vertrouwen op blijven bouwen en ook weer toewerken naar springwedstrijden.
SGW: Nog even blijven genieten in de B, wat trainingen mee pakken en misschien ergens eind van het seizoen over stappen naar het L
Endurance: Klasse III starten :oo

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:03

Leuk Leonoor!

Mijn doelen:

Dressuur: M1 starten
Springen: lekker L springen, en M startgerechtigd worden
Cross: Lekker in het B blijven en zien hoe paard het aanpakt. Heb niet echt een doel.

Voor Bonny hoop ik dat ze weer kan rijden/opbouwen..

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:11

Mijn doelen voor 2012 met mijn nieuwe paard zijn:

Dressuur: puntjes rijden in de L2 en in het voorjaar M1 starten.
Springen: in januari/februari oefenparcours en dan in of eind voorjaar B springen
SGW: eerste crosstrainingen en oefencross(en) in het voorjaar en van de zomer B SGW starten

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:17

Ik ga niet echt strikte doelen stellen, ik hou het wel bij kijken hoe het loopt. Paardje mag as jaar nog lekker verder wat ervaring opdoen in het L (zowel springen als SGW).

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 11:56

Jeuh weer een nieuw doel :D

Dressuur: Voor december 2012 wil ik toch wel een keer de overstap maken naar de Z2. In afwachting hoe het met de wissels gaan ook maar eens kijken naar de mogelijkheden van het ZZlicht.
Springen: Voorlopig nog even bevestigen in de B en dan halverwege het jaar L
Cross: lekker in de B rondhobbelen en het bittenprobleem verhelpen. Misschien einde van het jaar L als de B proeven mij de neus uitkomen :j

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 13:35

Allereerst een gezond veulen en dan moet ik nog even kijken hoe snel we het crossen weer kunnen oppakken, want ze is eind april uitgerekend.

Met dressuur wat winstpunten rijden in de L2.

En voor springen heb ik geen ambities, behalve voorlopig lekker B blijven starten, want L springen vind ik zo hoog :o . Ben pas 3x of zo B springen gestart. :+ Waarvan 1x indoor voor een wp en een keertje outdoor en laatst, maar merk dat als we een tijdje met regelmaat een parcourtje springen het gelijk al vooruit gaat.

Als alles mee zit kunnen we misschien nog wel een L cross starten. Dat vind ik veel minder spannend dan L springen. }:0

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:52

Even een nieuwschierigheidsvraagje aan alle bokkers met gescheurde kruisbanden, het valt mij op dat zoveel crossers dezelfde blessure hebben, is dat echt gekomen door het crossen, het paardrijden in het algemeen of door een niet-paardgerelateerde pech?

Mijn persoonlijke doel voor volgend jaar is kort maar bondig:
Een CIC* uitrijden!

Voor dressuur en springen stel ik geen concrete doelen meer, ben in beide M geklasseerd en hoewel ik vast nog wel wat zal starten zie ik dat meer als een bijzaak en training voor de eventing.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:57

Leonoor schreef:
Heb nu een paard onder mijn kont gekregen waarmee ik volgend jaar graag eens zou willen starten.

Doelen zijn dan ook:
Dressuur: lekker meerijden in de M1
Springen: winstpunt in de B
Cross: deelnemen

Lau, vorig jaar oktober heb ik ook een reconstructie voorste kruisband gehad in mijn linkerknie. Meniscus ook helemaal eruit en er is een flink stuk kraakbeen weg. Kan je vertellen dat ik na 8-9 maanden weer normaal kon rijden zoals daarvoor. Dus houd moed!

Silas??
vet cool :)) :D <3

mijn doelen zin heel makkelijk :+
dressuur: niets, njaa toch wel, gewoon lekker ontspannen kunnen rijden zondra drama en gezeur, lukt me dat dan ga ik mijn doelen wel weer bij stellen :+
springen: die wp in de b halen voor de sgw en de selecties gaan rijden :))
sgw: mijn eerste officiele debuut gaan maken en daar dan ook de selecties in mee pakken :+

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:06

Selecties Desiree? Er zijn geen selecties in het crossen hoor :))

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:16

zei ik selecties? :oo
ik beodelde daar zoveel mogelijk wedstrijden mee pakken :') _O-
:') _O-
ik moet echt wat minder warrig gaan worden hoor :+ dit komt echt niet goed zo :')

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:25

Eef_Bam schreef:
Even een nieuwschierigheidsvraagje aan alle bokkers met gescheurde kruisbanden, het valt mij op dat zoveel crossers dezelfde blessure hebben, is dat echt gekomen door het crossen, het paardrijden in het algemeen of door een niet-paardgerelateerde pech?

Nee gelukkig totaal niet paardgerelateerd. Achteraf gezien liep ik er al een aantal jaren mee rond, jaar of 4 ofzo. Het is bij mij gebeurd met gymmen op school, met horden lopen (nooit doen dus, veel te gevaarlijk :P)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:57

_Jitske_ schreef:
Eef_Bam schreef:

Nee gelukkig totaal niet paardgerelateerd. Achteraf gezien liep ik er al een aantal jaren mee rond, jaar of 4 ofzo. Het is bij mij gebeurd met gymmen op school, met horden lopen (nooit doen dus, veel te gevaarlijk :P)

Wel door paardrijden, maar zat niet eens op het paard :+ Was nog aan het opstijgen, paard ging stuiteren (jong dier), dus ik spring eraf om, in alle rust, opnieuw te beginnen. Bij het landen zei mijn knie "krak" en was het voor een tijdje (half uurtje) klaar met rijden :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 17:02

en daarna stapte ze gewoon weer op het paard :+

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 21:50

Geen kruisbanden probleem in de knieën maar reuma!
Is me wel eerst ruim 1 1/2 jaar wijsgemaakt door de artsen dat het m'n banden waren door het paardrijden!
Maar Eef B het kan zo dom komen joh!

Mn broertje is automonteur en stapt gewoon de auto uit... Meer en deel is gewoon domme rot pech!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 08:49

Eerste keerbij mij met longeren in de lijn gestapt en de tweede keer met cross verkennen in Waregem. Toen nog stoer 2x een Mcross foutloos uitgereden :Y)

Maar het is wel een echte paardrij blessure vertelde mijn chirurg.